Jump to content

Usa/Kiina nokat ja nostajat.


Guest ari myllymaa

Recommended Posts

Tuli sitten harjoiteltua moottorin kasausta aivan uusilla osilla kerrankin mutta aivan turhaan. Pistin scatin c-65 ja jotkut mikälie reiälliset nostajat sisään ja koneet käyntiin, avot n. 30min nostajista hävinnyt puolet samoin nokasta. Kyllä se amerikan kiina laatu on mielenkiintoista. Samaan syssyyn narahti kampuran pääty laakeri.

No mitä opimme, mittaa aina akselit ja mielellään hio hiukan pienemmäksi. Nostajista opin sen että ilmeisesti vw laatu on ainoaa oikeaa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia Usa/Kiina osista????

Link to comment

Oletteko ihan tosissanne että mun pitää ajaa sisään yksinkertaisilla jousilla ja hyvillä öljyillä??

Öljyt ymmärrän mut tuplajouset askarruttaa.

Eikö ne nostajat hajoo sit kun laitan sisäänajon jälkeen tuplat takaisin??

Link to comment
Tai sitten laittaa saksalaiset työkaluteräs nostajat, ja unohtaa nokan sisäänajon :D

 

Itse tein nokan sisäänajon, vieläpä yksinkertaisilla jousilla, vaikka onkin työkaluteräsnostajat. Ajatus oli lähinnä maksimoida nokan ramppien kestoa. Nokkarattaiden väljyyden vuoksi jouduin kuitenkin aukaisemaan koneen uudelleen, jonka yhteydessä oli helppo nähdä sisäänajon tulokset. Nostajissa ei ollut minkäänlaisia jälkiä sisäänajosta, ja nokan rampit oli vain kevyesti kiillottuneet. Joten näyttäisi toimivan hienosti.

Link to comment

Kyllä se sinkki juttu taitaa olla todella tärkee juttu. Aikaisemmissa koneissa ollu vakio nostajat ja toiminut hyvin kireiden nokkien kanssa ilman mitään sinkkiöljyjä.

Taidan laittaa vw orkkisnostajat

Link to comment
Guest tero molkka

Oletko varma, että pumppu lähti nostamaan öljyä heti käynnistyttyä. Tuli vaan mieleen tuosta laakeri asiasta. Itsellä samallaisia kokemuksia, tosin nostajat säilyivät ehjinä.

Link to comment
Guest Jofa

Kuinka tärkeä lisäaine tuo sinkki on sisäänajon jälkeen? Mulla tulee öljyksi GULF MAX PLUS 20W50 jokunen litra tuli tollasta hommattua.

Link to comment

Kiinassa teetetyt halvat nostajat saa n. 100 eurolla, ja udon nostajat 280e, jotka on tehty saksassa. Ei tuo hinta nostajista ole nyt niin kallis, kun samat nostajat käy seuraavankin nokan kanssa tulevaisuudessa.

 

Yksi halvempi vaihtoehto on aircooled.netin webcam nokka + nostajat joihin tehty SLR'n käsittely, itsellä aikaisemmin toiminut hyvin. Webcam nokka-akseleihin saa hardweld option, mutta tämän sijasta ennemmin ostaisin udon nostajat.

 

http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 1131699963

 

http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 1131699963

Link to comment

Varmasti löytyy hyviäkin kokemuksia "halpanostajista" ja "halpanokista" enkä mie jättäisi niitä nettipuheiden takia ostamatta. Näissä toki laatu vaihdellut paljonkin, mutta "satasen nostajat" 3 vuotta sitten ostettuna on miulla toiminu webcamin nokan kanssa moitteettomasti kovaa käyttöä. Tässä metodiikkana oli juurikin "ilman tuplajousia, lisäainetta (STP) öljyssä". Olihan siinä kyllä puuhaa kun pitää kannet purkaa irti asti että saa penkissä toiset jouset paikalleen, ei edes yritetty sillä "paineilmaa tulpanreiästä" -työkalulla. Sit kun on uudelleen ajettu jonkun aikaa, pitää vielä kertaalleen momentoida kannet joka edellyttää taas kerran puhallinkopan jne purkamista - työlästä on mutta niinhän kaikki hyvät asiat.

 

Urtsi-kisapadassa aikaisemmat "neljänkympin nostajat" ja englen nokka toimi myös purkamisaikaan asti ihan hienosti, vaikka nostajan lautasissa olikin jo selvää kulumista havaittavissa. Nokka oli edelleen ehjä. Varmaan näissäkin kannattaa kaikken halvimmat jättää suosiolla hyllyyn.

 

Kaikkein ärsyttävin asia on varmasti ajaa kone sisään kuplan perässä tuplakaasareilla, lisä-öljynkierrolla jne jolloin tuplajousien ym. purkaminen ja paikalleenlaittaminen on merkittävästi epämiellyttävämpää kun esim. moottoripukissa sisäänajettuna. Samoin ylimääräinen koneen ramppaaminen autoon ja takaisin ei oo ihan parasta A-ryhmää.

Link to comment

Joo kyllä mä nyt otin opikseni neljänkympin nostajista ja kahdenkympin öljyistä.

Engle /scat nokkia käytän kyllä mut nostajat ostan paremmat ja ajan sisään kunnon öljyillä ja lisäaineilla

Link to comment
Mistä pitäis ostaa kun kaikki merkit käyttää kiinalaista valmistajaa.

No sehän se pointti juuri onkin, että jos joka paikassa tuetaan halpistuotantoa niitä tuotteita ostamalla, niin kohta ei muualla maailmassa ole juuri kellään varaa valmistaa laatukamaa. Joten sen laadukkaan kaman hinta kipuaa yli hilseen. Siten kaikki länsimaiden rahat valuu kiinaan joka nakertaa lännen markkinat huiviinsa mennessään. Eli pitkässä juoksussa euroopassa valmistetussa laadusta kannattaa maksaa.

Link to comment

Ei pidä aina ensimmäisenä osia syyttää myöskään.

Mutta selkeä syy kuitenkin löytyi ja ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :)

Tsekkaa se lohkokin ettei ole tullut tuhoa nostajan pesiin.

Link to comment

Osien vika se on aina ennenkuin toisin todistetaan. :-) itsessäni en nähnyt mitään vikaa tietenkään mut nyt täytyy vähän ottaa omalle kontollekin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...