Guest Roassi Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Kyselisin sellaista asiaa että minkälaisella vaivalla T25 1.6D transportterin kone menisi kuplaan? menisikö pelkkä kone kuplan laatikkoon vai täytyisikö istuttaa transportterin kone+laatikko kuplan koriin? Onko tälläisellä koneella mitään asiaa leimalle? Tässä nyt käyn kaikki mahdolliset moottorivaihtoehdot läpi koska en halua että kuplassa on alkuperäinen moottori. Kuulemma joku diesel kupla jostain löytyy.. Mutta onko niitä suomessa ja millä moottorilla? Quote
mikko k Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Ei mee tuo riisseli kuplan lootaan... Eikä portterin loota lähellekkää heittämällä kuplaan.. Unohda koko juttu... Quote
Guest Wicu Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 vähän aerostarttia sumuttelee ilmanputsariin ja vetää diisseliä tankin täyteen niin eiköhän se hetken ökköttele ^^ Quote
Guest Roassi Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 no ei voi sit mitään. tuntuu melko mahdottomalta saada tosta kuplasta dieseliä. Vai meneekö mikään diesel moottori? Entäs transportterin 2.1l bensa? sama homma varmaankin kuin dieselissä. Quote
Guest biblo Posted December 9, 2010 Posted December 9, 2010 Jos portterin koneen dieselinä laitat niin koneen asento aika tärkeä. Jos pystyyn laitat niin voipi olla hiljaista että liikkuu mihinkään. Öljypohja on maassa kiinni. Eli golfin tai muun öljypohjaa sitten. Koneen sinne saa kyllä jos haluaa mutta töitä tiedossa. Jos et niitä vieroksu niin siitä vaan turailemaan. Saapahan yhden mielenkiintoisen rojektin lisää palstalle. Quote
kuplatin Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Kuulemma joku diesel kupla jostain löytyy.. Mutta onko niitä suomessa ja millä moottorilla? Kyllähän vaan diesel kupla on tehty nelisylinterisenä boxerina, vieläpä VW:n omasta pyynnöstä ja Porschen avustuksella, jo vuonna 1952. Eihän siitä tietenkään mitään tullut. http://www.autobild.de/artikel/ein-kaefer-mit-dieselmotor-765608.html http://ecomodder.com/forum/showthread.php/1951-diesel-beetle-40mpg-13745.html Quote
Guest Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 miksi tehda kuplasta viela vakiotakin hitaampi? :) Vakio laatikon (minka tahansa bensakoneen laatikon) valitykset on aika huonot diiselikoneelle, uskoisin. Eli niita taytynee muuttaa jotta paketista saisi siedettavan Quote
Sekajuna Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Joskus päissämme mietiskeltiin tota diisseliä junikseen. Niissä kun on se litra/teho raja vielä pienempi. Niin tuli mieleen kubota :) olikos niissä nyt sitten se kolmepyttynen 25hp ja 900cc. Painoa en kyseisistä koneista tiedä, mut sekin vois ehkä pysyä rajojen sisällä. Nopeuden kompensointi onkin sit toinen juttu.. Ps:inssiltä kerran kysyin että näkeekö muuten mitään esteitä kyseiselle viritykselle. Sano että, eihän siinä mitään. Ihan fiksulta kuulostaa:) Quote
Guest Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 "vierasmoottoria" ei saa enaa laittaa, vai saako? Eli esim. Fiatin pataa Volkkariin, oli minka kokoinen tai tehoinen hyvansa. Joskus kauan sitten oli tuommoisesta puhetta Quote
Sekajuna Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Tätä vierasmoottori asiaa juurikin muistelin, sillon ku inssiltä kysyin. Sano että se sääntö on poistunut. Tiedä sitten oliko inssi ajantasalla. Quote
P_Valtonen Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Ei mee tuo riisseli kuplan lootaan.....Männeepäs. Samalla laipalla kun mennee rivi nelkkukin. Ja vieraskone vauhtiksella. Gasoliin und Dsl R4 lohkot on nääs veljeksiä keskenään. Elikkä menee D tai TD, kunhan vaan kallistelee sopivasti. Tai vaihtaa benziinin lohkosta ölppäpohjan + imutööterön. Vauhtis alin tuolta (saatavana myös kevennettynä. HUOM on painiotettava). Ja välilaippa tuålta (muista mainita mille kallistukselle haluat käkättimesi) Unohda koko juttu...Ei ei ei, jatka vaan! Tää on niin pervoa että alkaa jo tuntuu hyvälle vaihtoehdolle. On se hyvä että jollakin muulla on näin pimeitä ajatuksia ollu päässään :D Quote
Roope Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Eko td olis tehonpuolesta just soppeli. Paljonkohan tuollainen painaa? Quote
P_Valtonen Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Tosson mun taulukon mukaan alle 60hp dsl koneen Tunnus......KW....HP....Tilavuus......Valmistettu......Auton tyyppi CR............40.... 54.....1,6............08/80-07/82.....AUDI 80 CR............40.....54.....1,6...........08/80-07/82......GOLF, JETTA CR.............40....54.....1,6...........08/80-07/82........PASSAT JK.............40....54.....1,6.............04/87-................AUDI 90 JK.............40.....54.....1,6.............08/82-.................AUDI 80 JK.............40.....54.....1,6.............08/82-.................CADDY JK..............40.....54.....1,6............08/82-04/88.............PASSAT, SANTANA JK.............40....54......1,6.............08/82-07/84..............GOLF, JETTA JP..............40...54......1,6.............08/83-...............GOLF, JETTA ME...........40.....55.....1,6..............08/87-..................GOLF, JETTA ME............40.....55.....1,6.............08/88-............GOLF, JETTA Quote
P_Valtonen Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Eko td olis tehonpuolesta just soppeli. Yleisin AAZ kone on liian tehokas aasi dataaTässä ainoa 60 hp TD mosa Quote
P_Valtonen Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Tuolla lisää aiheesta Modet laittakaas tää topikki lukkoon, kun ei juttu kuulu ilmasäksätin footumiin :) Quote
mikko k Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Ei mee tuo riisseli kuplan lootaan.....Männeepäs. Samalla laipalla kun mennee rivi nelkkukin. Ja vieraskone vauhtiksella. Gasoliin und Dsl R4 lohkot on nääs veljeksiä keskenään. Elikkä menee D tai TD, kunhan vaan kallistelee sopivasti. Tai vaihtaa benziinin lohkosta ölppäpohjan + imutööterön. Vauhtis alin tuolta (saatavana myös kevennettynä. HUOM on painiotettava). Ja välilaippa tuålta (muista mainita mille kallistukselle haluat käkättimesi) Unohda koko juttu...Ei ei ei, jatka vaan! Tää on niin pervoa että alkaa jo tuntuu hyvälle vaihtoehdolle. On se hyvä että jollakin muulla on näin pimeitä ajatuksia ollu päässään :D Noh kyl sää nyt tierät, nottei se suoraa mee pahnan lootaan.. kyl määkin sen tierän.. :-) Nii ja on tuo riisseli pahnassa kyl tosi perverssi ajatus... Enkä kyl haluais maksaa kuplasta kiisseliveroa... :-D Quote
-MITO- Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Tuolla lisää aiheestaModet laittakaas tää topikki lukkoon, kun ei juttu kuulu ilmasäksätin footumiin :) Ajoneuvo on kuitenki alkujaan ilmajäähy ;) Quote
P_Valtonen Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Sitä saa mitä tilaa; kattavahkosti VAH vesiwessa moottoreita koodeineen Quote
P_Valtonen Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 47hp diiseli 1.7 R4 D 42kW identification parts code prefix: ???, ID code: KY engine configuration & engine displacement inline-four engine (R4/I4); 1,716 cubic centimetres (104.7 cu in); bore x stroke: 79.5 by 86.4 millimetres (3.13 in × 3.40 in), stroke ratio: 0.92:1 - undersquare/long-stroke, 428.9 cc per cylinder, compression ratio: 23.0:1 cylinder block & crankcase grey cast iron; five main bearings cylinder head & valvetrain two valves per cylinder, 8 valves total, hydraulic valve-clearance compensation, timing belt-driven single overhead camshaft (SOHC) aspiration cast aluminium alloy intake manifold, cast iron exhaust manifold fuel system timing belt-driven Bosch mechanical distributor injection pump, indirect fuel injection into whirl chamber DIN-rated motive power & torque output 42 kilowatts (57 PS; 56 bhp) @ 4,500 rpm; 103 newton metres (76 ft·lbf) @ 2,800 rpm application Volkswagen Type 2 10/86-5/92 Hanki tommonen ja tuubota 59hp lapuilla. Ja katastuksen jälkeen syötöt&paineet tappiin :) Quote
Ketsa Posted December 10, 2010 Posted December 10, 2010 Mun diisseli ooppelissa on 82 heppaa. Joskus mulla oli diisseli mersu, mutta siinä ei varmaan ollut yhtä monta heppaa, mutta siinä oli lava. Diisseli valmetillakin olen joskus ajellut ja siinäkin oli vain kolme sylinteriä (kuten jonkun kupotassa). Mutta kaikki nuo jäähtyy glykolilla, joten niitäkään ei voi laittaa ilmajäähdytteiseen volkkariin. Quote
Guest laiska`s custom Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 miksi ei tekisi omasta koneesta dieseliä?männät ja sylinteriputket etsii jostain toisesta koneesta,kannet täytehitsaa tai tilaa.jakajapumppu.billetti nokka.öljyruiskut.vauhtipyörä uusiks painavempana ja painava siimapyörä.kunnon kiertokanget. Quote
Sekajuna Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Taitas tarvii vahvemman lohkon myös, jos ne laakeripesät venyy jo bensalla. Quote
P_Valtonen Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Tuttava otti yhteyttä ilmotukseni johdosta. Hällä olis ei tää kysytty TD, vaan wapari D tiisseli. Teho karvan alle 60hp = saa kuplettiin laillisesti (en muista tehoa tässä tilassa. Kone käy ja kukkuu. Irrotettu jostaklin 1980-luvun loppupuolen caddystä tehokkaaman tieltä n 1kk sitten. Ei olis kuulemma hinna koroissaan. Kiinnostaako? Yök diiseli VW :( Quote
JaniM Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Äläs nyt, itellä oli joskus diisseli junis mielessä. Mut onneksi oli henkilöauto, niin ei viitti veroja maksella. Laitoin sit wasserin. Quote
P_Valtonen Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Äläs nyt, itellä oli joskus diisseli junis mielessä.Hävettää myöntää, mutta ollu samaa vaivaa Doppeliin täällä. Onneksi paranin :) Quote
P_Valtonen Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Ketsa thö H2o Guru fråm Typ-1. Oliko se sun sininne käkätin millä mosan kalistuksella? Menikö pelgti kii? Vai jäikö reuna raolleen? Quote
Ketsa Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Pjetterillä pelti kiinni lauantaagin kunniaksi? x-[ Quote
Sakke Posted December 11, 2010 Posted December 11, 2010 Pikkusen vielä sekoitetaan soppaa: Mikäli sen dieselin siihen kuplaansa istuttaa, kannattaa vauhtipyörän päähän laitella kunnolliset ajoitusmerkit. Tarina kertoo eräästä tölkin omistajasta joka päätti "suoristaa" oman autonsa moottorin ja käänsi se suoraan. Tämän jälkeen ajoituksen tarkastus oli aika hankalaa :D Quote
P_Valtonen Posted December 12, 2010 Posted December 12, 2010 Pjetterillä pelti kiinni lauantaagin kunniaksi?Ei kun raollaan :) Quote
Guest Roassi Posted December 12, 2010 Posted December 12, 2010 Tosson mun taulukon mukaan alle 60hp dsl koneen Tunnus......KW....HP....Tilavuus......Valmistettu......Auton tyyppi CR............40.... 54.....1,6............08/80-07/82.....AUDI 80 CR............40.....54.....1,6...........08/80-07/82......GOLF, JETTA CR.............40....54.....1,6...........08/80-07/82........PASSAT JK.............40....54.....1,6.............04/87-................AUDI 90 JK.............40.....54.....1,6.............08/82-.................AUDI 80 JK.............40.....54.....1,6.............08/82-.................CADDY JK..............40.....54.....1,6............08/82-04/88.............PASSAT, SANTANA JK.............40....54......1,6.............08/82-07/84..............GOLF, JETTA JP..............40...54......1,6.............08/83-...............GOLF, JETTA ME...........40.....55.....1,6..............08/87-..................GOLF, JETTA ME............40.....55.....1,6.............08/88-............GOLF, JETTA Pitääkin alkaa metsästää noita moottoreita. Ilmeisesti sama Golffin laippa menee näihin moottoreihin (http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=12)? Kyllähän noista 1.6diesel koneista saa sen +150hp ja vääntöä niin paljon että kupla meinaa mennä solmuun :D mikä olisikaan näyttävämpää poistua paikalta kuin savupilvi perässä :D Quote
SePi Posted December 13, 2010 Posted December 13, 2010 Tässä se kuule on moottori, joka kuulostaa edes joltain - ja tulee savuakin... ;-) http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 64b5e9236a Quote
P_Valtonen Posted December 13, 2010 Posted December 13, 2010 Pitääkin alkaa metsästää noita moottoreita. Huutelin noita ja nyt olis 40km säteellä tämmöstä:1600 vapari. Hinta suurruisluokkaa "kättä päivää", toimivana purettu äskettäin 60hp TD kone, mutta "kansivikanen". Hinta riippuu vaurion laadusta. Ilmeisesti sama Golffin laippa menee näihin moottoreihin (http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=12)?Sama sama. Vaiha samalla vauhtis.... Kyllähän noista 1.6diesel koneista saa sen +150hp ja vääntöä niin paljon että kupla meinaa mennä solmuun :DJuu, tai jopa enemmä.... mikä olisikaan näyttävämpää poistua paikalta kuin savupilvi perässä :D Kun se tulee renkaista, eikä putkesta :) Quote
mikan Posted December 14, 2010 Posted December 14, 2010 Jos nyt lamppuöljyn ja vesien kanssa haluaa sekoilla, niin eikös subarusta löytyis edes jotenkin oikeanmallinen savukone? t. Mika Quote
Guest Posted December 14, 2010 Posted December 14, 2010 Jos nyt lamppuöljyn ja vesien kanssa haluaa sekoilla, niin eikös subarusta löytyis edes jotenkin oikeanmallinen savukone? t. Mika Melko tuore saa olla Subaru dieseli jos semmoista haluaa... ensimmaisen dieselin tekivat vasta 2008 tai jotain Quote
Guest RAMLERSSI Posted December 15, 2010 Posted December 15, 2010 hatz:in 1 tai 2 pyttynen dieseli,niin mahtuu viä pellin alle, ja on ilmajäähdytteisiä Quote
hanski. Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 "vierasmoottoria" ei saa enaa laittaa, vai saako? Eli esim. Fiatin pataa Volkkariin, oli minka kokoinen tai tehoinen hyvansa. Joskus kauan sitten oli tuommoisesta puhetta onko tuosta jollakin varmaa tietoa? Quote
Guest biblo Posted December 19, 2010 Posted December 19, 2010 Saa laittaa. Ladaan ainenkin fiatin/volkkarin koneen saa istuttaa joten miksei kuplaankin. Viime vuonna tilanne oli siis vielä ainenkin se. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.