-Alex- Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) kupla pistetty atomeiksi ja germanlook tyylillä lähestytään. Paljon ruostekorjauksia edessä, kaarien uusiksi teko, alusta uusin puihin jne. Tottakai germanlook tyyliin myös iso moottoritie nopeuksia kestävä moottori, 5-v vaihteisto ja Porsche jarrut. Edited March 22, 2014 by -Alex- 1 Quote
pantse1 Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Paljon on hyvännäköistä tavaraa! Mihin lohkoon meinaat nyt moottorin kasata? Quote
-Alex- Posted September 3, 2011 Author Posted September 3, 2011 (edited) TF-1 lohkoon: Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote
JM Posted September 3, 2011 Posted September 3, 2011 Tuo kuvan lohko on TF-1, mistä aikaisemmin mainitsin. Läpipultit, kovempi materiaali kuin autolinea alulohkoissa ja 0.100" nokka-akselin porausta tiputettu alaspäin. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1132484 86 iskuisen kampiakselin ja 5.7 kiertokanget oon tilannut DRD:ltä, muttei vielä ole näkynyt niitä.. Onnea vaan, tavarat voit ehkä saada uhkaamalla luottokunnalla. Ei ikinä tuolta enää mitään mulle. Quote
ARTO Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 Ymmärtääkseni tässä projektissa paljon $$$$$$ palikkaa, joten kuvat olis aika pop. Quote
-Alex- Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 (edited) Jep jep :D Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted February 4, 2012 Author Posted February 4, 2012 (edited) -- Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted April 5, 2012 Author Posted April 5, 2012 (edited) Mendeola tuli edullisesti Finn Us logistics rahdin kautta laivalla. Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote
Roope Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 No on hieno akseli. Saako noita kasaamattomina tilattua? kun jotenkin tuo hitsi sauma ei näytä siltä että haluaisin kokeilla parinsadan vauhteja. Onko tossa muita kulmasäätöjä kuin campperi ja auraus? äkkiseltään ei silmään osunnut. Quote
-Alex- Posted April 5, 2012 Author Posted April 5, 2012 (edited) camber ja auraus vain, korkeudensäädön lisäksi. Kasattuna vain saa. Edited March 22, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted April 5, 2012 Author Posted April 5, 2012 (edited) --- Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote
-Alex- Posted April 5, 2012 Author Posted April 5, 2012 Jep, koska on 100% tehdastekoinen sarjatuotantomalli ja max akselipaino paperit tulossa mendeolalta. Quote
pantse1 Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Tämän projektin edistymistä odottaa kyllä jo kieli pitkällä :) Sen verran mukavaa palikkaa. Quote
-Alex- Posted April 6, 2012 Author Posted April 6, 2012 Hiljaa hyvä tulee :) Pitää olla kärsivällinen :) Jarrupalikat kerscherin 18mm takavakaajan kera, napoja ja hattuja odotellessa. Quote
-Alex- Posted April 27, 2012 Author Posted April 27, 2012 Uus rungonpään riisuttu tukivarsista ja olka-akseleista, ei mikään kauhean painava ole, alle 15kg. Etulevy irti ja nyt sovittaan originaaliin rungonpäähän. Tulipa joutessaan piirrettyä metrisillä mitoilla vastaava jo...:D Mendeola keula levittää 8mm per puoli, joten 3cm levittävien lokasuojien kanssa just sopiva 7,5x18 et50 + 215/40R18 yhdistelmän kanssa. Napojen ja hattujen suunnittelu finalisoitu, nyt näiden kanssa toimii käsijarrukin. Lokasuojien kanssa sopii kerscherin sivujen mukaan eteen vakioakselin kanssa 7" et19 + 205/50 yhdistelmä. Mendeola keula levittää 8mm per puoli, ja oma napa ja hattu levittää 12mm, joten 3cm levittävien lokasuojien kanssa just sopiva 7,5x18 et50 + 215/40R18 yhdistelmän kanssa. Quote
-Alex- Posted May 10, 2012 Author Posted May 10, 2012 Lopetin haaveilut porschen 901 ja 915 vaihteistoista, koska synkronointi niissä hiukan kehno kun vertaa VW ja G50 laatikoihin. G50:sessä taas ehkä vähän liian pitkät välitykset, lyhyimmillään tälläiset, tosin short nose G50 mahtuu kohtalaisella työllä vielä kuplaan. Perä. 3,44 1. 3,5 2. 2,06 3. 1,41 4. 1,125 5. 0,87 Useimmissa G50 laatikoissa on 3,33 perä tai/ja 3.15 ykkönen tai molemmat. Germanlook palstalla Wallylla on G50, mutta T4 turrbo tykkääkin pitkistä välityksistä. 002/091 bergin 5-vaihde sarjalla onkin kiehtovampi, pienempi kooltaan kuin G50. Tälläiset vakio T1 laatikkoa lyhyemmät 2-4 vaihteen välitykset harkinnassa, optimi olisi että kierrokset tippuisivat vain n. 1000rpm vaihteenvaihdolla, laskeskeltu täällä. Perä. 4,57 1. 3,0 2. 2,0 3. 1,26 4. 0,93 5. 0,7 Nopeudet 265/35R18 renkain olisivat tälläiset: 3000RPM 1st Gear = 26.5 km/h 2nd Gear = 39.74 km/h 3rd Gear = 63.08 km/h 4th Gear = 85.47 km/h 5th Gear = 113.55 km/h 6500RPM 1st Gear = 57.41 km/h 2nd Gear = 86.11 km/h 3rd Gear = 136.68 km/h 4th Gear = 185.18 km/h 5th Gear = 246.03 km/h Sopivat välitykset stripille, radalle ja saksan autobahnalle :) Perän jos sais vielä 4.13 välityksellä. Vakio T1 välitykset 3000RPM kierroksilla, sama rengaskoko. 1st Gear = 24.77 km/h 2nd Gear = 45.45 km/h 3rd Gear = 74.3 km/h 4th Gear = 100.67 km/h Quote
Roope Posted May 10, 2012 Posted May 10, 2012 Kannattaisko se kone penkittää ennen kuin alkaa välityksiä miettimään? ja tuolta varmaan sitten saa just semmosta että on parasta http://www.ssf-pyora.fi/racing.shtml Quote
Dennis Posted May 10, 2012 Posted May 10, 2012 Napojen ja hattujen suunnittelu finalisoitu, nyt näiden kanssa toimii käsijarrukin. Lokasuojien kanssa sopii kerscherin sivujen mukaan eteen vakioakselin kanssa 7" et19 + 205/50 yhdistelmä. Mendeola keula levittää 8mm per puoli, ja oma napa ja hattu levittää 12mm, joten 3cm levittävien lokasuojien kanssa just sopiva 7,5x18 et50 + 215/40R18 yhdistelmän kanssa. Mendeola levittää vakiosta +8mm (akselistako?) oma napa levittää +12mm (vakio levyjarru navastako?) Eli sulla on navassa yhteensä +20mm vakiosta? Optimaalisin vanne vakiokeulaan on mielestäni 6x16 et36 fuchs, 7x16 et23 fuchs tulee jo ulos ja on vähän rallicrossi auton näköinen vaikka olen säätänyt negatiivista camberia eteen. Eli teoriassa jos vakioon et 36 on hyvä, sun navalla +20mm = et56 olisi sama, mutta tulee 3cm lokaria lisää niin lähellä ollaan ja voi olla jopa tosi hyvä kun kaari on vähän kauempana ulkona jolloin rengas ei hio lokarin kaarta. Tällaisessa hommassa on niin monta muuttujaa + autokohtaisia eroja ettei kannata ostaa kalliita vanteita testaamatta Dennis Quote
-Alex- Posted May 10, 2012 Author Posted May 10, 2012 Ei ole tarvetta penkittää, varmasti saa riittävän hyvät välitykset kun vähän originaaleja välityksiä lyhentää, erityisesti 3 ja 4 väliä ja katsoo että kaikki vaihteet kohtalaisen tasavälein, tuohon kierrosten laskuun kannattaa kiinnittää huomiota suunnitellessa välityksiä. Isossa koneessa kumminkin voimaa, ja kompromissi tehtävä moottoritielle / radalle / stripille / normaaliin ajoon. Miettiä pitää ja laskea vielä pari kertaa ennenkuin tekee lopullisen päätöksen, kyselyssä myös 4.13 perä. Koko laatikko tulee yhdeltä rakentajalta, en erikseen hanki osia siihen, perus weddle ym rattaat sisälle. Kyllä, vakioakseliin verrattuna 20mm levittää per puoli, lokasuojat 30mm levittävät edessä. Jep, ensin kannattaa testata lainavannetta joka nurkassa. Quote
-Alex- Posted May 24, 2012 Author Posted May 24, 2012 Männät ja pytyt tuli tänään, tosi hienot ja kevyet :) Laadusta kannattaa maksaa...Kiitos Bugfuelille joka auttoi edullisesti nämä suomeen :) 27mm puristuskorkeudella, just ja just öljyrengas tapin yläpuolella, helpottaa asennusta. Sylinterit on kokonaan alumiinia, CNC sorvattu, joissa on sisällä pinnoite, jos joku ei vielä tajunnut :) Seinämät yllättävän paksut, vaikka paperilla seinämvahvuus 4.2mm ja alapäässä lohkon sisään menevän seinämän paksuus 2.4mm. Näyttää paksumpi seinämäiseltä kuin normi 94mm. Kuulemma aikaisemmin tehtiin 6061-T6 pursotetusta alumiini ainesputkesta, nykyinen seos on vähän lujempi, seos salainen. Nyt odotellaan että "asiantuntijat" tulee sanomaan että nämä on turhat tms. Laitetaan sit myyntiin, sille joka tarjoaa eniten :D Quote
ARTO Posted May 25, 2012 Posted May 25, 2012 Hienoa palikkaa koneeseen menossa, joten noilla ei kannata tavoitella alle 100hv litratehoja, eikös?! Quote
aki Posted May 25, 2012 Posted May 25, 2012 Nyt kun alustan ja koneen osat alkaa olla koossa voisi olla sopiva hetki päivittää toi kori kanssa mielenkiintoisempaa, esim. ovaali/splitti hanukatolla olisi vahva valinta. Quote
-Alex- Posted May 25, 2012 Author Posted May 25, 2012 70luvun pystykeula on nykyaikaa... :D Ainoa mitä tekis mieli on makaavat etuloksut ja siihen 911 lamput. En tiedä litratehoista, mutta sellaiset "riittävästi + 30%" kuulostaa" passelilta, kuten rollsroyce ilmoitti aikoinaan :) rpm:ään. Pitää ottaa kuva 94mm valurautaputken kera vkloppuna :) Quote
mite^ Posted May 25, 2012 Posted May 25, 2012 Miks vitussa aina pitäs olla ovaali tai splitti tai muuten vaan makaavalamppunen? Alex paljon tuli kustantamaan pytyt? Voisi olla ideaa koneistaa noita pyttyjä ja työkaverin tutun pyöräliikkeen kautta lähettää kovakromattavaksi sisäosa ;) Quote
Lasse Posted May 25, 2012 Posted May 25, 2012 Juu ei ähtäröidä tätäkin jollain läpimädästä spilitistä kokoon harsitulla kopanrievulla. Quote
-Alex- Posted May 25, 2012 Author Posted May 25, 2012 Minusta ok näköinen germanlook normi pystykeula, pelkät vanteet ja madallus jo riittää, toki etuspoileri tekee sellaisen paremman näköiseksi joissain tapauksissa kun sillä on toimiva (iso) merkitys. Lähinnä nuo makaavalamppuiset lokasuojat ovat hienot sen takia että niihin sopii 911 ajovalot: Sylintereillä hintaa normihinta + $250 koska speciaalimitoilla otin. Lisäksi piti ottaa ARP speciaali kansipultit, koska markkinoilla ei ole vw koneeseen muita sopivia jotka toimii yhtä hyvin alumiinisylintereiden kanssa (lämpölaajeneminen). Myös männänrenkaista alunicasil pytyt ovat tarkkoja. Quote
-Alex- Posted June 29, 2012 Author Posted June 29, 2012 Yritin ostaa Jake Rabylta DTM puhallinkoppaa, mutta oli sitä mieltä ettei pienellä sovituksella sovi MS230 kansien tai TF-1 lohkon kanssa, saati se että ei ole lohkon päällä enään vakio DH jäähdytintä. Pitänee pommittaa siis GWD:tä porsche puhallinsysteemistä, kiinnostaa millaisia lämpötilaeroja on pytyillä keskenään.. Jarrujen billet osaset valmistumassa, ensvkon loppupuolella ehkä minulla, reikien tekoa ja mustaksi eloksointi vielä edessä. 1 Quote
-Alex- Posted July 3, 2012 Author Posted July 3, 2012 Palikat enään pinnoitusta vailla niin saa sitten pultata levyt paikoilleen. Säädettävät etuiskarit hankein tavallisten tilalle. Quote
-Alex- Posted July 27, 2012 Author Posted July 27, 2012 T4/Chevykaulainen billet laippakampiakselikin tuli vihdoin, pian pääsee lohkoon sovitteleen pronssisten päittäisvälyslaakereiden kera. Quote
Racing Posted July 28, 2012 Posted July 28, 2012 eikä oo runkokauloissa öljyuria kuten scatin kampiakseleissa yleensä. Quote
ARTO Posted July 28, 2012 Posted July 28, 2012 Älkääs nyt, pian Alex huomaa ettei hänellä olekaan täydellisin kampiakseli käsissään ja aloittaa koneen rakentamisen kohdalla toisen hukkaamiskierroksen ja starttaa kolmannen kerran alusta:D Quote
-Alex- Posted July 28, 2012 Author Posted July 28, 2012 Ei pidä paikkaansa :D Antaa tietäjien kertoa paremmin valitsemistani osista, sitä odotellessa... :D Älkääs nyt, pian Alex huomaa ettei hänellä olekaan täydellisin kampiakseli käsissään ja aloittaa koneen rakentamisen kohdalla toisen hukkaamiskierroksen ja starttaa kolmannen kerran alusta:D Quote
Guest Posted July 29, 2012 Posted July 29, 2012 Antaa tietäjien kertoa paremmin valitsemistani osista, sitä odotellessa... :D Minä odotan ainoastaan moottorivauriota, niin suurella antaumuksella on tätä moottoria virtuaalirakennettu jopa "ulkomailla". Quote
pipo_esa Posted July 29, 2012 Posted July 29, 2012 Eiköhän alex tule järkiinsä ja laittaa vaikkapa subarun koneen eikä tollasta aatun aikaista ilmajäähyä Quote
Ketsa Posted July 29, 2012 Posted July 29, 2012 Eiköhän alex tule järkiinsä ja laittaa vaikkapa subarun koneen eikä tollasta aatun aikaista ilmajäähyä LOL! Tällä foorumilla näkee harvoin postausta, josta paistaa kateus yhtä pahasti lävitse. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.