Tanhis Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Noni tänään sain sitten rundarin postissa jonka vanha omistaja minulle lupasi ja hieno 6v vdo:han sieltä tuli joka mahtuu pienellä virittelyllä suoraan kojelaudan reikään. Ei siis ole tuohon tulossa mutta ihan vain valekseltaan paikallaan että hahmottaa millaisesta mittarista on kyse. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8404.jpg Sitten sain myös käytetyt t3 peilit postissa ja eihän ne tietenkään sovi siittä vain eli vähän piti ruveta modaamaan. ELi tuossa ero kiinnitys palikoissa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8405.jpg Ja sitten ei muutakuin sorvaamaan eli palikka porakoneeseen kiinni ja dremelillä ottamaan tavaraa pois että sai kartiosta t34 kiinnikkeeseen sopivan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8406.jpg Vielä pitäisi uuden kierteet tehdä tuohon tappiin että saa tuon karmanniin kiinni. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 5, 2009 Author Share Posted October 5, 2009 Kone pujahti tänään paikalleen ja kyllä karmanniinkin helposti saa koneen yksin paikalleen muutaman kakkosnelos palasen ja tunkin avulla. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8412.jpg Kun kone oli paikallaan niin sitten oli öljytäytön vuoro. Eli korkissa oli vähän jotain pientä ruostejälkeä niin putsasin sen dremelin ja metalliharjan kanssa ja sitten lakka päälle ja komeahan siittä tuli http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8413.jpg Myös sivupeilin sain sovellettua paikaleen ja se ei todellakaan sovi ainakaan mun silmään mutta olkoot siinä ainakin katsastukseen asti. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8411.jpg Olisko kellään mitään ideoita tuon peilin suhteen että millaista ja mihin sen laittaisi. Quote Link to comment
Kape77 Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Et sit soittanu apuihin koneen laitossa :D No eipä mitään, kokeilitko startata? Laita se rundari tohon kellon paikalle ja kello siihen kaiuttimen reikään? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 6, 2009 Author Share Posted October 6, 2009 No hyvin se meni sinne yksinkin niin miksi vaivaamaan teikäläistä. Ja sähköt on seuraavaksi listalla eli sit kun ne on kunnossa niin sitten starttailemaan. Nut mua odottaa vain kasa erivärisiä johtoja autotallissa. Ja sellainen idea itselläkin oli että kello kajariritilän paikalle ja rundari nopeusmittarin toisella puolelle Quote Link to comment
Tanhis Posted October 11, 2009 Author Share Posted October 11, 2009 Lähiaikoina olen sit vedellyt ja selvitellyt sähköjen salaisuuksia. Ja nyt on päästy siihen vaiheeseen että johdot olis about vedetty takapäässä sinne missä niitä tarvitaan ja vielä sitten pitäisi laittaa liittimet päihin ja kytkeä ne paikalleen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8421.jpg Sitten seuraavaksi olisikin edessä tuo etupään sähköjen veto ja sulakeboxin kytkentä. Sit myöskin korjasin sumuvalojen releen kun se ei toiminut vika paljastui yksinkertaiseksi maa ongelmaksi. Eli rele saa maan kuoresta ja kuoren ja releen sisälmykset yhdistää kuparin pala joka on niitattu releen pohjaan kiinni. No johto lähtee niitistä ja niitin ja kupariliuskan väli on hapettunut niin että rele ei saa maata. No itse sitten korjasin asian niin että juotin kupariliuskan niittiin kiinni. Tälläisestä releestä kyse http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8417.jpg Ennen operaatiota http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8418.jpg Juotettavat pinnat putsattuna http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8419.jpg Liuska ja niitti juotettuna yhteen http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8420.jpg Ja tälläinen pieni vinkki että tämän tyyppiset releet kannattaa ehdottomasti purkaa ja selvittää vika ennemmin kuin ruveta suoraan vaihtamaan uuteen muovi härveli releeseen. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Ite leivoin aikanaan bilteman rundarista kolkin kuoriin toimivan paketin. Tuli aika jees näköinenkin,eikä sitä huomannu ku kehykset yms oli muuten saman näköistä päällepäin. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 Jep itselläkin tosiaan olisi tarkoitus laittaa tuohon vielä ghain mittarin keskustan spiraali vanhasta kaijutinritilästä että rundarista tulee karmannin mittareihin täsmäävä. Sit olen tässä tösiaan väsäillyt sähköjä täysin uusiksi uusilla johdoilla ja se että ei vahasta johtosarjasta ei juurikaan saa enää mitään selkoa ei auta asiaa yhtään. Myöskin se että johdot on aikoinaan purettu autosta ulos sivuleikkureita apuna käyttäen ei ole myöskään helpottanut hommaa. Mutta tässä nyt jotain eli aika sekamelskalta vielä vaikuttaa johdotukset mutta eiköhän ne siittä selkeydy kun kaikki on kiinni ja oikeilla paikoillaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8425.jpg Btw kaikki abikot olen ensin puristanut ja sitten vielä tinannut pienen knöölin päähän varmitukseksi ja koettanut myös välttämään tinan imeytymistä johdon eristeen alle mikä tärinälle altisuessaan aiheuttaisi johdon katkeamisen. Jokaisen liittimen päälle olen myös vetänyt kutistesukan eristeeksi. Mittari valot jo sainkin valmiiksi ja kiinni kojelautaan testasin jopa että kaikki valot palavat. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8424.jpg Sit väsäsin "takaponttonista" löytyvän vedenpoistokanavan kuntoon mulla ei ole hajua että onko tuo kanava alunperin ollut metallia tai onko vanha omistaja hukannut ne mutta kuitenkin niitä ei enää ollut ja väsäsin ne sitten täysin uusiksi massaa ja muoviosia käyttäen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8423.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 Sit o sähköt about valmiit eli vielä puuttuu etupään loput lamput ja vilkkut ja sit rekisterikilven valot. Ja jotain pientä nippeli nappelia ja piru vie että tuossa on ollut hommaa. Jotain osviittaa saa varmaan siittä että olen kolvannut ja laittanut kutistesukan about 60 apicoon. Ja sitten koetin myös pyörittää vähän konetta startilla ja hyvinhä se jurnutti 6-volttiseksi. Tässä kuva takavaloista toiminnassa http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8430.jpg Ja toisesta sumarista http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8432.jpg Ja mittariston varoitusvaloista http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8431.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted October 28, 2009 Author Share Posted October 28, 2009 Sit on ajovalot kytketty ja paikallaan mutta ei ilman ongelmia eli ghiassa on rele valojen vaihtoa varten ja veikkaan että joko siinä tai sitten itse ajovalojen johdotuksessa on vikaa. Eli siis ongelman nimi on se että kun lyhkäset on päällä niin myös pitkien lanka palaa himmeästi samoin kuin lyhkäsetkin palaa aavistuksen himmeästi. Mutta kun vaihtaa pitkät päälle niin ongelma poistuu eli lyhkäset ei pala ja pitkät on kirkkaat. 000000000000 00----(~)----00 00|0000000|00 00|0|--~----|00 00|0| 00000|00 00|0|00000 |00 1 2 3 Eli polttimohan näyttää tolta ja kytkin sen niin että 1. lyhkästen valojen johto 2.Pitkien johto 3.Maa Eli kytkinkö oikein tai onko releessä vikaa Ja sitten kiinnittelin myös sivuvilkkuja ja porasin niiden johdoille läpiviennit ja tietty toisen linssi oli paska onko kenelläkään hajua että onko jossain muussa vehkeessä samanlaisia vilkun laseja nimittäin voi olla paskamaista etsiä t34 only linssejä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8434.jpg Quote Link to comment
-ST- Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Vilkunlasi näyttäs hyvin pitkälle samalta kun vanhemmassa Typ3:ssa. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Sama valo kuin muissakin varhasissa kolkeissa. Linsseja saa uutenakin. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Ok pitääkin ruveta sitten etsimään. Tänään sit sain modattua kierroslukumittarin ghiaan sopivaksi eli otin kaijutin ritilästä ton spiraalin (mikä ei ole spiraali) ja modasin sen kierroslukumittarin naamatauluun. Eli tälläinen se oli ennen http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8409.jpg Ja nyt http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8435.jpg Ja sitten sain popparit asennettua ja tietenkin toinen popparin salvan tappi oli paskana eli sellainenkin pitää jostain metsästää. Not tapin paikkalla kierretangon pätkä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8436.jpg Quote Link to comment
Sekajuna Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Saitko jo ajovalot toimimaan oikein? Oma veikkaus olis, että miinus on väärässä nastassa. Kuulostais että pitkät ja miinus ristissä.. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 30, 2009 Author Share Posted October 30, 2009 Juu en ole vielä saanut toimimaan oikein mutta jotain tuollaista itsekkin pähkäilin pitääkin koettaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 13, 2009 Author Share Posted November 13, 2009 Sit ajovalotkin toimii oli tosiaan johdot väärinpäin eli pitkä ja maa. Sit rupesin herättelemään eloon 6v sähköistä pissapojan pumppua mikä on jossain vaiheessa kastunut ja olis sisältään vähän ruosteessa ja ankkurin akseli jumissa noh vähän elektroniikka puhdistajaa ja crc:tä ja moottori taas pyöri kunnolla. Vielä pitäisi asentaa se vain paikalleen. moottori sisältä http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8450.jpg pumppu osasta kuva http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8451.jpg Sitten koetin puskuria paikaleen ja piru vie sekään ei sovi kunnolla eli rautoja pitää vähän vääntää. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8449.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 Sitten tuli sellainen ongelma eteen että meinaan laittaa kierroslukumittarin vanhaan kellon reikään ja kellon taas kajarin reikään. Noh toi rundari mikä minulla on on 80mm reikään ja kello oli 86mm reijässä. No ei siinä sitten mitään kun piirtämään adapteri renkaan pyörähdysmuotoa ja mittoja paperille ja paperi paikalliselle amikselle ja bam 1,5 viikkoa myöhemmin sikahintainen alumiininen rengas on valmis. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8454.jpg'>http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8454.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8454.jpg Nyt edessä on vain renkaan kiillottaminen ennen kun sen kehtaa paikalleen lopullisesti kiristää. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 Jos taas vähän kerkeisi tätäkin projektia väsäilemään kun loppu tollanen pikku työrupeama. Eli otin tankin työnalle että saisi auton käyntikuntoon ja sitten kun auto käy ja liikkuu omin voimin niin sen jälkeen olisi tarkoitus käydä jarru läpi ja vaihtaa letkut uusiin. Mutta tankin vedin pellille ja happari pintaan ja sitten paklausta että suurimmat graatterit tasottuisivat. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8493.jpg Sitten hiomisen jälkeen vedin pohjamaalin pintaan ja siihen vaiheeseen se jäi talliin roikkumaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8494.jpg Vielä en oikein päättänyt että vedänkö suoraan vain tuohon vähän rupuseen pintaan pintamaalin tai jaksanko vesihioda ja paklailla vielä tankkia että saisi kunnon pinnan tankkiin. Quote Link to comment
Kape77 Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Vielä en oikein päättänyt että vedänkö suoraan vain tuohon vähän rupuseen pintaan pintamaalin tai jaksanko vesihioda ja paklailla vielä tankkia että saisi kunnon pinnan tankkiin. Vaihtoehto bee, eli samettisen kaunis mattamusta pintaan ja bolt oon... Huonoilla påhjilla kiiltävä on tunnetusti kamalan näkönen. Kittailee sitte ku ei oo muuta tekemistä. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Onkos muuten T34 tankit olleet korin värisiä, niinkuin varhaisten T14 ghiojen, vaiko mustia? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 30, 2009 Author Share Posted December 30, 2009 Onkos muuten T34 tankit olleet korin värisiä, niinkuin varhaisten T14 ghiojen, vaiko mustia? Alunperin ainakin ollut musta tuo tankki. Ja tämähän auto on ollut alunperin juurikin tuo punainen mikä tälläkinhetkellä Vielä en oikein päättänyt että vedänkö suoraan vain tuohon vähän rupuseen pintaan pintamaalin tai jaksanko vesihioda ja paklailla vielä tankkia että saisi kunnon pinnan tankkiin. Vaihtoehto bee, eli samettisen kaunis mattamusta pintaan ja bolt oon... Huonoilla påhjilla kiiltävä on tunnetusti kamalan näkönen. Kittailee sitte ku ei oo muuta tekemistä. Totta tuokin mutta sittten taas matta pintakin on aika järkky eli taitaa mennä hiomishommiksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 10, 2010 Author Share Posted January 10, 2010 Nyt olisi hyvä vinkki tuleville t-34 rakentajille. Jos meinaat tehdä uudet kiinnikkeet puskuriin ja autoon ja tähän vielä yhdistät itsetehdyt puskuriraudat. Niin olisi varmaan fiksua jossainvaiheessa koettaa että kaikki sopii yhteen ettei tarvitsisi sitten kun auto on jo maalattu ruveta hitsaamaan uusia rautoja. Olisi siis vain pitänyt koettaa rautoja ja puskureita paikalleen ennen maalaamista eikä luottaa auton edelliseen rakentajaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 Eilen hitsailin vähän tankin etupuolen varapyörän peitelevyä tai miksi sitä nyt kutsuisi. Ja oli sitten ihmeellisesti ruostunut eli siinä oli ihan pirusti neulanpäänkokoisia reikiä eikä juurikaan mitään muuta. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8505.jpg Vielä pitäisi varmaankin vähän tinailla toistapuolta kun siellä on vähän röpöistä pintaa paikoittain. Mites muuten tarttuisko joku muu juote paremmin kuin tina tuollaiseen röpöseen peltiin. Tietty ensiksi sekin täytyy kiilloittaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 25, 2010 Author Share Posted January 25, 2010 Tuli sit otettua jarrupääsylinteri työn alle ja ei kyllä uskoisi että sen sisää menee niinpaljon kaikkea töhnäämitä siellä oli. Huomenna pitäisi marssia varaosaputkaan ettimää 19mm korjaussarjaa. Vanhat tiivarit olisi varmaan ihan ok:t mutta kun se kerran tuossa pöydällä on niin miksi ei niitä samalla vaihtaisi. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Nyt on sit molemmat etujarrut auki ja pääsylinteri putsattu ja kaikki tiivarit mitä varaosa putkasta sai vaihdettu. Ja tosiaan etujarru sylinterit meni kaikki paskaksi kun jarruja availin kun ei saanut kenkiä säädettyä kun mutterit oli jumissa. Tuossa nyt muutamat kuva mitä on tapahtunut. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8513.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8514.jpg Ja tässä kunnon homemade rummun ulosvetäjä ei kaunis mutta toimiva. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8515.jpg Quote Link to comment
Virtanen Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Kovin on sylinterit typ 2:n näköisiä päällepäin. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 Kovin on sylinterit typ 2:n näköisiä päällepäin. Niin minäkin ajattelin kunnes katsoin niitä vierekkäin. Pulttijako eri, mäntä miltei 2mm isompi ja kulma ei täsmää eli ei edes sovellettavissi ikävä kyllä kun juniksen nos sylkkyjä olisi. Quote Link to comment
Sakke Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Rahalla saa sylkkyjä. Eli Ebay, TheSamba jne. Englannista voisi kysyä T3D-jätkiltä. Varaudu siihen että hinta on 50+ euroa kappale. Quote Link to comment
Lasse Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Olisko tullut halvemmaksi laikata rummut auki kuin vetää ulosvetäjällä.... Quote Link to comment
Tanhis Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Olisko tullut halvemmaksi laikata rummut auki kuin vetää ulosvetäjällä.... Ei varmasti kun sylinterit olisi silti voinut olla morjens kunnossa. Ja sit olisi tarvinnut etsiä rummutkin. Ja sylinteri asia pitäis olla hoidossa ihan kotimaasta. Quote Link to comment
metake Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Seuraavaa kertaa varten vinkiksi, että hakee pulttikaupasta pitkiä 12x1.5 pultteja ja pyöränpulttien paikalle kiertää ne, niin että pohjaavat jarrukenkiin. Lähtee nätisti rumpu irti sylkkyjä hajottamatta kun tasasesti kiristää pultteja. Juuri irrotin vastaavanlailla ryytyneet kuplan rummut ja hyvin lähti. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 Seuraavaa kertaa varten vinkiksi, että hakee pulttikaupasta pitkiä 12x1.5 pultteja ja pyöränpulttien paikalle kiertää ne, niin että pohjaavat jarrukenkiin. Lähtee nätisti rumpu irti sylkkyjä hajottamatta kun tasasesti kiristää pultteja. Juuri irrotin vastaavanlailla ryytyneet kuplan rummut ja hyvin lähti. Epäilen vähän sen verran piukassa oli mutta tosiaan koettamisen arvoinen kikka jos joskus vielä tulee tuollainen ongelma eteen. Quote Link to comment
metake Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Seuraavaa kertaa varten vinkiksi, että hakee pulttikaupasta pitkiä 12x1.5 pultteja ja pyöränpulttien paikalle kiertää ne, niin että pohjaavat jarrukenkiin. Lähtee nätisti rumpu irti sylkkyjä hajottamatta kun tasasesti kiristää pultteja. Juuri irrotin vastaavanlailla ryytyneet kuplan rummut ja hyvin lähti. Epäilen vähän sen verran piukassa oli mutta tosiaan koettamisen arvoinen kikka jos joskus vielä tulee tuollainen ongelma eteen. Se onkin ihan älyttömän tiukassa jos repii väkisin tuollaisella ulosvetäjällä kuin sullakin kuvassa. Jarrukengät kiilaa kokoajan rumpua vasten sitä kovempaa mitä enemmän vedät. Pulteilla saat painettua suoraan jarrukengistä ja ne pysyy suorassa eikä kiilaa ollenkaan yhtä lujaa. Mulla oli ihan yhtä puuta toinen rumpu kenkien kanssa ja lähti ihan nätisti kun tasaseen kiristi pultteja, jarrukengät otti hieman itseensä, mutta yleensä ne taitaa kuitenkin tuossa tilanteessa mennä vaihtoon. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 30, 2010 Author Share Posted January 30, 2010 Seuraavaa kertaa varten vinkiksi, että hakee pulttikaupasta pitkiä 12x1.5 pultteja ja pyöränpulttien paikalle kiertää ne, niin että pohjaavat jarrukenkiin. Lähtee nätisti rumpu irti sylkkyjä hajottamatta kun tasasesti kiristää pultteja. Juuri irrotin vastaavanlailla ryytyneet kuplan rummut ja hyvin lähti. Epäilen vähän sen verran piukassa oli mutta tosiaan koettamisen arvoinen kikka jos joskus vielä tulee tuollainen ongelma eteen. Se onkin ihan älyttömän tiukassa jos repii väkisin tuollaisella ulosvetäjällä kuin sullakin kuvassa. Jarrukengät kiilaa kokoajan rumpua vasten sitä kovempaa mitä enemmän vedät. Pulteilla saat painettua suoraan jarrukengistä ja ne pysyy suorassa eikä kiilaa ollenkaan yhtä lujaa. Mulla oli ihan yhtä puuta toinen rumpu kenkien kanssa ja lähti ihan nätisti kun tasaseen kiristi pultteja, jarrukengät otti hieman itseensä, mutta yleensä ne taitaa kuitenkin tuossa tilanteessa mennä vaihtoon. Niin no olen nyt kolmesta eri autosta missä on ollut enenmmän tai vähemmän jämähtäneen jarrut irroittanut tuolla ulosvetäjällä ja tämä oli ensimmäinen josta jotain hajosi. Niin ei ollut mitään hujumenttiä että sieltä edes voisi hajota jotain tuolla tavalla. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 31, 2010 Author Share Posted January 31, 2010 Noniin sitten on löytynyt käytetyt/ toimivat jarrusylkät. Ja sitten otin jarrukilvet työn alle. Ja nyt pitää vähän pohjustaa tätä jarru juttua eli edellinen omistaja kertoi että hän ei ole ottanut koskaan jarruja auki kun ne kerran toimivat silloin kun hän auton on työnalle ottanut. No jarrukilpiä oli hitsailtu eli kaikesta päätellen niitä on hitsattu autossa paikallaan. Eli kaikki näytti hyvältä ulkoapäin http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8516.jpg Eli maali oli pinnassa ja ei reikiä näkyvissä. Mutta kun rummun otti auki niin huomasin että tosiaan on vain vähän meikkailtu kilpeä ulkopuolelta http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8517.jpg Ja tässä toinen kilpi mikä näytti aivan samalta pitsiä löytyi ja vieläkin on oikomista vähän alareunassa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8518.jpg Siis oikeasti jos on noin paljon nähnyt vaivaa että on jaksanut hitsailla kilpeä autossa paikallaan niin luulisi että samalla vaivalla olis jo ottanut kilven irti. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 8, 2010 Author Share Posted February 8, 2010 Sitten on taas vähän jarrut edenneet ja nyt rupeaa vähän kaduttamaan ettei ostanut nossi sylkkyjä mutta minkäs sille voi nyt pelataan noiden kanssa mitä on. Mutta kuitenkin puhalsin kilvet hitsasin ja vedin ruiskusinkin päälle. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8519.jpg Ja sen jälkeen maalasin happarilla ja kiiltävällä mustalla. Nuo kilvet tuskin enää ikinä ruostuu ainakaan helposti. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8522.jpg Jarrujen jouset kävi läpi samankäsittelyn eli puhallus ja sitten ruiskusinkki päälle. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8520.jpg Tuon jälkeen pitäisi vielä vetää musta maali pintaan. Ja sitten prässäilin vanhoja mäntiä ulos sylintereistä. Ja ei noista kyllä ilman suurta vaivaa olisi käyttökelpoisia sylintereistä saanut vaikka ehjänä olisikin säilynyt. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8521.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2010 Author Share Posted February 27, 2010 Nyt olis sitten toisen puolen etupään vääntösauvakin kaivettua ulos eli lämpöä reikään ja sen jälkeen kopautus tuurnalla sillä se sieltä ulos tuli. Nyt vain on suuri kysymys edessä että kuinkamonta napsua pudotan eli takapäästä meinaan kaksi ulkonapsua tiputtaa mutta mitä edestä. Sitten etupään jarrut on nyt uudelleen kumitettu nossi palikoilla http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8525.jpg Edit: ja sitten selkesi sekin että kuinka monta napsua lähtee edestä eli löysin kuvan t34 ghiasta mitä madallettu 2 napsua edestä ja yks takaa. http://www.type34.org/mediagallery/mediaobjects/orig/1/1_mvc-031f.jpg Eihän tuo edes näytä madalletulta. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 28, 2010 Author Share Posted February 28, 2010 Etuakseli on nyt sit toiselta puolelta kasassa eli kolme napsua siittä sitten tippui ja pohjaanlyöntikumi katosi matkalla kun alkoi uhkaavasti lähestymään ja ei suostunut oikein uloskaan tulemaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8526.jpg Sit jarrukilpi ja sylinteritkin löysivät paikkansa kun vain saisin uudet stefat vielä niin voisi jarrut laittaa kokonaan kasaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8527.jpg Quote Link to comment
metake Posted February 28, 2010 Share Posted February 28, 2010 pohjaanlyöntikumi katosi matkalla kun alkoi uhkaavasti lähestymään ja ei suostunut oikein uloskaan tulemaan. Mitenkäs sä olet suunnitellut toteuttaa tuon joustoliikkeen rajoittamisen ilman pohjaanlyöntikumia? Quote Link to comment
Tanhis Posted February 28, 2010 Author Share Posted February 28, 2010 Suunnitelmissa oli iskarin akseliin laittaa kumiholkki tai sitten jättää kokonaan pois. Ja mites muuten lakipuoli tarvitseeko näitä edes olla. Quote Link to comment
multanen Posted March 1, 2010 Share Posted March 1, 2010 Suunnitelmissa oli iskarin akseliin laittaa kumiholkki tai sitten jättää kokonaan pois. Ja mites muuten lakipuoli tarvitseeko näitä edes olla. Kleinbussissa oli jokunen pohjaanlyöntikumi tippunut pois ja merkintä siitä tuli lappuun katsastuksessa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.