Bussi 35 vuotta 13 m syvällä vedessä!

Mielenkiintoisia kuvia. Öljyntäyttö näyttää "kuin uudelta" ja laturin jalasta ei puolestaan ole mitään jäljellä. Dog legit on paremmassa kunnossa kuin allekirjoittaneen uudemmassa maan päällä maanneessa bussissa.

On hieman vaikea keksiä mitä tuolle pitäisi tehdä. Ehkä museoon iso akvaario ja tuo sinne kalojen kanssa uimaan.

t. Mika

Mielenkiintoisia kuvia. Öljyntäyttö näyttää "kuin uudelta" ja laturin jalasta ei puolestaan ole mitään jäljellä. Dog legit on paremmassa kunnossa kuin allekirjoittaneen uudemmassa maan päällä maanneessa bussissa.

On hieman vaikea keksiä mitä tuolle pitäisi tehdä. Ehkä museoon iso akvaario ja tuo sinne kalojen kanssa uimaan.

t. Mika

Joo akvaarioltahan se näyttää, taitaa vaan tuo kala uida väärinpäin =)

b65ws7.jpg

Minusta ei ollut kovin "fiksua" etes nostaa koko roskaa Mika!

Ja jotta kenenkään ei tarvi ottaa herneitä nenuun, niin tämähän on vain minun mielipide.

Kuten kuvista näkyy, kaikki pintapellithän on jo lähes pitsiä, ei tuommosesta kannata autoa alkaa tekemään, pihakoristeen korkeintaan.

Eikä tuo kuulosta edes niin pahalta mitä ensiksi ajatteli.

"The car is in amazingly good condition to have spent 35 years on 15 m depth.

I guess you would not believe me, but the cargo floor and cab-floor are nearly rust free, only som minor holes along the doorside edges. The same goes for the beams under the floor. Seems to have a lot of strenght left.

Also the body has survived amazingly good. There are holes where you can see the rust "mushrums" and where it was airpockets that could not escape, but in general the plates have kept their thickness. The bobles in the paint are filled with water, but it doesn't go underneeth the primer. If you scratch the primer its bear metal behind !!

Sunday evening after the SCC meeting it took me less then 30 minutes to get both front wheels rolling. The bearings was greased as it was done last week ! Unbelivable Shocked

The stearing works perfect, only in need of some ajustment. And the door hinges goes as smooth as on a new car!

There are 4 more cars at the same spot, a 54 beetle, a VW pickup, probably late 50's or early 60's, a Ford van and one unknown type, not VW. But the divers didn't find them. May them rest in peace for the moment Smile

My plan is to get the car on the road, but time will show. First I need to preserve it from rusting any more. Then I will start looking at the floor, chassi and driveline this winter. "

t. Mika

• 1 year later...

Nostellaas tätäkin ja kysellääs että mitä tälle projektille nykyään kuuluu.

Itsekkin olen ollut pitämässä vuoden verran hiljaiseloa mutta nyt olisi tarkoitus rueta taas katselemaan kuplaa alle ja käyttiskin saa ensi viikolla mm. uudet lukkopesät :)