P_Valtonen Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Kuka myi näitä peltisarjoja rakennussarjana? Siis 4-2-1 pakarin kaikki putket valmiiksi taivutettuna + laipat, mutta toimitus ilman hitsaamista. Eikös joku Jopen-Putki ollu olemassa viimevuosi tuhannella? Tekeekö he vielä? (Ja onko tuo edes sama firma?) Muita suositeltavia tuuba-firmoja? Quote Link to comment
mite^ Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 eiköhän k-raakiltakin saa irtonaisiana jos pyytää? en ole satavarma. Quote Link to comment
Guest JuccaP Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 "Joppes Rör" eli oikea tekijä. Toimii ja on voimissaan. Soitto numeroon tai kännyyn Jorma Salokaski. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 eiköhän k-raakiltakin saa irtonaisiana jos pyytää? en ole satavarma. Raakilla oli vain suurempaa rööriä Extraputki?Paikkakunta? KVG ei auttanut :/ Quote Link to comment
Lasse Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Olisko se tää, en ihan 100 varma: http://www.x-traputki.com/6.html Tietäsköhän Heikolan Mika mistä noita käppyröitä sais? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Matrelius - vinkin sain privalla, kiitos sitä Eiköhän näist ala jo tuubat löytymään. Kiitos vielä kertaalleen :) Quote Link to comment
JaniM Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Siis Martelius. Noita j-putkia ja putkistoja saa Moposportista. On 4-1 ja tais saada myös 4-2-1 putkia. Quote Link to comment
Lasse Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Kraakin jokkissarja oli vaan saman hintainen kuin toi marteliuksen käppyräsatsi ja siihen pitänee vielä osta kollektoriaihio. Muutens kuinka ylhäälle tossa jokkarisarjassa toi kollektori tulee? Quote Link to comment
mikan Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Muutens kuinka ylhäälle tossa jokkarisarjassa toi kollektori tulee? Eiks sen pidä tulla moottorin päälle? t. Mika Quote Link to comment
Anssi Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Ei tuota 4-1 sarjaa saa katukuplaan järkevästi sopimaan. Survoin kokeilumielessä bussiin, siinäkin vaati uuden moottorin takapellin ja kannakerauta piti silputa. Positiivistahan tuossa on että sopivuus sinänsä oli hyvä ja onhan se parempaa materiaaliakin kuin nämä 0,5mm seinämällä tehdyt kiinalaiset. En suosittele mutta tulipahan kokeiltua. Quote Link to comment
Anssi Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Niin siis Lasselle tarkoitin tuon edellisen... kollektori siis on liian ylhäällä ja vieläpä käännetty yläviistoon...lisäksi nuo 2 ja 4 pyttyjen moottorin poikkisuuntaiset putket on liian ylhäällä ja takana, tulisivat kuplassa helmasta läpi. Ja Petterille, jos tuon sarjan ostaa Kraak:lta hitsaamattomana niin varmaan ihan hyvä aihio, siinä tulee laipat, kollektori sun muut. Putket oli ihan siististi taivutettu. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 ok & thänx Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Muutens kuinka ylhäälle tossa jokkarisarjassa toi kollektori tulee? Eiks sen pidä tulla moottorin päälle? t. Mika raakilta muuten saa motin päälle tulevan sarjan vamiina 95e. kauppias varmaan kertoo tuotteesta/penkitys tuloksista paremmin jos ei ole selvillä mitä oikeesti lyhyellä pakosarjalla haetaan. Quote Link to comment
mikko k Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Muutens kuinka ylhäälle tossa jokkarisarjassa toi kollektori tulee? Eiks sen pidä tulla moottorin päälle? t. Mika raakilta muuten saa motin päälle tulevan sarjan vamiina 95e. kauppias varmaan kertoo tuotteesta/penkitys tuloksista paremmin jos ei ole selvillä mitä oikeesti lyhyellä pakosarjalla haetaan. Miksi et Guruna tässä samantien kertoisi koko kansalle? Vai pitääkö meidän kaikkien soittaa kauppiaalle? Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 mulla ei ole mitään tietoo mistään enkä yhtään muista mistään mitään ja en edes ymmärrä mistään mitään niin on kyl paha sanoa. täytyy vaan soittaa sinne ja kysyä mikä juttu sillä taas olikaan mielessä, kun tekee noita. Quote Link to comment
mite^ Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Huono kuva raakkilaisesta sarjasta http://www.mms-racing.fi/images/302.jpg http://www.mms-racing.fi/images/241.jpg http://www.mms-racing.fi/images/237.jpg Quote Link to comment
mikko k Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Huono kuva raakkilaisesta sarjasta http://www.mms-racing.fi/images/302.jpg http://www.mms-racing.fi/images/241.jpg http://www.mms-racing.fi/images/237.jpg Putket menee kollektoriin väärässä järjestyksessä... Quote Link to comment
Lasse Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Onks tossa sama aihio kuin niitten 4-2-1 putkessa ja siksi toi 4-1 menee väärässä järjestyksessä? Quote Link to comment
multanen Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Nyt äkkiä joku selittämään mitä väliä putkien järjestyksellä on? (mulla on jo valmiiksi epäuskoinen virne naamalla). Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 tekeekö joku näistä putkifrmoista MERGE kollektoreita? 44mm putkille tarvisin pari. ja tekeekö joku valmista 44mm sarjaa kuplaan. koottuna tai osina jossa hinta laatu olisi kohdallaan. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Nyt äkkiä joku selittämään mitä väliä putkien järjestyksellä on?(mulla on jo valmiiksi epäuskoinen virne naamalla). Pitäs mennä syttyjärjestyksen mukaan kiertäen, että saadaan pyörre kollektorista eteenpäin virtauksen parantamiseksi... jos menee sekasytkällä, niin pakokaasupaine "lepattaa" sykäysittäin, ja virtaus on huonompi. Myös tuo kannesta lähtevä eka 5cm on aika oleellinen osa putkiston toimivuutta. Quote Link to comment
mite^ Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Valtonen, se o äitin kupla :) Ja mitä sarjaan tulee oli se valmis sarja. Missä jäsjestykssä ne pitäisi tuohon kollektoriin oikeasti tulla jos katsotaan kollektoria vaikka siltäpuolelta mihin sarjan putken kiinnitetään? :) Tämä ois hyvä tietää jatkossa. Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 sytytysjarjestyksessa kiertaen myota tai vastapaivaan. Ei ristiin. Siten saadaan neljan putken yhtymakohtaan kollektorissa sykaykset tulemaan ympyraa kiertavana sarjana joka aiheuttaa sen toivotun pienen pyorteen. Putkien keskelle siihen "tyhjaan" kohtaan on tapana paremmissa kollektoreissa laittaa "tilan taytteeksi" sellainen pyramidi, jotta pakokaasut ei turhaan haahuilisi sinne keskelle vaan menisivat pyorteen reunoja pitkin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 Valtonen, se o äitin kupla :)Elä selitä, sun kuiteski :) Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 mun aitilla oli kupola kun se oli nuori, samoin isalla, ja sit niilal oli yhteinenkin kupla.. kaikki 50 lukulaisia kait. Mina naperona matkustin siella takapenkin selkanojan takana. Pitkan tauon jalkeen mutsille ostettiin kupla taas kun ma olin about 15. Siita tuli aikanaan mun eka kupla, vaikkakaan sita ei enaa leimattu kun ma sain kortin. (1970 1500) Quote Link to comment
hanski. Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Valtonen, se o äitin kupla :)Elä selitä, sun kuiteski :) mitellä on hyvin pullat uunissa, harvalla on tuohon "äiti sponssaa"-tekstiin saumoja. taitaa petteriä harmittaa, kun joutuu itse kaikki osat ostamaan, omalla rahalla..:) Quote Link to comment
mikan Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 sytytysjarjestyksessa kiertaen myota tai vastapaivaan. Ei ristiin. Siten saadaan neljan putken yhtymakohtaan kollektorissa sykaykset tulemaan ympyraa kiertavana sarjana joka aiheuttaa sen toivotun pienen pyorteen. Putkien keskelle siihen "tyhjaan" kohtaan on tapana paremmissa kollektoreissa laittaa "tilan taytteeksi" sellainen pyramidi, jotta pakokaasut ei turhaan haahuilisi sinne keskelle vaan menisivat pyorteen reunoja pitkin. Ainakin jos ne pakosykäykset tulee yhtä nopeasti pakokanavasta kollektoriin. Aika tarkkaan pitää olla muoto ja mitat oikeat että jollain 6000 rpm:llä pakosykäykset tulee kollektoriin siististi sytytysjärjestyksen mukaisesti vuorotellen. Vai? t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 niihan se pitais.. siksi tarttis olal samanpituiset putket. Ja halkaisija. Ja oon joskus miettiny etta jos kolmosen ja nelosen putkissa on vain yksi iso mutka ja ykkosessa ja kakkosessa on kussakin kolme, niin hidastaako se jo niiden kaasuja merkittavasti.. Quote Link to comment
JaniM Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 No ahtoputkissa ainakin 90 asteinen mutka tipauttaa 1% verran virtausta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.