ARTO Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Asiallisetkin kommentit saadaan käännettyä kiroiluksi ja viihteeksi jos niitä luetaan kuin piru raamattua tai katsotaan asioita yhden merkkiset putkilasit kasvoilla ja kehoitellaan hoitoon menoa. Janille, ruiskuasiat eteni toista raidetta pitkin, joten kiitos silloisista tarjouksista. Enää niille ei tarvetta. Quote Link to comment
JaniM Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Kannattais varmaan itsekukin miettiä miten asiat ilmaisee ja miten lähestyy. Ai niin ne pakolliset hymiöt. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 (edited) Kannet laitoin tilaukseen, Thorsten aikoo saada pari sarjaa ennakkoon myytyä niin kykenee tekemään. Johannes antoi jousten tiedot, niillä mennään. Kannet eivät ole vielä työnalla, joten on mahdollista saada pieniä muutoksia niihin, kuten tuo 0-rengas uran jättäminen pois. Thorsten itse käyttää Crowerin jousia ja retkuja.Pitkä pinna pitää olla, nyt taas jatketaan korin ja alustan parissa. Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
wp Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Oletko kysynyt kuinka suuria muutoksia kansien CNC- ohjelmaan olisi mahdollista saada? Kuvien perusteella venttiilit ovat liian lähellä imukanavan puoleista sylinterin seinää jotta niihin saisi asennettua 4" porauksen salliman suurimman mahdollisen imuventtiilin. Sama vika lähes kaikissa ilmajäähdytetyissä aftermarket- kansissa joten sinänsä ei mitään uutta.... Quote Link to comment
-Alex- Posted February 2, 2013 Author Share Posted February 2, 2013 Mietin että onko edes mahdollista, koska kansiin tulee 48x38 venttiilit ja yleensä näyttää näin suurilla venttiileillä ettei niitä enään saa yhtään kauemmas seinästä. Kuvissa poraus on 108, eli käytössä ollut 100mm mäntä 911 sylinterissä. 101.6 sylintereitä käytettäessä poraus joudutaan isontaan 110,2mm kokoon. Quote Link to comment
wp Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Oikein sijoitettuna kanteen menisi 100mm porauksella 51mm imuventtiili melko kivutta. Pakoventtiilistä on turha tehdä kovin suurta, 38mm riittää hyvin jos pakonokan profiili ja istukan muoto ennen ja jälkeen venttiilin on oikean mallinen. Sitten loppuukin jo materiaali imukanavan ympäriltä jos lähdetään hakemaan maksimivirtauksia venttiillin suhteen. Tuollainen CNC billet- kansi olisi kyllä mielenkiintoinen jos siihen saisi tilattua erilaisia optimointeja. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 15, 2013 Author Share Posted February 15, 2013 (edited) E30 M3 Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
-Alex- Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 (edited) RSR Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Timppa Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Osta Alex samantein 911 kun näytät niistä diggaavan:) winkwink..http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=19769 Quote Link to comment
-Alex- Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 Osta se, osta tämä, tämä on parempi...blaa blaa :D Et vielä hiffannut ajatusta koko projektin takana? ;) Osta Alex samantein 911 kun näytät niistä diggaavan:) winkwink..http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=19769 Quote Link to comment
Timppa Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Juuu, ei ollut siis mikään fidduilu, hienohan tostakin varmasti tulee, onko uusia kuvia projektista? Quote Link to comment
-Alex- Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 (edited) konkurssi Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
-Alex- Posted April 26, 2013 Author Share Posted April 26, 2013 (edited) csp Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Jooo Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Tuonko ympärille tämän "mörkö" moottori kasataan? -P Quote Link to comment
ARTO Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Painevalettu vai hiekkamuottiin tipautettu alumiinit? Quote Link to comment
-Alex- Posted April 26, 2013 Author Share Posted April 26, 2013 (edited) kakkavalua Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
-Alex- Posted May 8, 2013 Author Share Posted May 8, 2013 (edited) TP Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
Jaku82 Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 Ai hitto, uskaltaakohan tänne omaa junis projektia laittaa.. Eka kupla prokkis mitä luen ja ketä haittaa osavalinnat ja ketä väri.. No pääasia on että isäntä ite tykkää!! Ja kyllä minäkin! Ja pakollinen(?) hymiö :D Quote Link to comment
-Alex- Posted May 8, 2013 Author Share Posted May 8, 2013 Jaku, älä suotta murehdi :) Itsellä on tullut vain raja vuosien jälkeen vastaan, että nyt tehdään kunnolla tästä mätäpaiseesta alusta loppuun huolella tehty nopea volkkari :) Quote Link to comment
ARTO Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Olis jossain vaiheessa kiva nähdä mikä on moottoriin käytettävien osien kokonaishinta. Toki alustaan ja voimansiirtoon uponnee lähes toinen mokoma? Quote Link to comment
-Alex- Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 (edited) pakkeli Edited March 1, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
-Alex- Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Noniin, kannet ovat valmistuneet, parin viikon sisällä saan ne :) Quote Link to comment
Pepe Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hienot kannet! Mitenkäs projekti ylipäänsä edistyy? Joku speksiyhteenveto ois hyvä että mitä on jo tehty ja mitä on tulossa? Quote Link to comment
-Alex- Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Siirretty etusivulle speksit. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 18, 2013 Author Share Posted May 18, 2013 Päätin laittaa lohkon mukana tilaukseen goodridge teflonletku 811, AN10 kokona. http://hosewarehouse.com/Racing-Hose-Fi ... aided-Hose Maksaa 22 taalaa / jalka halvimmillaan, britanniasta vielä kalliimpaa 10 puntaa / 10cm. Letkun pystyy taivuttaan 45mm säteelle. Laskin että 8-8,5m letkua tarvii. Eteen tulee öljynjäähdytin, molemmat letkut kulkee vänkärin lattialla, merlinmotorsportin kuivasumppusäiliö takaikkunan alle, sisälokasuojassa suodatin, pieperin kuivasumppu pumppu. Arviolta 8 liitintä tarvitaan. Iso EI nitriililetkuille ainakin itsellä. Quote Link to comment
SePi Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Päätin laittaa lohkon mukana tilaukseen goodridge teflonletku 811, AN10 kokona. http://hosewarehouse.com/Racing-Hose-Fi ... aided-Hose Maksaa 22 taalaa / jalka halvimmillaan, britanniasta vielä kalliimpaa 10 puntaa / 10cm. Letkun pystyy taivuttaan 45mm säteelle. Laskin että 8-8,5m letkua tarvii. Eteen tulee öljynjäähdytin, molemmat letkut kulkee vänkärin lattialla, merlinmotorsportin kuivasumppusäiliö takaikkunan alle, sisälokasuojassa suodatin, pieperin kuivasumppu pumppu. Arviolta 8 liitintä tarvitaan. Iso EI nitriililetkuille ainakin itsellä. Miks sä et laita niitä eteen meneviä metalliputkesta, jotain rst:tä tai vastaavaa? Pohjalevyyn tai keskitunneliin kiinnitettynä ne toimis osana jäähdytystäkin... Quote Link to comment
-Alex- Posted May 18, 2013 Author Share Posted May 18, 2013 Säästyis 3-4 metriä letkua kyllä tosin siinä, pohjaanvetäminen niin ja näin silti, kun myös öljysäiliö on sisällä. Putkeen saa aika huonosti käsittääkseni noita AN liittimiä. Quote Link to comment
HSuomi Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Mullakin on sumppusäiliö hattuhyllyllä ja voi sanoa että kopissa tarkenee ihan mukavasti helteellä. Hienot kannet! Quote Link to comment
-Alex- Posted May 19, 2013 Author Share Posted May 19, 2013 Olen kuullut kans että säiliö lämmittää kivasti :) Voi että olis kova sana rättikatto :) Quote Link to comment
Ketsa Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Säästyis 3-4 metriä letkua kyllä tosin siinä, pohjaanvetäminen niin ja näin silti, kun myös öljysäiliö on sisällä. Putkeen saa aika huonosti käsittääkseni noita AN liittimiä. Jiciläinen mutteri ei varmasti ole mikään ongelma putkee, mutta en kyllä näe mitään todellista ideaa putkittamisessa, varsinkin kun tässä projektissa ei ole kyse pikkurahan säästämisestä. Putkittamalla saisi pari mahdollista vuotopaikaa lisää ja huomattavasti enemmän "rakentamisen iloa". Quote Link to comment
-Alex- Posted May 19, 2013 Author Share Posted May 19, 2013 Letku yhtenä pätkänä on kyllä helppo myös asentaa :) Quote Link to comment
ARTO Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Pitkät letkut/putket myös painaa, miksi ei keskityttäsi optimoimaan tehopainosuhdetta:) Quote Link to comment
-Alex- Posted May 19, 2013 Author Share Posted May 19, 2013 Teflonletku ei kyllä paljoa paina..:D Quote Link to comment
-Alex- Posted June 6, 2013 Author Share Posted June 6, 2013 Teflonletkut sitten tilattu ruuvattaville liittimille, tulee laatikossa laivarahdilla ilman suurempia kuluja. Isoimmallakin letkulla taivutussäde R50 30 jalkaa AN10 28 jalkaa AN6 5 jalkaa AN12 2 jalkaa AN8 http://hosewarehouse.com/Racing-Hose-Fi ... Series-811 Yhteensä maksoi 1100 taalaa. Laatu maksaa, ja tästähän tulee väittelyä varmasti. Lohkokin tuli valmiiksi, joka on itseasiassa 1-paineventtiili versio, se lähtee laakereineen ja 911 öljyruiskuineen ensvkolla tännepäin. Pieperillä on kuivasumppupumppu, joko 26/38 tai 30/38 rattailla, pitäiskö ottaa isommilla rattailla? Quote Link to comment
JM Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Teflonletkut sitten tilattu ruuvattaville liittimille, tulee laatikossa laivarahdilla ilman suurempia kuluja. Isoimmallakin letkulla taivutussäde R50 30 jalkaa AN10 28 jalkaa AN6 5 jalkaa AN12 2 jalkaa AN8 http://hosewarehouse.com/Racing-Hose-Fi ... Series-811 Yhteensä maksoi 1100 taalaa. Laatu maksaa, ja tästähän tulee väittelyä varmasti. Lohkokin tuli valmiiksi, joka on itseasiassa 1-paineventtiili versio, se lähtee laakereineen ja 911 öljyruiskuineen ensvkolla tännepäin. Pieperillä on kuivasumppupumppu, joko 26/38 tai 30/38 rattailla, pitäiskö ottaa isommilla rattailla? Meillä on urtsissa 28/38 riittää varmasti sullekin jos meille piispaa. Takapyörä teho kuiteskin 118 kW,ja kuusi tuntui ponnistettu. Quote Link to comment
-Alex- Posted June 6, 2013 Author Share Posted June 6, 2013 Luulisin kans, tosin öljynjäähdytin edessä ja öljyruiskut männille, tartteekohan lisää volyymia? Quote Link to comment
JM Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Luulisin kans, tosin öljynjäähdytin edessä ja öljyruiskut männille, tartteekohan lisää volyymia? Ei Quote Link to comment
-Alex- Posted June 12, 2013 Author Share Posted June 12, 2013 Kannet ovat kotona, jos syksymmällä veis kansitekijälle osineen. Lohkon, tarvikkeet ja letkut otin normirahdilla usps kautta, kun en jaksanut odotella 6-7 viikkoa laivarahdilla. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Vähän venttiilikoneiston osia tuli, JPM Ti retainerit, Manley 48x38 117mm venttiilit, Berg lukot, 12/13mm ohjarit. Vielä puuttuu jouset ja seetiaihiot kansista, tän vuoden puolella vielä tarkoitus viedä kansispecialistille . Quote Link to comment
-Alex- Posted August 31, 2013 Author Share Posted August 31, 2013 CSP:n makaavalamppuisetkin -67 +3cm lokasuojat tuli, nyt saa nätit 911 umpiot laittaa :) Täytyy sanoa että todella asiallasta ja jämäkkää laatua nämä saksalaiset lokasuojat, peltinen umpiokotelo, kaikki reiät valmiina jne. Myynnissä olisi myös yks uusi pari lasikuituisia lokasuojia eteen, pystylamppuu 68-, myöskin +3cm levittävät, laatu sama kuin näissä CSP:n lokasuojissa, kerscherin nimi takeena. Lohkokin saapui, siitä enemmän myöhemmin, istutan kampiakselin siihen testausmielessä jne. Asiallinen tuote, en kehtais rinnalle laittaa autolinean lohkoa.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.