Jump to content

Bussi 35 vuotta 13 m syvällä vedessä!


Recommended Posts

Posted

Mielenkiintoisia kuvia. Öljyntäyttö näyttää "kuin uudelta" ja laturin jalasta ei puolestaan ole mitään jäljellä. Dog legit on paremmassa kunnossa kuin allekirjoittaneen uudemmassa maan päällä maanneessa bussissa.

On hieman vaikea keksiä mitä tuolle pitäisi tehdä. Ehkä museoon iso akvaario ja tuo sinne kalojen kanssa uimaan.

 

t. Mika

Posted
Mielenkiintoisia kuvia. Öljyntäyttö näyttää "kuin uudelta" ja laturin jalasta ei puolestaan ole mitään jäljellä. Dog legit on paremmassa kunnossa kuin allekirjoittaneen uudemmassa maan päällä maanneessa bussissa.

On hieman vaikea keksiä mitä tuolle pitäisi tehdä. Ehkä museoon iso akvaario ja tuo sinne kalojen kanssa uimaan.

 

t. Mika

 

 

Joo akvaarioltahan se näyttää, taitaa vaan tuo kala uida väärinpäin =)

b65ws7.jpg

Guest Jussinbussi
Posted

Hyvä aihio, ei muuta kun hitsaamaan.

Monin paikoin varmasti parempi kuin mitä tuo mun reuhka oli.

Posted
Paaliin vaan koko paska.

 

Kaiken tuon vaivan jälkeen mitä sen ylös nostamiseksi on tehty? "Fiksu" ajatus Sakke!

 

t. Mika

Posted

Minusta ei ollut kovin "fiksua" etes nostaa koko roskaa Mika!

 

Ja jotta kenenkään ei tarvi ottaa herneitä nenuun, niin tämähän on vain minun mielipide.

 

Kuten kuvista näkyy, kaikki pintapellithän on jo lähes pitsiä, ei tuommosesta kannata autoa alkaa tekemään, pihakoristeen korkeintaan.

Posted

Pientä laittoa, helpolla museoleimalle! Saken kanssa samoilla linjoilla, romu mikä romu.

Posted

Raju uhkaus yhellä palstalla että tää tulee vielä keräämään kilometrejä omin voimin kuulemma.

Posted

mitä osia tulee olemaan jäljellä tuosta raadosta siinä ajettavassa versiossa,ehkä ikkunat...

Guest Jussinbussi
Posted

Uskoisin että paljonkin. Kyllä ton osaava ja riittävän hullu autoksi taas tekee. Ihminenhän sen on tehnytkin.

Posted

Eikä tuo kuulosta edes niin pahalta mitä ensiksi ajatteli.

 

"The car is in amazingly good condition to have spent 35 years on 15 m depth.

 

I guess you would not believe me, but the cargo floor and cab-floor are nearly rust free, only som minor holes along the doorside edges. The same goes for the beams under the floor. Seems to have a lot of strenght left.

 

Also the body has survived amazingly good. There are holes where you can see the rust "mushrums" and where it was airpockets that could not escape, but in general the plates have kept their thickness. The bobles in the paint are filled with water, but it doesn't go underneeth the primer. If you scratch the primer its bear metal behind !!

 

Sunday evening after the SCC meeting it took me less then 30 minutes to get both front wheels rolling. The bearings was greased as it was done last week ! Unbelivable Shocked

 

The stearing works perfect, only in need of some ajustment. And the door hinges goes as smooth as on a new car!

 

There are 4 more cars at the same spot, a 54 beetle, a VW pickup, probably late 50's or early 60's, a Ford van and one unknown type, not VW. But the divers didn't find them. May them rest in peace for the moment Smile

 

My plan is to get the car on the road, but time will show. First I need to preserve it from rusting any more. Then I will start looking at the floor, chassi and driveline this winter. "

 

t. Mika

  • 1 year later...
Posted

Nostellaas tätäkin ja kysellääs että mitä tälle projektille nykyään kuuluu.

 

Itsekkin olen ollut pitämässä vuoden verran hiljaiseloa mutta nyt olisi tarkoitus rueta taas katselemaan kuplaa alle ja käyttiskin saa ensi viikolla mm. uudet lukkopesät :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...