Jump to content

Mikolle onnitelut


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
lähinnä katsoin ettei voi aloittaa rekisteröintikatsastusta jollei ole vanhaa otetta. on tietenkin toinen asia, mutta ei noista tulkinnoista tiedä...

 

Mikolle kuitenkin hatunnosto!

 

eikös tollasen autotrailerin voi katsastaa omavalmisteena uudelleen?

Link to comment
Guest Toheltaja

voi, mutta sitten pittääpi olla tehdastekoiset akselit, aisat yms. Vielä on paljon kärryjä jossa omavalmisteakselit, nestejarrut jne. ja ne ei enää me uutena rekisteröitävänä läpi. Tosin jos on suomessa leimassa ollut aiemmin niin ei taida olla ongelmia vieläkään uudelleen leimaaminen. Ekaa kertaa leimatessa pykälät on siis jotain ihan muuta...

Link to comment

Kyllä niiden kauan pois kilvistä olleiden kanssa on aina käsien vääntelyä uudestaan rekisteröitäessä. Vaikka olis rekisteriotekin mukana, kassan "asiantunteva" nainen sanoo että missä on ote, ei tämä kelpaa...

 

Jne, palvelua asiassa ei juuri saa missään. Olisko jossain pieni asema, jonka omistaja on itsekin vanhojen autojen harrastaja. Se voisi auttaa.

 

Kauhulla odotan päivää kun vien tulevaisuudessa paperittoman "suomiprojektini" näytille. Sain akesta n. vuosi sitten ohjeen miten menetellä, tiedä sitten onko sekään ohje enää pätevä.

Link to comment
Kauhulla odotan päivää kun vien tulevaisuudessa paperittoman "suomiprojektini" näytille. Sain akesta n. vuosi sitten ohjeen miten menetellä, tiedä sitten onko sekään ohje enää pätevä.

 

Tuota möbilistin juttua lukiessa tuli tunne että kaikkien kanssa tulee ongelmia jos ei ole viimeinen rekisteriote mukana ja vanhoilla ohjailla saa rauhassa pyyhkiä....

Link to comment

Jos tulli on ne alkuperäiset paperit kerännyt talteen, niin kyllä silloin katsotaan, että viranomainen on niistä vastuussa. Nykyään tämä on helpompaa, koska kaikilla viranomaisilla pitää olla arkistonmuodostussuunnitelma (nyt kaikille alkaa hiljalleen selvitä mitä näissä julkisissa konttoreissa kaikki päivät puuhataan....). Siitä näkee mikä dokumentti jemmataan ja minne ja kuinka kauaksi aikaa.

 

Jos tuntuu siltä, että kaikki täällä julkisella sektorilla pelkää virhettä, mistä syystä ei oikein kiinnosta tehdä mitään. Varsinkaan sellaista, mikä on uusi juttu. Mielummin joustaan karkuun. Vaikka kysehän pitäisi olla asiakaspalvelusta ihan samalla lailla kuin vaikka pankissa tai ravintolassa.

 

No onneksi suomalainen on tottunut näihin autoveroon liittyvin pikku kukkasiin, eikä jää tulee makaamaan vaan keksii miten asia ratkaistaan.

 

Joku voisi joskus kirjoittaa vaikka kirjan siitä mitä kaikkea pikku kivaa tuo ajoneuvohallinto on edeltäjineen meille alamaisille keksinyt.

Link to comment

Hallinto-oikeushan jutun mukaan puolsi AKE:n kekkosslovakialaista kantaa, eli ei ole Suomen oikeuslaitoskaan järjen tai oikeuden asialla. Mahtaako Tullilla olla nämä rekisteriotteet tallessa 20 vuoden jälkeen, tuskin. Kyllähän arkistoja myös tuhotaan joiltain osin tietyn ajan säilyttämisen jälkeen.

Link to comment

Kun on usemman vuoden seurannut Suomen tullin toimintaa ja siinä sivussa AKEn/katsastuskonttoreiden touhua ei voi kuin päätänsä seinään hakata.

 

Tulli on moneen kertaan osoittautunut toimivansa vain omien itressiensä ehdoilla. Esim tuontiautoverotuksessa tulli sählännyt sen minkä kerkiää. Miten lasketaan sen ja sen auton veroprosentti, on usein tehty väärin ja tämän kruunaa lähdemateriaalin katoaminen mystisesti tullista.

 

Listahan on lähes loputon. AKEsta nyt ei varmaan tarvitse kirjoittaa esimerkkejä.

 

Onko tämä sitten perua Suomen kekkosajalta ja sitä kautta otettu mallia ryssälandiasta. Kuitenkin oletan virkamiehistöön kulkeutuvan sellaista lapsena kiusattua työvoimaa jotka kasvavat pikkunatseiksi ja saavat mielihyvää kun toimivat kuten aidon ja hyvinkoulutetun pohjois-korealaisen virkamiehn kuuluukin.

 

Siinä mielessä häpeän Suomalaisuuttani vaikkei ämä muuten ( jos pois luetaan talvipakkaset ) oo mahoton paikka elää.

Link to comment

Tipin kommentiin vielä lisää. Nykyään tuntuu ettei hallinto-oikeuksilla riitä muna tehdä isommissa asioissa tuomioita kuten maalaisjärki sanoo vaan automaattisesti valitettava korkeimpaan oikeuteen.

 

Sinällään harmi ettei korkein oikeus ota käsiteltäväkseen teoreettisia asioita. AKEn kannan pitävyys kilpiin laiton estolle olis ollut kiva kuulla korkeimmassa oikuedessa.

 

Ehkä sen sinne joku vie...

 

Vielä kun jostain sais sisäpiirin tietoa, onko AKElaiset laitelleet noiden avokuplien kilpiin tulon jälkeen ehdotelmiaan Saksaan:)

Link to comment

Monesti noi hallinto-oikeuden päätökset kiinnittyvät johon kokonaisuuden kannalta olemattomaan lillukanvarteen ja siitä sitten sorvataan tuomio.

 

Niin kuin itse joskus sain neuvon: Jos valitat hallinto-oikeuteen väitä, että päätös on laiton. Jos ryhtyy sille linjalle, että väittää kyseessä olevan esim. menettylytapavirheen tms. yksilöityä, jättää yleisön palvelilija hallinto-oikeus kaiken muun tutkimatta ja tulos voi olla, että sietämätön päätös jää lainvoimaseksi. Ja tässähän se kiva puoli, että laillinen oikeusvaltahan voi tehdä laittomasta lainvoimaista.

 

Se tässä avohommassa nyt huonoa, että asia on ikään kuin "ilmassa" seuraavalle potilaalle. Kukaan ei osaa sanoa, kuinka seuraavalle käy.

Link to comment

Kerrompa nolosta tullinaisesta.Kun muutin Ruotsista takaisin Suomeen muuttoautolla jolla myös muutin heh.Just ennen joulua vuonna 2004.En viitsinyt lähteä autoa tulliinn viemään paperoitavaksi.Vietin joulun ja uudenvuoden ja kävin normaalisti töissä kyseisellä autolla.Ja kun laiskuutani ajattelin että tullaanpa auton että saan Suomen kilpiin.Menin viikkariterminaalin vieressä olevalle tullikonttorille jossa oli toistakymmentä autontuojaa Saksasta ja kun pääsin vurollani luukulle ja iskin paperit pöytään että haluasin tuoda auton maahan muuttoautona kun olin muuttamassa takaisin Suomeen.Virkailia sattui kysymään tulinko Viikinkilaivalla tänään.. muistaakseni oli jo Tammikuu puolessavälissä.Sanoin että ei kun Jouluksi tulin jo kotiin niin silloin rouva sai hirveät kuukausikivut ja rupesi huutamaan siis oikeasti huutamaan kaikkien ihmisten kuullen että auto pitää toimittaa heti kun saapuu satamaan tullin kirjoihin ja kansiin ja että te ette saa ajaa metriäkään tällä autolla Suomessa.. porukka katso silmät auki ja korvat kiinni että mitäs tuolla tapahtuu hullu akka..no minä sanoin että miksi en saa ajaa..no tämä hiljainen rouva sanoi että Suomalainen ei saa ajaa ulkomaisella autolla Suomessa ja sanoi että tästä tulee rangaistus..no minä sanoin että minä kyllä olen Ruotsin kirjoilla virallisesti vielä kaksi kuukautta että kyllähän minä saan ajaa miksen saisi..voi per...le kun olisi ollut kamera ja saanut kuvan siitä naisen naamasta....porukka rupes taputtamaan siinä ympärillä...nopeasti ja hiljaa sujahti paperit luukulta.Siitä paripäivää niin auto oli myyty Afrikkaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...