Jump to content

Apuva, mistä joku moottoriselvitys katsastajalle?


Guest MillaI

Recommended Posts

Guest MillaI

Lindan aiempi omistaja ei ole muutoskatsastanu autoa vaihdettuaan moottorin.

Nyt mun pitäis tehdä katsastajalle selvitys että soveltuuko nykyiset jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet tolle nelkun moottorille.

Mistä mä sellasen ny tempasen?

 

Muuten meni kaikki läpi katsastuksesta.

Link to comment
Guest MillaI

Onneksi tuo muutos meni samaan rahaan kuin penkkien ja katon madalluksen muutos. Eli Linda on nyt taas virallisesti normaalikattoinen, 5 paikkainen kaunis henkilöauto.

 

Jee tyttövoima!!!

Link to comment

Oleellinen kysymys tässä probleemassa ei liene se, että onko ko. autoja valmistettu (myös) nelkun koneilla, vaan se, että vastaako isommalla koneella varustetun auton jarrut, jousitus ym. rakenteet 1600-moottorilla varustettua. Kaikkihan me tiedämme, että näin on, samat osat sieltä löytyy, mutta mistä löytyy asiaan virallinen varmistus. Joku speed shopin varaosaluettelo tietty tarjoaa kohteeseen vain yhdet osat riippumatta mallista, mutta luettelot ei yleensä erittele malleja.

 

Merkkiliikkeen varaosakirjasta asia selviäisi paremmin? Tai sitten todistus ystävällismieliseltä työnjohtajalta, että rakenteet vastaa isomalla moottorilla varustetun auton rakenteita ja leima alle?

Link to comment

Tää on hienoa tämä palvelu konttorilla: ensin nyhdetään rahat, sitten kun ei itse ymmärretä mitään asiasta, pistetään asiakas hommiin. Sitten kun asiakas tietää enemmän kuin viskaali itte, pistetään naama norsun v-tulle ja sitten katsastus muuttuukin todella vaikeaksi.

 

Mää olen näihin konekyselyihin todennut herra leimaajalle, että sano sinä, sullahan pitäisi olla alan koulutus. Ei varmaan kaikkein rakentavin tapa, mutta toistaiseksi on toiminut.

Link to comment
Guest MillaI

Kiltti VW Centerin setä otti homman hoitaakseen.

Yrittää tän viikon aikana selvittää asian ja tehdä mulle virallisen paperin siitä.

 

Jee, kilteille VW-sedille!

Link to comment
Guest Hannuak
Kiltti VW Centerin setä otti homman hoitaakseen.

Yrittää tän viikon aikana selvittää asian ja tehdä mulle virallisen paperin siitä.

 

Jee, kilteille VW-sedille!

 

 

Saattaa olla sama pulma edessä, jos ja kun vie omaa bussia leimalle, eli kun saat kiltin VW sedän tekemän paperin,

saisiko siitä kopion?

 

t. Hannu

Link to comment
Guest HanttaP

Jos oikein tiukka paikka tulee, voi yrittää ottaa yhteyttä maahantuojaan. Kaikista ajoneuvoista pitäisi löytyä jonkinlainen dokumentti. Suomessa oli ennen e-aikaa pakko kaikki autot tyyppikatsastaa ja jossain nämä dokumentit ovat. Trafin kellarissa tietysti myös.

Link to comment

Kun tuossa edellä puhuttiin VV-Autosta, niin kas, siinähän meillä on maahantuoja.

 

Tyyppitiedot on kyllä edelleen joka katsurilla käytössä kaikista autoista suoraan tietojärjestelmästä, mutta ei niissä jokaista jarrua ja jousta eritellä erikseen eri malleille.

Link to comment
Guest MillaI

Katsotaan nyt tuleeko ja millainen selvitys. Jos se on hyvä, niin kyl varmaan siitä kopion otan ja jaan sitä tarvitseville. Tai jos joku haluaa sen säilytykseen jakaakseen jälkipolville.

 

Odottelen vielä siis vw sedän soittoa. Jos soitto ei tule torstai iltapäivään mennessä, niin haen Lindalle siirtoluvan Olaria varten ja soitan sit vw sedälle alkuviikosta tai mene käymään.

Link to comment
Kyselyjä vaan muihinkin valtuutettuihin VW-pajoihin, jos vain on aikaa soitella/vierailla.

Itse aina tykkään töissä kovasti kun saan selville että joku valopää on mobilisoinut x-määrän porukkaa saman asian perään, muille siitä kertomatta. Yleensä ripustan hanskat naulaan siinä vaiheessa ja jätän asian ko. valopään itse hoidettavaksi. Että voipi olla jotta kiltti VW-setä ei ilahdu siinä vaiheessa kun selviää, että kymmenen muutakin valtuutettua VW-setää tonkii samaa asiaa... :)

Link to comment
Guest HanttaP

Kenelläkään valtuutetulla VW-pajalla ei välttämättä ole Type 2 sallittujen muutosten papereita jäljellä. Toivotaan, että dokumentit ovat muuttaneet hyvässä järjestyksessä Vantaalle.

Link to comment

Asian voi hoitaa kuntoon itsekin tekemällä selvityksen käyttäen hyödyksi VAG-varaosaohjelma ETKA:a. Printit varaosaohjelmasta ja vapaamuotoinen selvitys paperille eroista. Vastaava hyväksytty konttorilla useasti. Toki huomattavasti helpompi jos joku löytää tuollaisen "sallitut muutokset" -paperin.

Link to comment

Nyt se löytyi,VW-ja Audi-mallien sallitut muutokset,Tammikuu-80 painos.

Lindaan liityen todetaan vain että että al.n:osta 2.22 000 001(Piste edustaa ko.mallimerkintää,siis pisteen tilalla voi olla 1,2,3,4,5,6,7 tai 8 mallista riippuen)sallitaan ilman muutoksia 1,7,1,8 ja 2,0 moottorit.

Vanhempiin-64-71 korkeintaan 1,6.

Toimitan Millalle,Milla saa tehdä PDF:n jos ehtii.

Link to comment
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...