-Puide- Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Alku hetki Projekti valmis laina vanteilla ja gummeilla, ehostus tehtiin auton haku reissun puolessa välissä Kempeleellä... =) SCC reissua varten tehty testilenkki Sodankylä-Vaasa sujui myös hyvin... Noh ehkä tähän jotain pientä tulee tulevaisuudessa, kuten vaikka Stroukkeri konttiin ja keula tonttiin? =) niin ja vinkkarit. -MP- Quote Link to comment
Pedalpusher Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Onnea uudesta hankinnasta, tosi hyvältä näyttää! Kerrankin sullekkin muuta kuin projektien kanssa taistelua! :) -Mikko- Quote Link to comment
Guest pep Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Hieno on Ovaali (hyvä aihio "pilaamiseen") ja jotenkinhan se pitää hoitaa itselleen kuljetus Norjaan eikös :) Kehtaakohan sitä enää lähtee samaan karavaaniin ovaaleiden ja paksutolpan kanssa oleenkaan oman karmeutensa kanssa... jos jättää kilsan hajuraon :) -Ovaaliton Vaasalainen- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Hieno on Ovaali (hyvä aihio "pilaamiseen") ja jotenkinhan se pitää hoitaa itselleen kuljetus Norjaan eikös :) Kehtaakohan sitä enää lähtee samaan karavaaniin ovaaleiden ja paksutolpan kanssa oleenkaan oman karmeutensa kanssa... jos jättää kilsan hajuraon :) -Ovaaliton Vaasalainen- Vaasassa kai ei enää lasketa kupla harrastajaksi jos ei ole tuota ovaalia.. Taitaa olla niin yleinen tuo ovaali täälä että noista vois kohta alkaa tekeen laikka avoja :D tai ovaali baja olis kyllä jotain.. (Museointi on pilaamista) Quote Link to comment
-Puide- Posted August 8, 2010 Author Share Posted August 8, 2010 mee too... =) Peppi tuu hakee toi 56 siitä ens kesäksi Ovaali, ei tarvi häpeillä... =) Kyllä Bajalla kehtaa vetää se on hiono! =) -MP- Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Katoppas vaan. Näin tuon Oulussa ja luulin että se kotiutui tänne. Oliko teidän porukalla myös joku putkirunko hässäkkä pajeron perässä kärryssä? Semmonen kun ajeli kuplan perässä. Quote Link to comment
DOODAH Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 hah hah jorsen pajero Quote Link to comment
-Puide- Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Katoppas vaan. Näin tuon Oulussa ja luulin että se kotiutui tänne. Oliko teidän porukalla myös joku putkirunko hässäkkä pajeron perässä kärryssä? Semmonen kun ajeli kuplan perässä. Samaa remmiä oltiin.. Ovaali oli alunperin tarkotus tuoda kärryllä mutta päätin että Sodankylä-Vaasa reitti olis hyvä testi lenkki SCC retkee varten. Ja yhmäähän olis ollut ajeluttaa kärryä tyhjänä 1400 kilsaa niin otin ukon vaivoiksi muuten jäävän "AavikkoAuton" kyytiin. =D -MP- Quote Link to comment
Guest Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Hieno hankinta. Toi kelpaa pilata. ;-) Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Aavikkoautopa hyvinkin. Samaa kalipeeria tallissa odottaa myöhempää inspiraatiota. Jees, onnittelut hyvästä hankinnasta (ovaali). Quote Link to comment
-Puide- Posted October 25, 2010 Author Share Posted October 25, 2010 uudet vandeet löysi tiensä kotiin... Kuten myös droppiolat, eiköhän tämä tästä ala pilaantua. -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 He he ... no menipä pilalle ku uudet hienot vanteet ja .... :-) Strokeri kontiin ja nokka tontiin ... 12,999sek rajapyykkiä tavottelemaan =) Quote Link to comment
beetle66 Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Looking good Marko! Keep up the good work and you will have a stunning looking oval, love the color is it that red green L313? Will be so nice with the Brm's are you going to shorten frontaxle or keep it stock? Cheers Micke Quote Link to comment
-Puide- Posted November 19, 2010 Author Share Posted November 19, 2010 Looking good Marko! Keep up the good work and you will have a stunning looking oval, love the color is it that red green L313? Will be so nice with the Brm's are you going to shorten frontaxle or keep it stock? Cheers Micke Color is not original but quite close to the original one. I have to check original color code. This winter I will do only dropping with dropped spindle nothing else and If I have time new motor. =) -Marko- Quote Link to comment
-Puide- Posted December 28, 2010 Author Share Posted December 28, 2010 Testing testing. Joutunee oikeesti madaltaa keulaa ja myös ehkä perää... :) -Puide- Quote Link to comment
metake Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Istuupa hienosti takaa. Mistäs nuo vanteet on tilattu ja minkä firman tekosia? Minkä kokoinen takarengas ja mikähän on takavanteen ET? Quote Link to comment
-Puide- Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 Istuupa hienosti takaa. Mistäs nuo vanteet on tilattu ja minkä firman tekosia? Minkä kokoinen takarengas ja mikähän on takavanteen ET? Tulivat vaihdossa mulle. MWS on valmistaja Taka vanne ET 12 ja 6,5" Edessä ET ?? 4,5" Gummit takana 205/70 Eres 155/65 Ja väri on Antrasite tjs. =) -Puide- Quote Link to comment
Geronimo Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Kyl toi perse näyttää minusta nytkin ihan hyvältä, maksimissaan ehkä sentti alaspäin?!? Eteen hieman matallusta joo. Itellä -62 paksutolpas on 185/70-15 rengastus "vakio" -73 laatikolla ja vetareilla :-). Just ja just mahtuu pyöriin, kuskin puolelta 2 päällä täydellä retkikuormalla otti hieman loksuun kiinni mut vika on paikannettu. Onkohan tos -62 vakio vs -73 vakio paljon eroa leveydessä..? Tossa huono kuva; Mutta hyvältä Oiva näyttää jo nyt! Quote Link to comment
-Puide- Posted December 30, 2010 Author Share Posted December 30, 2010 Onkohan tos -62 vakio vs -73 vakio paljon eroa leveydessä..? On 62 vetari lyhyt ja 73 vetari pitkä, pituuseroa en muista ulkoa. =) -Puide- Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted December 30, 2010 Share Posted December 30, 2010 Eikö se ollut sen 30 mm? Quote Link to comment
metake Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Itellä -62 paksutolpas on 185/70-15 rengastus "vakio" -73 laatikolla ja vetareilla :-).Just ja just mahtuu pyöriin, kuskin puolelta 2 päällä täydellä retkikuormalla otti hieman loksuun kiinni mut vika on paikannettu. Onkohan tos -62 vakio vs -73 vakio paljon eroa leveydessä..? Hieman lisää offtopiccia.. Tuossa kuva miten vakioloksun alla orkkis laatikolla ja vetareilla -63:ssa istuu 205/75-15 gummi ET13 vanteella, että on pitkällä ja lyhellä vetarilla jotain eroa.. Quote Link to comment
-Puide- Posted March 5, 2011 Author Share Posted March 5, 2011 yksi kappale kavennettuja etuakselseita tehty Oivaan. :) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Pilaaminen jatkuu. Kavennettu aksilo kiinni, ihan pikkusen piti hikoilla. =D Ihan kun vaatis vielä dropit, akseli kuitenkin ala-asennossa jo... =) Blogissa lisää -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Oivaan ei läytyny laagereita eteen Vaasasta joten mitäs tehtäs? Jaa niin, WADD lähestyy, tarvii tehdä vissiin jotain? 2386cc koneen kasaus -54 Suloon, no ei autokaan valmis ole mutta voihan tämän hätätapauksessa laittaa vaikka tohon Oiva ovaaliinkin. =) Tallipäälikkö hyväksyy työn jäljen. :) Blogissa jotain muuta turinaa. -Puide- Quote Link to comment
nikke911 Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Kuvassa näkyy enemmän Koff-purkkia kuin Loctite-tuubia..miten tuo koneen kasaaminen mahtaa sujua..:) Quote Link to comment
-Puide- Posted April 9, 2011 Author Share Posted April 9, 2011 Kuvassa näkyy enemmän Koff-purkkia kuin Loctite-tuubia..miten tuo koneen kasaaminen mahtaa sujua..:) Monen vuoden vaivalla ja pitkin hampain juodut... Onneksi Jeren pää osu just sen Karhu kokoelman eteen.. =D -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Pilaaminen puolessa välissä... Rookeri puuttuu vielä kontista. Dropeilla tippu sen vielä mitä tarvikin. jarrujen ilmaus ja säätö ja Vappu valmius saavutettu. Lisää kuveja blogissa -Puide- Quote Link to comment
JaniM Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Ja yks pultti kans puuttuu.. Quote Link to comment
-Puide- Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Ja loputkaan ei ole kireellä, taisi olla liianpitkät pultit jarrujen rikkoutumiesen syynä. Ainakin yksi pultti otti kiinni jarrunauhan pinnaan ja jousilautaseen. Niin ja yksi pultti on jossain maantiellä. :) -Puide- Quote Link to comment
DOODAH Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Ja loputkaan ei ole kireellä, taisi olla liianpitkät pultit jarrujen rikkoutumiesen syynä. Ainakin yksi pultti otti kiinni jarrunauhan pinnaan ja jousilautaseen. Niin ja yksi pultti on jossain maantiellä. :) -Puide- Juu niitä pitää lyhentää eivät ole "bolt on" ;^) mullon varapulttei bermeihi Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Kannattaa aina mittailla vanteen kanssa pulttien yms. mitoitusta ennenkuin laittaa täysin kiinni koska voi tulla hurjia yllätyksiä. Isojako 5 pulttirummut ovan ohuompia eli varovasti kiristäen jottei mee kierteet. Levyjarrut antaa pitkillekki pulteille enemmän turvallisesti tilaa. Komiannäköönen kul laittaa oikeen kunnolla raapimaan ja pompottamaan ..... kiitos Suomen tiestön hyvinvointi ja korotetaampa vähä veroja taas. Quote Link to comment
-Puide- Posted May 23, 2011 Author Share Posted May 23, 2011 prööt ja startti hajos, no onpa ainakin savut koneesta saatu. http://rotta.markopuikkonen.com/?cat=19 -Puide- Quote Link to comment
NO H2O Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Oikeesti kiva seurata kun joku rakentaa hyvästä aihiosta parempaa... :-) Quote Link to comment
-Puide- Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Uutta penkkiä kehiin. Kelpaa näköjään tallipäällikölle. Kertokaas nyt viisaammat kuinka tiukkaan SuperFlow kannet pittää nasauttaa? Nyt ne on 30NM ja hetken käytön jälkeen löysty niin, että alko suhuuttaa ainakin 2 sylinterin/kannen välistä läpi. Viime vuonna ei tätä ongelmaa ollut, mutta silloin oli kupari prikat putken ja kannen välissä, onko prikat oikee vastaus tähän = dekki vituiks ja silleen? =D Vastaus tuli 3.2-3.5 kg eli 31-34 NM. =) -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Pinnapulttien paksuus vaikuttaa kiristysmomenttiin kansissa eli eri paksuisissa eri momentti ja kaikkiin pultteihin se momentti ( erilaista avainta ja hylsyä ), lämpöseksi käytön jälkeen jäähtyneen koneen kannet laitetaan uudelleen momenttiin siis tarkistaa ( lämpöeläminen tasaa painetta ja uus kiristys ). Toivottavasti sylinteriputkien päät oli samalla tasolla ja sylinteriputket yhtä pitkiä, lohkon tasot yhtä korkeella. Dekki 0,5 ja millin kupariprikat. Hyvä penkki ja pro meininki :-) Quote Link to comment
-Puide- Posted June 8, 2011 Author Share Posted June 8, 2011 Pinnapulttien paksuus vaikuttaa kiristysmomenttiin kansissa eli eri paksuisissa eri momentti ja kaikkiin pultteihin se momentti ( erilaista avainta ja hylsyä ), lämpöseksi käytön jälkeen jäähtyneen koneen kannet laitetaan uudelleen momenttiin siis tarkistaa ( lämpöeläminen tasaa painetta ja uus kiristys ). Toivottavasti sylinteriputkien päät oli samalla tasolla ja sylinteriputket yhtä pitkiä, lohkon tasot yhtä korkeella. Dekki 0,5 ja millin kupariprikat. Hyvä penkki ja pro meininki :-) Lähden just irrottamana kansia. uudelleen kiristys ei auttanut... Dekit oli kaikissa pytysissä sama ku koe kasasin, noh katotaan. =) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted June 9, 2011 Author Share Posted June 9, 2011 -55 Oivalla hoitoon viennit ja haut sujuu huomattavasti lepposammin kuin Volvolla. Tällästä jälkee teki skodan startti... En tiä miksi. Lisää shittua Blogissa. -Puide- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.