Guest Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Tuli sitten harjoiteltua moottorin kasausta aivan uusilla osilla kerrankin mutta aivan turhaan. Pistin scatin c-65 ja jotkut mikälie reiälliset nostajat sisään ja koneet käyntiin, avot n. 30min nostajista hävinnyt puolet samoin nokasta. Kyllä se amerikan kiina laatu on mielenkiintoista. Samaan syssyyn narahti kampuran pääty laakeri. No mitä opimme, mittaa aina akselit ja mielellään hio hiukan pienemmäksi. Nostajista opin sen että ilmeisesti vw laatu on ainoaa oikeaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia Usa/Kiina osista???? Quote Link to comment
metake Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Oliko nokan sisäänajo tehty kuten kuuluu? Millaiset öljyt oli sisäänajossa? Sinkkipitoiset öljyt tai sinkkiä lisäaineena öljyn seassa? Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Tuplajouset kyllä. Perus mineraaliöljyt mutta nokka vuorattu ketsupilla. Quote Link to comment
Marko Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Tolla reseptillä ei yllätä. Näistä laahaavista nostajista ja niiden ongelmista nykyöljyjen kanssa löytyy netistä jo niin paljon tietoa ettei varmaan enää tarvi tänne laittaa aiheesta. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Oletteko ihan tosissanne että mun pitää ajaa sisään yksinkertaisilla jousilla ja hyvillä öljyillä?? Öljyt ymmärrän mut tuplajouset askarruttaa. Eikö ne nostajat hajoo sit kun laitan sisäänajon jälkeen tuplat takaisin?? Quote Link to comment
Marko Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Ei, sisäänajon tarkoitus on just se että se nostajan pinta kovettuu ja kestää jatkossa kulutusta. Ens kerralla laita sinkkipitoista öljyä esmes gulfin zinc tai sinkki lisäaine öljyn sekaan niin alkaa homma toimia. http://www.roadmachine.fi/muut.html Tuossa ylimpänä lyhyesti mikä on ongelma. Quote Link to comment
metake Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Sellainenkin tuli mieleen, että kun tuossa C65:ssa on jo jonkin verran tuota nostoa, niin olihan tarkastettu ettei nostajat pohjaa? Quote Link to comment
-Alex- Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Tai sitten laittaa saksalaiset työkaluteräs nostajat, ja unohtaa nokan sisäänajon :D Quote Link to comment
pantse1 Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Tai sitten laittaa saksalaiset työkaluteräs nostajat, ja unohtaa nokan sisäänajon :D Itse tein nokan sisäänajon, vieläpä yksinkertaisilla jousilla, vaikka onkin työkaluteräsnostajat. Ajatus oli lähinnä maksimoida nokan ramppien kestoa. Nokkarattaiden väljyyden vuoksi jouduin kuitenkin aukaisemaan koneen uudelleen, jonka yhteydessä oli helppo nähdä sisäänajon tulokset. Nostajissa ei ollut minkäänlaisia jälkiä sisäänajosta, ja nokan rampit oli vain kevyesti kiillottuneet. Joten näyttäisi toimivan hienosti. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Kyllä se sinkki juttu taitaa olla todella tärkee juttu. Aikaisemmissa koneissa ollu vakio nostajat ja toiminut hyvin kireiden nokkien kanssa ilman mitään sinkkiöljyjä. Taidan laittaa vw orkkisnostajat Quote Link to comment
Guest tero molkka Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Oletko varma, että pumppu lähti nostamaan öljyä heti käynnistyttyä. Tuli vaan mieleen tuosta laakeri asiasta. Itsellä samallaisia kokemuksia, tosin nostajat säilyivät ehjinä. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Kyllä paineet ainakin nousi. Tyhjäkäynnillä 7kiloo kylmänä ja lämpösenä 3 paikkeilla. Quote Link to comment
-AP- Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Ja nostit paineet ilman sytytystulppia ennen käynnistysyritystä? Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Kyllä nostin ilman puolan johtoa. Quote Link to comment
mite^ Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Kyllä nostin ilman puolan johtoa. Tarttis nostaa ilman tulppia jolloin kone pyörii keveemmin kun paine pääsee pystystä pois. + Toiset pitää vielä kaasuläpän/läpät täysin auki, ilman bensaa toki. Quote Link to comment
Roope Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Ettei olis kumminkin jotain patarautaa nokat ilman kunnon karkaisua. kun urakalla väännetään kiinassa/usassa niin saattaa välillä olla sutta ja sekundaa. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Kuinka tärkeä lisäaine tuo sinkki on sisäänajon jälkeen? Mulla tulee öljyksi GULF MAX PLUS 20W50 jokunen litra tuli tollasta hommattua. Quote Link to comment
xam1 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Välttäkää hyvät ihmiset kaikin keinoin halpatuotanto-kiinalaispaskan ostamista! Pitkässä juoksussa sen tukeminen on omille reisilleen kusemista. Pätee kaikkiin tuotteisiin. Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Mistä pitäis ostaa kun kaikki merkit käyttää kiinalaista valmistajaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Webcam nokka-akseli tai raptor nokka JPM:ltä, sekä udo beckerin nostajat. Tosin JPM myy vain yleensä nostajineen omaa nokkaa. http://www.udobeckertuning.de/Teile/stoessel.htm Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Täytyy varmaan hakea nokian pääjohtajan paikkaa että on vara ostaa tollasia osia :-) Quote Link to comment
-Alex- Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Kiinassa teetetyt halvat nostajat saa n. 100 eurolla, ja udon nostajat 280e, jotka on tehty saksassa. Ei tuo hinta nostajista ole nyt niin kallis, kun samat nostajat käy seuraavankin nokan kanssa tulevaisuudessa. Yksi halvempi vaihtoehto on aircooled.netin webcam nokka + nostajat joihin tehty SLR'n käsittely, itsellä aikaisemmin toiminut hyvin. Webcam nokka-akseleihin saa hardweld option, mutta tämän sijasta ennemmin ostaisin udon nostajat. http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 1131699963 http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 1131699963 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Varmasti löytyy hyviäkin kokemuksia "halpanostajista" ja "halpanokista" enkä mie jättäisi niitä nettipuheiden takia ostamatta. Näissä toki laatu vaihdellut paljonkin, mutta "satasen nostajat" 3 vuotta sitten ostettuna on miulla toiminu webcamin nokan kanssa moitteettomasti kovaa käyttöä. Tässä metodiikkana oli juurikin "ilman tuplajousia, lisäainetta (STP) öljyssä". Olihan siinä kyllä puuhaa kun pitää kannet purkaa irti asti että saa penkissä toiset jouset paikalleen, ei edes yritetty sillä "paineilmaa tulpanreiästä" -työkalulla. Sit kun on uudelleen ajettu jonkun aikaa, pitää vielä kertaalleen momentoida kannet joka edellyttää taas kerran puhallinkopan jne purkamista - työlästä on mutta niinhän kaikki hyvät asiat. Urtsi-kisapadassa aikaisemmat "neljänkympin nostajat" ja englen nokka toimi myös purkamisaikaan asti ihan hienosti, vaikka nostajan lautasissa olikin jo selvää kulumista havaittavissa. Nokka oli edelleen ehjä. Varmaan näissäkin kannattaa kaikken halvimmat jättää suosiolla hyllyyn. Kaikkein ärsyttävin asia on varmasti ajaa kone sisään kuplan perässä tuplakaasareilla, lisä-öljynkierrolla jne jolloin tuplajousien ym. purkaminen ja paikalleenlaittaminen on merkittävästi epämiellyttävämpää kun esim. moottoripukissa sisäänajettuna. Samoin ylimääräinen koneen ramppaaminen autoon ja takaisin ei oo ihan parasta A-ryhmää. Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Joo kyllä mä nyt otin opikseni neljänkympin nostajista ja kahdenkympin öljyistä. Engle /scat nokkia käytän kyllä mut nostajat ostan paremmat ja ajan sisään kunnon öljyillä ja lisäaineilla Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 jos on kykya rakentaa moottori, niin ei ole temppu eika mikaan rakentaa moottoripukki jossa sisaanajon voi suorittaa mukavasti... Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Nyt näyttäs siltä että nostajat on pohjannut. Paljonko pitää jäädä välystä maksimi noston kohdalla?? Quote Link to comment
mikko k Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Nyt näyttäs siltä että nostajat on pohjannut. Paljonko pitää jäädä välystä maksimi noston kohdalla?? +1,5mm olis hyvä alku. Quote Link to comment
xam1 Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Mistä pitäis ostaa kun kaikki merkit käyttää kiinalaista valmistajaa. No sehän se pointti juuri onkin, että jos joka paikassa tuetaan halpistuotantoa niitä tuotteita ostamalla, niin kohta ei muualla maailmassa ole juuri kellään varaa valmistaa laatukamaa. Joten sen laadukkaan kaman hinta kipuaa yli hilseen. Siten kaikki länsimaiden rahat valuu kiinaan joka nakertaa lännen markkinat huiviinsa mennessään. Eli pitkässä juoksussa euroopassa valmistetussa laadusta kannattaa maksaa. Quote Link to comment
Marko Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Tässä tais taas tulla oppia sen kuuluisan kantapään kautta, kallista mutta tehokasta :DDDD Quote Link to comment
Guest Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Kyllä Marko just niin kävi :-) Quote Link to comment
JaniM Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Ei pidä aina ensimmäisenä osia syyttää myöskään. Mutta selkeä syy kuitenkin löytyi ja ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :) Tsekkaa se lohkokin ettei ole tullut tuhoa nostajan pesiin. Quote Link to comment
Guest Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Osien vika se on aina ennenkuin toisin todistetaan. :-) itsessäni en nähnyt mitään vikaa tietenkään mut nyt täytyy vähän ottaa omalle kontollekin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.