Jump to content

Takarumpujen irroitus + suojakumeista


tono

Recommended Posts

Yritin jo haulla etsiä sopivaa, mutta ei löytynyt. Kone on siis vaihteistoineen irti alustasta. Mutta nyt muodostuukin ongelmaksi se ettei rumpua tahdo saada millään pysymään paikallaan kun sitä 36mm mutteria yrittää vääntää auki. Ideoita millä sen saisi auki. Paineilmapyssyn tehotkaan ei riittäneet, tai lähinnä pomppi niin paljon ettei tullut mitään. Epätoivohan tässä iskee : < 5 tuntia tuli yritetyksi jo : D Etupää nou problem.

 

Mitäs jos sen irrottaisi vaihteiston päästä, olisiko siitä jotain hyötyä?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kyl rumpu on otettava ekaks ennen kun mikään muu purkeentuu. Yks vaihtoehto on, että kierrät rasvaprässin jarrusylkkään kiinni ja sitä kautta saat jarrun kiinni.

Todennäkösesti ei kuitenkaan auta jos mutteri on normaalin jumissa. Sillon pitää askarrella levystä tai vaikka vanteesta (jos ylimääräsiä on) varsi, jonka saa rumpuun kiinni ja maata vasten. Sit pitkällä avaimella vääntämään auki. Vartta kannattaa olla vähintään pari metriä.

Link to comment

rälläkällä pilkkoo sen mutterin, leikkaa esim. yhdestä kohtaa sen mutterin mahdollisimman läheltä vetarin kierrettä "ulkoa sisällepäin"..

tollain joskus ottanu auki,kun ei ollu riittävän järeitä työkaluja käytettävissä

Link to comment

Poraa puolitoista metrin pitkään kulmaraudan toiseen päähän reijät jolla saat sen kiinni rummun kahteen pulttiin sitten vaan 36mm avainta pidentämällä saman pituisella putkella niin kyllä se irtoaa. Voisit myös lisäksi kuumentaa mutteria esim. jollain kaasu töhöttimella jolloin se irtoaa helpommin.

Link to comment

En jaksa uutta aloittaa niin jatketaan tänne. Auto käydään siis läpi keulasta perään ja vasemmalta oikealle, mutta huomasin että vetarien yläpäässä kun on ne suojakumit niin toisella puollella on risana sellainen 'avattava' ja toisella puolella oleva näyttää kokonaiselle, ja vaikuttaa suht vanhalle(alkuperäinen mahdollisesti?) Saisikos tollaisia umpinaisia jostain? nyt kun kumminkin ne akseliputket tulee putsatuksi ruosteesta tavalla tai toisella...Ja autohan oli 72 vakio 1300 motilla jos sitä en aikasemmin ole maininnut.

Link to comment
avattavaa vaan. tarvike maksaa vajaa 5e motonetissa ja vaihtaa laatikko irtonaisena 5min. (joo joo en oo ottanu aikaa) :)

 

 

Ala osta halpaa. Kestaa alle vuoden.

Aircooled.fi tai Keiteleen Kone muistaakseni molemmat saavat hommattua parempia, ja tietenkin hiukan kalliimpia kumeja.

 

Jan

Link to comment
avattavaa vaan. tarvike maksaa vajaa 5e motonetissa ja vaihtaa laatikko irtonaisena 5min. (joo joo en oo ottanu aikaa) :)

 

 

Ala osta halpaa. Kestaa alle vuoden.

Aircooled.fi tai Keiteleen Kone muistaakseni molemmat saavat hommattua parempia, ja tietenkin hiukan kalliimpia kumeja.

 

Jan

 

no jokajokassa tuo sama :D

Link to comment
Hotcarssista yritinkin jo vilkuilla(suht hyvät kuvat siellä) mutta näyttää olevan vain noita avattavia? : / Niin ja tosiaan joku kun sanoi että pitää iskarin korvakkeita myöden irroittaa, niin käytännössä nekin ovat jo irti ; )

 

Nyt kun sain sen vetarin suojaputken irti, niin mistä sen pitäisi 'hajota'`?

Link to comment

lisätään nyt vielä sellainen tyhmä kysymys että pitäisikö työsylinterien irrota kun irroittaa sen yhden pultin? vai onko viel jokin mikä pitää paikoillaan?, varovasti jo yritin mutta ei tuntunut irtoavan... Lisää voimaan vaan peliin? Tarkoitus olisi kumminkin laittaa ne takaisin vielä...

Link to comment

-se ei silti selitä että miksi vanha made in west germany kumi kestää paljon paremmin kuin uusi tarvikekumi.

 

Ei selitäkkään.

Tarkoitin lähinnä sitä, että se kumi ei kestä pitkään, jos se asennetaan väärin. Oli sitten kyseessä vanha ja hyvä tai uusi ja huono.

Link to comment

Minusta muutamia vuosia sitten ostamani kunnolliset kumit oli juurikin Keiteleen Koneesta? Silloin oli kaksi eri vaihtoehtoa, paremmat tietty kalliimmat. Muistatko Juha onko sinulla ollut joskus ainakin tilapaisesti kahta eri mallia?

Halvat, eri paikoista eri aikaan ostamani kumit ovat menneet alle vuodessa haperoksi. Nuo paremmat eivat varmaan vielakaan usean vuoden jalkeen ole muuttuneet mitenkaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...