Jump to content

Moottori pohdintaa kuplaan.


Guest Roassi

Recommended Posts

Kyselisin sellaista asiaa että minkälaisella vaivalla T25 1.6D transportterin kone menisi kuplaan? menisikö pelkkä kone kuplan laatikkoon vai täytyisikö istuttaa transportterin kone+laatikko kuplan koriin? Onko tälläisellä koneella mitään asiaa leimalle?

 

Tässä nyt käyn kaikki mahdolliset moottorivaihtoehdot läpi koska en halua että kuplassa on alkuperäinen moottori. Kuulemma joku diesel kupla jostain löytyy.. Mutta onko niitä suomessa ja millä moottorilla?

Link to comment

no ei voi sit mitään. tuntuu melko mahdottomalta saada tosta kuplasta dieseliä. Vai meneekö mikään diesel moottori? Entäs transportterin 2.1l bensa? sama homma varmaankin kuin dieselissä.

Link to comment

Jos portterin koneen dieselinä laitat niin koneen asento aika tärkeä. Jos pystyyn laitat niin voipi olla hiljaista että liikkuu mihinkään. Öljypohja on maassa kiinni. Eli golfin tai muun öljypohjaa sitten.

 

Koneen sinne saa kyllä jos haluaa mutta töitä tiedossa. Jos et niitä vieroksu niin siitä vaan turailemaan. Saapahan yhden mielenkiintoisen rojektin lisää palstalle.

Link to comment
Kuulemma joku diesel kupla jostain löytyy.. Mutta onko niitä suomessa ja millä moottorilla?

 

Kyllähän vaan diesel kupla on tehty nelisylinterisenä boxerina, vieläpä VW:n omasta pyynnöstä ja Porschen avustuksella, jo vuonna 1952. Eihän siitä tietenkään mitään tullut.

 

http://www.autobild.de/artikel/ein-kaefer-mit-dieselmotor-765608.html

 

http://ecomodder.com/forum/showthread.php/1951-diesel-beetle-40mpg-13745.html

Link to comment

miksi tehda kuplasta viela vakiotakin hitaampi? :)

 

Vakio laatikon (minka tahansa bensakoneen laatikon) valitykset on aika huonot diiselikoneelle, uskoisin. Eli niita taytynee muuttaa jotta paketista saisi siedettavan

Link to comment

Joskus päissämme mietiskeltiin tota diisseliä junikseen. Niissä kun on se litra/teho raja vielä pienempi. Niin tuli mieleen kubota :) olikos niissä nyt sitten se kolmepyttynen 25hp ja 900cc. Painoa en kyseisistä koneista tiedä, mut sekin vois ehkä pysyä rajojen sisällä.

 

Nopeuden kompensointi onkin sit toinen juttu..

 

Ps:inssiltä kerran kysyin että näkeekö muuten mitään esteitä kyseiselle viritykselle. Sano että, eihän siinä mitään. Ihan fiksulta kuulostaa:)

Link to comment
Ei mee tuo riisseli kuplan lootaan.....
Männeepäs. Samalla laipalla kun mennee rivi nelkkukin. Ja vieraskone vauhtiksella. Gasoliin und Dsl R4 lohkot on nääs veljeksiä keskenään. Elikkä menee D tai TD, kunhan vaan kallistelee sopivasti. Tai vaihtaa benziinin lohkosta ölppäpohjan + imutööterön. Vauhtis alin tuolta (saatavana myös kevennettynä. HUOM on painiotettava). Ja välilaippa tuålta (muista mainita mille kallistukselle haluat käkättimesi)

 

Unohda koko juttu...
Ei ei ei, jatka vaan! Tää on niin pervoa että alkaa jo tuntuu hyvälle vaihtoehdolle. On se hyvä että jollakin muulla on näin pimeitä ajatuksia ollu päässään :D
Link to comment

Tosson mun taulukon mukaan alle 60hp dsl koneen

 

Tunnus......KW....HP....Tilavuus......Valmistettu......Auton tyyppi

CR............40.... 54.....1,6............08/80-07/82.....AUDI 80

CR............40.....54.....1,6...........08/80-07/82......GOLF, JETTA

CR.............40....54.....1,6...........08/80-07/82........PASSAT

JK.............40....54.....1,6.............04/87-................AUDI 90

JK.............40.....54.....1,6.............08/82-.................AUDI 80

JK.............40.....54.....1,6.............08/82-.................CADDY

JK..............40.....54.....1,6............08/82-04/88.............PASSAT, SANTANA

JK.............40....54......1,6.............08/82-07/84..............GOLF, JETTA

JP..............40...54......1,6.............08/83-...............GOLF, JETTA

ME...........40.....55.....1,6..............08/87-..................GOLF, JETTA

ME............40.....55.....1,6.............08/88-............GOLF, JETTA

Link to comment
Ei mee tuo riisseli kuplan lootaan.....
Männeepäs. Samalla laipalla kun mennee rivi nelkkukin. Ja vieraskone vauhtiksella. Gasoliin und Dsl R4 lohkot on nääs veljeksiä keskenään. Elikkä menee D tai TD, kunhan vaan kallistelee sopivasti. Tai vaihtaa benziinin lohkosta ölppäpohjan + imutööterön. Vauhtis alin tuolta (saatavana myös kevennettynä. HUOM on painiotettava). Ja välilaippa tuålta (muista mainita mille kallistukselle haluat käkättimesi)

 

Unohda koko juttu...
Ei ei ei, jatka vaan! Tää on niin pervoa että alkaa jo tuntuu hyvälle vaihtoehdolle. On se hyvä että jollakin muulla on näin pimeitä ajatuksia ollu päässään :D

 

 

Noh kyl sää nyt tierät, nottei se suoraa mee pahnan lootaan.. kyl määkin sen tierän.. :-)

 

Nii ja on tuo riisseli pahnassa kyl tosi perverssi ajatus... Enkä kyl haluais maksaa kuplasta kiisseliveroa... :-D

Link to comment

47hp diiseli

1.7 R4 D 42kW

 

identification

parts code prefix: ???, ID code: KY

engine configuration & engine displacement

inline-four engine (R4/I4); 1,716 cubic centimetres (104.7 cu in); bore x stroke: 79.5 by 86.4 millimetres (3.13 in × 3.40 in), stroke ratio: 0.92:1 - undersquare/long-stroke, 428.9 cc per cylinder, compression ratio: 23.0:1

cylinder block & crankcase

grey cast iron; five main bearings

cylinder head & valvetrain

two valves per cylinder, 8 valves total, hydraulic valve-clearance compensation, timing belt-driven single overhead camshaft (SOHC)

aspiration

cast aluminium alloy intake manifold, cast iron exhaust manifold

fuel system

timing belt-driven Bosch mechanical distributor injection pump, indirect fuel injection into whirl chamber

DIN-rated motive power & torque output

42 kilowatts (57 PS; 56 bhp) @ 4,500 rpm; 103 newton metres (76 ft·lbf) @ 2,800 rpm

application

Volkswagen Type 2 10/86-5/92

 

Hanki tommonen ja tuubota 59hp lapuilla. Ja katastuksen jälkeen syötöt&paineet tappiin :)

Link to comment

Mun diisseli ooppelissa on 82 heppaa. Joskus mulla oli diisseli mersu, mutta siinä ei varmaan ollut yhtä monta heppaa, mutta siinä oli lava. Diisseli valmetillakin olen joskus ajellut ja siinäkin oli vain kolme sylinteriä (kuten jonkun kupotassa). Mutta kaikki nuo jäähtyy glykolilla, joten niitäkään ei voi laittaa ilmajäähdytteiseen volkkariin.

Link to comment
Guest laiska`s custom

miksi ei tekisi omasta koneesta dieseliä?männät ja sylinteriputket etsii jostain toisesta koneesta,kannet täytehitsaa tai tilaa.jakajapumppu.billetti nokka.öljyruiskut.vauhtipyörä uusiks painavempana ja painava siimapyörä.kunnon kiertokanget.

Link to comment

Tuttava otti yhteyttä ilmotukseni johdosta. Hällä olis ei tää kysytty TD, vaan wapari D tiisseli. Teho karvan alle 60hp = saa kuplettiin laillisesti (en muista tehoa tässä tilassa. Kone käy ja kukkuu. Irrotettu jostaklin 1980-luvun loppupuolen caddystä tehokkaaman tieltä n 1kk sitten.

Ei olis kuulemma hinna koroissaan. Kiinnostaako?

Yök diiseli VW :(

Link to comment

Pikkusen vielä sekoitetaan soppaa: Mikäli sen dieselin siihen kuplaansa istuttaa, kannattaa vauhtipyörän päähän laitella kunnolliset ajoitusmerkit. Tarina kertoo eräästä tölkin omistajasta joka päätti "suoristaa" oman autonsa moottorin ja käänsi se suoraan. Tämän jälkeen ajoituksen tarkastus oli aika hankalaa :D

Link to comment
Tosson mun taulukon mukaan alle 60hp dsl koneen

 

Tunnus......KW....HP....Tilavuus......Valmistettu......Auton tyyppi

CR............40.... 54.....1,6............08/80-07/82.....AUDI 80

CR............40.....54.....1,6...........08/80-07/82......GOLF, JETTA

CR.............40....54.....1,6...........08/80-07/82........PASSAT

JK.............40....54.....1,6.............04/87-................AUDI 90

JK.............40.....54.....1,6.............08/82-.................AUDI 80

JK.............40.....54.....1,6.............08/82-.................CADDY

JK..............40.....54.....1,6............08/82-04/88.............PASSAT, SANTANA

JK.............40....54......1,6.............08/82-07/84..............GOLF, JETTA

JP..............40...54......1,6.............08/83-...............GOLF, JETTA

ME...........40.....55.....1,6..............08/87-..................GOLF, JETTA

ME............40.....55.....1,6.............08/88-............GOLF, JETTA

 

Pitääkin alkaa metsästää noita moottoreita. Ilmeisesti sama Golffin laippa menee näihin moottoreihin (http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=12)?

 

Kyllähän noista 1.6diesel koneista saa sen +150hp ja vääntöä niin paljon että kupla meinaa mennä solmuun :D

mikä olisikaan näyttävämpää poistua paikalta kuin savupilvi perässä :D

Link to comment
Pitääkin alkaa metsästää noita moottoreita.
Huutelin noita ja nyt olis 40km säteellä tämmöstä:

1600 vapari. Hinta suurruisluokkaa "kättä päivää", toimivana purettu äskettäin

60hp TD kone, mutta "kansivikanen". Hinta riippuu vaurion laadusta.

 

Ilmeisesti sama Golffin laippa menee näihin moottoreihin (http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=12)?
Sama sama. Vaiha samalla vauhtis....

 

Kyllähän noista 1.6diesel koneista saa sen +150hp ja vääntöä niin paljon että kupla meinaa mennä solmuun :D
Juu, tai jopa enemmä....

 

mikä olisikaan näyttävämpää poistua paikalta kuin savupilvi perässä :D
Kun se tulee renkaista, eikä putkesta :)
Link to comment
Jos nyt lamppuöljyn ja vesien kanssa haluaa sekoilla, niin eikös subarusta löytyis edes jotenkin oikeanmallinen savukone?

 

t. Mika

 

 

Melko tuore saa olla Subaru dieseli jos semmoista haluaa... ensimmaisen dieselin tekivat vasta 2008 tai jotain

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...