P_Valtonen Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Tässon taas vesiallergikoille näppylän aihetta; Elikkä ohessa Pallis ja Kuplan omistajille vinkkiä laillisen H2O vierasmoottorin metsästykseen oman konsernin laitteista. Konekoodien mukaan peräsin jostakin 1980-1990 lukujen vaihteen tietämillä, joten uusimmat koneet puuttuu kokonaan Ollos hyvä Ensin Pallis (2000ccm) 70hp + 20 % = 84hp (listasin kaikki 80 -> 84 koneet) Sen alla Kuplan (1600ccm) 60hp + 20% = 60hp (listalla vain 60 hp) Huomaa että samaa konetta voi olla useammassa eri autossa Quote Link to comment
Tanhis Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Vielä kun löytyis sama lista uudemmista vaggilaisista tai subarun boxereista Quote Link to comment
metake Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Saakos tähän listata muitakin kuin VAG:laisia? Tässä ainakin yksi: Ford Taunus 12m, 1.5 litrainen V4, teho 60 hp. Sama kone kuin Saab 96:ssa, mutta Saabissa liikaa tehoa. Quote Link to comment
Ketsa Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Opel Kadett b vm.-70 1,1 litraisen moottorin voi kanssa laittaa. Quote Link to comment
tolvana Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Mä meinasin laittaa kuplaan -78 Passatista anastetun 1,5/50hp dieselin, sellanen lojuu tossa joutilaana. Quote Link to comment
jori Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 1,9TD AAZ eko 75hp Golf vento Quote Link to comment
Tero M Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Lisää VAG-moottoreita: http://www.autowiki.fi/index.php/Luette ... rityypeistä Napatkaa mukaan myös linkin viimeinen ä, kun intternetti ei haluaisi sitä käyttää. Quote Link to comment
jyrie Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Perjantaina just mietittiin 1.9 tdi tai td mosan laillisuutta esim pallokeulaan, junikseen tai johkin fläkään... Mitenhän tuollaset jutut menee, onko katsastettuna tollasia? Ja jos on niin kuinka pahoja rasteja ovat? Siis niinku asennus, konttori ???? T, jii Quote Link to comment
metake Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Taitaa kuplaan olla suurin este noissa dieseleissä tuo moottorin paino, se kun ei saa nousta enempää kuin 20 %, ja jo 10 % painon nousu pitää kompensoida. Quote Link to comment
Barney Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Onko kellään palliksessa 1.9td AAZ moottoria? Saako leimalle, miten asennus? -b- Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Mullaki kiinnostais Juniksen dieselöinti. Junis retkuilusisustalla menis ilmeisesti retkeilyauton verolla joko päästöjen tai painon mukaan ? Yks tenkkapoo on ilmeisesti laatikon tiheä välitys diesel koneelle vaikka alennusvaihteita ei olisikaan. Quote Link to comment
metake Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 Junis retkuilusisustalla menis ilmeisesti retkeilyauton verolla joko päästöjen tai painon mukaan ? Käsitettä retkeilyauto ei ole olemassakaan, se on myyjien keksintöä Quote Link to comment
Kujis Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 - Mites matkailuauto?, Myös myyjien keksintöjä? Quote Link to comment
metake Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 - Mites matkailuauto?, Myös myyjien keksintöjä? Ei taida Juniksessa (paitsi ehkä Rohmussa) täyttyä matkailuauton vaatimukset, seisomakorkeus yms. ? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Miten noi lait oikein mahtaa mennä kun kaverilla on ollut kaksikin retkeilyautoksi rekisteröityä uudempaa normaalikorkeuksista portteria. Molemmissa ei ollut normaaliin autoon verrattuna muutakuin pieni säilytyslokero ja keittolevy joka toimi auton ulkopuolelta tulevalla sähköllä (defa liitin auton kyljessä). Quote Link to comment
metake Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Miten noi lait oikein mahtaa mennä kun kaverilla on ollut kaksikin retkeilyautoksi rekisteröityä uudempaa normaalikorkeuksista portteria. Internetistä lainattua (Karavaanareiden sivujen infoa): Matkailuajoneuvojen määritelmät Matkailuauto Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevissa majoitustiloissa on vähintään seuraavat tukevasti kiinni olevat varusteet: 1) istuimia ja pöytä, joka voi olla helposti poistettavissa 2) makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista 3) keittomahdollisuus (kiinteä hella tms) 4) säilytystiloja (vaatekaappeja tms) Kohdissa 3) ja 4) sulkeissa oleva teksti on selvennystä, ei laissa olevaa tekstiä. JOS matkailuauto täyttää lisäksi seuraavat ehdot, se on tällä hetkellä autoverosta vapaa: 1) Sisäkorkeus väh. 1,90 m 40 % asunto-osan pituudesta ja väh. 40 cm leveä ja 2) auton omamassa on vähintään 1875 kg. Retkeilyauto Retkeilyauto-käsitettä laki ja asetus eivät tunne. Retkeilyautolla tarkoitetaan pienehköjä pakettiautomallisia autoja, joissa on matkailuun liittyviä varusteita. Ne ovat henkilöautoja, jos ne eivät ole "tavarankuljetukseen tarkoitettuja autoja" eli pakettiautoja. Henkilöautossa voi olla retkeilyyn liittyviä varusteita, vaikka siinä ei ole kaikkia matkailuauton edellyttämiä varusteita. Auto on siis verollinen henkilöauto. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Hmm onkohan tuo retkeilyauto juttu muuttunut jossain vaiheessa. Quote Link to comment
XTeme Posted October 16, 2012 Share Posted October 16, 2012 Tuon käsitteellisen retkeilyauton autovero vapauden puuttuminen, on se syy miksi nostokattoisia Transportteja/Vitoja ei Suomessa juuri näy, koska niissäkään ei tuo korkeusvaatimus täyty. Euroopaassa ne on todella yleisiä. Nimim. Karavaanausta vielä styroksivessalla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.