Jump to content

Samba


jonih

Recommended Posts

Posted
Thingin rummuilta noi tosiaan näyttää ja varaosanumerokin täsmää... vai onko ässäkuplassa myös näin leveät rummut?

Koska moisesta pitäisi olla kaikki hilut kotoisin...

Ässän rummut on 4-pulttisia, joten siitä nuo ei ole, jos sitä meinasit. Jos en ihan väärin muista niin Thingissä ja ässässä on jarruissa samat sisäkamat, eli rummut on vaihtokelpoiset, jos joku muistaa paremmin niin vois valaista lisää?

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Palliksen/ minkään muut tukivarret ei kyllä levitä raideväliä. Vai asentaako joku ne niin että jousilatta menee käyräksi? Napa taas voi levittää raideväliä.

Posted
Ässän rummut on 4-pulttisia, joten siitä nuo ei ole, jos sitä meinasit. Jos en ihan väärin muista niin Thingissä ja ässässä on jarruissa samat sisäkamat, eli rummut on vaihtokelpoiset, jos joku muistaa paremmin niin vois valaista lisää?
No juu näinhän se onkin, en mä noita pultteja huomannut ajatella :D Olkoon siis Thingin rummut!
Posted
Palliksen/ minkään muut tukivarret ei kyllä levitä raideväliä. Vai asentaako joku ne niin että jousilatta menee käyräksi? Napa taas voi levittää raideväliä.

 

Jousilattahan tulee navan taakse kiinni? Eli kyllä palliksen varret levittää raideväliä, jos niitä käytetään pitää joko torsioputkea jatkaa tai latan ja tukivarren väliin tehdä levityspala.

Posted

Huutelen nyt täältä takaa huomion että ei kait pallon tukivarret levitä jos hitsaa sisäkiinnikkeet tarpeeksi syvälle vaihteiston sarviin. Vai estääkö joku tälläisen hulluuden?

Posted
Huutelen nyt täältä takaa huomion että ei kait pallon tukivarret levitä jos hitsaa sisäkiinnikkeet tarpeeksi syvälle vaihteiston sarviin. Vai estääkö joku tälläisen hulluuden?

 

Juuri näin! Sisemmän kiinnikkeen sijainti merkitsevä:)

Ainoa muljaaminen vetarin pituudella,, pallis - kupla - jokumuu..

Mikään ei estä minkäänlaista hulluutta...

Posted

No ei siinä speissereitä tarvita ja raideleveydellä ja lattojen välisellä etäisyydellä ei ole korrelaatiota, erot löytyy laakeripesistä jotka ovat lattojen ulkopuolella. Niin ja myös kuplan IRS levittää raideväliä kuten myös 944 osat. Erilaiset vanne/rumpu/levy komboilla asiaa saa toki autettua. Juu ja ei herneitä - nää kaikki saa toimimaan ;)

 

Palliksen/ minkään muut tukivarret ei kyllä levitä raideväliä. Vai asentaako joku ne niin että jousilatta menee käyräksi? Napa taas voi levittää raideväliä.

 

Jousilattahan tulee navan taakse kiinni? Eli kyllä palliksen varret levittää raideväliä, jos niitä käytetään pitää joko torsioputkea jatkaa tai latan ja tukivarren väliin tehdä levityspala.

Posted

Kun ottaa silmän käteen ja katsoo tarkemmin, niin kuplan hiluthan nuo onkin, anteeksi sekaannus.

Tuo iso-viis takarumpu hämäs, vaikka sekään ei ole palliksesta.

Tuo irssitys on kyllä toteutettavissa aikas monella tapaa, kupla/pallis/911/944. Jarrusysteemillä sitten saa säädettyä leveyttä.

Posted
Huutelen nyt täältä takaa huomion että ei kait pallon tukivarret levitä jos hitsaa sisäkiinnikkeet tarpeeksi syvälle vaihteiston sarviin. Vai estääkö joku tälläisen hulluuden?

 

Juuri näin! Sisemmän kiinnikkeen sijainti merkitsevä:)

Ainoa muljaaminen vetarin pituudella,, pallis - kupla - jokumuu..

Mikään ei estä minkäänlaista hulluutta...

 

Toki, noinhan se onnistuu. Tässä vaan käsittääkseni puhuttiin niistä klemmarivirityksistä orkkis torsioputkeen jolloin palliksen tukivarsi sijoittuu väkisinkin liian ulos.

Posted

Myös myytäväksi löytyy osaa jonkuverran, mutta pistän niistä vielä oman ilmoituksen, kun saan jotain fotoja osista napsittua.

Ainakin seuraavanlaista ois tarjolla:

- popoutteja pari

- normi sivu ikkunoita muutama pari

- kirkkaat sonderin kattoikkunat (8kpl)

- etupenkit

- 58-6(3?) takavalot

- etuhelman alin vahvikepelti

- varhaisen (sonderin?) takapenkin alle tuleva lämmityspömpeli

- etuakseli (ruosteeton, näkyy kuvissa autossa poistettuna)

- 58 - 63 moottoriluukku (ei oo suora)

- saranoita ja saranatappeja laatikollinen erinäisiin oviin ja luukkuihin

 

Arvon hinnat ja kuvat näille kun saan tehtyä tarkemman inventaarion ja tehtyä tuon ilmoituksen myyntipuolelle.

Posted

Osatarjontaa tullut kivasti, kiitosta! Vielä tosin jotain puuttuu ja varmaan puoliakaan ei ole vielä tullut edes mieleen...

 

Doglegit oli Californian pojat vaihtaneet tuoreemman bussin pelteihin, joten tähän oli saatava muutosta:

P1040919.jpgP1050857.jpgP1060522.jpg

klik

 

Samalla ohimennen huomasin, että simpukan kiinnityspalkki oli jäänyt väärään kohtaan, joten sen siirtelin oikeampaan paikkaan:

P1060526.jpgP1060586.jpgP1060587.jpg

klik

 

Sitten alustan kimppuun, vatsapahvit paikalleen ja palkkien puhdistelu, sekä maali pintaan.

P1060678.jpgP1060690.jpgP1060722.jpgP1060717.jpg

klik

 

Seuraavaksi käännetään varras toiselle kyljelle ja suoritetaan samankaltaisia toimenpiteitä sinne puolelle...

Posted

Toinen puoli alustasta sai samankaltaisen käsittelyn ja vatsapahvit nyt paikallaan:

P1060837.jpgP1060843.jpg

niks

 

Aloittelin myös osaröykkion puhdistelua... ensinkäsittelyssä simpukka ja rattiakseli:

P1060828.jpgP1060832.jpg

Osia jäljellä puhdistettavaksi siis riittävästi!

naks

 

Ainakin doglegien saumaan ajattelin vielä vetästä jonkinlaisen korikitin, onko raadilla ehdotuksia minkämoista lähdetään hankkimaan?

Posted

 

Ainakin doglegien saumaan ajattelin vielä vetästä jonkinlaisen korikitin, onko raadilla ehdotuksia minkämoista lähdetään hankkimaan?

 

Tina pohjuste ja pikkuinen butaanipuhallin biltemasta tms sitten puuttuu enää puulasta ja muutaman tutorialin katsominen youtubesta.

 

Btw mistä hommasit pintapellit doglegeihin

Posted

jonih kysyi korikitistä ja Tanhiksen vastaus liittyy tinaukseen. Kumpi tässä oli haussa vai molemmat?

 

Omaan projektiin ostit korikitit Puutarhakadun parcolorista samalla kun maalaustarvikkeitakin, vaikutti ihan hyvältä tuotteelta. Merkki ei tarttunut mieleen. Bilteman korikitistä on kuullut niin monta suositusta pysyä erossa, että en ole arvannut omissa laitteissa kokeilla.

 

jonih kirjoitti:

 

Ainakin doglegien saumaan ajattelin vielä vetästä jonkinlaisen korikitin, onko raadilla ehdotuksia minkämoista lähdetään hankkimaan?

 

 

Tina pohjuste ja pikkuinen butaanipuhallin biltemasta tms sitten puuttuu enää puulasta ja muutaman tutorialin katsominen youtubesta.

 

Btw mistä hommasit pintapellit doglegeihin

Posted
Tina pohjuste ja pikkuinen butaanipuhallin biltemasta tms sitten puuttuu enää puulasta ja muutaman tutorialin katsominen youtubesta.

 

Btw mistä hommasit pintapellit doglegeihin

Doglegin pintapellit ovat autocraftin tuotteita ja tulivat bugwelderiltä.

Jossain ainakin kehuivat jopa Gersonin peltejä paremminksi, mutta niistä ei ole doglelgien osalta kokemusta.

Hyvin nämä ainakin istuivat...

 

jonih kysyi korikitistä ja Tanhiksen vastaus liittyy tinaukseen. Kumpi tässä oli haussa vai molemmat?

 

Omaan projektiin ostit korikitit Puutarhakadun parcolorista samalla kun maalaustarvikkeitakin, vaikutti ihan hyvältä tuotteelta. Merkki ei tarttunut mieleen. Bilteman korikitistä on kuullut niin monta suositusta pysyä erossa, että en ole arvannut omissa laitteissa kokeilla.

Juu siis korikittiä nimenomaan ja tarkoitus töötätä tonne doglegin alasaumaan sisälokariin...

Tanhis varmaankin oletti, että tarkoitin tuota näkyville jäävää yläpuolen osaa?

Vaan kylläpä tässä tinahommiinkin vielä joudutaan...

 

Juu saman kaltaista palautetta itekin saanut bilteman tuotteista sentakia tätä lähdin kyselemäänkin.

Täytyypä siis visiteerata puutarhakadulla...

Posted
Tina pohjuste ja pikkuinen butaanipuhallin biltemasta tms sitten puuttuu enää puulasta ja muutaman tutorialin katsominen youtubesta.

 

Btw mistä hommasit pintapellit doglegeihin

Doglegin pintapellit ovat autocraftin tuotteita ja tulivat bugwelderiltä.

Jossain ainakin kehuivat jopa Gersonin peltejä paremminksi, mutta niistä ei ole doglelgien osalta kokemusta.

Hyvin nämä ainakin istuivat...

 

jonih kysyi korikitistä ja Tanhiksen vastaus liittyy tinaukseen. Kumpi tässä oli haussa vai molemmat?

 

Omaan projektiin ostit korikitit Puutarhakadun parcolorista samalla kun maalaustarvikkeitakin, vaikutti ihan hyvältä tuotteelta. Merkki ei tarttunut mieleen. Bilteman korikitistä on kuullut niin monta suositusta pysyä erossa, että en ole arvannut omissa laitteissa kokeilla.

Juu siis korikittiä nimenomaan ja tarkoitus töötätä tonne doglegin alasaumaan sisälokariin...

Tanhis varmaankin oletti, että tarkoitin tuota näkyville jäävää yläpuolen osaa?

Vaan kylläpä tässä tinahommiinkin vielä joudutaan...

 

Juu saman kaltaista palautetta itekin saanut bilteman tuotteista sentakia tätä lähdin kyselemäänkin.

Täytyypä siis visiteerata puutarhakadulla...

 

Juu yläosa oli mielessä.

Posted

3M jos korikitistä puhutaan. Bilipaliteeman kama kannattaa unohtaa.

 

Tinaus menee minusta paremmin tehokkaalla ja säädettävällä kuumailmapuhaltimella.

Posted

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hitsaaminen-ja-juottaminen/Juotostyokalut/Nestekaasupoltin-17608/

 

Linkin tapaisella itse polttimella olen tehnyt. kuumailma puhaltimessa ei omastamielestäni oikein tehot riitä tietty sillä on hyvä aloittaa ettei ole tinat samantien lattialla. Ja tietty ne tehot riippuu laitteestakin mutta yleisesti porukalla ei kuitenkaan ole tallissa muutaman sadan euron puhaltimia.

  • 2 weeks later...
Posted

Mjaa, jatketaampa tarinointia..

 

Akselin huoltotoimenpiteitä:

P1060857.jpgP1060861.jpg

klik

 

Myös sitä tinaa levitelty sekä lattialle, että helmoihin:

P1060895.jpgP1060896.jpg

klik

 

Osien puhdistelua jatkettu myös:

P1060955.jpgIMAG0621.jpg

klak

 

Safarit:

P1060909.jpgP1060914.jpgP1060940.jpg

niks

 

Pop outtia:

P1060976.jpgP1060997.jpgP1060967.jpg

naks

 

Kyliltä löyty tölkin raato, jota kävin sabotoimassa:

P1070052.jpgP1070039.jpgP1070055.jpgP1070057.jpg

kliketi

 

Juuri muuta nyt ei tähän hätään ole tapahtunutkaan...

 

 

Minkälaista radion antennia ihmiset on käyttäneet safarien kanssa?

Posted

Hieno esillepano ja hieno projekti!Planeetalla jolla elätte ei ilmeisesti jahkailla ja epäröidä liiemmin.

  • 2 weeks later...
Posted

mistä miinasta purit tuon huoltoluukku aihion, on sen verran reilun kokoinen? olen miettinyt tuommoista omaani.

Posted

Huoltoluukku loistava keksintö, itse teurastin variantista koska kompaktimman kokoinen.

Jos jaraku tarttee tölkin isoa luukkua niin mullon :)

  • 3 weeks later...
Posted

Näköjään riitti hommia vielä seuraavallekkin vuodelle...

 

Huoltoluukun asennus nyt valmis:

P1070078.jpgP1070093.jpgP1070107.jpg

kuvei

 

Koska jenkkimallissa ei ole vinkkareita tän ikäisessä, niin moiset tarvittiin.

Myös keulan vilkunreiät Umpeutuivat samalla:

P1070123.jpgP1070133.jpgIMAG0779.jpgIMAG0832.jpg

kuvatuksia

 

Etu ja sivuoveien pitsikoristeita vähän viimeistelty:

P1070273.jpgP1070401.jpgP1070559.jpgP1070623.jpgP1070629.jpg

kuveja

 

Jospa sitten seuraavaksi puskureita ja moottoriluukkua paikalleen vaikkapa...

  • 1 month later...
Posted

Ja tarina jatkuu...

 

Eli häkkyrä pyöräytetty fillareilleen ja taakse tuli samalla sujautetta ne säätölatat, joten fillarin irroitus onnistuu aavituksen paremmin nyt.

Edessä tuntuu myös säätövara riittävän...

 

Niitä puskureita soviteltu, ja myös tuo väärä ja käyrä moottoriluukku vaihtui:

P1070675.jpgP1070676.jpgP1070811.jpgP1070818.jpg

klik

 

Etulattia operoitu:

P1060361.jpgP1060614.jpgP1070218.jpgP1070640.jpg

klik

 

Keulan säätö oli jäänyt epähuomiossa sellaiseen asentoon, että raidetangot eivät enää liikkuneet, joten lääkitystä:

(tippalistaan näytti olevan 140cm lattiasta, pitäsköhän lisätä myös kuljettaja lääkitystä?)

P1070737.jpgP1070734.jpgP1070736.jpg

klik

 

Moottoriluukun saranapalkki oli kutakuinkin kadonnut saranoiden kohdalta:

P1070769.jpgP1070777.jpgP1070806.jpg

klik

 

Takapenkkiä hahmoteltu:

P1070986.jpgP1070922.jpgP1070940.jpg

klik

 

Ja vielä eteen ennen penkin tekoa piti tehdä penkille kannakkeet:

P1070844.jpgP1070973.jpgP1080014.jpgP1080052.jpg

klik

 

Ja tämän jälkeen etupenkkia alettu hahmotella:

P1080125.jpgP1080127.jpgP1080143.jpg

klik

Joku kyseli näitä bussin orkkis penkkejä multa, ja ne ois nyt saatavilla. Yhteystiedot lahjakkaasti kadotettu jne...

 

 

Kuulin villiä huhua, että viikonloppuna järjestettiin SE PERINTINEN volkkariristelily, onneksi on kaverit:

P1080121.jpg

En tiedä kenen puolesta pitää huolestua, itseni vai lumienkelin :)

Posted

Nyt on jätkällä avisten lukkopala lipsahtanu nurinperin.

Mun töppi, ohjeet jäi tallille.

Posted
Nyt on jätkällä avisten lukkopala lipsahtanu nurinperin.

Mun töppi, ohjeet jäi tallille.

No juu millä tollasia ilman ohjeita paikalleen saa... Tarkkasilmäistä menoa!
Guest Toheltaja
Posted

sul on samalla korolla auto sitte ku mullakin jos tippalistasta 140cm maahan :) Siitä ei hirmusti pääse alemmas ennenku ottaa runkopalkit tonttiin. Tubbaus tehty myös hieman eteenpäin, koska ei mahtunu rissa kumeineen muuten kääntymään ääriasentoon, otti etureunaan kii. Helpoiten tuli palliksen takatulipellistä/tasosta tuo, tosin jakkaralinja nousee pahasti, kun ei voi tehdä tota pattia penkin sisään...

  • 4 weeks later...
Posted

Tööt!

 

Juu eli äänimerkki paikalleen, hienosti pelaa!

 

Jonkinlaista modifikaatiota tämä laitos kaipasi vielä, joten tällaista keksitty tällä kertaa:

P1080178.jpgP1080203.jpgP1080211.jpgP1080233.jpg

klik

 

Myös etupenkit valmistuivat:

P1080287.jpgP1080356.jpg

klik

 

Ja takapenkkiä myös silitelty:

P1080334.jpgP1080346.jpg

klik

 

Maaliskuun alusta tuli sitten kevät ja happosateet täälä etelässä ja tämän seurauksena:

P1080308.jpgP1080442.jpgP1080443.jpgP1080448.jpg

Nyt pitäisi jostain keksiä umpikärry vuokralle, jotta tämän saisi kuskattua nukattavaksi. Vinkkejä enivan?

klik

 

No eipä tässä silti lannistuttu, vaan kohti uusia tempauksia, eli kylkilistoja sovittelemaan:

P1080372.jpgP1080393.jpgP1080420.jpg

Tässäkään ei vältytty yllätyksiltä, vaan CE oli riemukseni toimittanyt yhden listan aavistuksen liian lyhyenä

klik

 

Ja sitten vielä puskureihin koristelistoja:

P1080449.jpgP1080453.jpg

klik

 

  • 1 month later...
Posted

Seuraavanlaista murhetta:

 

Bussissa mitä ilmeisimmin takana thingin rummut (ainakin mielestäni varaosanumerot ja ulkonäkö täsmäsivät).

Ja näiden ansiosta vanne tulee todella ulos (vanteen sisäreunan ja jousilatan välillä noin 7-8cm tilaa) ja tämän takia se fillarin irrotuskin on niin tuskaa ainakin nykyisen kumin kanssa...

ja tämähän ei oikein sovi suunnitelmiin.

 

Jotenka minkä laitteiden (kupla/pallis/junis) rummut on sovitettavissa thingin rummun kanssa samaan booriin?

Ajatus on siis vaihtaa esim. kuplan 60-luvun (tai jonkin muun yhtensopivan laitoksen) rumpu tonne, mutta, kun ei ole varmaa tietoa, että sopiiku kuplan rummut samaan booriin, kun tuo thingin rumpu.

Epäilys on, että kuplan rumpu menisi sihen ainakin suoraan, vaan onko oikeasti näin?

 

Jotenka: millaisella kombolla ihmiset ovat IRS: setuppinsa rakentaneet (tukivarret, vetarit, navat, jarrut) ja mitkä boorit/rummut sopii keskenään?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...