PZQ Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Pieni lisäpaino ei haittaa, on kuitenkin melkein 15cm pidempi akseliväli kuin ilmajäähdytteisessä 911:ssa Rakentamisessa on ilmeisesti +-10mm toleranssi? Paljon hymiöitä perään ;-) Hyvältä kuulostaa idikset! -Pete- Quote Link to comment
ARTO Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Siis jos nyt sanoo ihan aikuisten oikeasti totisella naamalla ja kattoo mitä palikoita Alexin autoon on tekniikan puolelle tullut/tulossa, niin täähän pitää oikeasti saada valmiiksi ja nähdä miten kulkee ja kääntyy. +250hv isosta ja varmaan tehon lisäksi mukavan vääntöalueen omaava bokseri liikuttanee kuplaa kohtalaisen kivasti ns closeratiomaisella 5-speedillä. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 30, 2012 Author Share Posted September 30, 2012 (edited) -- Edited March 3, 2014 by -Alex- 1 Quote Link to comment
pipo_esa Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Pitääköhän jättää joka väliin 50mm toleranssia, kun töissäkin ollaan yhtä murskainasemaa suunniteltu samalla periaatteella:D ] Perinteisesti ollut sellainen lapion leveys toleranssina murska-asemilla Quote Link to comment
PZQ Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 +-10mm toleranssi? Miten niin? :D 2268mm vs 2400mm Nositen-nii ku 2268-2400=ei ole "melkein" 15 cm :-) Mutta tosiaan jatka vaan samaan malliin, hyvä siitä tulee. Koska onhan Bugsterikin parempi kun "aito" Boxster http://bugster.at/default_new.html -Pete- Quote Link to comment
-Alex- Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 (edited) A-arm jousitus on käytetyin jousitustyyppi urheiluautoissa ja kilpa-autoissa, mikäli säännöt ja rakenne sallii. Tiedä sitten että kuinka onnistunut mendeola on, ainakin väitetään olevan parempi kuin muut volkkarin etujousitukset, mukaanlukien 1302/03 macpherson :DD. Tätä kukaan 1302/03 mies ei taatusti pysty tunnustamaan Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
ARTO Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 A-arm jousitus on käytetyin jousitustyyppi urheiluautoissa ja kilpa-autoissa, mikäli säännöt ja rakenne sallii. Tiedä sitten että kuinka onnistunut mendeola on, ainakin väitetään olevan parempi kuin muut volkkarin etujousitukset, mukaanlukien 1302/03 macpherson :DD. Tätä kukaan 1302/03 mies ei taatusti pysty tunnustamaan Mitä paremmuutta haet mendeolalla, pitoa keulaan? hyvää ohjaustuntumaa? aliohjautuvuuden poistumista? kovia kaarrekiihtyvyyksiä? muuten vaan hienoa palikkaa etupäähän välittämättä saako muilla konstein saman lopputuloksen? Quote Link to comment
-Alex- Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 (edited) Parempia ajo-ominaisuuksia, kovempia kaarrenopeuksia. Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 (edited) hiilikuitu, kevlarii, titaania keventämiseen Edited May 5, 2014 by Jarmo Lummi Quote Link to comment
-Alex- Posted December 26, 2012 Author Share Posted December 26, 2012 (edited) Värisävyksi valittu alustavasti porschen metallinhohto vihreä/turkoosi. Ocean jade metallic grey. Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
ARTO Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Äh, hyvä projeketi ja kunnon osia, mutta väri on perseestä jos saan oman mielipiteeni sanoa. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 26, 2012 Author Share Posted December 26, 2012 Oohan se vähän akkamainen väri (ainakin vakiona porschessa) :D Quote Link to comment
PZQ Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Äh, hyvä projeketi ja kunnon osia, mutta väri on perseestä jos saan oman mielipiteeni sanoa. Oohan se vähän akkamainen väri (ainakin vakiona porschessa) :D Täysin samaa mieltä, oletin värin tulevan GT3 väri vaihtoehdoista... -Pete- Quote Link to comment
Timppa Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 mitäs tolla värillä väliä, kunhan itsee miellyttää? ja siisti siitä tulee jos on hyvin tehty. Quote Link to comment
Guest Mikal Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Missäs vaiheessa kone menee? Quote Link to comment
SePi Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Oohan se vähän akkamainen väri (ainakin vakiona porschessa) :D Eikö oo kiva ku me saahaan kommentoida vaikka nii, että tuo on valitettavasti just sama väri ku mun työkaverin vanhassa etuveto eskortissa. Tämä olis parempi luettelo tosiaan, vaikka aika lailla "yhden kesän juttuja" on sielläkin kaikkine raitoineen Quote Link to comment
-Alex- Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Eiku väri on just hyvä, se on ocean jade metallic ;) 70-luvun carrerassa samankaltainen (ice green metallic), muttei ihan niin pornon sävyinen, jonkinverran laimeampi väri :D Quote Link to comment
jrasi Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Ei pahalla, mutta tuosta Porsche Cocksterin vihreästä on aina tullut mieleen: Quote Link to comment
-Alex- Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Ps. linkkien molemmat autot ovat 911:sia ;) Quote Link to comment
jrasi Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Joo, en mä niitä linkkejä kattellutkaan, tuli vaan heti se Boxterin väri mieleen. Mutta eipä siinä, tuskin tommonen oman kuplan päällä makaava sähkön sininenkään sataprosenttista kannattajakuntaa saa... Quote Link to comment
SePi Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Jos tässä hienossa kuplassa ei oo jarruja enempää porschea (ja toisaalta halutessaan Alex olisi ostanut aidon porschen) niin minä ehdotan pysymistä myös VW:n parhaissa värikartoissa - Nää toimii kuplassa! Quote Link to comment
-Alex- Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Pysytään samankaltaisessa sävyssä edelleen 40 vuoden jälkeen, ettei tunnu ihan vieraalta ;) Quote Link to comment
-Alex- Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Tuli eräältä palstalaiselta viesti kuin tyhjästä, en jaksanut edes enään kommentoida. :D "Moro, Sulla taas ulkomaisilla foorumeilla tehospekulaatiot käynnissä. Aika turhia vielä kun ei ole edes kansia valittu loppuun, puhumattakaan että olis viimeistelyhieronnat tehty ja otettu virtausarvot. Sen jälkeen arvailut pohjautuis faktoihin, nyt romanttisia tehoveikkauksi. Noi billetkannet ei virtaa läheskään niin hyvin kuin JPM kannet ja näkee jo heti kuvista että Johanneksen kansissa on suoremmat kanavat eikä ennen istukoita tartte virtauksen tehdä käännöstä kuten noissa billeteissä. Jos haluut sen +250hv, ota johannekselta parhaimmat kannet ja kasaa niillä. Billetkaneet on ns pornommat kattoa, mutta taitaapi johanneksenkin kannet jäähtyä tarpeeksi hyvin ja varsinkin sulla eivalurautaiset sylinterit, ei nekään kasvata lämpökuormaa. Aika rankasti mollaat 901 ja 915 vaihteensiirtoa/syncroja. Sulla ilmeisesti useasta autosta ( porsche ) usean tuhanne ajokokemus ja kaikki lootat olleet paskoja??? Ko vaihteistojen synkkarakenne ei maailman paras, mutta toimiessaan pärjää oikein hyvin ellei 1/4 maillia aleta harrastamaan??? +2,7L kone ja vääntöä tulee pakostakin laajalti, voi yhden vaihdon sieltä ja tuolta jättää väliin ja pärjää esim 915 lootalla joka kestää vakiona sun tulevan koneen tehot paremmin kuin mikään bergin 5-speed:) Koitahan saada kone vauhdilla kasaan niin päästään kattomaan mitä heppalukemia työntää ulos:) Ps, yks wasserkoneprojekti kääntyi ns kierroskoneeksi ( vakioiskulla ) eli kevyet nostajat ( toiset myynnissä kun tilasin 2 settiä sieltä sun vinkkipaikasta ja hyvää tekoa ovat ) parina on JPM alumiinitikut ja JPM tuplajouset titaanilautasilla. Knasiin vielä kevyemmät/hoikemmat venat ja alkaa olla pian osat kasassa. Titaanisia venoja ei nyt kuitenkaan. JPM jousissa on vielä yks juttu plussania jota ei varmaan kaikki ole osanneet ajatella, arvaatkos?" Noo nää kannethan on oikeesti ihan paskat ja tulevat tyhjinä, eikai niihin edes muita jousia ja retainereita laiteta kuin parhaat. Taian myydä kaikki osat 1/3 hintaan kun muut tietää paremmin asioista. Quote Link to comment
-Alex- Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Sain Thorstenilta tälläisen viestin kun kysyin kansista ja kuivasumpusta, vaikuttaa lupaavalta. :) Hello Alex, if it´s possible to get 240cfm / 25", I don´t know (but I think so).....all I can say is, that my current motor have 215HP at 6300rpm and 271Nm at the Wheels!!!!!! It´s an 2,7l WBX with my heads (46x39), an 328° german cam, twin spark, 50mm throttle bodys, and 45mm CSP Python. In this time I´m build an 2,8l (86x101,6) and my heads (48x39). I think into 4 weeks the head comes on the flow bench and than we see how good it´s flow with the 48mm intake...... If you want, I can produce your heads without the O-ring seals!! So you can port much as you want.... I drive my dry sump system since 15 years and all the time with a porsche fan and a small upper pulley, there are now problems!! http://www.ebay.de/itm/Noel-Riemenschei ... 27c9c37a33 Quote Link to comment
mikko k Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Olisko kuvaa noista kansista altapäin ja pakokanavasta? Vieläkään en ole keksinyt vastausta tähän kysymykseeni, jota kehotit miettiä!! "Mikäs muuten tästä harrastepelistä tekee GT3:n ja RS:n?" Quote Link to comment
-Alex- Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Saahan sitä nimetä omia vehkeitään vaikka miksi :) Mitä sillä alkaa muiden päitä vaivaamaan :) Kannet maksaa tyhjinä ilman seetejä ja ohjureita 1800€. 46x39 venttiileillä virtausta näin: Kansista kuvia lisää: Quote Link to comment
Guest Rampe Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 tosi siisti prokkis. mielenkiinnolla seuraan vaikka ittellä ei volkkaria nyt olekaan. ihme kommentointia yllä. Quote Link to comment
pipo_esa Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Se ulkomaan foorumi missä niitä romanttisia tehoveikkuksia on jäi hieman epäselväksi? Quote Link to comment
-Alex- Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Thesamba :) Quote Link to comment
ARTO Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 tosi siisti prokkis. mielenkiinnolla seuraan vaikka ittellä ei volkkaria nyt olekaan. ihme kommentointia yllä. Totta, fiksuna laitoin ajatukseni privana etten sotkisi tätä keskustelua.... kas, tuloksena oli kirosanaa ( privan puolella ) ja privaviestini postaaminen tänne. Thesamballa tosiaan taas arvaukset menossa paljonko tulee tehoa jne... Arvailla saa ja mielipiteitä esittää, juuri sitä varten keskustelupalstat olemassa. Se että vetää herneen nenään siitä että toisen mielestä toinen kansi olisi parempi tai onko se Bergin bussivaihteisto paras tai sopivin tähän ja päälle mollaa lyttyyn Porschen vaihteistot. Jos sanoo jostain, saa varmasti vastakommenttia puolesta ja vastaan. Rohkeasti vaan kommenttia perään:) Quote Link to comment
-Alex- Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 ARTO Saahan sitä spekuloida asioita ja osia sekä palautettakin antaa, mutta että sä hyökkäät päin naamaa haukkumaan mun osavalintoja, siis mitä vittua? Saat vain itseäsi syyttää, turhaan nariset mulle enään. Eihän mulla ole jumaliste edes mitään sananvaltaa omaan projektiin, kun kaikki valinnat lytätään niinkuin ala-asteella. Tuntuu olevan fanaattinen juttu sulle tuo että saat viimeisen sanan, Hra kommentaattori :D Vähän tulee mieleen ex-akka joka oli kaikessa aina oikeassa ;) En vastaa yhteenkään sun kysymykseen enään :D Quote Link to comment
ARTO Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Hö, ei niitä ole haukuttu huonoiksi ja jos MIELESTÄNI joku vaihtoehto on parempi, ei se ole haukkumista tai huonoksi lyttäämistä!!! Se miksi tässä näitä kommentteja tulee on se kun sä rakennat konetta kuin iisakin kirkkoa ja haluat vain parasta, eikös? No Billetit on saakelin nätit, mutta kun noita raakoja numeroita katsotaan eli JPM kannet virtaa todistetusti sen 230 ja jopa enemmänkin suoraan paketista nostettuna. Billetit virtaakin sun esittämien lukujen perustella 215-220 ja mitä virtaa osaavamman käsittelyn jälkeen, siitä ei ole kuin arvauksia. Nyt kun sä tahdot saada +250hv koneen, niin miksi JPM kansien ehdottaminen on hyökkäystä ja haukkumista???!!! Ei tässä billettien hankkimista ole kielletty, eihän? Kaipais kyllä jo aikuismaisia perusteluja sun ylireagoiminen. Quote Link to comment
-Alex- Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Sitähän sä just teet, haukut osavalintojani epäsuoraan ja pyydät tieteellisiä perusteita jokaisesta yksityiskohdasta. Painu hoitoon :D Quote Link to comment
ARTO Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Sitähän sä just teet, haukut osavalintojani epäsuoraan ja pyydät tieteellisiä perusteita jokaisesta yksityiskohdasta. Painu hoitoon :D Haukut, en lähde sille linjalle vaikka pyytäisit ja kansista en pyytänyt perusteluja, vaan esitin oman mielipiteeni. Hammaslääkärille pitäs kyllä ihan oikeasti varata aika piakkoin, hyvä kun muistutit:D Quote Link to comment
-Alex- Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Meikäläinen on nauranut työkavereiden kanssa jo aamukahvista lähtien artolle :DD Quote Link to comment
JaniM Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 No eipä se Arto sunkaan kone kovin nopsaa ole kasaantunut. Liki vuosi sitten jo aloit havitteleen kevääksi ruuttaa.. Mikähän kevät sitä et kyllä maininnut ;) Quote Link to comment
-Alex- Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 (edited) :D Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Heh, koville tuntuu ottavan toisen tekeminen ja suunnitelmat. Suomalaisuutta parhaimmillaan. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 (edited) Viihdettä parhaimmillaan :) Noin kuukauden päästä saadaan tietää paljoko kannet virtaa 48x39 venttiileillä, ja vähän myöhemmin penkittää Thorsten oman 86x101.6 koneen näillä kansilla. Mun kansista jää noi O-rengas urat pois, jos nälkä kasvaa.. Edited March 3, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.