Jump to content

hihnapyörä


Recommended Posts

Posted

Mikä saa hihnapyörän irtoamaan kampi-akselin päästä? Kesä ensimmäiset 5km ja pultti irti, liimalla kiinni ja kokeilu ok. Seuraavat 20km pultti tippunut joskus matkalle, ja hihna pyörä irti ja halki. Uusi hihnapyörä koneistus triggerille ja matkaa pääsi noin 200 km Heinolaan. sieltä piti jatkaa matkaa Bif:in mutta kun hihnapyörä taas irti... Trailerilla kotiin.

 

Ja toinen kysymys: Onko tietoa ja kokemuksia noista painavista hihnapyöristä? Tekeekö mitään ja mitä hyötyä / haittaa siitä olisi?

 

Ja kolmas kysymys: Kuinka paljon saa öljynlämpötila olla lisäöljy pohjasta mitattuna?

 

 

Kiitos, Make

Posted

Kai sulla kiila on siellä tallella? Kuulostaa oudolta että se edes lähtisi irti hihnapyörä vaikka pultti irtoaisia jos hihna itse on paikallaan. Pohjaako pultti?

Posted

Siihen tuli uusi pyörä, kiila ja pultti prikkoineen. Edellinen pyörä meni halki, ja tämäkin on sökö koska heiluu reilusti akselin päässä.

Posted

Mitä materiaalia se pyörä on? Tai oisko mahdollista että sovitus väärä ja pultin kiristäminen halkasee pyörän tai kampiakselin lämpölaajeneminen.

Posted

tämä lienee yksi syy siihen miksi detroit-tuotteissa ym. käytetään värinänvaimenninta kampiakselin päässä.

moottorin värinät esim.jyrkällä nokalla ja kovilla puristuksilla rikkovat "huonoja" siimapyöriä.

Mulla myös yksi haljennut alupyörä tallissa,siinä ainakin oli liian tiukka sovite,eli vedin sen pultilla kii ja kappas parinkymmenen kilsan jälkeen oli haljennut tuo.

Posted

Onko molemmat irronneet pyörät olleet samanlaisia?

 

Mitä modausta niihin on tehty triggerin kiinnitystä varten?

 

Millä liimalla liimasit pultin?

Posted

Kiina akseli kaverina. Molemmat hihnapyörät ovat saman valmistajan tekeleitä, ja edellinen toimi koko viime kesän ja talvella ei tehty muuta kuin pienennettiin palje väliä 1.6mm 1.3mm. Hihnapyörään on triggeri kiinnitetty viidellä ruuvilla, holkit välissä. Sovite on tiukka, mutta onko liian tiukka niin???

Posted

Miten tuon öljynlämmön kanssa? Onko lisäöljypohjasta mitattuna 110 astetta liikaa?

 

Ja onko kenelläkään kokemuksia noista 1,6kg ja 2,9?kg hihnapyöristä? Niitä kaivataan jos sellaista kokeilisi seuraavaksi.

 

 

Make

Posted

Mulla 90km/h ajaessa öljy 120-130 ja vaunu tai kupla hinauksessa 140-145 astetta celciusta, ollut jo 15 vuotta, ei ongelmia. Kone 88 pytyillä ja yhdellä tuplalla. Mikään ei o hajonnu tai irronnu.

Posted

Laita alkuperäinen vw hihnapyörä tai käytä ainakin keskiö siitä+tee tarvittavat modaukset.

Itse en laittaisi painavaa hihnapyörää,vaikkakin jotkut sitä suosittelee,koska pyörivää painoa/massaa tulee kampiakseliyhdistelmään taas lisää aivan turhaan.

Posted

ite oon suosinut bergin noin 3kg limppua, toki kevennetyn vauhtipyörän kanssa. Tasaa runkolaakereiden rasituksia ja tulee kierrosherkkyyttä lisää koska massa on pienenemmällä kehällä.

Posted

Ei kuulunut, mutta täytyy tutkia.

 

Marko kerro toki lisää.... "mistä" hah niinkun ei tietäisi??? Oliko paljon kevyempi vp?

 

 

Make

Posted

Geneltä varmaan, ton oon ostanu ihan tän palstan kautta. Edullisuus on niin suhteellista, ostaako heti hyvän vähän kalliimmalla vai ostaa halvemmalla ja tuskailee kun ne ei kestä :D

Posted

Siis ne on ihan kauppa pyöriä, mutta kun saa teettää triggerin oikealle paikalle että pyörii ilman heittoa. Mutta nyt täytyy etsiä jostain tuollainen genen equalizer pyörä noin vakio kokoa.

Posted

Keiteleellä oli tuollaisia 2,6 kg painavia pyöriä, hinta tais olla alle 100 € jos en ihan väärin muista:

 

AC105260nopic.jpg

Posted

Ja kun hankkii jonkun oikean ruiskun riittää kehälle 3kpl kuusiokolopultteja ilmaisemaan boxille miilloin ois aika sytytellä ja ruiskii bensaa :)

Posted

No sehän riippuu sytkävermeistä. Moni laittanut edis4 sytkän ja se tarttee 36-1 -hampaisen, kun edis hoitaa ennakon säädön.

Sit jos tavan anturi, hall vaikka ja megalla ohjaus hukkis ja laskenta, niin voidaan käyttää 4-1, mut käynnistys voi olla vaikeaa, jos startti "huojuu" startatessa.

Silloin 12-1 parempi vaihtoehto, koska silloin voidaan laskea ennakko suoraan hampaista, eikä laskenta perustu aikaan.

Tämä lähinnä varmuustekijä.

 

Mut jostain pitää tinkiä, jos 300e ohjainta verrataan 1500e ohjaimeen+ ~400e ohjelmalisenssi.

Posted

Mitä hyötyä on tollasesta 2,6kg painavasta hihnapyörästä? Miksi sellanen kannattaa laittaa / ei kannata laittaa?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...