Jump to content

Peltipakosarja rakennussarjana


Recommended Posts

Ei tuota 4-1 sarjaa saa katukuplaan järkevästi sopimaan. Survoin kokeilumielessä bussiin, siinäkin vaati uuden moottorin takapellin ja kannakerauta piti silputa. Positiivistahan tuossa on että sopivuus sinänsä oli hyvä ja onhan se parempaa materiaaliakin kuin nämä 0,5mm seinämällä tehdyt kiinalaiset. En suosittele mutta tulipahan kokeiltua.

post-371-13888361568873_thumb.jpg

post-371-13888361569106_thumb.jpg

Link to comment

Niin siis Lasselle tarkoitin tuon edellisen... kollektori siis on liian ylhäällä ja vieläpä käännetty yläviistoon...lisäksi nuo 2 ja 4 pyttyjen moottorin poikkisuuntaiset putket on liian ylhäällä ja takana, tulisivat kuplassa helmasta läpi.

 

Ja Petterille, jos tuon sarjan ostaa Kraak:lta hitsaamattomana niin varmaan ihan hyvä aihio, siinä tulee laipat, kollektori sun muut. Putket oli ihan siististi taivutettu.

Link to comment
Guest VW 1303

Muutens kuinka ylhäälle tossa jokkarisarjassa toi kollektori tulee?

 

Eiks sen pidä tulla moottorin päälle?

 

t. Mika

raakilta muuten saa motin päälle tulevan sarjan vamiina 95e. kauppias varmaan kertoo tuotteesta/penkitys tuloksista paremmin jos ei ole selvillä mitä oikeesti lyhyellä pakosarjalla haetaan.

Link to comment

Muutens kuinka ylhäälle tossa jokkarisarjassa toi kollektori tulee?

 

Eiks sen pidä tulla moottorin päälle?

 

t. Mika

raakilta muuten saa motin päälle tulevan sarjan vamiina 95e. kauppias varmaan kertoo tuotteesta/penkitys tuloksista paremmin jos ei ole selvillä mitä oikeesti lyhyellä pakosarjalla haetaan.

 

 

Miksi et Guruna tässä samantien kertoisi koko kansalle? Vai pitääkö meidän kaikkien soittaa kauppiaalle?

Link to comment
Guest VW 1303

mulla ei ole mitään tietoo mistään enkä yhtään muista mistään mitään ja en edes ymmärrä mistään mitään niin on kyl paha sanoa. täytyy vaan soittaa sinne ja kysyä mikä juttu sillä taas olikaan mielessä, kun tekee noita.

Link to comment

tekeekö joku näistä putkifrmoista MERGE kollektoreita?

44mm putkille tarvisin pari.

 

ja tekeekö joku valmista 44mm sarjaa kuplaan.

koottuna tai osina jossa hinta laatu olisi kohdallaan.

Link to comment
Guest Toheltaja
Nyt äkkiä joku selittämään mitä väliä putkien järjestyksellä on?

(mulla on jo valmiiksi epäuskoinen virne naamalla).

 

Pitäs mennä syttyjärjestyksen mukaan kiertäen, että saadaan pyörre kollektorista eteenpäin virtauksen parantamiseksi... jos menee sekasytkällä, niin pakokaasupaine "lepattaa" sykäysittäin, ja virtaus on huonompi. Myös tuo kannesta lähtevä eka 5cm on aika oleellinen osa putkiston toimivuutta.

Link to comment

Valtonen, se o äitin kupla :)

 

Ja mitä sarjaan tulee oli se valmis sarja. Missä jäsjestykssä ne pitäisi tuohon kollektoriin oikeasti tulla jos katsotaan kollektoria vaikka siltäpuolelta mihin sarjan putken kiinnitetään? :) Tämä ois hyvä tietää jatkossa.

Link to comment

sytytysjarjestyksessa kiertaen myota tai vastapaivaan. Ei ristiin. Siten saadaan neljan putken yhtymakohtaan kollektorissa sykaykset tulemaan ympyraa kiertavana sarjana joka aiheuttaa sen toivotun pienen pyorteen. Putkien keskelle siihen "tyhjaan" kohtaan on tapana paremmissa kollektoreissa laittaa "tilan taytteeksi" sellainen pyramidi, jotta pakokaasut ei turhaan haahuilisi sinne keskelle vaan menisivat pyorteen reunoja pitkin.

Link to comment

mun aitilla oli kupola kun se oli nuori, samoin isalla, ja sit niilal oli yhteinenkin kupla.. kaikki 50 lukulaisia kait. Mina naperona matkustin siella takapenkin selkanojan takana. Pitkan tauon jalkeen mutsille ostettiin kupla taas kun ma olin about 15. Siita tuli aikanaan mun eka kupla, vaikkakaan sita ei enaa leimattu kun ma sain kortin. (1970 1500)

Link to comment
sytytysjarjestyksessa kiertaen myota tai vastapaivaan. Ei ristiin. Siten saadaan neljan putken yhtymakohtaan kollektorissa sykaykset tulemaan ympyraa kiertavana sarjana joka aiheuttaa sen toivotun pienen pyorteen. Putkien keskelle siihen "tyhjaan" kohtaan on tapana paremmissa kollektoreissa laittaa "tilan taytteeksi" sellainen pyramidi, jotta pakokaasut ei turhaan haahuilisi sinne keskelle vaan menisivat pyorteen reunoja pitkin.

 

Ainakin jos ne pakosykäykset tulee yhtä nopeasti pakokanavasta kollektoriin. Aika tarkkaan pitää olla muoto ja mitat oikeat että jollain 6000 rpm:llä pakosykäykset tulee kollektoriin siististi sytytysjärjestyksen mukaisesti vuorotellen. Vai?

 

t. Mika

Link to comment

niihan se pitais.. siksi tarttis olal samanpituiset putket. Ja halkaisija.

Ja oon joskus miettiny etta jos kolmosen ja nelosen putkissa on vain yksi iso mutka ja ykkosessa ja kakkosessa on kussakin kolme, niin hidastaako se jo niiden kaasuja merkittavasti..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...