Jump to content

VW 1300 '72 GT3 RS


Recommended Posts

Posted

Asiallisetkin kommentit saadaan käännettyä kiroiluksi ja viihteeksi jos niitä luetaan kuin piru raamattua tai katsotaan asioita yhden merkkiset putkilasit kasvoilla ja kehoitellaan hoitoon menoa.

 

Janille, ruiskuasiat eteni toista raidetta pitkin, joten kiitos silloisista tarjouksista. Enää niille ei tarvetta.

Posted

Kannattais varmaan itsekukin miettiä miten asiat ilmaisee ja miten lähestyy. Ai niin ne pakolliset hymiöt.

Posted (edited)

Kannet laitoin tilaukseen, Thorsten aikoo saada pari sarjaa ennakkoon myytyä niin kykenee tekemään. Johannes antoi jousten tiedot, niillä mennään. Kannet eivät ole vielä työnalla, joten on mahdollista saada pieniä muutoksia niihin, kuten tuo 0-rengas uran jättäminen pois. Thorsten itse käyttää Crowerin jousia ja retkuja.

Pitkä pinna pitää olla, nyt taas jatketaan korin ja alustan parissa.

Edited by -Alex-
Posted

Oletko kysynyt kuinka suuria muutoksia kansien CNC- ohjelmaan olisi mahdollista saada? Kuvien perusteella venttiilit ovat liian lähellä imukanavan puoleista sylinterin seinää jotta niihin saisi asennettua 4" porauksen salliman suurimman mahdollisen imuventtiilin. Sama vika lähes kaikissa ilmajäähdytetyissä aftermarket- kansissa joten sinänsä ei mitään uutta....

Posted

Mietin että onko edes mahdollista, koska kansiin tulee 48x38 venttiilit ja yleensä näyttää näin suurilla venttiileillä ettei niitä enään saa yhtään kauemmas seinästä. Kuvissa poraus on 108, eli käytössä ollut 100mm mäntä 911 sylinterissä. 101.6 sylintereitä käytettäessä poraus joudutaan isontaan 110,2mm kokoon.

Posted

Oikein sijoitettuna kanteen menisi 100mm porauksella 51mm imuventtiili melko kivutta. Pakoventtiilistä on turha tehdä kovin suurta, 38mm riittää hyvin jos pakonokan profiili ja istukan muoto ennen ja jälkeen venttiilin on oikean mallinen. Sitten loppuukin jo materiaali imukanavan ympäriltä jos lähdetään hakemaan maksimivirtauksia venttiillin suhteen.

Tuollainen CNC billet- kansi olisi kyllä mielenkiintoinen jos siihen saisi tilattua erilaisia optimointeja.

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Ai hitto, uskaltaakohan tänne omaa junis projektia laittaa.. Eka kupla prokkis mitä luen ja ketä haittaa osavalinnat ja ketä väri..

 

No pääasia on että isäntä ite tykkää!! Ja kyllä minäkin! Ja pakollinen(?) hymiö :D

Posted

Jaku, älä suotta murehdi :) Itsellä on tullut vain raja vuosien jälkeen vastaan, että nyt tehdään kunnolla tästä mätäpaiseesta alusta loppuun huolella tehty nopea volkkari :)

Posted

Olis jossain vaiheessa kiva nähdä mikä on moottoriin käytettävien osien kokonaishinta.

 

Toki alustaan ja voimansiirtoon uponnee lähes toinen mokoma?

Posted

Hienot kannet! Mitenkäs projekti ylipäänsä edistyy? Joku speksiyhteenveto ois hyvä että mitä on jo tehty ja mitä on tulossa?

Posted

Päätin laittaa lohkon mukana tilaukseen goodridge teflonletku 811, AN10 kokona.

 

http://hosewarehouse.com/Racing-Hose-Fi ... aided-Hose

 

Maksaa 22 taalaa / jalka halvimmillaan, britanniasta vielä kalliimpaa 10 puntaa / 10cm. Letkun pystyy taivuttaan 45mm säteelle.

 

Laskin että 8-8,5m letkua tarvii. Eteen tulee öljynjäähdytin, molemmat letkut kulkee vänkärin lattialla, merlinmotorsportin kuivasumppusäiliö takaikkunan alle, sisälokasuojassa suodatin, pieperin kuivasumppu pumppu.

 

Arviolta 8 liitintä tarvitaan. Iso EI nitriililetkuille ainakin itsellä.

Posted
Päätin laittaa lohkon mukana tilaukseen goodridge teflonletku 811, AN10 kokona.

 

http://hosewarehouse.com/Racing-Hose-Fi ... aided-Hose

 

Maksaa 22 taalaa / jalka halvimmillaan, britanniasta vielä kalliimpaa 10 puntaa / 10cm. Letkun pystyy taivuttaan 45mm säteelle.

 

Laskin että 8-8,5m letkua tarvii. Eteen tulee öljynjäähdytin, molemmat letkut kulkee vänkärin lattialla, merlinmotorsportin kuivasumppusäiliö takaikkunan alle, sisälokasuojassa suodatin, pieperin kuivasumppu pumppu.

 

Arviolta 8 liitintä tarvitaan. Iso EI nitriililetkuille ainakin itsellä.

 

Miks sä et laita niitä eteen meneviä metalliputkesta, jotain rst:tä tai vastaavaa? Pohjalevyyn tai keskitunneliin kiinnitettynä ne toimis osana jäähdytystäkin...

Posted

Säästyis 3-4 metriä letkua kyllä tosin siinä, pohjaanvetäminen niin ja näin silti, kun myös öljysäiliö on sisällä. Putkeen saa aika huonosti käsittääkseni noita AN liittimiä.

Posted

Mullakin on sumppusäiliö hattuhyllyllä ja voi sanoa että kopissa tarkenee ihan mukavasti helteellä.

 

Hienot kannet!

Posted
Säästyis 3-4 metriä letkua kyllä tosin siinä, pohjaanvetäminen niin ja näin silti, kun myös öljysäiliö on sisällä. Putkeen saa aika huonosti käsittääkseni noita AN liittimiä.

 

Jiciläinen mutteri ei varmasti ole mikään ongelma putkee, mutta en kyllä näe mitään todellista ideaa putkittamisessa, varsinkin kun tässä projektissa ei ole kyse pikkurahan säästämisestä. Putkittamalla saisi pari mahdollista vuotopaikaa lisää ja huomattavasti enemmän "rakentamisen iloa".

  • 3 weeks later...
Posted

Teflonletkut sitten tilattu ruuvattaville liittimille, tulee laatikossa laivarahdilla ilman suurempia kuluja. Isoimmallakin letkulla taivutussäde R50

 

30 jalkaa AN10

 

28 jalkaa AN6

 

5 jalkaa AN12

 

2 jalkaa AN8

 

http://hosewarehouse.com/Racing-Hose-Fi ... Series-811

 

Yhteensä maksoi 1100 taalaa. Laatu maksaa, ja tästähän tulee väittelyä varmasti.

 

Lohkokin tuli valmiiksi, joka on itseasiassa 1-paineventtiili versio, se lähtee laakereineen ja 911 öljyruiskuineen ensvkolla tännepäin. Pieperillä on kuivasumppupumppu, joko 26/38 tai 30/38 rattailla, pitäiskö ottaa isommilla rattailla?

 

33860.jpg

Posted
Teflonletkut sitten tilattu ruuvattaville liittimille, tulee laatikossa laivarahdilla ilman suurempia kuluja. Isoimmallakin letkulla taivutussäde R50

 

30 jalkaa AN10

 

28 jalkaa AN6

 

5 jalkaa AN12

 

2 jalkaa AN8

 

http://hosewarehouse.com/Racing-Hose-Fi ... Series-811

 

Yhteensä maksoi 1100 taalaa. Laatu maksaa, ja tästähän tulee väittelyä varmasti.

 

Lohkokin tuli valmiiksi, joka on itseasiassa 1-paineventtiili versio, se lähtee laakereineen ja 911 öljyruiskuineen ensvkolla tännepäin. Pieperillä on kuivasumppupumppu, joko 26/38 tai 30/38 rattailla, pitäiskö ottaa isommilla rattailla?

 

33860.jpg

Meillä on urtsissa 28/38 riittää varmasti sullekin jos meille piispaa. Takapyörä teho kuiteskin 118 kW,ja kuusi tuntui ponnistettu.

Posted
Luulisin kans, tosin öljynjäähdytin edessä ja öljyruiskut männille, tartteekohan lisää volyymia?

Ei

Posted

Kannet ovat kotona, jos syksymmällä veis kansitekijälle osineen. Lohkon, tarvikkeet ja letkut otin normirahdilla usps kautta, kun en jaksanut odotella 6-7 viikkoa laivarahdilla.

 

110620135.jpg

 

110620132.jpg

 

110620131.jpg

 

110620133.jpg

 

110620134.jpg

  • 2 months later...
Posted

Vähän venttiilikoneiston osia tuli, JPM Ti retainerit, Manley 48x38 117mm venttiilit, Berg lukot, 12/13mm ohjarit.

 

Vielä puuttuu jouset ja seetiaihiot kansista, tän vuoden puolella vielä tarkoitus viedä kansispecialistille .

 

 

xqt9.jpg

  • 3 weeks later...
Posted

CSP:n makaavalamppuisetkin -67 +3cm lokasuojat tuli, nyt saa nätit 911 umpiot laittaa :) Täytyy sanoa että todella asiallasta ja jämäkkää laatua nämä saksalaiset lokasuojat, peltinen umpiokotelo, kaikki reiät valmiina jne. Myynnissä olisi myös yks uusi pari lasikuituisia lokasuojia eteen, pystylamppuu 68-, myöskin +3cm levittävät, laatu sama kuin näissä CSP:n lokasuojissa, kerscherin nimi takeena.

 

Lohkokin saapui, siitä enemmän myöhemmin, istutan kampiakselin siihen testausmielessä jne. Asiallinen tuote, en kehtais rinnalle laittaa autolinean lohkoa..

 

xr5k.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...