Hebster52 Posted April 4, 2010 Author Share Posted April 4, 2010 Hitaasti etenee mutta vivustokin alkaa löytää paikkansa. Quote Link to comment
Miglos Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Kuinkas se toimii tuo tappien poisto työkalu ? Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 Kyllä se toimi ihan hienosti. Sehän on kopioitu merkki verstaan työkalusta. :) Alaleuassa on n. 7mm reikä johon tulee eri mittaisia tappeja sitä mukaan kun saranatappi nousee. Yläleuassa on saranatapin mentävä reikä. Muistaakseni 12mm. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Ei tosta saranatapin irrotustyökalusta olis lisää kuvia, et selviäis paremmin toiminta? Quote Link to comment
ARTO Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Pieni sarjatuotanto pystyyn ja sopiva hintalappu päälle ja kysyntä taattu, eikös?! Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 Viis tommosta ja taitaa olla suomen markkinat täys. :) Tässä muutama kuva aidosta Matra 80.1 merkkipajan työkalusta: Kuva 1 Kuva 2 Kuva 3 Hyvä puoli tällä on se että se toimii myös alasaranalle irroittamatta astinlautaa. Quote Link to comment
Virtanen Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Tässä on hiukan erilainen idea. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=522556 Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 Jep, hiukan eri mutta silti sama perusidea. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Mahtaakohan tuohon pensalinjaan vielä tarvita jotain paineentasajaa pumpun ja T-liittimen väliin? Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 1, 2010 Author Share Posted May 1, 2010 Viime viikonloppuna tuli tuherrettua vähän 2K väriä sisäpinnoille. Tänään aloin hiomalla ensin paukkupullo Seesand värikokeen vasemmasta etulokarista sekä hiomalla peltipuhtaaksi siitä kohtaa missä olin oikonu vasaralla lommoa. Quote Link to comment
ARTO Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Siisti maalauspaikka, olet kait jo henkisesti varautunut "wet sand" operaatioon maalin + kuokkavieraiden kuivuttua/tartuttua:) Toisaalta jos hyville pohjille vetää riittävän paksulti maaleja, tekee vaikka takapihan nurmikolla maalatustakin jälkitöillä upean näköisen kun tietää mitä tekee/yrittää. Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 Ei kai tyhmä edes luule että maalaan tuossa missä se nyt seisoo... Vai hiotteko myös maalaus kaapissa?? Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Aamulla: Iltapäivällä: Melkein luulis että on Kommanderwagen... :D Quote Link to comment
Guest Barn Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Voi että menit pilaamaan hienon alkuperäisen kuplan.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Häh? Siinähän oli paska maalipinta edellisen omistajan toimesta.. Pohjamaali olis kiiltävämpi kuin mitä se oli kun me sen ostettiin. Mene sinä vaan kiillottamaan sun 40-luvun romuas... ;) Quote Link to comment
Guest Barn Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Ja vielä väärä värikoodi...tai kameran linssi himmeä]: Quote Link to comment
Ketsa Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Onnistuiko maalaus murheitta? Pari sieni-vaahtopesua heti maalauksen jälkeisenä päivänä ja tulos näyttää ainakin aina omaan silmään aina paremmalta hullunkiillon lähdettyä. Quote Link to comment
ARTO Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Älkääs nyt pojjaat, hyvältähän toi näyttää pihabetonilla maalatuksi,ehheh. Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 31, 2010 Author Share Posted May 31, 2010 Hei! Sehän toimii... :) Quote Link to comment
Guest Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 hyvältä kuullosta, eikun kuplaan kiinni ja ajoon. /Andre' Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 2, 2010 Author Share Posted June 2, 2010 Käväisin sen kanssa edes takas pihalla hiomassa varmuuden vuoksi vähän vauhtikselle vähän tilaa ennen moottorin asennusta. Lukemattomien mittausten jälkeen viime talvena todettiin tänään että kyllä noi putsarit sinne mahtuu.. :D Quote Link to comment
Heebah Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Totanoin ny täytyy ihan kysyä, että mikä tosta koneesta tekee "Oldspeedin"? Se, että siinä on kolkin kaasarit? Vai toi TheoDeckerin tarra? Vai että siinä oli ensin Okrasan tarra? Onkos siis kolkin kone jo tehtaalta lähtiessä "Oldspeed" jos siihen liimaa jonkun repro tarran? -t- Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 5, 2010 Author Share Posted June 5, 2010 Viime yönä sitten pääsin viimein ajamaan taas. Siirsin sen tallilta kotipihalle. Ajoa noin. 15km. Kaipaa vielä tänään ylioppilasjuhlien välissä vähän säätöä.. :) Näin tiiviisti noi ilmaputsarit mahtui sinne konehuoneeseen. :) Quote Link to comment
metake Posted June 6, 2010 Share Posted June 6, 2010 Mulla kävi 1600 koneessa noiden putsareiden kanssa sillain, että olivat armotta liian tukkoiset. Auto lakkasi kulkemasta mihinkään ja oli kuin ryyppy täysin päällä olisi ajellut kokoajan. Piti vaihtaa toiset tilalle ja nyt on mietinnässä miten noi öljykylpy/meriheinä sisussysteemit sais korvattua normi paperi suodattimella. Quote Link to comment
Guest Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 laita paperiset kompressorin suotimet :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 15, 2010 Author Share Posted June 15, 2010 Noniin, reissu Bugruniin meni ihan ok. Meno paluu omalla koneella Ruotsin puolella riitti ihan hyvin.. :) Nämä kuvta näyttävät aika paljon mitä sääolosuhteita siellä tänä vuonna oli. Tummia pilviä ja vähän aurinkoakin.. Pojillakin oli oikea Ähtärilookkeri mukana. :D Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 Jaahas. Tällä viikolla sitten aloin kaks päivää sitten nostamalla kone pihalle vaihtaakseni vauhtiksen stefatiivisteen kun kone merkkas vähän Bugrun reissulla aina vaan enemmän. Noh, käytiin illalla Huhdan luona hakemassa kaikkee mahdollista tarpeellista ja eilen sitten kaikki taas paikalleen. En ehtiny käynnistää eilen kun aika loppui kun vaimon piti mennä töihin. Tänä aamuna sitten käyntiin ja kaikki oli paremmin kuin ennen. Tosin muutaman kytkin painon jälkeen kuului "naps" ja minä luulin että nyt katkes kytkin vaijeri.. Yritin kiristää sitä mutta ei auttanu joten kone taas lattialle ja siellä sitten se tarvike rengas jonka olin asentanu tähti kytkin asetelmaan keväällä oli levenny... Onneks oli juuri tullu tilattua vara 200mm paineasetelma ja kytkin joten se kiinni ja kone toista kertaa tällä viikolla kiinni.. Nyt sitten kaikki vihdoin alkoi pelaamaan ihan okei. Onpahan kokeiltu kunnon moottorijumpaa kahden kone irroitus/asennus päivällä. Quote Link to comment
NO H2O Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 ^ Niin itsestäkin on tuntunut että tänä vuonna on tässä harrastuksessa keskitytty tuohon koneen pois ottamiseen ja paikalleen laittamiseen... :-) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 ^ Niin itsestäkin on tuntunut että tänä vuonna on tässä harrastuksessa keskitytty tuohon koneen pois ottamiseen ja paikalleen laittamiseen... :-) Sama. Quote Link to comment
NordBling Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Ei toi taito oo täälläkään ruostumaan päässy... Quote Link to comment
Guest Barn Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Noh jospa se vaimo pääsee ensikesänä tällä oikein ajelemaan;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 Vaimolla tais olla taka ajatus että passittaa mut ajamaan tällä jotta se saa alkaa ajaa ilmastoidulla käyttiksellä... :) Nyt on tullu ajettua aika lailla koko viikonlopun Jeppis Air Meet tapahtuman johdosta ja nyt näyttää kyllä kaikki pelaavan ihan hyvin. :D Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Torpin reissu jälkeen tuli asennettua puskurit ennen katsastusta. Etu nivelet pomppas joten sille tuli kuukausi lisäaikaa ajaa... :lol: Näkymä kesämökin ikkunasta. 8-) Tänä viikon maanantaina meni viimeinen päivä umpeen joten piti jo viime viikolla jotain tehdä asialle. Soitto Huhdalle Kokkolaan ja sieltä tuli tieto että nivelien vaihto maksaisi hurjat 15€ per nivel. Jostain mielenhäiriön takia päätin jättää vaihto tekemättä itse ja ottaa se tarjous vastaan... :lol: Keskiviikko iltana auto kesämökin talliin. Tukivarret irti ja käyttiksen takakonttiin. Torstai iltana heti työn jälkeen suoraan Kokkolaan hakemaan vaihto tukivarret ja ne tuli tietenkin asennettua heti samana iltana vaimon tultua iltavuorosta. Mukavaa asentaa tukivarsia lämpökynttilän valossa... :roll: :oops: Ja heti perjantaina konttorille hakemaan leimaa. Nyt kelpaa taas ajella ja päätin vaihtaa T-barsit takaisin loppukesäksi. Pitää vielä kehittää joku näppärä eturekkarin teline varapyöräkotelon alle. Lomien jälkeen olen ajellut tällä 80km päivässä töihin ja takaisin jo kohta kahden viikon ajan. :) Quote Link to comment
-Alex- Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 On se hienon näköinen, toivottavasti pysyy (vain) alkuperäisen näköisenä, hieno sleeper aihio ;) kuva 1 kuva 2 Quote Link to comment
mikan Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Asiahan ei minulle kuulu, mutta miksi etuhelmaan on maalauksen yhteydessä jätetty lommo? t. Mika :-) Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 11, 2010 Author Share Posted September 11, 2010 Turhia kysymyksiä varten... Autohan ei läpikäny missään nimessä museointi entisöintiä vaan ainoastaan pikaista keväthuoltoa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.