Jump to content

KIIRE: Kumpi kupla?


Guest Pore

Recommended Posts

Posted

Eli huomenna pitäisi lähteä hakemaan toinen näistä maanteiden kaunottarista.

Kriteerit auton ostoon ovat itselläni varmasti täysin eriävät kuin monilla tämän foorumin käyttäjillä, mutta koska en osaa millään päättää, ajattelin kysyä täältä vielä viimehetkenvinkit.

 

http://lyhytlinkki.net/?l8o7bkip <-- linkistä ensimmäinen ehdokas.

 

Omistajan mukaan ruosteeton, muu oleellinen lukeekin ilmoituksessa.

Jos joku foorumilta tuntee kyseisen auton, niin saa vapaasti kertoa risuja sekä ruusuja.

 

Toinen ehdokas löytyy seuraavasta linkistä: http://lyhytlinkki.net/?8s0a0k4g

 

Hieman uudempi, toimiva lämppäri yms. Levyt edessä, ei säädettävää keulaa.

 

Hinnoista koitan tinkiä paikanpäällä, mutta ainakin alustavasti vaikuttaisivat olevan kohdallaan.

Posted
Ehdottomasti ensimmäinen. Siitä pääsee joskus eroonkin jos tarvitsee.

 

Juu ensimmäinen tietenkin,

Ei mitään -70 lukulaisia kartanolle =)

 

Onhan se halvempikin ......

Vaikka Saahan sitä Ässä-kuplankin ostaa jos haluaa

Guest Damien
Posted

Aika erilaiset laitokset on kyseessä, eli aika ennakkoluulottomasti on autoja katseltu. Molemmat kuvien perusteella ihan siedettävän näköisiä hintaansa nähden.

 

Miksi tuo -74 on noin korkea? Nuo öh, erikoiset etuvilkut ja punainen plyyshi sisusta ei kyllä oikein lähde. 1303 möhköjä ei kyllä ole kovin paljoa tallella. Siinähän on edessä Macphersson jousitus eli siihen ei mitään säätöakselia saakaan. Sähköpuhallin taitaa löytyä varustelistalta, joten lasit ei huurru kosteilla ilmoilla ainakaan niin pahasti. Varmasti parempi ja mukavampi ajaa kun vanhemmat, mutta tyylistä voidaan keskustella vaikka maailman tappiin saakka...

 

Tuosta -67:sta saa aika helpolla viileämmän pelin. Varaudu vähän pomppuiseen ajofiilikseen.

 

Käyttöharrasteautoksi tuo -74 ja enemmän harrasteluun ja fiilistelyyn vanhempi. Käyttötarkoitus on aika ratkaiseva noin erilaisien autojen ollessa kyseessä.

Posted

Ehdottomasti ensimmäinen. Kuusseiska tunnetaan kovapeltisenä vuosikertana, toisin kuin 70-lukulaiset...

Posted

Kymmenen vuoden kuluttua tuo ässä on tuplasti harvinaisempi kun -67, koska ne on kaikki mädäntyneet olemattomiin...

Posted
Kymmenen vuoden kuluttua tuo ässä on tuplasti harvinaisempi kun -67, koska ne on kaikki mädäntyneet olemattomiin...

 

Mikäs tossa tekee sen erikoisuuden, ettei tuokin ässä lahoa käsiin? =)

Posted
tollanenkin löytyy nettiautosta.

http://www.nettiauto.com/1979705

 

Käteistä on 2000e, ei yhtään enempää. Auto olisi saatava nopeasti, joten sen takia ei ole aikaa odotella "parempia".

 

Jos joku löytää nettiautosta/jostain muualta mielestään paremman samaan hintaan, niin saa ehdottomasti linkittää!

 

Soittelen vielä muutamalle myyjälle aamupäivällä, jonka jälkeen lähdetään sitten yksi hakemaan pois. :)

Posted
rehellisesti, jos olisi 2ke rahaa, katselisin vielä hetken parempia yksilöitä.

 

ja tuolla hinnallahan saa jo esim. Porscheja..

 

Saa toki, mutta minkä kuntoisia? Saa sillä toyotankin, mutta minäpä haluan kuplan.

Posted
rehellisesti, jos olisi 2ke rahaa, katselisin vielä hetken parempia yksilöitä.

 

ja tuolla hinnallahan saa jo esim. Porscheja..

 

Saa toki, mutta minkä kuntoisia? Saa sillä toyotankin, mutta minäpä haluan kuplan.

 

Vai tarkoititko kenties replicaa?

Posted

Siinä on kieltämättä halvalla. 944:n joskus koeajoin, mutta kyseinen yksilö ei kuitenkaan mukaan koskaan tarttunut, kun ei päästy hinnasta sopuun.

 

Ei olisi paha tuokaan, mutta nyt olisi kuitenkin tarkoitus ajella enemmän ja rassata vähemmän.. (miksihän katselen kuplaa?? :--P )

 

Korjaukseen tuo nielisi mansikoita, kun ruvetaan ruosteet paikkaamaan ja ympärimaalaamaan. Koneen osatkaan ei noihin kovin halpoja ole.

Posted
Siinä on kieltämättä halvalla. 944:n joskus koeajoin, mutta kyseinen yksilö ei kuitenkaan mukaan koskaan tarttunut, kun ei päästy hinnasta sopuun.

 

Ei olisi paha tuokaan, mutta nyt olisi kuitenkin tarkoitus ajella enemmän ja rassata vähemmän.. (miksihän katselen kuplaa?? :--P )

 

Korjaukseen tuo nielisi mansikoita, kun ruvetaan ruosteet paikkaamaan ja ympärimaalaamaan. Koneen osatkaan ei noihin kovin halpoja ole.

 

nojoo, veikkaan että kuplissa samanlaiset ellei huonommat maalipinnat, ja laittoa löytyy vm.67-74 kuplista aika varmasti myös khyllä..

 

koneen osat on varmaan samanhintaisia ellei halvempia tuohon possuun, konehan perustuu 100audin lohkoon, tosin possussa isommat venttiilit kannessa, nitrattukampi, ruisku, jne.

 

muutttaa... jos haluaa siis kuplan, on sellainen saatava, tiedän kyllä tunteen..

 

(tosin possu aina taka-alalla mielessä:)

Posted

Eikös 924 ole audi?

 

No sen verran noissa on hyvää, että esim. ajovalot on samat kuin kuplan hooneloset ja ovivalokytmiset on samaa romua. Et semmonen porsse.

Posted
(tosin possu aina taka-alalla mielessä:)

 

Mistähän se johtuu, että mitä enemmän olen ajellut kaverin possulla, sitä vähemmän on tehnyt mieli sellaista omistaa?

Posted

Joo ei taida tuo 924 mikään Porsse olla, eikä 944 sen puoleen.

 

Väittäisin että kuplaharrastus tulee kaikissa muodoissaan aina halvemmaksi kuin halvinkaan Porsche-harrastus, poislukien nuo yllämainitut ehkä. Ja niistä taas puuttuu se jokin.

 

Mutta tätä alkuperäistä kommentoidakseni: vedä henkeä. Yhtäkään autoa ei kannata kiireessä ostaa, tulee takaisin yllätyksinä ja jotain parempaa voi jäädä huomaamatta. Kuplat ei Suomesta lopu.

 

Itsellä oli kauhea kuplakuume edelliskeväänä, silti kiersin katsomassa monta autoa ympäri Suomea ja ajoinkin varmaan 2000 km näillä reissuilla, mutta lopulta tuli vastaan räpeltämätön (tai no, museoajoneuvo) papan helmi '59 hintaan 2500 euroa. Sillä rahalla mulle tarjottiin yhtä ja toista viritelmää näin jälkeenpäin ajatellen törkeällä vedätyksellä.

 

En ole katunut sitä että rahaa paloi jo katseluun satasia. Hauskoja reissuja nekin oli!

Posted

niin koneen osista, veikkaan että varmasti maksaa enemmän. Jos ajatellaan että mulla on mennyt 2-2.5k€ koneeseen ja siinä ei ole kuin kampikammio vanhaa. Ja vääntöä on varmasti enemmän kuin vakiossa. Tee tuolla rahalla kunnon kone audiin, epäilen ettet pysty. Ja silleen vielä että siinä on kaikki uutta... ja vieläpä kunnon osaa ei vakioat.

 

Kyllä minä kiertäisin 924 possun kaukaa, mutta se onkin minun mielipide.

 

Make

 

ps. ostat sen auton kumpi tuntuu itseäsi kiinnostavan enemmän, ja kumpi "iskee" sinuun enemmän. Ja kuvia ja videoita voi pyytää myyjältä kun välimatkat on pitkät, ettei tule yllätyksiä. Teet listan kohteista mistä haluat kuvia ja ilmoitat myyjälle sen. Jos myyjä oikeasti haluaa myydä autonsa niin kyllä se kuvat lähettää. JA itse olisin kanssa tuon -67 puolella.

Posted
Eikös 924 ole audi?

 

No sen verran noissa on hyvää, että esim. ajovalot on samat kuin kuplan hooneloset ja ovivalokytmiset on samaa romua. Et semmonen porsse.

 

Meinasin sanoa samaa. Lisäksi noissahan on samat takatukivarret kuin IRS:i kuplissakin.. :D

Posted

:D:D missäs audin tehtaalla moisia tehty?

 

eimutta siis toihan on melkeen kupla, kun samat tukivarretkin ja kaikki? tai no siis kaikki porssethan on evo kuplia? eikö?

 

ps. kumman hait?

;)

Posted

67 haettiin. Tulin juuri kotiin. reilu 400km tuli ongelmitta perille ja hyvä peli kaikin puolin. Alkuperäisen putken surinat ehkä tulee vaihtumaan, lämpöpuhallin/bensalämppäri sisälle, sekä poppikone hanskalokeroon.

 

Oli muuten kylmää kyytiä kuplassa, mutta se ei menoa haitannut.

 

Nurkkakaasaritkin voisi ostaa, joten saapi tarjoilla jos jollain löytyy. Ei meinaa vakiolla mennä muuten piristetty kone.

 

Entiseltä omistajalta pitää vielä udella koneen tiedot tarkalleen, joten jos sattuu tätä kyseistä palstaa lukemaan, niin saa laitella yv:llä. :--)

 

Kiitos kaupoista!

Posted

Onhan se ja nykyinen omistaja on Juurikan Jarmo, toinen Rymstigereistä.

Posted
:D:D missäs audin tehtaalla moisia tehty?

 

 

Itseasiassa 924:nen suunniteltiin aluperin audiksi, mutta jossakin vaiheessa siitä tuli porsse. 944:sen takatukivarret on muistaakseni alumiittiä, jollei joku valistunut kuplamies ole niitä rautaisiin vaihtanut ja sosialisoinut racemmat omaansa.

 

Ei 944:nen autoksi huono ole. Sinkitty kori ja pytyt vedetty pinnoittella (niclasil?). Yritys on ollut kova ja kaikki tämä jo 80-luvulla. Suurin haitta noissa on melko kalliit varaosat ja nykymittapuun mukaan urheiluautoksi vaatimaton teho.

Guest Toheltaja
Posted

ja jos halajaa 944 koppasta, niin kandee sitte haalia 87-> malleja. Ne o hitusen mukavampia...

Posted
Onhan se ja nykyinen omistaja on Juurikan Jarmo, toinen Rymstigereistä.

 

Siis Pore?

 

67 haettiin. Tulin juuri kotiin.

 

Missäs pojjaat oli viime viikonloppuna?

Posted

Erikoisille raiteille käänty tää keskustelu, mutta sama kai se, kun varsinainen asia tuli jo hoidettua. Onnittelut vaan 67:n hankinnasta!

 

Ihmetyttää toi 944 possujen dissaus yleisesti. Paska käyttishän sellanen on ja noinpoispäin, mutta harrasteena ihan jees. Varsinkin jos mutkapätkää tykkää ajella. Mikään raketti ei tosiaan ole, mutta pärjää radalla hiukan tehokkaammalleen ihan mainiosti. Jäähtyy tietty väärällä tavalla, mutta eipä joku wanha 911:kään niin erinomainen ole :/

 

(Eihän tästä paista läpi mikä "possu" mulla on ollut =P )

Posted

No toi jäi näkemättä. :) Ei ole Pore.

 

Jamppa oli valmistumassa insinööriksi ja minä olin siskon tyttären ristijäisissä.

 

 

Onhan se ja nykyinen omistaja on Juurikan Jarmo, toinen Rymstigereistä.

 

Siis Pore?

 

67 haettiin. Tulin juuri kotiin.

 

Missäs pojjaat oli viime viikonloppuna?

Posted

Jamppa oli valmistumassa insinööriksi ja minä olin siskon tyttären ristijäisissä.

 

Ihme selityksiä ;^)

Olisitte tullu vaan, ei ollu pimee. Orkkisvalotki olis riittäny.

Posted

Joskus asiat vaan menee vähän ristiin, harmittaa perkkeleesti

Posted
:D:D missäs audin tehtaalla moisia tehty?

 

 

Itseasiassa 924:nen suunniteltiin aluperin audiksi, mutta jossakin vaiheessa siitä tuli porsse. 944:sen takatukivarret on muistaakseni alumiittiä, jollei joku valistunut kuplamies ole niitä rautaisiin vaihtanut ja sosialisoinut racemmat omaansa.

 

Ei 944:nen autoksi huono ole. Sinkitty kori ja pytyt vedetty pinnoittella (niclasil?). Yritys on ollut kova ja kaikki tämä jo 80-luvulla. Suurin haitta noissa on melko kalliit varaosat ja nykymittapuun mukaan urheiluautoksi vaatimaton teho.

 

924 oli alunperin vw proto (VW Type 477), jonka suunnittelun sai tehtäväkseen porsche (Harm Lagaay), tähän aikaan kuitenkin, maailmassa oli muutakin huolta, öljykriisi tuntui olevan todellisuutta. ja yhtäkkiä suuri perheauto yritys ei nähnytkään urheiluautoja niin tuottavana bisneksenä, ja hylkäsi protonsa. Porsche oli kuitenkin käyttänyt paljon aikaa/vaivaa uuden etumoottorisen suunnitteluun, ja päätti ostaa oikeudet kyseiseen laitteeseen. näin sai alkunsa 924 porsche. mutta siis audihan tää oli?

 

tukivarret on peltiä aina 85/5 asti, jonka jälkeen muuttui offsetti, ja materiaali edessä&takana. vaikka vanhat tukivarret on samat, siellä on aika paljon eriäväisyyksiä vw geometriaan, esim. vääntösauvojen paksuus, kallistuksen vakaaja, lattojen epäkesko säätö, jne.

 

ja siis keulassahan on 1 koppasen golffin tukivarret, starttimottori on passatista, laatikko on samatyylinen kuin etuveto audeissa. pääsylinteri käy mersusta.. jne.

 

on siellä tietysti vastapainona, ihan oikeita porsche osiakin, ja eipä noita 924sia kuitenkaan ole vwn tai audi merkkisinä myyty tietääkseni kappalettakaan?

 

onnittelut muuten -67 hankinnasta, ei muutakun kowaa ajoa!

:]

Posted

Jep. Muutamia muutoksia vaan kaipaa. Onko muuten normaalia että jarrut vähän ravistaa, vai olisikohan kulunut vähän soikeiksi? Ei ole ennen rumpujarruja meitsin autoissa ollut, mutta tässäpä on joka nurkassa! :)

 

Onko kallis rasti heittää levyt eteen?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...