Jump to content

-55 Oiva ja -54 Sulo


Recommended Posts

Alku hetki

 

Oiva02.jpg

 

Projekti valmis laina vanteilla ja gummeilla, ehostus tehtiin auton haku reissun puolessa välissä Kempeleellä... =)

 

Oiva009.jpg

Oiva012.jpg

 

SCC reissua varten tehty testilenkki Sodankylä-Vaasa sujui myös hyvin...

 

Noh ehkä tähän jotain pientä tulee tulevaisuudessa, kuten vaikka Stroukkeri konttiin ja keula tonttiin? =) niin ja vinkkarit.

 

-MP-

Link to comment
  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hieno on Ovaali (hyvä aihio "pilaamiseen") ja jotenkinhan se pitää hoitaa itselleen kuljetus Norjaan eikös :)

 

Kehtaakohan sitä enää lähtee samaan karavaaniin ovaaleiden ja paksutolpan kanssa oleenkaan oman karmeutensa kanssa... jos jättää kilsan hajuraon :)

 

-Ovaaliton Vaasalainen-

Link to comment
Guest fgronlun
Hieno on Ovaali (hyvä aihio "pilaamiseen") ja jotenkinhan se pitää hoitaa itselleen kuljetus Norjaan eikös :)

 

Kehtaakohan sitä enää lähtee samaan karavaaniin ovaaleiden ja paksutolpan kanssa oleenkaan oman karmeutensa kanssa... jos jättää kilsan hajuraon :)

 

-Ovaaliton Vaasalainen-

 

 

Vaasassa kai ei enää lasketa kupla harrastajaksi jos ei ole tuota ovaalia.. Taitaa olla niin yleinen tuo ovaali täälä että noista vois kohta alkaa tekeen laikka avoja :D tai ovaali baja olis kyllä jotain..

(Museointi on pilaamista)

Link to comment
Katoppas vaan. Näin tuon Oulussa ja luulin että se kotiutui tänne.

 

Oliko teidän porukalla myös joku putkirunko hässäkkä pajeron perässä kärryssä? Semmonen kun ajeli kuplan perässä.

 

Samaa remmiä oltiin.. Ovaali oli alunperin tarkotus tuoda kärryllä mutta päätin että Sodankylä-Vaasa reitti olis hyvä testi lenkki SCC retkee varten. Ja yhmäähän olis ollut ajeluttaa kärryä tyhjänä 1400 kilsaa niin otin ukon vaivoiksi muuten jäävän "AavikkoAuton" kyytiin. =D

 

-MP-

Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Looking good Marko!

 

Keep up the good work and you will have a stunning looking oval, love the color is it that red green L313?

 

Will be so nice with the Brm's are you going to shorten frontaxle or keep it stock?

 

Cheers

Micke

 

Color is not original but quite close to the original one. I have to check original color code.

This winter I will do only dropping with dropped spindle nothing else and If I have time new motor. =)

 

-Marko-

Link to comment
  • 1 month later...
Istuupa hienosti takaa. Mistäs nuo vanteet on tilattu ja minkä firman tekosia? Minkä kokoinen takarengas ja mikähän on takavanteen ET?

 

Tulivat vaihdossa mulle.

MWS on valmistaja

Taka vanne ET 12 ja 6,5"

Edessä ET ?? 4,5"

 

Gummit takana 205/70

Eres 155/65

 

Ja väri on Antrasite tjs. =)

-Puide-

Link to comment

Kyl toi perse näyttää minusta nytkin ihan hyvältä, maksimissaan ehkä sentti alaspäin?!?

Eteen hieman matallusta joo.

 

Itellä -62 paksutolpas on 185/70-15 rengastus "vakio" -73 laatikolla ja vetareilla :-).

Just ja just mahtuu pyöriin, kuskin puolelta 2 päällä täydellä retkikuormalla otti hieman loksuun kiinni mut vika on paikannettu.

Onkohan tos -62 vakio vs -73 vakio paljon eroa leveydessä..?

 

Tossa huono kuva;

uusintakaa.jpg

 

 

Mutta hyvältä Oiva näyttää jo nyt!

Link to comment
Itellä -62 paksutolpas on 185/70-15 rengastus "vakio" -73 laatikolla ja vetareilla :-).

Just ja just mahtuu pyöriin, kuskin puolelta 2 päällä täydellä retkikuormalla otti hieman loksuun kiinni mut vika on paikannettu.

Onkohan tos -62 vakio vs -73 vakio paljon eroa leveydessä..?

uusintakaa.jpg

 

Hieman lisää offtopiccia..

 

Tuossa kuva miten vakioloksun alla orkkis laatikolla ja vetareilla -63:ssa istuu 205/75-15 gummi ET13 vanteella, että on pitkällä ja lyhellä vetarilla jotain eroa..

Vanne.jpg

Link to comment
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Oivaan ei läytyny laagereita eteen Vaasasta joten mitäs tehtäs?

 

Jaa niin, WADD lähestyy, tarvii tehdä vissiin jotain?

2386cc koneen kasaus -54 Suloon, no ei autokaan valmis ole mutta voihan tämän hätätapauksessa laittaa vaikka tohon Oiva ovaaliinkin. =)

 

Tallipäälikkö hyväksyy työn jäljen. :)

 

2386-Season2011-021.jpg

 

Blogissa jotain muuta turinaa.

 

-Puide-

Link to comment
Kuvassa näkyy enemmän Koff-purkkia kuin Loctite-tuubia..miten tuo koneen kasaaminen mahtaa sujua..:)

 

Monen vuoden vaivalla ja pitkin hampain juodut... Onneksi Jeren pää osu just sen Karhu kokoelman eteen.. =D

 

-Puide-

Link to comment

Ja loputkaan ei ole kireellä, taisi olla liianpitkät pultit jarrujen rikkoutumiesen syynä. Ainakin yksi pultti otti kiinni jarrunauhan pinnaan ja jousilautaseen. Niin ja yksi pultti on jossain maantiellä. :)

 

-Puide-

Link to comment
Ja loputkaan ei ole kireellä, taisi olla liianpitkät pultit jarrujen rikkoutumiesen syynä. Ainakin yksi pultti otti kiinni jarrunauhan pinnaan ja jousilautaseen. Niin ja yksi pultti on jossain maantiellä. :)

 

-Puide-

 

 

Juu niitä pitää lyhentää eivät ole "bolt on" ;^) mullon varapulttei bermeihi

Link to comment

Kannattaa aina mittailla vanteen kanssa pulttien yms. mitoitusta ennenkuin laittaa täysin kiinni koska voi tulla hurjia yllätyksiä. Isojako 5 pulttirummut ovan ohuompia eli varovasti kiristäen jottei mee kierteet. Levyjarrut antaa pitkillekki pulteille enemmän turvallisesti tilaa. Komiannäköönen kul laittaa oikeen kunnolla raapimaan ja pompottamaan ..... kiitos Suomen tiestön hyvinvointi ja korotetaampa vähä veroja taas.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Uutta penkkiä kehiin. Kelpaa näköjään tallipäällikölle.

 

Season2011-109.jpg

 

Kertokaas nyt viisaammat kuinka tiukkaan SuperFlow kannet pittää nasauttaa? Nyt ne on 30NM ja hetken käytön jälkeen löysty niin, että alko suhuuttaa ainakin 2 sylinterin/kannen välistä läpi.

Viime vuonna ei tätä ongelmaa ollut, mutta silloin oli kupari prikat putken ja kannen välissä, onko prikat oikee vastaus tähän = dekki vituiks ja silleen? =D

 

Vastaus tuli 3.2-3.5 kg eli 31-34 NM. =)

 

-Puide-

Link to comment

Pinnapulttien paksuus vaikuttaa kiristysmomenttiin kansissa eli eri paksuisissa eri momentti ja kaikkiin pultteihin se momentti ( erilaista avainta ja hylsyä ), lämpöseksi käytön jälkeen jäähtyneen koneen kannet laitetaan uudelleen momenttiin siis tarkistaa ( lämpöeläminen tasaa painetta ja uus kiristys ). Toivottavasti sylinteriputkien päät oli samalla tasolla ja sylinteriputket yhtä pitkiä, lohkon tasot yhtä korkeella. Dekki 0,5 ja millin kupariprikat. Hyvä penkki ja pro meininki :-)

Link to comment
Pinnapulttien paksuus vaikuttaa kiristysmomenttiin kansissa eli eri paksuisissa eri momentti ja kaikkiin pultteihin se momentti ( erilaista avainta ja hylsyä ), lämpöseksi käytön jälkeen jäähtyneen koneen kannet laitetaan uudelleen momenttiin siis tarkistaa ( lämpöeläminen tasaa painetta ja uus kiristys ). Toivottavasti sylinteriputkien päät oli samalla tasolla ja sylinteriputket yhtä pitkiä, lohkon tasot yhtä korkeella. Dekki 0,5 ja millin kupariprikat. Hyvä penkki ja pro meininki :-)

 

Lähden just irrottamana kansia. uudelleen kiristys ei auttanut... Dekit oli kaikissa pytysissä sama ku koe kasasin, noh katotaan. =)

 

-Puide-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...