Jump to content

Ratti vinossa VW Golf 1988


Guest Telesway

Recommended Posts

Guest Telesway

Otsikonmukaisessa autossa ratti tuntuu menneen hieman vinoon (en ole 100% varma, mutta mielestäni se ei ennen ollut näin), eli kun ajan suoraa eteenpäin, ratti on hieman kallellaan vasemmalle, ehkä n.klo.11. Muuten ohjaus toimii normaalisti eikä auto tunnu viettävän mihinkään suuntaan.

 

Eräs tuttu korjaaja sanoi, ettei tuon pitäisi olla edes mahdollista, siis sen, että ratti menisi vinoon ajossa, mutta kuinka on? Airbagia ei tietenkään ole, kuulemma helpottaa jos tarvii rattia säätää. Jos tuo kuitenkin on mahdollista niin osaatteko sanoa mistä voisi olla kyse ja miten akuutista ongelmasta kun muuten ohjaus toimii normaalisti?

Link to comment

Kello talviajassa ja vettä koneessa..

Keskustelua ilmajäähdytteisistä Wolksvagen-autoista

 

**edit** Vie auto esim Vianoriin ohjauskulmien säätöön kertovat kyllä jos korjattavaa, eivät säädä kulmia ennen kuin vika korjattu, laittavat myös ratin suoraan.

Link to comment
Guest 1200-73

mulla aikanaan syyläri vuoti vettä etuakselin päälle ja siitä se kulkeutu rattiin joka ruostu sitte kieroon. puotin vedet pois koneestaniin homma korjaantu sillä.

Link to comment

Onko auton etupäälle tehty jotain hiljattain?

Meidän vento oli kytkinremontissa jossa etutolppa piti irroittaa jolloin pyöränkulmat meni mettään.

Ratti oli vinossa tuon jälkeen kunnes pamautin kunnon kuoppaan ja tais tolppa mennä oikeaan kohtaa kun tuon jälkeen oli ratti suorassa ja autokin meni suoraan.

Eli näissä on kaikki mahdollista.

Link to comment

Kyllä muakin vituttais jos pitäis ajaa golfilla jossa ratti vinossa :D Tulipa tässä mieleen kun entisen työpaikan pomolla oli joskus ensimmäisiä V50 volvoja, niin mitä milloinkin sattui, joskus pyyhkijät lopettivat toimintansa ihan yhtäkkiä, joskus se ei lähtenyt käyntiin, joskus ovet menneet lukkoon ihan yhtäkkiä..

Link to comment

Skoda Feliciasta on tainnut olla joskus 90-luvulla vielä malli jossa skodan oma kolmella runkolaakerilla oleva kone..heikko kohta mm. kannentiivisteen. Itteasiassa taitaa felicia olla favoritin päälle tehty facelift malli :D

 

 

Skoda favorit "integrale" konehuone, kaasarin tiivisteet eivät kestäneet paineistusta, joten koko kaasari on koteloitu :DD

 

SkodaFavorit_turbointercooler_2.jpg

Link to comment
Kyllä muakin vituttais jos pitäis ajaa golfilla jossa ratti vinossa :D Tulipa tässä mieleen kun entisen työpaikan pomolla oli joskus ensimmäisiä V50 volvoja, niin mitä milloinkin sattui, joskus pyyhkijät lopettivat toimintansa ihan yhtäkkiä, joskus se ei lähtenyt käyntiin, joskus ovet menneet lukkoon ihan yhtäkkiä..

 

Eikös tämä ole normaalia volkkareissa? Pyyhkijät jämähtää, krivat jää käteen, ovet jäätyy, vikakoodeja pukkaa ym jännää....

Link to comment

Mulla ei Kuplassa oo tullu yhtään vikakoodia... missähän olis vika??

Pitäiskö konetta huljutella vaikka ämpärillisellä vettä.. jos vaikka joku vika.. ja koodi ilmaantuis..

Link to comment

Kuse nyt vaikka virranjakajaan koneen ollessa käynnissä, löytyy vika jos siinä jotakin on.

Tämä menee nyt pikkupoikien tasolla koko topic, sama kun olis honda manki jengi joka ei huoli pv suzuki tyyppiä mukaan kun sen vehje haisee.

 

Muutenkin ihmettelen topicin aloittajaa, no jos kyseessä on inssi tai merkonomi niin ei yllätä.

Link to comment
Muutenkin ihmettelen topicin aloittajaa, no jos kyseessä on inssi tai merkonomi niin ei yllätä.

 

Jos kyse onkin vain huononäköisyydestä, jäänee monelta ekakertalaiselta Volkkaripalstalogon pikkuprintti huomaamatta ja sotku on valmis:D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...