DWL_Puavo Posted January 11, 2020 Share Posted January 11, 2020 Porschen kutosessa mitattu isompaakin hyötyä, mutta niissä joka reiästä kurkistaa kaksi laakeripukkia. Kyllä mie tuon modauksen teen kaikkiin kampikammioihin kun ei se kauaa ota. Kiva oli muuten nyt selata tämä projektikertomus, kun miulla on kaverin notsin hitsaukset loppusuoralla. Vielä siitäkin joskus valmis tulee, motivoivaa! 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted January 11, 2020 Share Posted January 11, 2020 3 hours ago, MU said: Halpoja hevosvoimia vai pelkkä urbaani legenda? #rakkaudestalajiin Terve Mitä tällä saavutettiinkaan..? vapaampaa ilmanvaihtoo,vai lujuuteen liittyvää hifistelyy? Quote Link to comment
MU Posted January 11, 2020 Author Share Posted January 11, 2020 Joo, parempaan ilmankiertoonhan tällä pyritään. Quote Link to comment
MU Posted March 28, 2020 Author Share Posted March 28, 2020 Joutaa putsailemaan palikoita valmiiksi odotellessa loppu osien saapumista maailmalta. Totesin tuossa että vanhasta runkomoottorista tulee käyttöön nämä tönärin suojaputket, keinuvivustot ja... siinähän ne olikin 😄 Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 28, 2020 Share Posted March 28, 2020 Onko nuo tönäri putket Fabin, ei näytä CSPeeltä.. vai kenen tekemät.. Quote Link to comment
MU Posted March 28, 2020 Author Share Posted March 28, 2020 6 minutes ago, Urbantoy said: Onko nuo tönäri putket Fabin, ei näytä CSPeeltä.. vai kenen tekemät.. Kyllä tää CSP:n sarja on. Ainakin 5 vuotta vanha sarja jo, on saattanut tulla jotain muutoksia uudempiin. Eiks niillä ole semmonen jollain työkalulla asennettava sarjakin. 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 28, 2020 Share Posted March 28, 2020 Joo.. Mulla pari hyllyssä Fabin ja CSPeen sarjaa, mutta avaamattomina, sillä en noita osannut kattoa ku ei oo ollu rähmäkäpälissä ne sarjat.. Quote Link to comment
MU Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 Ahdasta on mutta ei osu. Vähän joutui nokan valupurseita siivoamaan. 3 Quote Link to comment
MU Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 Ei pidentynyt, täysin identtisillä osilla mennään. Pois lukien kk:n pultit. Quote Link to comment
MU Posted April 11, 2020 Author Share Posted April 11, 2020 (edited) Listataampa joutessaan osat joista runkomoottori muodostuu. Autolinea alulohko, STD deck CB 84mm kampi AA 5,5" H profiili kiertokanget ARP pultein Engle FK45 nokka CB ultralight 28mm nostajat CB suorahampaiset nokkarattaat 94mm Mahle syl.mäntäsarja Logmech alutönärit CB Miniwedge CNC ported kannet, 43x37,5 ventt. Pauter 1.4 keinut AA takoteräs vauhtipyörä CSP tönärien suojaputket Schadek 26mm fullflow öljypumppu Olikohan siinä kaikki... Edited April 11, 2020 by MU 4 Quote Link to comment
MU Posted May 4, 2020 Author Share Posted May 4, 2020 Huohotinboxin laitoin uusiksi. Ei tullut se kaunein mutta sopivin. Tai kuten tallikaveri totesi, "hyvä siitä tulee kun sen maalaa". Sitä pitää vielä kokeilla. 7 Quote Link to comment
MU Posted May 7, 2020 Author Share Posted May 7, 2020 Palautui kannetkin koneistajalta niin pääsi jatkamaan koneen niputusta. Parin millin lastu piti tasosta ottaa että sai vähän puristuksiakin koneeseen. 55ml jäi nyt tilavuutta palotilaan. Pikkuhiljaa... 9 Quote Link to comment
Mikko S Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 12 hours ago, MU said: Palautui kannetkin koneistajalta niin pääsi jatkamaan koneen niputusta. Parin millin lastu piti tasosta ottaa että sai vähän puristuksiakin koneeseen. 55ml jäi nyt tilavuutta palotilaan. Pikkuhiljaa... Ootko joutunut ottamaan puhallinkopasta tavaraa pois, vai mahtuuko noi full flow:t menemään noin? Quote Link to comment
MU Posted May 8, 2020 Author Share Posted May 8, 2020 Tuommosilla kolosilla yritetään pärjätä, kuvassa olevat liittimet ei ole vielä lopulliset että saa nähdä kuin käy. 1 Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 Tämän full flow harjoituksen itsekin tehneenä... suurinpiirtein noista paikoista otin itsekin pois. Monta kertaa piti hieman ottaa pois ja koeasentaa. Lopulta löytyi se pois oton määrä, ettei jäänyt mistään kantamaan. Ja öljynippelien asennolla on suuri merkitys. Mutta kyllä työ mielestäni kunnon öljynsuodatuksen saamiseksi kannatti. 1 Quote Link to comment
MU Posted May 9, 2020 Author Share Posted May 9, 2020 Öljyletkut käytävä vielä teettämässä niin saa puhallinkopan asennettua ja pääsee tunkkaamaan konetta paikoilleen. Tämähän nousee Variantin persuksiin melko täydellisenä pakettina, lähinnä pakosarja/putkisto jää jälkikäteen asennettavaksi. 9 Quote Link to comment
MU Posted May 15, 2020 Author Share Posted May 15, 2020 Sinnehän se holahti taas, vielä riittää pakerrettavaa ennen kuin savuja pääsee yrittämään. 8 Quote Link to comment
MU Posted May 17, 2020 Author Share Posted May 17, 2020 Jep, eilen illalla käynnistys ja nokan sisäänajo, ei mitään suurempaa draamaa. Tänään vielä pientä hieromista ja sitten saikin ajella Varren kotiin. Hyvin tuntuu vetoja olevan mutta tyhjäkäyntipiirin puoli kaipaa vielä vähän huomiota. 17 Quote Link to comment
MU Posted April 19, 2022 Author Share Posted April 19, 2022 Tämä muutos on ollut jo pitkään mielessä ja nyt vanhan tasavirtalaturin kömähtäessä oli sopiva hetki päivittää virtapuolta. Biltemasta yleismallin vaihtovirtalaturi kainaloon ja kiinnikkeitä suunnittelemaan. Vähän alemmas olisi pitänyt laturi vielä saada ettei olisi tarvinnut leikellä puhallinkoppaa mutta kyllä se ihan kohtuullisesti siellä istuu. 6 Quote Link to comment
MU Posted July 8, 2023 Author Share Posted July 8, 2023 Vakio tasauspyörästö alkoi osoittaa antautumisen merkkejä ja öljyjen mukana tulikin pari sattumaa. Tuohikotin tehtaalta superdiffillä vahvistettu tilalle niin jos sillä taas hetken pärjäisi. 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.