Jump to content

Niksipirkka


Recommended Posts

hyvin on menny ihan silmilla kattomalla... en oo aina jaksanu ettia keskitystappia tallin katkoistajoka maksanee tanapana luokkaa 2 euroo.

 

Huhhuh. Aika kova jätkä oot, jos keskität silmillä kattoen.

Punnitset männätkin varmaan käsin?

 

-tOmi-

Link to comment
hyvin on menny ihan silmilla kattomalla... en oo aina jaksanu ettia keskitystappia tallin katkoistajoka maksanee tanapana luokkaa 2 euroo.

 

Huhhuh. Aika kova jätkä oot, jos keskität silmillä kattoen.

Punnitset männätkin varmaan käsin?

 

-tOmi-

 

Eihan se oo vaikeata ollenkaan. ja ekan kerran kun kytkinta polkasee niin se asettuu automaattisesti keskelle.

 

Mannat punnitsen elektronisella vaa'alla 1g tarkkuuteen.

Link to comment

Kun kytkinlevyn saa keskitettyä, niin toki varttimailiajat siitä paranee usealla sekunnilla. Näillähän on suora yhteys toisiinsa?

 

Mikään ei ole niin tarkka kuin ihmisen silmä. Siihen minäkin olen luottanut ja hyvin on osunut kohdalleen.

 

t. Mika

Link to comment
Kun kytkinlevyn saa keskitettyä, niin toki varttimailiajat siitä paranee usealla sekunnilla. Näillähän on suora yhteys toisiinsa?

Mikään ei ole niin tarkka kuin ihmisen silmä. Siihen minäkin olen luottanut ja hyvin on osunut kohdalleen.

 

t. Mika

 

Ei oo, mutta mua vaan suoraan sanoen harmittaa niiden kokemattomien harrastajien puolesta, ketkä uskoo kaiken lukemansa oli kyse sitten kytkimestä tai puristussuhteesta tai nokan asteista.

 

Tääkin palsta on asiantuntijoita täynnä, joita ei sitten kuitenkaan stripillä näe. Miksiköhän?

 

Musta dynolappu tai aikakortti on hyviä referenssejä.

 

Piis.

 

-tOmi-

Link to comment

No minä en ole asiantuntija tai en ainakaan tässä aiheessa. Mutta kyllä mun mielestä voi kytkimen osata keskittää hyvin ilman aikakorttia tai dynolappua. Kaikkia kun ei kiinnosta suurilla tehoilla tai pienillä ajoilla "kehuminen". Ja täytyyhän sen vakio-1200:n kytkinkin keskittää. :-)

 

Niin ja jottei asia jää epäselväksi, niin tiedän kyllä mihin heebah tuossa viittasi. Vanhoja juttuja. Juu ja piis täältäkin!

 

t. Mika

Link to comment
hyvin on menny ihan silmilla kattomalla... en oo aina jaksanu ettia keskitystappia tallin katkoistajoka maksanee tanapana luokkaa 2 euroo.

 

Huhhuh. Aika kova jätkä oot, jos keskität silmillä kattoen.

Punnitset männätkin varmaan käsin?

 

-tOmi-

 

Eihan se oo vaikeata ollenkaan. ja ekan kerran kun kytkinta polkasee niin se asettuu automaattisesti keskelle.

 

Mannat punnitsen elektronisella vaa'alla 1g tarkkuuteen.

 

Notta ristus mutta joissakin merkkikorjaamoissa keskitetään silmällä ;)

Link to comment

Tääkin palsta on asiantuntijoita täynnä, joita ei sitten kuitenkaan stripillä näe. Miksiköhän?

 

Musta dynolappu tai aikakortti on hyviä referenssejä.

 

Piis.

 

-tOmi-

 

Mä lupaan ajaa dynolapun ja varttiajan heti, kun mun kone on valmis.

Mä vaan oon sellanen tumpula etten itte osaa ja tyhmä, kun uskon kaikenlaisiin lupauksiin.

Link to comment

Minua ei kiinnosta ajaa suoraan muutaman sekunnin rykaisyja. Joskus voisin kokeeksi kayda repasemassa jotta tietais miten oma kinneri asettuu vertailuissa muihin, mutta kun en ole ikina koittanut niin en osaa edes kunnon joulukuusilahtoa ottaa. Eli ihan turha mun lahtea koittamaan vertailupohjaa nollataidoilla semmoisia kuskeja vastaan jotka keskittyvat pelkastaan varttimailiin. Ja kun ei kiinnosta. Mina teen kadulle enka kisaan.

(poislukien jotkut roskaponttokoneet tai jotkut muut luokat, joissa jarrutetaan ja kaannetaan rattia seka vasempaan etta oikeaan).

Ja onko varttimaililla parjaava kone jotenkin parempi kuin kone jota kaytetaan vaikkapa urhon ajoissa? Kestaisiko se varttikone edes pidempaa ajoa? Minusta se ei ole kummoinenkaan referenssi kadulle tai kestavyyskisaan, jos osaa tehda koneen jolla paasee pari sekuntia kovaa.

Kaanteisesti, ei ole juuri mitaan merkitysta kuinka kestavia tai oikein kasattuja tai historiallisesti oikein entisoityja koneita osaa joku kasata, jos silta yhtakkia pyydetaankin varttimailikonetta. Maailman paras entisoija luultavasti EI ole maailman paras varttimailikoneen tekija, ja painvastoin. Melko turhaa verrata keskenaan..

 

kytkimen keskityksen osalta ei ole paskan valia miten sen tekee, eika edes tartte osua ihan tarkkaan kohilleen. Kunhan kytkinakseli menee paikoilleen. Ekan kytkimen polkaisun jalkeen se levy hakee itsensa just niin keskelle kun tarvitsee. Jos keskitystappi on kaden ulottuvilla niin varmaan kaytan sita, se saattaa nopeuttaa kasaamista hiukan. Mutta mina en sekuntikellon kanssa koneita kasaakkaan, hosumalla ei tuu kun kusipaita kakaroita. En ole koskaan myoskaan pitanyt tuntiveloitusta asiakastoissa. Mieluummin teen kunnolla, kaytan vaikka koko paivan yhden prkl kytkimen keskitykseen jos on tarvis. Asiakas ei maksa yhtaan enempaa.

 

Turhaa jorinaa tama tietysti on, kun osa lukijoista on jo mielipiteensa ja asenteensa valinnut. Kayttakaa vaikka kikkelianne kytkimen kohdistukseen, sama se mulle on. Mutta alkaa tulko vittuilemaan minulle ja noille muutamille muille 'silmin' kohdistelijoille ettei niin voi tehda, vaan on kaytettava kohdistystyokalua. Kukin tekee miten haluaa, kunhan homma toimii. Kumpikaan tapa ei ole vaara.

Link to comment

Vaikka suosittelemaan kansivelhoa tai laatikkoukkoa, tyyliin

"Se ja se tekee hemmetin hyviä kansia, virtaa xxx heppaa, kato tätä dynokäyrää..." Sillon se dynolappu on mielestäni hyvä referenssi.

 

Aina puhutaan Esson baarin hepoista, mutta harva lonksuttaja ilmestyy kuitenkaan paikalle, kun pitäis dynottaa. Tää ei siis nyt koskenu sua, vaan ihan jotain muita nettivirittäjiä:-)

 

-tOmi-

 

 

 

 

 

 

 

Musta dynolappu tai aikakortti on hyviä referenssejä.

 

 

 

-tOmi-

 

Mihin?

 

Noista hyvät tulokset ei riipu mistään muusta kuin lompakon paksuudesta.

 

Cost money to go fast.... How fast you wanna go??

Link to comment
Vaikka suosittelemaan kansivelhoa tai laatikkoukkoa, tyyliin

"Se ja se tekee hemmetin hyviä kansia, virtaa xxx heppaa, kato tätä dynokäyrää..." Sillon se dynolappu on mielestäni hyvä referenssi.

 

Näin on, ei vaan nykypäivänä oikein uskalla suositella ketään kun siinä käy niin että 100 ukkoo soittaa ja oikeesti yhdellä on resursseja/halua oikeasti tehdä jotakin. Ts. ei viitsi tehdä toiselle karhunpalvelusta jää työt tekemättä kun puhelin soi eikä työt edisty.

Link to comment

Jos volkkariharrastamisen ainoa oikea "hc-mittari" on varttimaili, niin aika kaposta on tämä harrastaminen.

 

Jos kaikki tekisi niin kuin muutkin tekee niin mitä siitä tulisi? Sitä samaa mitä muillakin. Niinkin yksinkertaisen apparaatin kuin kuplan kone voi kasata monella tapaa.

 

Ne jotka kokevat kytkinlevyn keskittämisen työkalun avulla tarpeelliseksi, tehkööt niin. Täytyy itsekin kokeilla sitä ensi kerralla.

Link to comment
Guest DaFox

Jos näkeminen on heikkoa valon tai asennuskaljojen takia niin pitkällä sopivan kokoisella hylsylläkin on helpohko keskittää.

 

ps. piti käydä ajaas varttia vkloppuna openissa mutta kalusto päätti toisin :)

Link to comment

"tääkin palsta on asian tuntioita täynnä" kirjoittaa heebah.ensinnäkin kovat äijät kirjoittaa omalla nimellä,eikä millään nimimerkillä ja toisekseen on ajettu vw:llä muutakin kuin pelkkää suoraa.jos on jotain komentoitavaa virityksistä,niin ottaa kantaa keskustelun aikana,eikä itke jäkeenpäin faktoista.noilla dyno tuloksilla voi pyyhkiä vaikka pers...etelästä on tuotu autoja ouluun ja jostain kumman syystä on hävinnyt noin 50 hv:tä oulun penkeissä. t:janne heinonen

Link to comment
Näin on, ei vaan nykypäivänä oikein uskalla suositella ketään kun siinä käy niin että 100 ukkoo soittaa ja oikeesti yhdellä on resursseja/halua oikeasti tehdä jotakin. Ts. ei viitsi tehdä toiselle karhunpalvelusta jää työt tekemättä kun puhelin soi eikä työt edisty.

 

Tuli "desavuu" ajatus... Löysin itseni noiden 100 ukon joukosta, jotka soittelee ja häiritsee muiden koneiden edistymistä ;)

Ja sitten suosittelemisesta. Vaikka jotkut ovatkin saanet teetettyä esim. hyviä kansia jollain viilarilla, ei se tarkoita sitä että kaikki saavat tältä tekiältä saamaa palvelua! Hommassa voi tulla vastaan mitä ihmeellisempiä ongelmia, selitystä, yms paskaa.

 

t.nettivirittäjä

Link to comment

No onhan se niinkin esim jos ite teet kannet. Virtaa hyvin ja muutenki kanavat hyvän näköset. Niin ei välttämättä saa toisia samanlaisia tai yhtä hyvän näkösiä kanavia tehtyä. Toiset kun tilaa esim laatikoita, toisella voi kestää 100 vuotta ja toisella 30 päivää. Ei se aina tekijästä kiinni ole.

 

Jos 2 heppua tekee samoista osista koneen niin toinen voi silti olla penkissä parempi. Ehkä?

Link to comment
"tääkin palsta on asian tuntioita täynnä" kirjoittaa heebah.ensinnäkin kovat äijät kirjoittaa omalla nimellä,eikä millään nimimerkillä ja toisekseen on ajettu vw:llä muutakin kuin pelkkää suoraa.jos on jotain komentoitavaa virityksistä,niin ottaa kantaa keskustelun aikana,eikä itke jäkeenpäin faktoista.noilla dyno tuloksilla voi pyyhkiä vaikka pers...etelästä on tuotu autoja ouluun ja jostain kumman syystä on hävinnyt noin 50 hv:tä oulun penkeissä. t:janne heinonen

 

Tämä penkki asia on tosi. Prokkolan penkki on raaka asiakkaille.! Mahtaako muuten ees olla Oulussa kyseinen penkki. En oo varma. Mutta tiedän kenellä on tuohon penkkiin kuplan pohjat. :)

 

Pitäiskö munkin sitten vaihtaa nimimerkki omaan nimeen vaikka pehmo ja kädetön olen :) Ei herneitä.

Link to comment
Guest PaKe

Penkeissähän on paljon eroja, joku aika sitten töissä pyöri joku lehti missä oli samaa vehjettä penkitetty muutamissa eri paikoissa ja eri tuloksia oli. Ei nyt ihan 50 hepan eroja muistaakseni, mutta.. Esson baari se on missä ne isoimmat heitot tulee. Nih.

Tätä "tosimies kirjottelee omalla nimellä"-shittiä en vaan tajua, onko se ukkeli nyt sitten niin perkln kova kun kirjautuu volkkaripalstalle omalla nimellä? voi hyvää päivää. Herneitä saa vetää ihan vapaasti, ihan minne haluaa.

Link to comment
Prokkolaan penkitetty viimekesänä 180hp/4300rpm ja 300nm/4100rpm kipinä vammasena. kaveri penkitti sinne nyt jokkis motin 160hp/230nm.

paljo o ne kupla pohjat tuohon penkkiin?

 

No nyt taidan vetää kyllä sanani takaisin :) Kukas penkitti jokkis motin, heitä vaikka priivalla?

 

Siis mikäli tarkoitit kuplakoneista autoa! Ja huom yksikurkkuisilla kaasareilla :)

Link to comment

Tervehdys Janne.

 

Olinko jotenkin jälkeenpäin itkenyt virityksistäsi? En käsittääkseni.

Jos koit kirjoitukseni loukkaavan sinua/virityksiäsi, olen pahoillani.

 

Ystävällisin terveisin:

Tomi Asikainen aka. Heebah

 

 

PS Takapuolen pyyhkiminen saattaa olla vaikeaa, koska Jappe Malin laminoi dynolaput...

 

 

"tääkin palsta on asian tuntioita täynnä" kirjoittaa heebah.ensinnäkin kovat äijät kirjoittaa omalla nimellä,eikä millään nimimerkillä ja toisekseen on ajettu vw:llä muutakin kuin pelkkää suoraa.jos on jotain komentoitavaa virityksistä,niin ottaa kantaa keskustelun aikana,eikä itke jäkeenpäin faktoista.noilla dyno tuloksilla voi pyyhkiä vaikka pers...etelästä on tuotu autoja ouluun ja jostain kumman syystä on hävinnyt noin 50 hv:tä oulun penkeissä. t:janne heinonen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...