Guest MillaI Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Kiitos Arto. :D Soitin jo Tulliin ja tiedän mitä papereita ja mitä kopioita otan mukaan. Eli jos saan vielä huomenna järkättyä sen vakuutuksen kuntoon, niin homma alkaa ole hanskassa. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 APUVA! Noista Tulliin vietävistä papereista? Mulla ei ole mitää virallista ruottalaista luovutuspaperia. Ainoastaan kauppakuitti ja sit auton Registreringsbevis. Riittääkö ne? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Sen taisikin se auton myyjä viedä konttorille ruottissa sen toisen osan. Muistin vaan et johonkin paperiin kyl omatkin tietoni rustasin. Quote Link to comment
non-hippy Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Ruotsissakin vaihtui rekisteriotesysteemi jossain vaiheessa... joku EU juttu. Vanha systeemi oli sellainen että luovutusosa piti kiikuttaa postilaatikkoon täytettynä (mielummin niin että ostaja näkee lappu oikeasti sujahtaa kuninkaallisen postilaitoksen laatikkoon) Ostajalle jäi vain tekninen osa Itse toin projekti moottoripyörän jokunen vuosi sitten ruotsista ja rekisteröin sen suomeen ainoastaan teknisen osan kanssa.. varmuudeksi oli kyllä valokopio mukana siitä postilaatikkoon tiputetusta osasta. Käsittääkseni pääsevät suomesta näkemään ruotsalaisen "trafin" tietokannat jos haluavat. Ja sieltähän ne luovutusosaan kirjatut tiedot näkyy. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Nyt on tullissa käyty. Aika nopeaa hommaa. Nyt pitäis päättää haenko ajoluvan katsastuskonttorilta vai en. Jos siis moottoriremppa alkaa nyt, niin ei sillä paljoa ajella... Ehkä se pitää hakee ja ajellaan lasten kanssa illalla jädelle sillä. :D Quote Link to comment
NordBling Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Oliks toi käyntiongelma isompikin mekaaninen vika? Siis kun se joku siellä jossain kävi antamassa diagnoosin niin puhuiko sähköviasta, venttiilien säädöstä vai mitä? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Se ei ole sähkövika. Kaikki muut viat on vielä karsimatta pois. Yksi käveri tulee tunnin sisällä ihmettelemään vikaa. Nyt on 3kk siirtokilvet Napsulla! Saan ajaa sillä siis. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Diagnoosi tehty. Unohdin jo vian joten voin vaan kertoa vihjeet. Kun irroitin venttilikopan alta sen keinun ja poistin työntötangot, niin se vasen tain tanko oli noin 5cm alueelta mustan öljyisen karstan peitossa. Ja kun keinu oli paikoillaan, niin se sama viimeinen lonksusi. Kukakohan tuon nyt sit korjais? Mä en ainakaan. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Siis kaveri ei tehny diagnoosia. Hän vaan tuli ja ilmoitti että voi auttaa mua irroittamaan moottorin jos tulee siihen tarvis. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Taidan unohtaa BIF:in ja keskittyä Lindan kotiintuloon... Ei taida löytyä moottorikoneistajaa ens viikolle. Liian tiukka aikataulu jotta saisi Napsun moottorin neljällä pytyllä kulkevaksi. Ottaa kupoliin niin maan armottomasti. Liftillä en halua enää tapaamisiin matkustaa. Quote Link to comment
Tomppa Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Nooh, eiku kannet irti molemmin puolin ja uutta tilalle niin hyvä tulee ;) http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=1736 Hyllytavaraa ja toimii jopa paremmin, kuin aikaisemmat isommilla venoilla varustetut vakio 1600cc kannet. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 Tomppa, kun se kerta noin helppoa on, niin otappa hyllystä kannet ja tule iskee ne Napsuun. :D Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Kiltti Kyösti Mesikämmen lainaa mulle mosaa! ELi meillä olis ens viikon lopulla tripla moottoritalkoot! Tervetuloa! Kyöstin kolkkiin ja Jutan Rölliin pitäis saada huolletut koneet kiinni ja Napsun moottori pitäis irroittaa ja laittaa Kyöstin elinluovutusauton moottori tilalle. Eli torstai tai/ja perjantai olis talkoita tarjolla Kyöstillä. Voin tarjota tortut ja piparit. Tervetuloa! Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Kiltti Kyösti Mesikämmen lainaa mulle mosaa!ELi meillä olis ens viikon lopulla tripla moottoritalkoot! Tervetuloa! Kyöstin kolkkiin ja Jutan Rölliin pitäis saada huolletut koneet kiinni ja Napsun moottori pitäis irroittaa ja laittaa Kyöstin elinluovutusauton moottori tilalle. Eli torstai tai/ja perjantai olis talkoita tarjolla Kyöstillä. Voin tarjota tortut ja piparit. Tervetuloa! Talkoiden työmäärä on vähän vähentynyt, sillä sain asennettua juuri kolkkiini uuden vaihdelaatikon ja koneen laitoin takaisin paikoilleen. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Hyvä kyösti! JEE! Torstaina ja perjantaina olis talkoita! Quote Link to comment
Guest Jutta Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Jee, hyvä Kyösti! Röllin koneessa mulla ei varmaan nokka tuhise kovinkaan kauaa ennenkun on kasattu, mutta kun kone pitää kammeta paikalleen niin siinä on kyllä Kyöstin rautakankikin tarpeen. Ja jos tekeminen loppuu kesken niin otetaan mun kolkki talvisäilöstä ja vaihdetaan siihen (ilmeisesti) haljennut kansi! ;) Quote Link to comment
metake Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 kun kone pitää kammeta paikalleen niin siinä on kyllä Kyöstin rautakankikin tarpeen. Kuten DWL:n bileiden työnäytöksessä havainnollistin, niin laturi ja virranjakaja pois ja kone menee paikalleen kuin itsestään ;) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Napsu kulkee kuin unelma (verrattuna entiseen moottoriin). Eli lainamoottori on persuuksissa ja vanha mosa on jo riisuttu ja melkein matkalla huoltoon. Vähän tuo lainamoottori paukkuu moottorijarruttaessa, mut niin kauan kun kulkee, niin en valita. Eli torstaina starttaa Visulahteen hän! Quote Link to comment
Guest Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 ...Vähän tuo lainamoottori paukkuu moottorijarruttaessa, mut niin kauan kun kulkee, niin en valita... Saattaapi olla että pakosarjan ja kannen väliset tiivisteet vuotaa, tekee pauketta nimenomaan moottorijarrutuksella. Tuskin sulla siellä niin ärjyä nokka-akseliakaan on että se johtuisi liian suuresta overlapista. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Tuo saattaa olla se paukkeen syy. Oli meinaan pinnapultit niin ruosteessa että joutui kikkailee... Napsun pakki lähtee välillä päältä. Jos jollain on myydä se levy vaihdekepin alle, niin tuokoo mukaan Biffiin ja myyköön mulle. Vilkkukin välillä temppuilee, mut se on ilmeisesti joku maadoitusongelma. Kai... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Mikäköhän Napsuu vituttaa? Ajettiin sillä just Savitaipaleelta (yli 200km), neljä ihmistä kyydissä ja neljän telttailukamat. Ei oikeestaan pysähdyksiä. Sit 5km ennen kotia Napsu alkoi vittulee, eli nykimään. Just noin 15km sitä ennen olin tankannu. Johtuisko kuumenemisestä, huonosta bensasta, vai vituttiko sitä vaan et reissu loppu? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Kärjissä piikkiä, joskin ne laitettiin kyllä uudet, kärkiväli muuttunut, sytkä muuttunut. Quote Link to comment
-AP- Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Just noin 15km sitä ennen olin tankannu. Onko tankkia koskaan putsattu? Tankkaus sai sakat tankin pohjalta liikkeelle ja siivilä tukkoon? Huomenna auto toimii taas paremmin, kun sakka laskeutunut? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Mullakin kävi tuo tankin kunto mielessä... Ehkä tossa syssymmällä vois senkin putsata. Onneksi mut aamulla haetaan töihin, jotta ei tartte tolla aamusta 40km kurvailla EHKÄ nykien... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Nykimisen sain loppumaan. Olikin vika huonokuntoisessa virranjakajan piuhassa. Olin jo Napsun omaan moottoriin ostanut uudet, joten niillä vika selvis. Nyt pitäis vielä saada jotenkin tuo tyhjäkäynti paremmaksi. Alkaa tympii risteyksissä painaa kaasua ja jarrua samalla jalalla.... Napsu hyytyy heti risteyksissä. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Ei ku nykii se pentele edelleen. Ärsyttävä. Napsu on tällä hetkellä mun käyttöauto, joten nykiminen ottaa päähän enemmän. Mitä kokeilen seuraavaksi. Ensin yritin putsata kärjet, ei auttanu. Sit laitoin Napsun vanhan virranjakajan kannen, ei auttanu. Sit vaihdoin piuhat, ei auttanu. ?? Mitä seuraavaksi? Tulpat? Bensansuodatin (missä se on)? Moottori ei ole mun juttu... Quote Link to comment
tolvana Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Mun bajamajast tyhjäkäynnin katoaminen johtu lian kovista bensanpaineista. neulaventtiili kesti pari vuotta ennen kun rupes fuskaamaan. Bensapumpun alle lisätiiviste niin taas pelaa jos tuo vikana. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 En mä edes tiedä miten tyhjäkäyntiä säädetään? Mä myyn tuon paskan kun saan Lindan toimimaan. Quote Link to comment
Guest Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 En mä edes tiedä miten tyhjäkäyntiä säädetään? Mä myyn tuon paskan kun saan Lindan toimimaan. Ennen kuin myyt - jota et kuitenkaan tee - niin multa saa lainaks' (Ladusved) suomenkielisen 1500/1600 begin_of_the_skype_highlighting 1500/1600 end_of_the_skype_highlighting kolkin koneen korjaamokäsikirjan osan "polttoainejärjestelmä". Sen avulla minäkin opin säätämään kaasarit, joten opas on tosi hyvä! Jaa, että valuuko bensa tankista suoraan pumpulle ja edelleen kaasareille ilman että on "suodattimia" välissä... ? Ei kait sentään, eihän, eihän? -J Quote Link to comment
Guest biblo Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 En mä edes tiedä miten tyhjäkäyntiä säädetään? Mä myyn tuon paskan kun saan Lindan toimimaan. Ei kun sitten vaan hintaa tännepäin. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Moottoritilasta en vielä suodatinta löytänyt. Jos tossa joku on, niin se sit kait on tankin päässä. Kai mä ton Napsun myyntipäätöksen teen sit kun sen moottori on tullu huollosta ja olen sillä ajellu vähän. Hintakin sen huollon aikana nousee mukavasti (kun se kerta maksaakin kivasti). :D Kiitos Vihannes, ollaan yhteydessä. Quote Link to comment
-AP- Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Alunperin suodatinta ei ole kuin tankin sisällä siivilä bensanlähdön yhteydessä. Jälkiasennuksia voi olla tankin alla, vaihteiston kupeessa, moottoritilassa ... Tankki pois, ruostehileet ulos, siivilä puhtaaksi, uudet letkut ja suodatin väliin, kunnon letkuliittimet. Vaikka päällimmäinen vika ei tässä olisikaan, niin työ ei ole turha tehtäväksi. ;-) Quote Link to comment
Guest Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Suodattim(i)en alkuperäisen tehtävän lisäksi olen kokenut ne hyviksi myös sen vuoksi että jos on asentanut läpinäkyvää mallia olevat ennen ja jälkeen bensapumpun niin mahdollisen käyntihäiriötutkinnan - mikä tietty tuiki harvinaista - yhteydessä on helppo fikkarin avulla tsiikailla missä asti se bensa lirisee ilman että tarttee nykiä letkuja irti. Näin. -J Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Napsun veropäätös tuli vihdoin. En taida valittaa tuosta 14 eurosta... Nyt pääsen vihdoin hakemaan siihen kilvet!!! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Maksoin vihdoin veron kun mulle siitä hattuiltiin Kiikalassa... Oli mulla huimasti aikaa, vielä kaksi päivää. Voinko nyt vaan marssia katsastuskonttoriin rekisteröimään Napsun mun nimiin? Näkyykö veron maksu heillä päätteiltä, et mun ei tartte mitää kuitteja alkaa tulostelee? Quote Link to comment
NordBling Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Mun mielestä näkyy, ei ehkä ihan heti, mut muutaman päivän viiveellä. Tilaa sitte samalla kilvet lyhyempinä ja mustapohjasina ku selviää minkä numeron ne arpoo. Quote Link to comment
ARTO Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Maksoin vihdoin veron kun mulle siitä hattuiltiin Kiikalassa...Oli mulla huimasti aikaa, vielä kaksi päivää. Voinko nyt vaan marssia katsastuskonttoriin rekisteröimään Napsun mun nimiin? Näkyykö veron maksu heillä päätteiltä, et mun ei tartte mitää kuitteja alkaa tulostelee? Maksetun veron pitää näkyä konttorin päätteellä, kuiteilla ei tee mitään vaikka olisi itse tullin toimipisteessä maksettu vero ja printatut kuitit mukana. Arkisin veron maksu näkyy noin puolen tunnin sisällä katsastuskonttoreiden järjestelmissä. Quote Link to comment
NordBling Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Arkisin veron maksu näkyy noin puolen tunnin sisällä katsastuskonttoreiden järjestelmissä. Pankista riippumatta? Tuskin. Quote Link to comment
ARTO Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Arkisin veron maksu näkyy noin puolen tunnin sisällä katsastuskonttoreiden järjestelmissä. Pankista riippumatta? Tuskin. Jos maksaa tullissa veron, niin silloin. Jos esim kotona nettipankin kautta, nopeuteen/hitauteen en ota kantaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.