NordBling Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Artolla sisälukutaito taas nolla. Jos nainen sanoo että siihen tulee ykköstyypin kone ni sitte siihen tulee. Ja virikooneestakaan ei tuossa puhuta, vai puhutaanko? 1 Quote
metake Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Sopiiko ykköstyypin kone suoraan vaihdelaatikkoon jos siinä on ollut nelostyypin kone? Vai oliko noissa jotain eroja kytkinakseleiden pituuksissa ja startin paikoissa? Quote
ARTO Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Artolla sisälukutaito taas nolla. Jos nainen sanoo että siihen tulee ykköstyypin kone ni sitte siihen tulee. Ja virikooneestakaan ei tuossa puhuta, vai puhutaanko? Jäkäjäkäjäkä. Kuten kirjoitin, esitin oman mielipiteen. Quote
DWL_Puavo Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Kampikammioon tarttee pitemmät pinnapultit kun normaalisti mutta muuten sopii sellaisenaan. Normi ykköstyypin startti ei myöskään yletä vaan pitää olla sellainen "pitkärattainen" joka tässäkin tapauksessa varmaan jo paikallaan on. Quote
vwagen Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Kytkinakseli on nelostyypin moottorin kanssa pidempi ja Lindahan on vuosimallia-72 eli 002 laatikolla ja niinpä myös normaalilla lyhytakselisella startilla,ainakin alunperin. Pitkäakselin startti tuli vuosimalliin-76,siis samalla kuin 091 laatikko ja 2 L moottori 228 kytkimellä,myös 1,6 moottorisiin. Quote
metake Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Kytkinakseli on nelostyypin moottorin kanssa pidempiYmmärsinkö mä nyt oikein, että tuo kytkinakseli pitää vaihtaa jos tuohon laittaa ykköstyypin koneen? Quote
PZQ Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Tais mennä kytkinakselin lyhennyksellä (n.10mm) ?? Mittailkaa ensin x2 (ettei tuu käsilaukusta korville;) -Pete- Quote
Jiibee Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 (edited) 11mm. lyhyt 287mm = pallis + T1 kone / Tölkki + diesel pitkä 298mm = pallis + T4 kone / Tölkki + WBX Paikallinen koneistamo huomautti, että pitkän kytkinakseli pää on kartio. Jos sitä lyhentää tuon 11 mm, akselin halkaisija jää reilun millin pienemmäksi alkuperäisestä. En sitten tiedä aiheuttaako tuo suuria vaurioita - lyhentäminen kun tuntuu olevan yleinen käytäntö. Edited July 13, 2014 by Jiibee Quote
DWL_Puavo Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 No perhana miulla meni jo vuodet ja mallit myös sekaisin - tosiaan pitkäakselinen startti tulikin vasta ihan loppupään palliksiin kuten Turo toki tiesi, eikä liittynyt sinällään nelostyyppiin. Miun ajatuskömmähdys oli oma aiempi kommentti, toivottavasti en hämännyt ketään! Quote
Guest MillaI Posted February 14, 2015 Posted February 14, 2015 Mahtuuko kuplan kaksihuiluinen äänenvaimennin tai pakoputki, Pallaksen helman alta ulos? Quote
NordBling Posted February 14, 2015 Posted February 14, 2015 Valistunut arvaus on että sopii. Vaimentimet on öpaut samanlaisia, palliksen type1 moottorin vaimentimesta lähtevä putki lähtee oikeastaan toisen huilun kohdalta, toinen on ummessa. Ja löysimmää todisteitaki: Quote
Jorrma Posted February 14, 2015 Posted February 14, 2015 Palliksesta mitään tiedä mut eix tos kuvassa näyttäs poletun vähän alaspäin noita huiluja? Risulasis mikä mulla oli, puskuriin oli tehty kolot edellisen omistajan puolesta et kuplan huilut olis suorassa. Ja se kakkostyppien vaimentimesta lähtevä yksinäinen röörihän on mutkalla siellä takapellin takana. Quote
NordBling Posted February 14, 2015 Posted February 14, 2015 Pitää tutkia todenperäisyys ku pääsen oman palliksen taa. Linda tarvii sitte myös oikeanlaisen takakannakkeen, lohkossakin sais mielellään olla sille jengat valmiina. Quote
Tanhis Posted February 15, 2015 Posted February 15, 2015 Mä väittäisib kanssa että ei mahdu kuplan huilut ulos helmaa leikkaamatta. Quote
Guest MillaI Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 Miten ykköstyypin moottori pitäis kannakoida? Nyt siinä on poikittais kannatin moottorin alla. Se ei sit taida enää käydä? Quote
metake Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 Miten ykköstyypin moottori pitäis kannakoida? Linda tarvii sitte myös oikeanlaisen takakannakkeen, lohkossakin sais mielellään olla sille jengat valmiina. Quote
NordBling Posted February 21, 2015 Posted February 21, 2015 (edited) http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=483408 Tuossa kymmenen sivua jorinaa aiheesta. Jutalla saattaa olla Kyllikin kannakkeesta kuvia, juuri sellasta kaipaat. Lohkossa pitää silti olla pinnapulteilla koneistettu paikat eli kuplan kone ei heittämällä käy. Moottoripellitkin on oma tarinansa kait. Edit: Tuollaiselta sen kuuluis näyttää. Edited February 21, 2015 by NordBling Quote
Guest MillaI Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Oukkidoukki! Pitää siis alkaa metsästää kannakointijuttuja! Quote
NordBling Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Oukkidoukki! Pitää siis alkaa metsästää kannakointijuttuja ...ja jäähypeltejä mikäli kone on kuplasta. Quote
Guest MillaI Posted March 1, 2015 Posted March 1, 2015 Meillä pitäis olla jo pellit. Kannatin ja äänenvaimentaja puuttuu. Multa tulee sit myyntiin vähän käytetyt sorsat, nelkkuun. Quote
Kharon Posted June 19, 2015 Posted June 19, 2015 Meillä pitäis olla jo pellit. Kannatin ja äänenvaimentaja puuttuu. Multa tulee sit myyntiin vähän käytetyt sorsat, nelkkuun. Hep, mulle. Jos ne vielä nimittäin on tarjolla. Nelkun mukana tuli käärmenpesäputkisto joka sinänsä on ihan kiva laite mutta kun lämmityskin olisi kiva asia tällaisilla keleillä. Nimim. Tervajoelta Helsinkiin (parin mutkan kautta >500km) ja +10 ja vesisadetta koko matka. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.