Jump to content

Usa/Kiina nokat ja nostajat.


Guest ari myllymaa

Recommended Posts

Posted

Tuli sitten harjoiteltua moottorin kasausta aivan uusilla osilla kerrankin mutta aivan turhaan. Pistin scatin c-65 ja jotkut mikälie reiälliset nostajat sisään ja koneet käyntiin, avot n. 30min nostajista hävinnyt puolet samoin nokasta. Kyllä se amerikan kiina laatu on mielenkiintoista. Samaan syssyyn narahti kampuran pääty laakeri.

No mitä opimme, mittaa aina akselit ja mielellään hio hiukan pienemmäksi. Nostajista opin sen että ilmeisesti vw laatu on ainoaa oikeaa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia Usa/Kiina osista????

Posted

Oliko nokan sisäänajo tehty kuten kuuluu?

Millaiset öljyt oli sisäänajossa?

Sinkkipitoiset öljyt tai sinkkiä lisäaineena öljyn seassa?

Posted

Tuplajouset kyllä. Perus mineraaliöljyt mutta nokka vuorattu ketsupilla.

Posted

Tolla reseptillä ei yllätä.

 

Näistä laahaavista nostajista ja niiden ongelmista nykyöljyjen kanssa löytyy netistä jo niin paljon tietoa ettei varmaan enää tarvi tänne laittaa aiheesta.

Posted

Oletteko ihan tosissanne että mun pitää ajaa sisään yksinkertaisilla jousilla ja hyvillä öljyillä??

Öljyt ymmärrän mut tuplajouset askarruttaa.

Eikö ne nostajat hajoo sit kun laitan sisäänajon jälkeen tuplat takaisin??

Posted

Ei, sisäänajon tarkoitus on just se että se nostajan pinta kovettuu ja kestää jatkossa kulutusta.

 

Ens kerralla laita sinkkipitoista öljyä esmes gulfin zinc tai sinkki lisäaine öljyn sekaan niin alkaa homma toimia.

 

http://www.roadmachine.fi/muut.html Tuossa ylimpänä lyhyesti mikä on ongelma.

Posted

Sellainenkin tuli mieleen, että kun tuossa C65:ssa on jo jonkin verran tuota nostoa, niin olihan tarkastettu ettei nostajat pohjaa?

Posted
Tai sitten laittaa saksalaiset työkaluteräs nostajat, ja unohtaa nokan sisäänajon :D

 

Itse tein nokan sisäänajon, vieläpä yksinkertaisilla jousilla, vaikka onkin työkaluteräsnostajat. Ajatus oli lähinnä maksimoida nokan ramppien kestoa. Nokkarattaiden väljyyden vuoksi jouduin kuitenkin aukaisemaan koneen uudelleen, jonka yhteydessä oli helppo nähdä sisäänajon tulokset. Nostajissa ei ollut minkäänlaisia jälkiä sisäänajosta, ja nokan rampit oli vain kevyesti kiillottuneet. Joten näyttäisi toimivan hienosti.

Posted

Kyllä se sinkki juttu taitaa olla todella tärkee juttu. Aikaisemmissa koneissa ollu vakio nostajat ja toiminut hyvin kireiden nokkien kanssa ilman mitään sinkkiöljyjä.

Taidan laittaa vw orkkisnostajat

Guest tero molkka
Posted

Oletko varma, että pumppu lähti nostamaan öljyä heti käynnistyttyä. Tuli vaan mieleen tuosta laakeri asiasta. Itsellä samallaisia kokemuksia, tosin nostajat säilyivät ehjinä.

Posted

Kyllä paineet ainakin nousi. Tyhjäkäynnillä 7kiloo kylmänä ja lämpösenä 3 paikkeilla.

Posted
Kyllä nostin ilman puolan johtoa.

 

Tarttis nostaa ilman tulppia jolloin kone pyörii keveemmin kun paine pääsee pystystä pois. + Toiset pitää vielä kaasuläpän/läpät täysin auki, ilman bensaa toki.

Posted

Ettei olis kumminkin jotain patarautaa nokat ilman kunnon karkaisua. kun urakalla väännetään kiinassa/usassa niin saattaa välillä olla sutta ja sekundaa.

Guest Jofa
Posted

Kuinka tärkeä lisäaine tuo sinkki on sisäänajon jälkeen? Mulla tulee öljyksi GULF MAX PLUS 20W50 jokunen litra tuli tollasta hommattua.

Posted

Välttäkää hyvät ihmiset kaikin keinoin halpatuotanto-kiinalaispaskan ostamista! Pitkässä juoksussa sen tukeminen on omille reisilleen kusemista. Pätee kaikkiin tuotteisiin.

Posted

Mistä pitäis ostaa kun kaikki merkit käyttää kiinalaista valmistajaa.

Posted

Täytyy varmaan hakea nokian pääjohtajan paikkaa että on vara ostaa tollasia osia :-)

Posted

Kiinassa teetetyt halvat nostajat saa n. 100 eurolla, ja udon nostajat 280e, jotka on tehty saksassa. Ei tuo hinta nostajista ole nyt niin kallis, kun samat nostajat käy seuraavankin nokan kanssa tulevaisuudessa.

 

Yksi halvempi vaihtoehto on aircooled.netin webcam nokka + nostajat joihin tehty SLR'n käsittely, itsellä aikaisemmin toiminut hyvin. Webcam nokka-akseleihin saa hardweld option, mutta tämän sijasta ennemmin ostaisin udon nostajat.

 

http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 1131699963

 

http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 1131699963

Posted

Varmasti löytyy hyviäkin kokemuksia "halpanostajista" ja "halpanokista" enkä mie jättäisi niitä nettipuheiden takia ostamatta. Näissä toki laatu vaihdellut paljonkin, mutta "satasen nostajat" 3 vuotta sitten ostettuna on miulla toiminu webcamin nokan kanssa moitteettomasti kovaa käyttöä. Tässä metodiikkana oli juurikin "ilman tuplajousia, lisäainetta (STP) öljyssä". Olihan siinä kyllä puuhaa kun pitää kannet purkaa irti asti että saa penkissä toiset jouset paikalleen, ei edes yritetty sillä "paineilmaa tulpanreiästä" -työkalulla. Sit kun on uudelleen ajettu jonkun aikaa, pitää vielä kertaalleen momentoida kannet joka edellyttää taas kerran puhallinkopan jne purkamista - työlästä on mutta niinhän kaikki hyvät asiat.

 

Urtsi-kisapadassa aikaisemmat "neljänkympin nostajat" ja englen nokka toimi myös purkamisaikaan asti ihan hienosti, vaikka nostajan lautasissa olikin jo selvää kulumista havaittavissa. Nokka oli edelleen ehjä. Varmaan näissäkin kannattaa kaikken halvimmat jättää suosiolla hyllyyn.

 

Kaikkein ärsyttävin asia on varmasti ajaa kone sisään kuplan perässä tuplakaasareilla, lisä-öljynkierrolla jne jolloin tuplajousien ym. purkaminen ja paikalleenlaittaminen on merkittävästi epämiellyttävämpää kun esim. moottoripukissa sisäänajettuna. Samoin ylimääräinen koneen ramppaaminen autoon ja takaisin ei oo ihan parasta A-ryhmää.

Posted

Joo kyllä mä nyt otin opikseni neljänkympin nostajista ja kahdenkympin öljyistä.

Engle /scat nokkia käytän kyllä mut nostajat ostan paremmat ja ajan sisään kunnon öljyillä ja lisäaineilla

Posted

jos on kykya rakentaa moottori, niin ei ole temppu eika mikaan rakentaa moottoripukki jossa sisaanajon voi suorittaa mukavasti...

Posted

Nyt näyttäs siltä että nostajat on pohjannut. Paljonko pitää jäädä välystä maksimi noston kohdalla??

Posted
Nyt näyttäs siltä että nostajat on pohjannut. Paljonko pitää jäädä välystä maksimi noston kohdalla??

 

+1,5mm olis hyvä alku.

Posted
Mistä pitäis ostaa kun kaikki merkit käyttää kiinalaista valmistajaa.

No sehän se pointti juuri onkin, että jos joka paikassa tuetaan halpistuotantoa niitä tuotteita ostamalla, niin kohta ei muualla maailmassa ole juuri kellään varaa valmistaa laatukamaa. Joten sen laadukkaan kaman hinta kipuaa yli hilseen. Siten kaikki länsimaiden rahat valuu kiinaan joka nakertaa lännen markkinat huiviinsa mennessään. Eli pitkässä juoksussa euroopassa valmistetussa laadusta kannattaa maksaa.

Posted

Ei pidä aina ensimmäisenä osia syyttää myöskään.

Mutta selkeä syy kuitenkin löytyi ja ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :)

Tsekkaa se lohkokin ettei ole tullut tuhoa nostajan pesiin.

Posted

Osien vika se on aina ennenkuin toisin todistetaan. :-) itsessäni en nähnyt mitään vikaa tietenkään mut nyt täytyy vähän ottaa omalle kontollekin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...