Guest Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Moi! Asiasta tietävät ja kokemusta omaavat...jos saisin viisautta jakoon ;-) Missä vaiheessa olisi järkevää vaihtaa HD kytkin...rakentelen juuri itselleni konetta (1600) katukäyttöön ja pientä viritystä olisi tarkoitus tehdä. Eli olis tarkoitus vaihtaa nokka (englen W110), kannet lähtevät koneistukseen (imukanavia sekä lautasia isommaksi ja puristukset kohdilleen), sekä isompaa kaasaria ja pakopuoli uusiksi! Ehkä max. 100 hp ??? ...Joten mikä olis kytkin valinta nykyisen (200mm) vakion tilalle; uusi vakio vai HD ...niin ja vielä, paine-asetelma kait ei ole asiassa oleellinen, eli vakio käy?? Kiitän ja kumarran vastauksista ;-) Quote Link to comment
Guest veewee Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Varmaankin kunnossa oleva vakioasetelma riittää, mut jos meinaa virittää jatkossa lisää niin kannattaa harkita Kennedy stg1:stä. Levyksi kush-lok tai pro-grip. Quote Link to comment
metake Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Katukäyttöön Kennedy1 + vakiolevy. Quote Link to comment
Guest Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Kennedy ykkoselle aani taaltakin, silloin piisaa vakiolevy joka on halpa. 1600cc ja W100 ei ole likikaan 100hp. Ennemmin 50-60hp. W110 joka on selkeasti jo arhakampi nokka kuin tuo w100 vaantonokka, antaa sekin vain noin 75hp. Laita suosiosta se w110 tai vaikka viela isompi. W100 ei vakiosta juuri eroa. Jan Quote Link to comment
Guest Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Ok! Nyt kun päästiin asiaan, niin vinkkejä vaan tulemaan oikean nokankin valinnasta...En ole virityksiä niinkään tehnyt pari vakiokonetta kasannut, joten nokkatitoutta vaan jakoon...ton max. 100 hp perustuu puhtaasti kuullun ymmärtämiseen ;-) ...englen W100 oli lähinnä ajatuksena, ettei tulisi liian rajua nokkaa koneen kesto/hyöty suhdetta ajatellen, mutta tietoa ja kokemusta omaavat, valistakaa jos olen väärässä? Edelleen kiitokset ja kummarrukset vastauksista ;-) Quote Link to comment
Essi Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Mulla on lievästi viritetyssä 1600cc W130 -nokkaisessa koneessa ollut 180mm HD-kytkinpaketti. Luistaa oikein kunnolla, kun vähänkin reippaammin yrittää ajaa. (Eilen meinasi tulla hurja tilanne, kun ohittaessani rekkaa rupesi kytkin luistaa juuri, kun olin rinnalla..). Nyt on tulossa 200mm vauhtipyörä ja siihen pitäisi myös ideoida levy+asetelma -paketti. Kovasti on tullut ääniä Kennedy 1 + vakiolevy -paketille. Ehkä kokeilen sitä. Jos vaikka ensi talven aikana tehot sattuisivat nousemaan, niin siitä ehkä selviäisi pelkällä levyn vaihdolla sitten.. Quote Link to comment
-MITO- Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Miksi laittaa vakiolevyä kun ei esim Kushlok paljoa maksa? Quote Link to comment
Marko Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 kennedy 1 ja jousittamaton levy riittää hyvin em. käyttöön. Esim. http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=559 Quote Link to comment
Essi Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Miksi laittaa vakiolevyä kun ei esim Kushlok paljoa maksa? Paljonko tollanen Kushlok maksaa? Pro Grip ainakin on yli 3 x vakiolevy.. Quote Link to comment
-MITO- Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 http://www.dansperformanceparts.com/bug ... ytran2.htm The brass woven lining really takes the heat. The spring steel hub is sandwiched with dampening material to absorb vibration. Couple with a Kennedy pressure plate for the perfect street or strip set-up. Quote Link to comment
Tomppa Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Jostain syystä tota Kusilukkoa myydään kahtena eri versiona. Toinen on edullisempi ja toinen jostain syystä abaut 55 taalan luokkaa. En tiedä eroja, mutta edullisempaa Kush-lokkia on parin viikon päästä taas saatavilla Aircooledin kautta 39 euron hintaan. Meni edellinen kyseisen tuotteen toimittaja konkkaan ja sai hetken etsiä uutta... Quote Link to comment
Guest Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Se W110 on myos virinokkien asteikossa sielta aivan miedoimmasta paasta. Helppo rakentaa ja saada saatoihin jne. eika ole minkaanlaisia koneen kesto-ongelmia, kunhan kasaa koneen oikein. Kaikki nokat tarvitsevat myos sopivan puristussuhteen toimiakseen niinkuin valmistaja on ne suunnitellut. Vakio puristussuhde on luoikkaa 7.4:1 mutta esim. W110 tarvitsee 8.5:1 puristussuhteen jotta se toimisi natisti ja antaisi jonkinmoisia tehoja. Koneen dekkikorkeus on tarkea myos, se pitaisi pyrkia saamaan valille 1.1 - 1.3mm. Puristussuhde sen jalkeen hierotaan kohdalleen kansien palotiloja muotoilemalla. Quote Link to comment
make76 Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 miksi noin tiukka dekki? Minulle tuli noin 1.6-1.7mm. Ja se on kasaajan mukaan erittäin hyvä. Ruttua on kuitenkin noin 10... Make Quote Link to comment
mikan Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Dekin suuruus/pienuus riippuu paljolti myös palotilan muodosta ja palje-alueesta tai siitä onko sitä. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Anteeksi maalaisuuteni, mutta jos saisin pietä valotusta dekki korkeudesta ;-)...puhutaankohan nyt jostain käsitteestä toisella nimellä ;-o Quote Link to comment
mite^ Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Dekki on matka männän laesta sylinterin reunaan kun mäntä on YKK:ssa. Quote Link to comment
Guest Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 jos palotilassa on palje-aluetta paljon kuten vakiona on, eli sita tasaista pintaa poteron reunoilla, niin kaikki bensaseos mita sinne jaa poltettavaksi, palaa huonommin ja myohemmin mita palotilan keskella kasattu seos. Eli suuri osa sen seoksen potentiaalisesta tehosta menee hukkaan. Se myos lisaa nakutuksen vaaraa; jos on iso dekki niin se alue karstaantuu ja karsta saattaa kuumana aiheuttaa nakutusta. Tiukka dekki pysyy paremmin puhtaana. Yksi perusasia muistin virkistamiseksi: Bensaseos ei rajahda palotilassa kaikki yhtaikaa. Se palaa. Palo alkaa sytytystulpasta ja palorintama etenee seoksen reunoille, ja tahan kuluu aikaa. Jos palorintama joutuu kulkemaan kovin pitkan matkan polttokelpoisen seoksen ulkoreunoille asti, niin keskella lahella tulppaa ollut seos on jo tyonsa tehnyt kun reunat vasta syttyvat. Manta on jo matkalla alaspain, ja reuna-alueen seos syttyilee vain omiksi lampimikseen, juna on jo menny. Karkeasti karjistettyna. Palotapahtuma pitaisi pitaa mahdollisimman pienella pinta-alueella, siella venttiilipoterossa palotilan keskella. Silloin palorintama joutuu etenemaan lyhimman matkan, ja siita saadaan samanaikaisesti eniten tehoa. Kaasujen laajentuminen myos tyontaa mantaa enemman/voimakkaammin alaspain kun kaasu on pakattu tiukkaan keskelle palotilaa, vrt. laajemmalle levinnyt, viiveella syttyva reuna-alueen seos. Ei siella reunoilla kannata poltella mitaan, eika sinne kannata jattaa turhaa tilaa paineen levittymiselle. Mita enemman paine/palotapahtuma leviaa sivusuunnassa, sita vahemman siita riittaa potkua tyontamaan mantaa pystysuunnassa. Eli palotilat liki vakion mallisiksi, mutta syvemmiksi jos ne tarvitsee olla isommat. Ja venttiilien vieresta sylinteriseinan juuresta kaivetaan ekana tavaraa pois, jotta seos livahtaisi esteettomammin venttiililautasen ohi. Quote Link to comment
make76 Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Mutta eikö pienellä dekillä ole vaarana että mäntä hakkaa päätään kattoon? Näin minulle on kerrottu ja sen takia myös koneen kasaaja sanoi että olisi parempi jättää se tuonne 1.5-1.7mm alueelle. Make Quote Link to comment
hanski. Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 laadukkaista osista,oikein rakennettuna...ei näin käy... Quote Link to comment
Guest T-Bag Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Mulla oli kolkissa W110 nokalla, Weber ICT nurkkasinkuilla ja vakio alipainejakajalla 66hp jappen penkissä. Vakiokansilla eli vähän turhanki miedoilla puristuksilla... Ajossa kyllä toimiva paketti, vääntöä mukavasti liikenteen rytmissä pysymiseen. Alunperin 32-34 PDSIT,kiina 009 ja w110, voitte kuvitella kuinka miellyttävä ajolleen. Quote Link to comment
mick Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Paljealueen tarkoitus on myös saada seos liikkumaan sylinterissä mahdollisimman hyvin, että seos muuttuisi tasalaatuiseksi ja palaisi paremmin. Eli männän tullessa kohti ykk:ta, se paljealue "purskauttaa" seoksen keskemmäksi... Kytkimestä: Itsellä on nyt 4-lapanen kytkinlevy ja tähtiasetelma, ja olen tyytyväinen tuohon komboon :) Quote Link to comment
Guest Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Mutta eikö pienellä dekillä ole vaarana että mäntä hakkaa päätään kattoon? Näin minulle on kerrottu ja sen takia myös koneen kasaaja sanoi että olisi parempi jättää se tuonne 1.5-1.7mm alueelle. Make Siksi sinne jatetaan se 1.1 - 1.2mm tilaa :) Tassa pelataan pienilla mitoilla. puolen millin heitto on jo iso asia, muutos 1.2 millista 1.7 milliin on jo huomattavan iso, ja koneen hyotysuhde karsii. Ts. samasta bensamaarasta takapyorille saatava teho pienenee. Alle millin dekilla alkaa mannan lakeen tulemaan palotilan kuvaa, varsinkin kun kone kuluu ja valykset kasvaa. Hyvin kasattu kisakone voidaan tehda alle millin dekilla, mutta se puretaankin taas osiin ennenkuin tahan liittyvat osat kerkiaa kulumaan. Itse olen ajatellut etta kovin isoilla sylinterihalkaisijoilla (94mm jne) manta paasee keikkumaan mannantapin varassa laidoiltaan enemman, joten dekki voisi olla karvan verran isompi varmuuden vuoksi, varsinkin katukoneissa joita ei ole tarkoitus purkaa joka vuosi. Mick sanoi hyvin tuossa etta paljealueen ja mannan yhteistyona sylinterin reunoilla haahuileva seos puristetaan keskelle palotilaa, siihen poteroon. Teoreettisesti nolla dekki olisi paras, silloin ei jaa reunoille mitaan poltettavaa eika tilaa seoksen laajentumiselle, vaan kaikki laajentuminen keskittyisi keskelle palotilaa ja voima suuntautuisi mantaa kohti. Quote Link to comment
Guest Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 ...Niin tuosta dekistä vielä sen verran vielä, että mikäli oikein ymmärsin ja asian oikein hahmotin ko. dekin säätö tehdään lohkoa työstämällä...eli toisin sanoen veistämällä sylinterin alta lastua pois jolloin sylinteri laskee suhteessa mäntään ja dekki pienenee...eikö...korjatkaa jos olen väärässä? ps...mikä muuten on vakiolohkolla dekki? digi mauserilla itse sain mitattua 1,7 mm ;-) Quote Link to comment
Guest Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 ...Niin tuosta dekistä vielä sen verran vielä, että mikäli oikein ymmärsin ja asian oikein hahmotin ko. dekin säätö tehdään lohkoa työstämällä...eli toisin sanoen veistämällä sylinterin alta lastua pois jolloin sylinteri laskee suhteessa mäntään ja dekki pienenee...eikö...korjatkaa jos olen väärässä? Joko noin, tai sylintereita lyhentamalla (dekki pienenee) Dekin kasvatus shimmilevyilla sylintereiden ja lohkon valissa, tai joissain tapauksissa voidaan sorvata mantien paista tavaraa pois. Jan Quote Link to comment
Guest vokke Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Kyllä mä olen kans ton isomman dekin kannalla...ei ole 1/2 mm kyllä mitään merkitystä...ja sitäpaitsi jos kestävän koneen haluat, niin vakiodekki eli 1,7 on ihan riittävä tiukempaankin vääntöön. Eritoten koneen väljentyessä tulee pienillä välyksillä ongelmaa ;-) Puoli milliä tuosta pois on lähinnä henkisellä puolella tehoa antava elementti...jos jotain haluat veistää, niin jätä sylintereiden alta paperi tiiviste pois ja laita esim. silikoni tilalle!!! - vokke Quote Link to comment
Guest Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Pienempi dekki alentaa lampotilaa ja vahentaa nakutusriskia, ja antaa enemman tehoa kaytetysta bensasta. Isompi dekki vastaavasti toisinpain. Quote Link to comment
Sakke Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Pienempi dekki alentaa lampotilaa ja vahentaa nakutusriskia, ja antaa enemman tehoa kaytetysta bensasta. Isompi dekki vastaavasti toisinpain. Tähän kaipaisin perusteluja. Quote Link to comment
mick Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Eikös ne ole tuolla aikasemmin perusteltu Quote Link to comment
Guest Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Katukäyttöön Kennedy1 + vakiolevy. Sen verta kytkimestä, että kennedy 1 ja vakiolevy on nyt tilauksessa...niin ja englen W110 on myös tulollaan ja kannet lähtevät koneistukseen...ruttua tulee n.9.5 - 10 ja taidan jättää tämän mielipiteitä herättäneen dekki korkeuden kuitenkin niihen nykyiseen 1,7mm (tai sen paperitiivisteen verran vähemmän) !!! Kiitokset vinkeistä ;-) Quote Link to comment
Guest Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Aivan liikaa puristusta W110 nokalle. Laske puristukset 8.5 - 9.0:1 nurkille. Kokemusta on tuosta kombosta 9.4:1 puristuksilla kadulla. Liikaa on. Kulkee mutta kuumenee ja nakuttaa. Jan Quote Link to comment
JustinCase Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 itsellä W110 ja ...- Kannet KMT 385 imu Ø35,5 ; pako Ø32 , 3 kulma mirattu, palotila 43cc deck1,5mm CR= 9,44 (puristussuhde) pultattavat alumiinikopat . Ei nakuttele & lämpene liikaa. On kaupunki ajossa ja satunnaisia 100km lenkkejä sunnuntaisin. =) Quote Link to comment
Guest vokke Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Miten muuten käytännössä toi puristus suhteen säätö/mittaus? Eli puristus laskee renkailla, mutta millä tai mistä mä saan mitattua minkälaiset puristukset todellisuudessa on? ...eli onko jokin talukko tai kaava esim. männän päältä johonkin mitattuna vai kuinka ;-0 ? Quote Link to comment
Guest Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Puristussuhteen laskemiseksi tarvitaan muutama tarkka mitta: -Sylinterin halkaisija -iskun pituus -dekkikorkeus (jos kannessa on kynnys mita vasten sylinteri tiivistyy, sen korkeus lasketaan mukaan dekkiin) -palotilan tilavuus (jos mannassa on kuoppa tai moykky niin se otetaan mukaan laskuihin) Sitten vaan luvut laskuriin, muista valita MILLIT tuumien sijaan: http://www.johnmaherracing.co.uk/enginecalc.htm PuristusPAINE on eri juttu, sen voi mitata vain puristuspainemittarilla. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Löytyykä dynaamisen puristuksen laskemiseen jotain laskuria? Tai löytyykö jostain tietoa, missä paikkeilla dynaaminen puristussuhde saa olla, jotta voi vielä ajaa 95 oktaanisella? Quote Link to comment
Guest Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Löytyykä dynaamisen puristuksen laskemiseen jotain laskuria? Tuo pitais olla ainakin melko hyvin suuntaa-antava http://www.kb-silvolite.com/calc.php?action=comp Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Vaikuttaa ihan pätevältä. Pitää laittaa talteen tulevaa koneen aukasua silmällä pitäen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.