Jump to content

Takarumpujen irroitus + suojakumeista


tono

Recommended Posts

Posted

Yritin jo haulla etsiä sopivaa, mutta ei löytynyt. Kone on siis vaihteistoineen irti alustasta. Mutta nyt muodostuukin ongelmaksi se ettei rumpua tahdo saada millään pysymään paikallaan kun sitä 36mm mutteria yrittää vääntää auki. Ideoita millä sen saisi auki. Paineilmapyssyn tehotkaan ei riittäneet, tai lähinnä pomppi niin paljon ettei tullut mitään. Epätoivohan tässä iskee : < 5 tuntia tuli yritetyksi jo : D Etupää nou problem.

 

Mitäs jos sen irrottaisi vaihteiston päästä, olisiko siitä jotain hyötyä?

Guest Mika Raussi
Posted

Kyl rumpu on otettava ekaks ennen kun mikään muu purkeentuu. Yks vaihtoehto on, että kierrät rasvaprässin jarrusylkkään kiinni ja sitä kautta saat jarrun kiinni.

Todennäkösesti ei kuitenkaan auta jos mutteri on normaalin jumissa. Sillon pitää askarrella levystä tai vaikka vanteesta (jos ylimääräsiä on) varsi, jonka saa rumpuun kiinni ja maata vasten. Sit pitkällä avaimella vääntämään auki. Vartta kannattaa olla vähintään pari metriä.

Posted

rälläkällä pilkkoo sen mutterin, leikkaa esim. yhdestä kohtaa sen mutterin mahdollisimman läheltä vetarin kierrettä "ulkoa sisällepäin"..

tollain joskus ottanu auki,kun ei ollu riittävän järeitä työkaluja käytettävissä

Posted

Tai katkaisutaltalla ja isolla vasaralla lyöt mutterin ohuimmasta kohdasta poikki vastakkaisilta sivuilta. Tän jälkeen viimeistään avaimella riuhtaistessa mutteri halkeaa nätisti kahteen osaan.

Posted

Poraa puolitoista metrin pitkään kulmaraudan toiseen päähän reijät jolla saat sen kiinni rummun kahteen pulttiin sitten vaan 36mm avainta pidentämällä saman pituisella putkella niin kyllä se irtoaa. Voisit myös lisäksi kuumentaa mutteria esim. jollain kaasu töhöttimella jolloin se irtoaa helpommin.

Posted

Täytyy kokeilla rakennella houmenna koulun jälkeen joku kulmarauta systeemi. Tänäänkin oli jo lähes 1,5 metrinen 'jatko'varsi käytössä mutta pito loppui vastapuolelta. Kiitos vastauksista.

Guest hartikainen
Posted

Ittellä oli kans tosi jumis laitoin vaan pitkän vääntövivun ja hypin sen päällä sit aukes oli kyl tiukas.

Posted
Ittellä oli kans tosi jumis laitoin vaan pitkän vääntövivun ja hypin sen päällä sit aukes oli kyl tiukas.

 

Mutta kun laatikko on irtonaisena niin rumpu pyörii. Tarvii juurikin tuon pitkän latikan joka tulee pultinreikiin ja lattiaa vasten.

Posted
Yksinkertainen konsti.

Laita kaksi pyöränmutteria kiinni rumpuun ja näiden kautta rautakanki

siten, että kangen pää kiilaa lattiaan ja aukaise.

 

Kokeiltu ja oli hauskaa kun rautakanki lipsahti.. :D

 

Sekä on vaarana vääntää pyörän pultit vinoiks..

Posted

Noin irtihän ne lähti. Vajaa 5 min meni eilisen 5 tunnin sijaan. Kiitoksia! Ei sitä kaikkea näemmä pysty ajattelemaan, vaikka ratkaisu olisi kuinka yksinkertainen tahansa.

Posted

En jaksa uutta aloittaa niin jatketaan tänne. Auto käydään siis läpi keulasta perään ja vasemmalta oikealle, mutta huomasin että vetarien yläpäässä kun on ne suojakumit niin toisella puollella on risana sellainen 'avattava' ja toisella puolella oleva näyttää kokonaiselle, ja vaikuttaa suht vanhalle(alkuperäinen mahdollisesti?) Saisikos tollaisia umpinaisia jostain? nyt kun kumminkin ne akseliputket tulee putsatuksi ruosteesta tavalla tai toisella...Ja autohan oli 72 vakio 1300 motilla jos sitä en aikasemmin ole maininnut.

Posted

Saa niita umpinaisia mutta on piru vaihtaa kun pitaa akseliputket purkaa iskarinkorvakkeita myoden.

Posted
avattavaa vaan. tarvike maksaa vajaa 5e motonetissa ja vaihtaa laatikko irtonaisena 5min. (joo joo en oo ottanu aikaa) :)

 

 

Ala osta halpaa. Kestaa alle vuoden.

Aircooled.fi tai Keiteleen Kone muistaakseni molemmat saavat hommattua parempia, ja tietenkin hiukan kalliimpia kumeja.

 

Jan

Posted
avattavaa vaan. tarvike maksaa vajaa 5e motonetissa ja vaihtaa laatikko irtonaisena 5min. (joo joo en oo ottanu aikaa) :)

 

 

Ala osta halpaa. Kestaa alle vuoden.

Aircooled.fi tai Keiteleen Kone muistaakseni molemmat saavat hommattua parempia, ja tietenkin hiukan kalliimpia kumeja.

 

Jan

 

no jokajokassa tuo sama :D

Posted

Hotcarssista yritinkin jo vilkuilla(suht hyvät kuvat siellä) mutta näyttää olevan vain noita avattavia? : / Niin ja tosiaan joku kun sanoi että pitää iskarin korvakkeita myöden irroittaa, niin käytännössä nekin ovat jo irti ; )

Guest Keiteleen Kone
Posted

Keiteleen Kone Oy:

täydellinen vetoakselin suojakumi sis. asennustarvikkeet = 5 eur.

Posted
Hotcarssista yritinkin jo vilkuilla(suht hyvät kuvat siellä) mutta näyttää olevan vain noita avattavia? : / Niin ja tosiaan joku kun sanoi että pitää iskarin korvakkeita myöden irroittaa, niin käytännössä nekin ovat jo irti ; )

 

Nyt kun sain sen vetarin suojaputken irti, niin mistä sen pitäisi 'hajota'`?

Posted

5 euron tarvikekumi on ihan paska, pari kertaa jo haurastunut vuoden sisällä puhki itsellä.

 

Nämä vanhat käytetytkin "made in west germany" kumitkin ovat paljon kestävempiä.

Posted

lisätään nyt vielä sellainen tyhmä kysymys että pitäisikö työsylinterien irrota kun irroittaa sen yhden pultin? vai onko viel jokin mikä pitää paikoillaan?, varovasti jo yritin mutta ei tuntunut irtoavan... Lisää voimaan vaan peliin? Tarkoitus olisi kumminkin laittaa ne takaisin vielä...

Posted

Kurre kirjoitti:

 

Ja avattavissa muistetaan se oikea asennus. Muuten hajoaa hyvinkin nopeasti.

 

 

-se ei silti selitä että miksi vanha made in west germany kumi kestää paljon paremmin kuin uusi tarvikekumi.

Posted

-se ei silti selitä että miksi vanha made in west germany kumi kestää paljon paremmin kuin uusi tarvikekumi.

 

Ei selitäkkään.

Tarkoitin lähinnä sitä, että se kumi ei kestä pitkään, jos se asennetaan väärin. Oli sitten kyseessä vanha ja hyvä tai uusi ja huono.

Guest Keiteleen Kone
Posted

Osta 5 euron täydellinen vetoakselin suojakumi Keiteleen Koneesta niin ei tule ongelmia.

Enpä muista että "Alex" olisi ostanut ko:a osia KK:sta.

Posted

"Osta 5 euron täydellinen vetoakselin suojakumi Keiteleen Koneesta niin ei tule ongelmia"

 

Mulla nää kumit kesti yhden talven. Auto ei edes liikkunut sinä aikana vaan oli lämpimässä tallissa. Mutta se ei ilmeisesti ole "ongelma" ?

Posted

KK, en ole ostanut, enkä osta. En enään osta muitakaan orkkistyylin mustia kumeja mistään, just niitä minkä pinta on hieman liukas. Taitaa joissain lukea "made in germany"

Guest Keiteleen Kone
Posted

Anssi ---

tuo rikkinäiset suojakumit niin tutkitaan asia, tunnistan kyllä myymäni suojakumit.

Posted

Minusta muutamia vuosia sitten ostamani kunnolliset kumit oli juurikin Keiteleen Koneesta? Silloin oli kaksi eri vaihtoehtoa, paremmat tietty kalliimmat. Muistatko Juha onko sinulla ollut joskus ainakin tilapaisesti kahta eri mallia?

Halvat, eri paikoista eri aikaan ostamani kumit ovat menneet alle vuodessa haperoksi. Nuo paremmat eivat varmaan vielakaan usean vuoden jalkeen ole muuttuneet mitenkaan.

Posted

Samoin muistelin minäkin että ois kahta lajia.

Ostin pari vuotta sitten halvemmat "paskalaatuiset" ja nekin edelleen kunnossa.

Posted
"Ei ne sitten olleetkaan lähtöisin KK:sta???"

 

Nyt en ihan ymmärtänyt kommenttiasi?

että jos ne on rikkinäisenä roskiksessa ne ei ole keiteleen koneesta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...