Guest Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Mistä johtuu kun venttiilit on kiinni niin välykset ok mutta kun toinen venttiili lähtee aukeamaan nii toisessa kasvaa välys reilusti? Quote Link to comment
JaniM Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Onko keinuvipujenakselit kunnolla kannessa kiinni tai sit alkaa antautumaan kierteet kannesta. Tai sit säädetty välykset "väärin"? Noista hyvä lähteä miettiin. Quote Link to comment
Guest Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Onko keinuvipujenakselit kunnolla kannessa kiinni tai sit alkaa antautumaan kierteet kannesta.Tai sit säädetty välykset "väärin"? Noista hyvä lähteä miettiin. Akselit on kunnolla kiinni ja kierteet näyttäis olevan ok.. Välyksetkin pitäis olla kohillaa 0,15 Quote Link to comment
metake Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Siis kumpi vena lähtee aukeen ja kummassa kasvaa välykset? Onhan venat varmasti säädetty oikein, eli puristuskohdassa eikä ns. saksaus kohdassa (eli siinä väärässä yläkuolokohdassa)? Quote Link to comment
Guest Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 tuommoisia ovat lahes kaikki virinokat. Quote Link to comment
Guest HAP-Racing Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Tarkin säätö kun säätää vastakkain. 1 imu täysin auki säädetään 3 imu 1 pako täysin auki säädetään 3 pako 2 imu täysin auki säädetään 4 imu jne jne Viritysakselit ja vakiot eivät ole tarkassa säädössä ns. saxatessa. Sama asian vierestä rivikoneissakin: 4 pako täysin auki säädetään 1 pako jne jne. Quote Link to comment
Guest Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Siis kumpi vena lähtee aukeen ja kummassa kasvaa välykset? Onhan venat varmasti säädetty oikein, eli puristuskohdassa eikä ns. saksaus kohdassa (eli siinä väärässä yläkuolokohdassa)? Jokaisessa venassa kasvaa välys kun toinen lähtee aukeamaan.. Ja on säädetty oikein. Quote Link to comment
Guest Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Tarkin säätö kun säätää vastakkain.1 imu täysin auki säädetään 3 imu 1 pako täysin auki säädetään 3 pako 2 imu täysin auki säädetään 4 imu jne jne Viritysakselit ja vakiot eivät ole tarkassa säädössä ns. saxatessa. Sama asian vierestä rivikoneissakin: 4 pako täysin auki säädetään 1 pako jne jne. Kokeilin että säädin tuolla tavalla mutta ei muutoksia tapahtunut niin ja mainittakoon että nokka on vakio. Mittasin välyksen 1 ja 2 pytyiltä kun toinen venttiili on auki niin näytti olevan noin 0.70 Quote Link to comment
multanen Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Saattaa olla tyhmä ajatus mutta voisko nokka-akselin laakerointi olla tuhoutunut tai jotenkin väärin kasattu? Quote Link to comment
Guest Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Saattaa olla tyhmä ajatus mutta voisko nokka-akselin laakerointi olla tuhoutunut tai jotenkin väärin kasattu? Ei ollenkaan tyhmä ajatus, itellä kävi sama mielessä joten avasin koneen ja tarkistin ja kaikki oli ok. Quote Link to comment
metake Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 nokka on vakio. Onko nokka alkuperäinen vai halpa kopio? Vaikuttais vahvasti siltä että nokkien perusympyrä ei ole osunut keskelle. Quote Link to comment
Guest Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 nokka on vakio. Onko nokka alkuperäinen vai halpa kopio? Vaikuttais vahvasti siltä että nokkien perusympyrä ei ole osunut keskelle. Alkuperäinen. Quote Link to comment
DOODAH Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Olisko tehtaan korjaama lohko joka vaatiskin 0,5mm ylikokolaakerit... Quote Link to comment
Pepe Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Villen kannattaa ruksia omista asetuksista seuraava päälle: Asetukset-> viestien lähetys BBcode on aina päällä: Kyllä ja editoida jo postaamistaan viesteistä "Älä salli BBCode:a" pois päältä. Rupeaa quotet toimimaan paremmin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Olisko tehtaan korjaama lohko joka vaatiskin 0,5mm ylikokolaakerit... Tai kepakon omat laakeripinnat 0,25 Tai molemmat :) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Yli ja alikoko .... sekä molemmat löytyvät Keiteleen Koneesta. Quote Link to comment
Guest Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Vika löytyi nokan laakereista. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 Yli ja alikoko .... sekä molemmat löytyvät Keiteleen Koneesta. Tiedetään :) Quote Link to comment
-Alex- Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Löytyy varmaan myös hotcarsilta ja aircooledilta sopivia laakereita ;) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Alexin harmiksi Keiteleen Koneen laakerit ovat huomattavasti edullisempia ja ne löytyvät heti varastosta. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Ei harmita ollenkaan, aircooledin hinnat sopivat minulle ja palvelu asiallista, ja mikä parasta, saan osista vielä pyytämättä alennusta, että se siitä muiden firmojen edullisuudesta :) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Alex voisi sitten ilmoittaa kyseessä olevan nokka-akselin laakerisarjan hinnan ja mistä aircooledista hän on sarjan ostanut? Alennus %:lla lienee suurikin merkitys, yleisesti ottaen lopullinen maksettu hinta lienee tärkeämpi kuin alennus %. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Taitaa olla sulle enemmän merkitystä että mitä mä olen maksanut osistani, että voit rukata hintojas taas alemmas :D Mitäs jos oonkin saanut laakerit halvemmalla jostain muualta kuin sulta? ;) Quote Link to comment
ARTO Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Nokka-akselin laakerithan ovat moottorin osista yhdet kalleimat joten kannatta lähettää hintakyselyt kaikkiin mahdollisiin osapuljuihin:) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 HotCarsilta tai aircooledeilta ei löydy kyseessä olevia laakereita. Alex on nähnyt siten unta koko asiasta, herätys,,, hoi hoi. Quote Link to comment
Lasse Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 On onpas taas ollut tyhmä asiakas. Quote Link to comment
JaniM Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Katos syksy on tullut. Taas koneita rakennetaan. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Sellaisia osia mä en tarvikaan, mitä ei saa aircooledilta, hotcarsilta tai CSP:ltä :D Quote Link to comment
mikan Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Sellaisia osia mä en tarvikaan, mitä ei saa aircooledilta, hotcarsilta tai CSP:ltä :D Nettisivujen mukaan mistään noista ei saa Quaifen lukkoa. Mielestäni AC:n sivut ei aina oikein palvele. Tällä siis tarkoitan sitä, että jos uskoo pelkästään sivuja niin voi luulla tarjontaa vähäisemmäksi. Mutta sitten kun soittaa ja kysyy, niin saakin osia joita ei sivuilla ole. Tää nyt menee taas todella ohi topicin... t. Mika Quote Link to comment
-Alex- Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 heheh, niin menee. Puhelin ja s-posti toimii. Ei mulle ole osien hinta muutamasta eurosta kiinni. Quote Link to comment
Guest micco Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Ja loppujen lopuks totuus on se, että toinen tykkään äipästä ja toinen tyttärestä. Sen oppinu itse yrittäjänä, et kaikkia ei voi eikä pysty miellyttämään, mutta tärkeintähän on se että yrittää parhaansa. (toim. huom: kenellekkään vit*uilematta tällä kertaa) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Ensin on sentin venyttämistä, sitten ei ole rahasta kiinni= maksoi mitä maksoi, sitten ei ole selvitystä mistä on ko:t nokka-akselin laakerit ostettu ja mihin hintaan= loppupäätelmä, juttu on satua jolla ei ole mitään totuudellista pohjaa. Alex huomaa, että satuosasto on jossakin muualla kuin tekniikka/rakentelu keskustelupalstalla. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Eli toisin sanoen sulta löytyy kaikki tarvittavat ja halvimpaan hintaan? :D Lähinnä yritin eka viestillä sanoa että on muitakin hyviä volkkariosa kauppiaita suomessa ;) Quote Link to comment
ARTO Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Pitäskö keskustelun otsikko vaihtaa venttiileistä nokkalaakereiksi:D Quote Link to comment
JaniM Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Palataan otsikkoon päin, kelläs oli ne jäykimmät single venajouset ja eurolla tietty. Quote Link to comment
Lasse Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Itse mietin tässä kovasti koneen osien tilaamista. En tiedä uskallanko enää tilata mistään, etten tule leimatuksi tyhmäksi tai satusedäksi. Kyllähän siihen on jo totuttu, että myyjä myy ja sitten vittuilee päälle, mutta onpahan sekin tullut tässä palstalla näytyä, että myyjä vittuilee jo ennen kauppaa. Mikä on tietysti hyvä juttu, niin ei tule pettymystä ja pahaa mieltä. Vai ostaisinko kuitenkin sieltä mistä on miellyttävintä ostaa? Joskus kun omaa oloa hivelee se, että saa ostaa sitä mitä itse kuvittelee tarvitsevansa eikä sitä mitä myyjä sulle haluaa myydä. Mulle kun näissä harrastushommissa fiilis on yksi melko merkittävä tekijä. Jos penniä haluaisin venyttää, niin varmaan olisi kaikkein parasta lopettaa harrastus? Ei kai kukaan juo viinaa siksi, että se on halpaa vaan siksi että siitä tulee niin voittaja olo? Quote Link to comment
Guest micco Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Itse mietin tässä kovasti koneen osien tilaamista. En tiedä uskallanko enää tilata mistään, etten tule leimatuksi tyhmäksi tai satusedäksi. Kyllähän siihen on jo totuttu, että myyjä myy ja sitten vittuilee päälle, mutta onpahan sekin tullut tässä palstalla näytyä, että myyjä vittuilee jo ennen kauppaa. Mikä on tietysti hyvä juttu, niin ei tule pettymystä ja pahaa mieltä. Vai ostaisinko kuitenkin sieltä mistä on miellyttävintä ostaa? Joskus kun omaa oloa hivelee se, että saa ostaa sitä mitä itse kuvittelee tarvitsevansa eikä sitä mitä myyjä sulle haluaa myydä. Mulle kun näissä harrastushommissa fiilis on yksi melko merkittävä tekijä. Jos penniä haluaisin venyttää, niin varmaan olisi kaikkein parasta lopettaa harrastus? Ei kai kukaan juo viinaa siksi, että se on halpaa vaan siksi että siitä tulee niin voittaja olo? Totta koko tarina. Allekirjoitan edellisen, mutta myöskin mukava asia on ammattitaitoinen hienovarainen neuvonta. Quote Link to comment
ARTO Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Palaten hiukan alkuperäiseen aiheeseen... Löytyykö keiteleen koneesta wasseriin sopivia jousia singlenä tai tuplana. Ei mitään ylijäykkiä, vaan max 6500r/min vauhdissa pysyvät. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Alex: keskustelun ideahan on ollut se, että löytyykö sinun mainitsemista yrityksistä Hot-Cars ja aircooledit kyseessä olevia nokka-akselin laakereita. Keskustelun aihe ei ole ollut se mikä varaosamyyjäliike on hyvä, vaan se että oletko ostanut vastaavanlaiset nokka-akselin laakerit jommasta kummasta yrityksestä. Kun et ole vastannut kysymykseeni ja näyttänyt asiaa toteen niin voidaan todeta että olet valehdellut ja keksinyt koko jutun. Satujutuille on omat palstansa jonne ne voi kirjoitella. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Palaten hiukan alkuperäiseen aiheeseen... Löytyykö keiteleen koneesta wasseriin sopivia jousia singlenä tai tuplana. Ei mitään ylijäykkiä, vaan max 6500r/min vauhdissa pysyvät. Moi. Annatko alkuperäisen jousen mittatietoja ja puristusvoimia eri mittoihin painettaessa, esim. lahtöpaine ja maksimiin painettaessa. T. Juha Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.