Jump to content

t-34 Der große Karmann 1500S


Recommended Posts

Miten voi laturi äännellä tuolleen? :o  Ihan kun laakeri olisi lakannut olemasta laakeri kun kuulat ovat lentäneet huishittoon.

 

Jännä juttu joka tapauksessa. Tuo on onneksi paljon helpompi korjata kuin jostain syvemmältä koneesta kuuluva kolke.

Link to comment
16 hours ago, Kharon said:

Miten voi laturi äännellä tuolleen? :o  Ihan kun laakeri olisi lakannut olemasta laakeri kun kuulat ovat lentäneet huishittoon.

 

Jännä juttu joka tapauksessa. Tuo on onneksi paljon helpompi korjata kuin jostain syvemmältä koneesta kuuluva kolke.

Juu oli kyl mielenkiintoinen, laakerin häkki oli ottanut siipeensä ja kuulat pääsi liikkumaan vapaasti. Kaikki sentään oli vielä tallella.

20240708_183157.thumb.jpg.f9d183e2c09f450b2e33c51ad8d89203.jpg

 

Sitten alkoikin varalatureista ehjän kasaaminen. Kolme tuli purettua pöydälle. Kaikissa oli jotain sanomista ja mittailujen jälkeen parhaat jatkojalostukseen. Hyvät laakeritkin löytyi varaosalatureista mutta käyn vielä paikallisessa laakerikaupassa vierailulla jos vaikka löytyisi uudet.

20240708_230119.thumb.jpg.cdde331d1c890d5cd00b9460423bfdb6.jpg

  • Like 1
Link to comment

Mulla olisi likimain uudenveroinen 12 v tasavirtalaturi joutilaana. Tosin kuplasta mutta sehän käy tuohon yhtä hyvin..

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
40 minutes ago, metake said:

Mulla olisi likimain uudenveroinen 12 v tasavirtalaturi joutilaana. Tosin kuplasta mutta sehän käy tuohon yhtä hyvin..

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

Tarttis puhallinkoppa vaihtaa jos sen tuohon haluaisi.

Mulla hyllyssä kuplan nos 6v laturi ja myös nos ankkuri mutta en halunnut niitä vielä suolestaa kun näilläkin paketin saa kasattua. Kuplan ankkuristahan saa kolkin ankkurin katkaisemalla puhallinpään akselin.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Posted (edited)
44 minutes ago, Hebster52 said:

Oho! On ansaittu kunnianosoitus. Vieläkin Kunniakirja! En muista semmoista kun minä sain tuon volkkarin hyllylle vuodeksi.

En tiedä onkohan uusi juttu tai sitten vaihtoehtoisesti sen aikainen pj unohtanut sen tulostaa/ postittaa. BTW nykyinen pj sama kuin silloin kun sinä maininnan sait eli ei muutakuin Varikselle viestiä.

 

Edited by Tanhis
  • Like 1
Link to comment
2 hours ago, Hebster52 said:

Oho! On ansaittu kunnianosoitus. Vieläkin Kunniakirja! En muista semmoista kun minä sain tuon volkkarin hyllylle vuodeksi.

No eipä sitä kunniakirjaa minullekkaan tullut puuvolkkarin mukana.

  • Like 1
Link to comment

Taitaa olla 'uudempia juttuja'. En muista, että (erillistä) kunniakirjaa olisi ollut käytössä silloin kun palkintoa alettiin jakamaan, julistuksen sanamuodot vaikuttaa kyllä tutuilta.

  • Like 2
Link to comment

Biffistä tuli ostettua 2m sammutuskaapeli ja kun kone on paikalla oli vähän haastavaa keksiä mihin kaapelin saisi siististi kiinni. Pikku pähkäilyn jälkeen 8kpl reikiä tavaratilan lattiaan ja näiden läpi kaapeli nippareiden kanssa kiinni ja sikamassa reikien tukkeeksi. Nipparit ja sikamassa jää verhoilun alle piiloon.20240730_201045.thumb.jpg.d13014dcc28d35a63ffe80804d46a58c.jpg

 

Koko kaapelia ei edes näy konehuoneen puolella ilman tarkastuspeiliä.

 

Kun kerran takaluukussa tuli touhuttua ajattelin että voisi tuon 2010 lähtien väliaikaisesti kesken olevan verhoilunkin koettaa tehdä valmiiksi. STP mattoa löytyi vielä vanhaa varastoa kotosalta niin sitä paloseinään ja tämän päälle tulee verhoiltu kovalevyn pala. 

20240730_203808.thumb.jpg.01de4262f195bb55ffebd90d696b6eb1.jpg

 

Takaluukun sivussa on aukot jotka johtaa takalokarin sisään. Nämä aukot alunperin peitetty kovalevyn palasella ja koko reuna verhoiluvinyylillä. Itse väsäsin uudet peitelevyt millisestä alumiinista jotka menee varmaankin sikamassalla kiinni ja näiden päälle sama punainen keinonahka mitä ovipahviinkin. Katotaan jos vaikka saisi tämän syksyn aikana valmiiksi.

20240731_205442.thumb.jpg.e6507b81f731fb575bf73c12db7a9bd0.jpg

 

Peitelevyt eivät tietenkään ole identtiset molemminpuolin eli molemmat piti sovittaa paikalleen erikseen.

 

Vielä en ole päättänyt teenkö pohjan kokonaan peittävällä ohuella matolla/ keinonahalla ja neppareilla nurkasta kiinni alkuperäistä verhoilua mukaillen. Tai verhoilenko reunat erikseen ja luukku omanaan.

  • Like 3
Link to comment
Posted (edited)

Eihän tämä nuppikaan ole puuttunut kuin 2010 lähtien. T14 nupin sai sopimaan pikku muokkauksin mutta perinteiseen T34 tapaan melkein sama mutta ei aivan.

20240803_175234.thumb.jpg.66e9272ad17632f6df534a621c5075fd.jpg20240803_181141.thumb.jpg.d10bb985c98d3b58dbbbb29eba6d0231.jpg

 

Takaluukun etureunaan sain vanerinkin sahattua. Vähän miettinyt että pitäisikö tuohon päälle tulevaan verhoiluun vielä vetää jotain tikkauksia tai vaikka uudemman ghian kojelautalätkä keskelle.

20240803_212540.thumb.jpg.d3ee3ac35ecb175353d51632a66bd370.jpg

Edited by Tanhis
  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...