Jump to content

67 Variant takaisin henkiin


MU

Recommended Posts

Posted

Porschen kutosessa mitattu isompaakin hyötyä, mutta niissä joka reiästä kurkistaa kaksi laakeripukkia. Kyllä mie tuon modauksen teen kaikkiin kampikammioihin kun ei se kauaa ota. Kiva oli muuten nyt selata tämä projektikertomus, kun miulla on kaverin notsin hitsaukset loppusuoralla. Vielä siitäkin joskus valmis tulee, motivoivaa!

  • Like 1
Posted
3 hours ago, MU said:

Halpoja hevosvoimia vai pelkkä urbaani legenda? #rakkaudestalajiin

IMG_20200111_123542.jpg

IMG_20200111_123555.jpg

Terve

Mitä tällä saavutettiinkaan..? vapaampaa ilmanvaihtoo,vai lujuuteen liittyvää hifistelyy?

  • 2 months later...
Posted

Joutaa putsailemaan palikoita valmiiksi odotellessa loppu osien saapumista maailmalta. Totesin tuossa että vanhasta runkomoottorista tulee käyttöön nämä tönärin suojaputket, keinuvivustot ja... siinähän ne olikin 😄

IMG_20200328_150353.jpg

Posted
6 minutes ago, Urbantoy said:

Onko nuo tönäri putket Fabin, ei näytä CSPeeltä.. vai kenen tekemät..

Kyllä tää CSP:n sarja on. Ainakin 5 vuotta vanha sarja jo, on saattanut tulla jotain muutoksia uudempiin. Eiks niillä ole semmonen jollain työkalulla asennettava sarjakin.

  • Like 1
Posted

Joo.. Mulla pari hyllyssä Fabin  ja  CSPeen sarjaa, mutta avaamattomina, sillä en noita osannut kattoa ku ei oo ollu rähmäkäpälissä ne sarjat.. 

  • 2 weeks later...
Posted

Ahdasta on mutta ei osu. Vähän joutui nokan valupurseita siivoamaan. 

IMG_20200411_152020.jpg

IMG_20200411_152219.jpg

IMG_20200411_152347.jpg

  • Like 3
Posted

Ei pidentynyt, täysin identtisillä osilla mennään. Pois lukien kk:n pultit.

Posted (edited)

Listataampa joutessaan osat joista runkomoottori muodostuu.

Autolinea alulohko, STD deck

CB 84mm kampi

AA 5,5" H profiili kiertokanget ARP pultein

Engle FK45 nokka

CB ultralight 28mm nostajat

CB suorahampaiset nokkarattaat

94mm Mahle syl.mäntäsarja

Logmech alutönärit

CB Miniwedge CNC ported kannet, 43x37,5 ventt.

Pauter 1.4 keinut

AA takoteräs vauhtipyörä

CSP tönärien suojaputket

Schadek 26mm fullflow öljypumppu

Olikohan siinä kaikki...

 

Edited by MU
  • Like 4
  • 4 weeks later...
Posted

Huohotinboxin laitoin uusiksi. Ei tullut se kaunein mutta sopivin. Tai kuten tallikaveri totesi, "hyvä siitä tulee kun sen maalaa". Sitä pitää vielä kokeilla. 

IMG_20200504_122854.jpg

IMG_20200504_150802.jpg

IMG_20200504_161609.jpg

  • Like 7
Posted

Palautui kannetkin koneistajalta niin pääsi jatkamaan koneen niputusta. Parin millin lastu piti tasosta ottaa että sai vähän puristuksiakin koneeseen. 55ml jäi nyt tilavuutta palotilaan. Pikkuhiljaa... 

IMG_20200507_112534.jpg

IMG_20200507_200754.jpg

IMG_20200507_161334.jpg

  • Like 9
Posted
12 hours ago, MU said:

Palautui kannetkin koneistajalta niin pääsi jatkamaan koneen niputusta. Parin millin lastu piti tasosta ottaa että sai vähän puristuksiakin koneeseen. 55ml jäi nyt tilavuutta palotilaan. Pikkuhiljaa... 

 

IMG_20200507_200754.jpg

 

 

 

Ootko joutunut ottamaan puhallinkopasta tavaraa pois, vai mahtuuko noi full flow:t menemään noin?

Posted

Tuommosilla kolosilla yritetään pärjätä, kuvassa olevat liittimet ei ole vielä lopulliset että saa nähdä kuin käy. 

IMG_20200508_153805.jpg

  • Like 1
Posted

Tämän full flow harjoituksen itsekin tehneenä... suurinpiirtein noista paikoista otin itsekin pois. Monta kertaa piti hieman ottaa pois ja koeasentaa. Lopulta löytyi se pois oton määrä, ettei jäänyt mistään kantamaan. Ja öljynippelien asennolla on suuri merkitys.  Mutta kyllä työ mielestäni kunnon öljynsuodatuksen saamiseksi kannatti.

  • Like 1
Posted

Öljyletkut käytävä vielä teettämässä niin saa puhallinkopan asennettua ja pääsee tunkkaamaan konetta paikoilleen.  Tämähän nousee Variantin persuksiin melko täydellisenä pakettina, lähinnä pakosarja/putkisto jää jälkikäteen asennettavaksi. 

IMG_20200509_191256.jpg

  • Like 9
Posted

Sinnehän se holahti taas, vielä riittää pakerrettavaa ennen kuin savuja pääsee yrittämään. 

IMG_20200515_204000.jpg

  • Like 8
Posted

Jep, eilen illalla käynnistys ja nokan sisäänajo, ei mitään suurempaa draamaa. Tänään vielä pientä hieromista ja sitten saikin ajella Varren kotiin. Hyvin tuntuu vetoja olevan mutta tyhjäkäyntipiirin puoli kaipaa vielä vähän huomiota. 

IMG_20200517_194221.jpg

  • Like 17
  • 1 year later...
Posted

Tämä muutos on ollut jo pitkään mielessä ja nyt vanhan tasavirtalaturin kömähtäessä oli sopiva hetki päivittää virtapuolta. Biltemasta yleismallin vaihtovirtalaturi kainaloon ja kiinnikkeitä suunnittelemaan. Vähän alemmas olisi pitänyt laturi vielä saada ettei olisi tarvinnut leikellä puhallinkoppaa mutta kyllä se ihan kohtuullisesti siellä istuu. 

IMG_20220419_153523.jpg

IMG_20220419_153957.jpg

IMG_20220419_152628.jpg

  • Like 6
  • 1 year later...
Posted

Vakio tasauspyörästö alkoi osoittaa antautumisen merkkejä ja öljyjen mukana tulikin pari sattumaa. Tuohikotin tehtaalta superdiffillä vahvistettu tilalle niin jos sillä taas hetken pärjäisi. 

IMG_20230708_143847.jpg

IMG_20230708_144000.jpg

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...