Hebster52 Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 Jaahas.. Näyttäs tämän kesän ilot päättyä tänään.. Ehdittiinpä ainakin ajaa yli 3000km tänäkin kesänä ilman mitään ongelmia. Tänä aamuna veto alkoi vaimon mukaan hyytyä ja se röpötti ja kävi huonosti. Kävin sit töiden jälkeen hakemassa se hänen töistä ja totesin samaa. Pikaisen tarkistuksen jälkeen ventiilivälykset kohdallaan. 1:s ja 3:s tulppaa sain kotitallissa olleiden työkalujen avulla irroitettua ja tarkistettua. 1:nen oli märkä ja 3:nen kuiva. Kokeilin sitten irroittaa tulpan johto kerrallaan ja paikantamaan mikä sylinteri mahtoi olla väsyny.(ilman kipinää?) Tuntui siltä että 1:s johtoa irrottamalla käyti ei sen kummemmin muuttunu. Kun taas muita irrottamalla käynti muuttui. Tarkistin jakajankannen ja se oli ihan siistin näköinen. Myös automaattiryyppy toimii kuten pitää. Voisko oireilu olla niin yksinkertainen että tulppia vaihtamalla sais elvytettyä? Koneessa nyt NGK:t mallia en muista mutta lyhyet semmoiset ainakin.. Mitkä tulpat olis parhaat laittaa? Jotain Boschin nelikärkisiä? Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 Voisko olla kondensaattori tiensä päässä vai puola? Kokeilin strobolla ja tuntui siltä että ykköspytylle ei menny yhtään kipinää. Samaten kolmoseen välillä vilkkuili ja taas kakkosen ja nelosen välkkyi vähän enemmän mutta välillä jäi joku kipinä väliin sielläkin.... :p Quote Link to comment
metake Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Mitkä tulpat olis parhaat laittaa? Jotain Boschin nelikärkisiä? Bosch WR78G http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=399 Quote Link to comment
tolvana Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Strobo ei välähdä jos tulppa ei lyö kipinää, sillä on etsitty risoja tulppia iät ja ajat. Nuo boschin nelikärkiset lienee parasta mitä kuplaan saa, yleensäkin boschilaiset on ainakin mun leluissa kestäneet huomattavasti ngk,beru,champion ym. Merkkisiä paremmin. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 Ok. Elikkä strobon puutteellinen vilkuttaminen osoittais että tulpat ovat entiset? Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 Noh. Nyt alkoi taas samat oireet ja pari viikkoo vanhat Boschit koneessa... eilen vaihdoin toisen jakaja siihen. Edelleel just sama ongelma.. voisko olla silleen että puola ei jaksa antaa kipinää? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Noh. Nyt alkoi taas samat oireet ja pari viikkoo vanhat Boschit koneessa... eilen vaihdoin toisen jakaja siihen. Edelleel just sama ongelma.. voisko olla silleen että puola ei jaksa antaa kipinää? Tai seos niin pielessä että pimentää tulpat. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Oisko seos voinu muuttua noin? Tänä kesänä ajettu 3000km ilman ongelmia ja saman verran viime kesänä.. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Oisko seos voinu muuttua noin? Tänä kesänä ajettu 3000km ilman ongelmia ja saman verran viime kesänä.. Toimiko se siis täysin ongelmitta tulppien vaihdon jälkeen. Ja tottakai kannattaa testata että kaikki muu sytkäpuolella on kunnossa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Ei oikeastaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Voihan se olla esim niin että kaasari tulvii vähän viallisen katkaisuventtiilin (kun ei tää kotimainen oiken taivu fuel cut off valve) takia tai vaihtoehtoisesti suutin irti tai joku tulppa korkannut kaasarista. Ja jos jo koetit uutta jakajaa niin tuskin vika voi muualla enää olla kuin puolassa tai kaasarissa. Quote Link to comment
metake Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Voi se olla puolakin, mutta puola yleensä joko toimii tai ei. Itse ottaisin tarkemman tutkiskelun alle tulpan johdot, ja erityisesti virranjakajankannen ja puolan välisen johdon. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 Oho, eiks tää ollukaan ku puolessa välissä kolmatta sivua vaikka onkin jo jonkin aikaa ku viimeks tähän päivittäny... Tänään hain akun toisesta tallista ja laitoin lataukseen. Pitää vissiin jo alkaa pohtimaan mitä konetta vaivas jo syksyllä... Voisko maadotuskaapeli laatikon ja korin välissä aiheuttaa häilyvää sytytystä? Aloin kans hinkata uudet puskurit sille jotka sain hommattua jo syksyllä. Autosol on kyllä huipputahnaa...! Etupuskuri valmiina, kävyt ja takapuskuri vielä hinkkaamatta... Quote Link to comment
Tanhis Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 (edited) Oot varmaan laatikon maadotuksen kurkannut. Edited April 2, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
APO Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Hinkkasitko käsin vai ihan koneella? Vai saiko sitä autosolia edes koneen kans käyttää... Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 Laatikon maadotusta en syksyllä huomannu tarkistaa. Enkä pikkuabikoa.. tuli vaan tänään mieleen että ehkä saattais olla niin yksinkertaista? Ihan käsin hinkkasin. Ei tossa puskurissa montaa minuuttia tarvinnu jynssätä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 6, 2014 Author Share Posted April 6, 2014 Kyllä toi oikeanpuoleinen nyt kelpaa asentaa kuplaan verrattuna vanhaan joka oli siinä ennen... 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 2, 2014 Author Share Posted May 2, 2014 Aamulla ennen Wappukruisea nappasin tulpat irti ja tarkistin niitä.. Ykköspytyn tulppa oli märkä. Muut näytti ihan hyviltä. Putsasin sen märän tulpan ja asensin takaisin. Sen jälkeen kone kävi ihan hyvin. Olisko niin yksinkertainen juttu että märkä syksy teki temppuja huonojen(?) tulpanjohtojen kans? Halusin vähän uutta ilmettä tälle kesälle joten vedin vanteet semi-kiiltävä mustiks ja rummut alumiinin värisiks... :) 6 Quote Link to comment
Hebster52 Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Oli vaan pakko pysähtyä ottamaan kuvan tänäään matkalla kotiin töistä... :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 14, 2014 Author Share Posted June 14, 2014 Tuulilasin vaihto 40 minuuttia yksin. Onnistui hienosti. Viimeinen katsastuspäivä maanataina joten pitänee korjata viimevuotiset huomautukset... :) Uusi tuulilasi sai kiveniskun jo ekana vuonna 2010 rempan jälkeen ja siitä lähtien kasvanu pikkuhiljaa kuskin näkökenttään.. Nyt oli jo niin paha ettei kannattais edes yrittää. Onneks löytyi tallin vintiltä varalasi... :D Voin muuten kertoa vinkkinä että trimmerin nylonilanka on huippu vetämään tiiviste paikalleen! :D Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 17, 2014 Author Share Posted June 17, 2014 Laiskana tänä kesänä niin en jaksanu tarkistaa jarruja sen tarkemmin kun tuntui ottavan suht hyvin. Enkä jaksanu vaihtaa orggis renkaita taakse.. No, oikee etujarru otti liian vähän verrattuna toiseen ja takarenkaat joudun muutoskatsastaa. Meinas että 205/65 poikkee sen verran orggis koosta että pitää tehdä lisäys rekisteriotteeseen.. Inssi kehui muuten hyvää yleiskuntoa ja totes että ei oo paikattu mistään.. :) 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 26, 2014 Author Share Posted June 26, 2014 Jaahas.. 1000km ajettu vapusta lähtien ja tänään alkoi taas rynkyttää välillä oikeen olan takaa... Ihan niinkuin kipinä häviäis kokonaan välillä. Sit taas välillä,käy paremmin.. Rupes kans kiusailemaan risteyksissä... Ei tykkää kaasusta suoraan tyhjäkäynniltä.. Olisko syy siihen rikkinäinen kiihdytyspumpun kalvo? Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 16, 2015 Author Share Posted March 16, 2015 (edited) Jaahas. Viime kesä meni lopulta ihan hienosti. Alkukesän takkuilun jälkeen. Ilmeisesti vaan imusarjan esilämmitys joka ei toimi kunnolla. Kesäkuuhan oli aika viileä viime vuonna. Eilen "jouduttiin" ottamaan tää taas käyttöön kun toinen käyttis "VesiWessa" jäi talliin jarrurempan takia kun jouduin vaihtamaan kaiken muun lisäks myös taka sylinterin.. Jota en tietenkään ollu ostnu... Kaikki muut osat laakerit mukaanlukien olin hankkinu.. Joten mentiin mökille illalla sitä hakemaan. :) Akku vaan paikalleen ja hörähti heti käyntiin.. Pikkasen huomas kaupungin läpi ajaessa että esilämmitys taas muistutti toimimattomuutensa kun ulkomittari näytti jo -0,5 astetta... :) Mökin tallilta oli upea näkymä merellepäin! Aamulla kuplassa oli kevyt huuru laseissa.. :) Edited March 16, 2015 by Hebster52 3 Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Piti pysähtyä vanha palokunnan eteen kuvaamaan tänään kun olin menossa hakemaan junioria tarhasta. 3 Quote Link to comment
kerkko Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Komia Kupla mutta niin on paloasemakin. Jackobstadista? Kenen suunnittelema? Paloasemaarkkitehtuuri on parhaimmillaan hienoa, mieleen nyt tulee ensimmäisenä Tampereen vanha jugend-keskuspaloasema (arkkiteht. Wivi Lönn) siinä kosken partaalla sekä Helsingin Korkeavuorenkadulla (arkkit. Theodor Höijer). K. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 3, 2015 Author Share Posted April 3, 2015 Juu, Pietaraaressa. Paloaseman suunnitteli arkkitehti Torben Grut, sama joka myös suunnitteli Tukholman stadionin vuoden 1912 olympialaisiin. Paloasema valmistui myös 1912. Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 15, 2016 Author Share Posted June 15, 2016 Ja taas oli se aika vuodesta kun piti hakea leima... Onneks löytyy edes tää yks käyttis joka menee läpi eka käynnillä... :) 2 Quote Link to comment
PärBerg Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 Tuulilasin vaihto 40 minuuttia yksin. Onnistui hienosti. Viimeinen katsastuspäivä maanataina joten pitänee korjata viimevuotiset huomautukset... :) Uusi tuulilasi sai kiveniskun jo ekana vuonna 2010 rempan jälkeen ja siitä lähtien kasvanu pikkuhiljaa kuskin näkökenttään.. Nyt oli jo niin paha ettei kannattais edes yrittää. Onneks löytyi tallin vintiltä varalasi... :D Voin muuten kertoa vinkkinä että trimmerin nylonilanka on huippu vetämään tiiviste paikalleen! :D Tarttis tehdä sama operaatio. Pitäs vaan selventää muutama asia. Kandeeko vanhaa tiivistettä yrittää ottaa siististi irti vaiko leikata mattopuukolla riekaleiksi? missä järjestyksessä tiiviste laitetaan lasin ympärille asennettaessa? Tai siis laitetaanko lista tiivisteeseen kun lasi on irti autosta.? Ja kummastako saa laadukkaampia tiivisteitä Hotcars vai Neoretro? Vai myyvätkö samoja tiivisteitä? En ajatellut säästää tiivisteen hinnassa :) Quote Link to comment
Tanhis Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Vanha tiiviste mattopuukolla palasiksi. On paljon siistimpää kuin rikkonaisen lasin putsaaminen. Kun aukko on tyhjä uusi tiiviste lasin ympärille ja myös lista paikalleen tässä vaiheessa. Naru tiivisteen uraan liukasteen kanssa ja hännät teipillä kiinni lasin sisälle. Lasi paikalleen ja sitten pikkuhiljaa narun kanssa ujuttamaan tiivisteen huulta auton sisäpuolelle. Molemmilta saa luultavasti montaa erilaatuista/hintaista tiivistettä eli vaikea sanoa kummasta saa parempia. Noista kahdesta sanoisin oletuksena neoretro. Ja on niitä muitakin vw kauppoja kuten aircooled ja paruzzi. Aircooledin kautta ainakin saat varmasti laadukkaan kysymällä. Quote Link to comment
PärBerg Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Kiitti vinkeistä. Huomenna pitäs lähtee kokeileen. Kuin paksua narun/nylonlangan pitäis olla että sais tiivisteen ehjänä paikoilleen? Ja sori Hebsterille topicin pilaamisesta.. :) Quote Link to comment
x-pj Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Kiitti vinkeistä. Huomenna pitäs lähtee kokeileen. Kuin paksua narun/nylonlangan pitäis olla että sais tiivisteen ehjänä paikoilleen? Ja sori Hebsterille topicin pilaamisesta.. :) Paksumpi on parempi, kunhan uraan mahtuu. Ohut leikkaa helposti tiivisteen. 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 23, 2016 Author Share Posted November 23, 2016 Hmm... 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 23, 2016 Share Posted November 23, 2016 Komennusvaunuksi vaan muuttamaan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 23, 2016 Author Share Posted November 23, 2016 Anti-tontittaminennnn........ ;) 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Pientä askartelua.... Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 Nyt vaan pitää tasoittaa tää pinta. Jotta nää mahtuu pohjaan. Laippa näissä oli isompi kuin kuplan omassa. 2 Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 19, 2016 Author Share Posted December 19, 2016 Noh nyt ois keulan 7,5cm korotussarja asennusvalmis! 5 Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 19, 2017 Author Share Posted June 19, 2017 (edited) Pakko mahtua! Nyt on vaihtolaatikkokin haettu ja pahimmat paskat poistettu. Vielä puhdistusta ja vetarien purkua. Sit vaan asennan korotussarjan tähän ja saan ottaa orkkis laatikko irti ja laittaa tää tilalle. Edit5: vtun autokorrekt.... Edited June 19, 2017 by Hebster52 2 Quote Link to comment
tolvana Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Minkä vuosimallin alennusvaihteilla korotus onnistuu? Bajaan sovittelin niin mullaolevat ois tiputtanut kolmisen tuumaa Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 Ne mitkä mulla on ovat 57-58 muistaakseni. Alennusvaihteet korottaa kaikki 7,5cm. Samoin kuten 181 etuolatkin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.