Anpu Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 Tänään sitten pätkähti leima papereihin, kun vielä sais alut maalauksesta ja uudet kummit alle ja purettua katsastusvermeet niin pääsis kiusamaan noita bemarikuskeja ;). 8 % muutokset tuli vaik on samat vermeet (pois lukien levyt) kuin -92 muutoskatsastuksessa. Quote
Guest Pesone Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Muistahan tulla vappu-ajelulle kun on kerta leimakin papereissa ;) Quote
Anpu Posted April 25, 2012 Author Posted April 25, 2012 Kattotaan nyt kerkeekö alut ja mitä ohjelmaa se hallitus on järjestäny. Quote
karvanoppa Posted April 26, 2012 Posted April 26, 2012 jrasille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki, mäntää kiertämällä saa säädettyä tota kässärin välystä... kiittää ja kumartaa. Sepi on ihan oikeassa tosta sarjasta ihan täyttä sontaa. Eiköhän toi mee aika nopeesti vaihtoon, mulla on junikseen varattu CSP setti odottamassa asennusta joka vaikuttaa huomattavasti laadukkaamalta. Leimataan nyt tää kuitenkiin ekaks kiitoksia kaikille. Samanlainen systeemi on kaikissa vw malleissa joissa levyt takana, ainakin vento/golf GT/GTI. Käsijarruongelmat niissäkin on murheena, biltemasta saa uuden koko satulan noin 70e hintaan. Quote
Anpu Posted April 29, 2012 Author Posted April 29, 2012 Mitäs raati on mieltä kannattaako ruveta ähryämään puhallinkoppaa pois koneen ollessa paikallaan kun toi öljyjäähdytin ilmeisesti mehii?. Quote
tolvana Posted April 29, 2012 Posted April 29, 2012 sun tapauksessas kannattaa, ei tartte kaasareita ottaa pois ja ei o termaria+läppiä joiden tangot ahdistaa, Runkoaisojen päästä jos ottaa pultit pois niin saanee muutaman lisäsentin jos ei meinaa muuten mahtua nousemaan tarpeeksi. Quote
Anpu Posted April 29, 2012 Author Posted April 29, 2012 sun tapauksessas kannattaa, ei tartte kaasareita ottaa pois ja ei o termaria+läppiä joiden tangot ahdistaa, Runkoaisojen päästä jos ottaa pultit pois niin saanee muutaman lisäsentin jos ei meinaa muuten mahtua nousemaan tarpeeksi. Huh helpotusta, vuoto ei ole paha mut ylittää korjauskynnyksen. Taitaa tosin jäädä vappuajojen jälkeiseen ajankohtaan, huomenna pitäs saada vielä kumit vanteille ja spinnersit paikoilleen kaiken muun lisäksi. Toi pulttijuttu oli hyvä oivallus kiitoksia. Quote
Anpu Posted May 1, 2012 Author Posted May 1, 2012 Vappuajelut suoritettu ilman vaurioita aurinkoisessa mutta tuulisessa kelissä. Osanotto oli varsin runsas (ite eka kerran) oli räbää, Kg:tä rättiovaalia, junista, kirppua, pystäriä.paksutolppaa, notsia, munkkii ja kahvia kitos järjestäjille. Viime yönä meni kahteen asti et sai viimeset palikat kiinni, tuli myös tutkittua paremmin sitä öljyvuoto joka ei sitten tulekkaa kennosta. Öljykellon kanavaan joka korjattiin rempan yhteydessä on jäänyt ilmeisesti huokoisuutta hitsaukseen ..tana. Vuotokohta on tossa öljykellon kanavassa suunnillen tulpan kohdilla, ehdotuksia otetaan vastaan tuhrii nimittäin tehokkaasti koko alakerran. Muutamia kuvia laitoksesta, valmis? ei varmaan koskaan. Riittävä 5mm ilmaa. Quote
Anpu Posted May 21, 2012 Author Posted May 21, 2012 Eihän sitä öljykellon kanavaa ollu hitsattu, putkiteippi, kuparirikat ja kemiallinen metalli hitoille ja Loctite 542 tilalle nii rupes öölit pysymään sisällä. Quote
Anpu Posted June 7, 2012 Author Posted June 7, 2012 Mitäs raati suosittelis putkeksi?, kone 1835 44 tupla idf 043 kannet 40/35,5 venttiilit 10,3 puristussuhde nokka w-120. Riittääkö nykyinen 35 mm bucpackki hideoutilla, vai laittaisko AC:n 41mm sidewinger? Quote
Anpu Posted August 24, 2012 Author Posted August 24, 2012 Rullilla tuli käytyä. Tehoja ei hirveesti ole, mut mukavan vääntävä ja helppo ajaa. Tunea tuli roplattu vähäsen siellä dynossa ja 34 asteen maksimiennakkoon päädyttiin. Tuli noi linkit korjattua, jotkut kuvat saattoivat vaihtua, mut eiköhän tosta selvää saa. http://anpu.kuvat.fi/kuvat/kupla/23082012044.mp4 tossa toi dynovideo, ei ole täysi veto vaan testaillaan tota ennakkoa (ei vetäny loppuun asti). Tuli testattua myös takaluukun "cool air kitt" vaikutus, koneen lämmöt nousi n. 30c eikä kaasarit saanu enään riittävästi ilmaa (lambda sekos kun meni liian rikkaalle). 1 Quote
Anpu Posted August 25, 2012 Author Posted August 25, 2012 Nälkä kasvaa syödessä elikkä hevosia pitäs saada lisää. Täällä palstalla pyöri linkki sivustolle jossa laskettiin moottorin tilavuuksia mäntiä ja iskua vaihtamalla, ei kellään sattus olemaan linkkiä tallessa? Mikä kanki mahtuu suht helpolla pyörimään kun noita AB lohkoja on parikin kappaletta?. AB lohko on 1300 kahdella öljyvenalla ja olen siinä uskossa että 1600 kanavilla, eikö ? Etsi nappulaa on selattu pari päivää mutta ilman haluttuja tuloksia. Jos et jaksa kirjoitella niin nolnelnol 5560138 kiitos. Quote
MU Posted August 25, 2012 Posted August 25, 2012 http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... 0091068963 Ei taida linkki toimia mutta CSP:n sivuilta "technic" linkin takaa löytyy. Quote
pantse1 Posted August 25, 2012 Posted August 25, 2012 Itse olen tykännyt tuosta: http://fvwa.sitefactory.fi/data/8.xls Hyviä kuvia olit lisännyt autosta. Mukavan näköinen peli! Quote
Anpu Posted January 15, 2013 Author Posted January 15, 2013 Vähän viilistely kuvia, z-barin ja pohjaanlyöntikumien poiston jälkeen. Mökätorvi testimielessä naapureitten iloksi. Quote
Anpu Posted September 9, 2013 Author Posted September 9, 2013 Viime talvena konetta rassattiin jälleen kerran. Kuningas ajatuksena oli vaihtaa kauan himoittu sidewinger ja 1,25 kiikut. Putken vaihdos aiheutti myös öljypumpun vaihdoksen joka oli jo osattu ennakoida. Elikkä bugpackin suodatinpumppu veke ja tilalle shadekin 26mm pumppu in ja out kannella, olin siinä luulossa että tämä in/out kansi hoitaisi sopivuus onkelman putken kanssa, mutta ei. Kannen lähdöt ovat 45' kulmassa alaviistoon ja suoraan putkeen päin ja kaiken lisäksi messinkinipat on 6mm pillit. Hetken päänraapimisen jälkeen otin teräksisen vakio kannen ja mallailin tehohydrosta hommattuja 90' letkunippoja jotka käyvät suoraan AC:sta hommattuihin AN-liittimiin. Turasin nipat kanteen kiinni ja kiikutin kaverille joka plaanas kannen. Kamat kasaan ja homma toimi. Sitten kansien kimppuun vähän kanavien kiillottelu ja kiikut vaihtoon. Kiikut on bucpackin kun AC:lla Scatit oli loppu, no makso puolet vähemmän. Geometria kuntoon uusilla tönäreillä ja kiinni. Vakiokopat pois ja csp:n kopat tilalle wtf, eipä toimi kopat puolireikää liian alhaalla ja taas päänraapimista. No ratkaisu oli simppeli, vingulla kopan yläpuolen(tai alapuolen ei voi muistaa) tiivisteen ohjaus väkäset pois. Sovittelu paljasti ettei koppien omia o-rengas tiivisteitä voi käyttää, jäi kannen reunan huulelle. Onneksi löyty käyttämättömät korkkitiiviste ja ne toimi. Sitten moottorin putsausta, peltien sipistely, lisäöljypohjan hitsausta yms. ja koneen nosto Getrag-koppaan. Koppaa piti avartaa 12v vauhtipyörää varten (vauhtipyörä viimeisteli homman) etujaloista puolet pois että mahtuu liäsöljypohjan kanssa ja tietysti jalusta ettei tarvi kykkiä lattialla. Startiksi oli hommattu hitorque AC:lta, vähän on arvokas mut eipä oo tarvinnu enään tuskailla starttauksen kanssa. Koekäytöt onnistu ihan mallikkaasti venttiilin säätöineen ja vippasten shimmauksineen eikä poksahtanu kuin yksi ph8-a suodatin, pikasoitto mäntsälään ja neuvojen mukaisesti HP-1 tilalle, ei poksu enää. Seinien siivomisen lomassa ahistelin "naapurin" miestä vaihteisto asiassa. Tarttis saaha pitempiperänen ja vahvistettu loota uusien renkaitten ja vanteitten kaveriksi. Vanteet löyty Savonlinnasta, käännetyt ja levitetyt vakio vanteet, taakse 7,5'' 225/55-15 ja eteen 6'' 195/50-15 jos sais vähä alemmas karsimatta ajomukavuudesta. Loota tuli paksummilla poksilla ja superdiffilla (1302 aski vähä pitemmällä perällä ja pitkallä nelosella), takapään pomppimisen estämiseksi modatut bugpackin henkselit ja Billsteinin iskarit. Vanteiden sovittelussa havaittiin että venttillit ottavat jarrusatuloihin kiinni niin edessä kuin takana, takana otti myös jarrusatula vanteeseen kiinni, kiva. Empin adapterin modaamisen jälkeen vanteet maalaukseen. Ähtäri kun on niin piti saada ähtäripenkit, naapurista vr-6 penkit, kauheaa 90-luvun kuosia vinyylimustalla peittämään huonolla menestyksellä. No to do-listalle verhoilu, runkojen madallus penkeistä ja oikean kohdan etsiminen (tokalla kerralla onnistu). Paketti kasaan ja koeajolle, hyvin kulki, perä ei pompinu, superdiffi toimi kuin lukkona suttas molemmilla pyörillä asfaltilla sai pyörittää jopa paskarinkiä, ja mikä tärkeintä öljyt pysy sisällä. Sidewingerin matalat murinat poistettiin lisäämällä villaa ja pieni jatke ämyrin päähän (suuntaa mölyt pois auton alta). Venttiilit ei tosin pysyny säädöissä ja vikakin löytyi http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/15240-moottori-tikittää/ Nyt kun ajokausi lähenee loppuaan niin uudet suunnitelmat matkaa jo bussissa kohti Lpr:aa. Dynossa 123,7 hp 167 NM editoimaton versio http://anpu.kuvat.fi/kuvat/kupla/dynotusta.mp4 Kuvat on aina kivoja. Quote
Anpu Posted October 25, 2013 Author Posted October 25, 2013 Haave isommasta koneesta on pikkuhiljaa toteutumassa, mutta nokka-akselin valinta tuottaa hieman pään raapimista. Elikkä 78X94 (2165) kampura 5.500 kangilla ja scatin d-kannet (42x37) mutta mikä kepiksi. Katu-moottorihan tästä tulee joten varmin ratkaisu olisi Englen W-120 mutta tällä kepillä elo loppuu 6300 rpm (nykyisessä koneessa 1,25 kiikuilla testattu) valmistajan speksit 2000-6000 rpm. FK-89 aika yläkiree 4000-8000 elikkä stripille tarkotettu. Mitens Fk-8 onko kokemuksia jos tämän kaveriksi hommais 1,4 suhteen keinut? Voiko 1,4 käyttää W-120 kanssa? Kompensoiko kasvanut moottoritilavuus yläkireen nokan heikkoa matalakierrosvääntöä? Quote
JM Posted October 25, 2013 Posted October 25, 2013 FK-4 sarjan nokista hyviä kokemuksia. 44 vois olla tohon hyvä. Quote
Tutkija Posted October 26, 2013 Posted October 26, 2013 FK-45 nokaksi niil sun 1.25 keinuvivuilla. Tulee laaja-alueinen moottori mihin saa sit helposti lisää ärhäkkyyttä kun vaihtaa vaan keinuvivut enempi nostaviin. Quote
Anpu Posted October 28, 2013 Author Posted October 28, 2013 Kiitokset Kouvolan miehille fk-44/45 tulee sitten. Jos jollain specsejä miten vakionostajia kevennetään ja hiotaan 1 asteen kulmaan tai jopa myydä valmista settiä niin yhteyttä allekirjoittaneeseen kiitos. Sit jos jotakuta kiinnostaa runkomoottorit 92x69 ja 92x76 nyt vois vaikuttaa vielä komboon, kärräsin talliin kertyneet moottoriosaset naapurille ja tarkoituksena hävittää omakustannehintaan kyseiset tuotteet kasattuna ja tarkistettuna Heikki Naapurin toimesta. Quote
Anpu Posted March 12, 2014 Author Posted March 12, 2014 Morjenta taasen , vokkelo tuli eilen katsastettu pitkästä aikaan ajallaan. Rentoa puuhaa toi harrasteauton katsastus verrattuna -90 lukuun. Moottorihommat on edenny hieman verkkaisesti mut kerkeepähän lueskella ameerikan voorumeita, josta päästään asiaan. Näillä voorumeilla nääs sanotaan että fk-40 sarjan nokan nopean rampin takia nostajien pesät olisi syytä holkittaa vakiolohkoissa, onko näin vai onko pelkkää fuulaa?. On tässä talven aikana jotain räplätty. -65 junakeula paku jota muunnellaan bussiksi ja korjaillaan vanhoja korjauksia. Auto on perimätiedon mukaan ollut pitkään projektiasteella ja nyt olisi tarkoitus rypistää hitsuuhommat pois. Eniten päänvaivaa on aiheuttanut korjaukset jonka alle on jätetty vanhat pellin raadot ja bonuksena kotelon täydeltä hiekkaa,,,perskutarallaa. Alustan korjauksi, runkopalkkien paikkausta, etummainen poikittainen uusiksi, putket uusiksi. Haminasta löytyneitten karmien liimuuta. Tinauksen harjoittelua, pirun kivaa ainetta. Ja tietenkin huoltoluukkua. Quote
Guest jallis Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 hyvän näköne aihio.ootko muistanu ahistella z-bed mittoja.pitäs ruveta kohta vääntää penkkejä paikoillee. Quote
Anpu Posted March 13, 2014 Author Posted March 13, 2014 Mitat on vielä työn alla, odotellaan. Oiskos jollain mielipidettä fk4x nokan kuluttavuudesta. Quote
Tutkija Posted March 13, 2014 Posted March 13, 2014 Eipä oo tullu ainakaan yhtään nostajanreikää holkitettua vaikka noit on tullu noin kymmenkunta konetta kasattua eri fk 4x nokka versioilla... Rajuin versio on kiertänny lähes 9000rpm ja jouset on ollu silloin kansissa jo oikeesti rajut,seetipaine 110kg ja n.16mm nostolla 190kg enkä silti oo huomannu mitään ongelmaa nostajien enkä nostajan reiän kulumisessa... ohjurit kyl kuluu jo aika kovaa vauhtia kansissa noilla paineilla vaikka onkin rullakeinut Quote
Anpu Posted March 13, 2014 Author Posted March 13, 2014 Hjyvä homma ameeriikan juttuja siis, kiitokset Tutkijalle. Quote
Anpu Posted August 14, 2015 Author Posted August 14, 2015 (edited) Päivitellääs tätäkin, 200000 km täyteen. Edited August 14, 2015 by Anpu Quote
Anpu Posted January 25, 2017 Author Posted January 25, 2017 (edited) Pitkästä aikaan jotain tännekin. Kyllä se vain nii on että tauti pahenee pikkuhiljaa, romujen määrä lisääntyy tontilla. Sulo Vilenin oppeja kuunnellen kun halvalla sai niin joku raileri pyörähti pihassa ja puotti jonkun putkirunko ghian pihalle. Kaverit on ihmetelly mitä helvettiä sää tolla teet...ajat postilaatikolle ja takasin? No kuningasajatus oli rekisteröidä auto katukilpuriksi ja kiusata nuorisoa liikennevaloissa mut mut haudataan rekisteröinti nyt toistaseksi johonkin helpompaan aihioon. Tää Roopen entinen kyläseppä ghia ois tarkoitus saada LIY:n ilmailupäivälle kokeilemaan kuinka kovaa seisovalla maililla pääsee (kupla kun ei menny kuin 178km/h). Autohan on osittain purettu joten kasaamista riittää, ruostehommaa ei onneksi tarvitse tehdä. TODO-lista -kuidut kuntoon, splitteri eteen ja tuenta niille -laatikko, moottori, jarrut, etupää uusiksi -vinyyliä pintaan... jos kerkee Laatikko tilattiin Kouvolasta, vetarit hukassa vielä. Moottoriksi tulee junikseen Naapurin Heikillä rakenteilla ollut CT-kone 2110 JPM raptor, pauter 1,5:1, KK:n entiset muokatut super-d, 44 IDF ja jotain 10 rutut ymms. Jarrut löytyi tallin lattialta elikkä orggis levyt eteen ja taakse ne pirun EMPIT (kässäriä ei laiteta). Roope olikin vahvistanut takapään joten siihen ei tarvitse puuttua, mutta etupää on vielä Amerikan Joen käsialaa. 12mm uniball:it on turhan hennot, merkkinä siitä jokainen nivel jumissa ja väärä. Rally corsa shopista löytyi kartiotappeja ja niille 20mm uniball:it näihin sitten originaali levyjarruolka ja bolt on jarrukamat, tämä homma vielä vaiheessa. Edited January 28, 2017 by Anpu 11 Quote
Anpu Posted January 27, 2017 Author Posted January 27, 2017 (edited) Eilen rassattiin sitten tönäreitä ja kiikkuja, keppihän on JPM00808 ja 1.5:1 välityksillä venttiilillä nostoa 14.46mm. Kannet on Karin vanhat super-d:t joita on prepattu Karin toimesta lisää. Lisääntyneen noston takia jouset meni uusiksi OTEVAan. Hemimotors toimitti sitten 3mm paksut lash capit (hyllystä löytyy eri mittoja). Tietysti ekä tönärin lyhennys meni hieman reisille, 1,5mm lyhyempi kuin muut, onneksi sille löytyi sitten pitempi vena kaveriksi (scat laatu). Tönärit on logmechin porkkana-alutikut jotka lyhensin tavan motonet putkileikkurilla. Tiedossa oli että merged sarja voi olla ongelmissa ton CT:n suodattimen takia mutta ei edes Polon suodatin mahdu ja kun pakari ei muutenkaan oikein miellettänyt niin haetaan uutta sarjaa. Kysymys: onko uudempi merged samanlainen kuin mun tämä vanha? j-putket kääntyy sisälle. Nimim: tää budjettiluokan kilpuri karkaa pikkuhiljaa käsistä. Edited January 27, 2017 by Anpu 2 Quote
Racing Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Laita suodattimen tilalle siirtolaippa ja siirrä eri paikkaan. Quote
Anpu Posted January 28, 2017 Author Posted January 28, 2017 Menis ct:n idea vähän hukkaan ja se merged on oikeesti aika surkea (kollektori muistuttaa lähinnä risukasaa). Raak-racing putki on tutkijan mukaan ihan hyvä, jospa sitten sellainen. Quote
Ketsa Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Aito Bosch P3318 ja siitä vielä avainväli sahaten pois on mahtunut mulla oleen OXY:ssa perus 38mm merged headerin kanssa (lämpöeristenauhakin mahtuu väliin). Vaihtaan ei pysty pakosarjaa irroittamatta, mutta ylimääräisiltä liitoksilta välttyi. Quote
Roope Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Minkä korkuinen tuo suodatin on ja millä kierteellä? Joskus ostin töistä tukkupaketin 82mm korkeita suodattimia jotka sopivat ainakin noihin yleisimpiin jalkoihin ne on 3/4" kierteellä. Quote
Anpu Posted January 28, 2017 Author Posted January 28, 2017 (edited) Mulla on juurikin toi p3318 suodatin ja se on jotain 79mm korkea. Tosa ois supermatala http://www.motonet.fi/fi/varaosat/477/858404/autot/renault/laguna-i-1994-2000#Suodattimet-ja-oljyt-Oljynsuodattimet , mut suodatuskyky voi jo olla kyseenalainen 20-50 öljyillä. Oishan wasp kiva mut aivan järettömän hintainen http://en.jpmotorsports.se/ms/ms/j-p-motorsport-ab-products-helsingborg-254-68/ms-90001226-p-5/#wasp%20street Edited January 28, 2017 by Anpu Quote
Racing Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Hyvät osat maksaa mutta ei ne tarttekkaa kun kerran ostaa. Raakin isoin pakosarja ihan laadukas kun oon käsissä pidellyt, mut siinä ei putket muistaakseni tuu kollektoriin sytkäjärjestykses,tosin sillä ei varmasti mahdotonta vaikutusta ole. Quote
MU Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Sulla on ilmeisesti CSP:n tönärien suojaputket käytössä? Mutta oliko ct lohkossa suojaputken reikä normi lohkoa isompi, miten olet tämän ratkaissut? Quote
Anpu Posted January 29, 2017 Author Posted January 29, 2017 (edited) Csp:n suojaputki toimii oikein hyvin CT:n kanssa. Juu ja ne supertinnit ;) Edited January 29, 2017 by Anpu 1 Quote
Anpu Posted January 29, 2017 Author Posted January 29, 2017 http://anpu.kuvat.fi/kuvat/Karmann/20170129_101139.jpg/_img1280.jpg Ihan koemielessä hackup, putkien pituudet taitaa olla niin pilessä että on ihan sama millainen kollektori on. Quote
PZQ Posted January 29, 2017 Posted January 29, 2017 Kantsis kääntää suojaputket oikein päin, kun käytät logmekki puikuloita.. -Pete- Quote
Anpu Posted January 29, 2017 Author Posted January 29, 2017 Kantsis kääntää suojaputket oikein päin, kun käytät logmekki puikuloita.. -Pete- Ei oikein voi, ct:n suuremmat lohkon reiät pakottaa käyttämään suojaputkia nuinpäin. Siksvaste eka tönäri meni himpun lyhkäseksi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.