metake Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Thingin rummuilta noi tosiaan näyttää ja varaosanumerokin täsmää... vai onko ässäkuplassa myös näin leveät rummut?Koska moisesta pitäisi olla kaikki hilut kotoisin... Ässän rummut on 4-pulttisia, joten siitä nuo ei ole, jos sitä meinasit. Jos en ihan väärin muista niin Thingissä ja ässässä on jarruissa samat sisäkamat, eli rummut on vaihtokelpoiset, jos joku muistaa paremmin niin vois valaista lisää? Quote Link to comment
masajee Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Palliksen/ minkään muut tukivarret ei kyllä levitä raideväliä. Vai asentaako joku ne niin että jousilatta menee käyräksi? Napa taas voi levittää raideväliä. Quote Link to comment
jonih Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Ässän rummut on 4-pulttisia, joten siitä nuo ei ole, jos sitä meinasit. Jos en ihan väärin muista niin Thingissä ja ässässä on jarruissa samat sisäkamat, eli rummut on vaihtokelpoiset, jos joku muistaa paremmin niin vois valaista lisää?No juu näinhän se onkin, en mä noita pultteja huomannut ajatella :D Olkoon siis Thingin rummut! Quote Link to comment
Guest Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Palliksen/ minkään muut tukivarret ei kyllä levitä raideväliä. Vai asentaako joku ne niin että jousilatta menee käyräksi? Napa taas voi levittää raideväliä. Jousilattahan tulee navan taakse kiinni? Eli kyllä palliksen varret levittää raideväliä, jos niitä käytetään pitää joko torsioputkea jatkaa tai latan ja tukivarren väliin tehdä levityspala. Quote Link to comment
masajee Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Jousilattahan tulee navan taakse kiinni? Eli kyllä palliksen varret levittää raideväliä, jos niitä käytetään pitää joko torsioputkea jatkaa tai latan ja tukivarren väliin tehdä levityspala. Ei kyllä aikanaan tarvinnut omaan tehdä mitään jatkoja tai levityspaloja eikä noi Porvwoon sällitkään ole tarvinnut...http://www.porvwoo.fi/documents/P1020242.jpg Quote Link to comment
JaniM Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Juu ei ja onnistuu 7x18" renkaan vaihtokin. Quote Link to comment
PZQ Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Mä väsäsin siten myös että ei tartte mitään speisereitä, 944 tukivarret (samatkunkuplan) ja palliksen vetarit. Vaikea sanoa mikä meni viduiks, mutta toimii kuittennii:) Täs höpinää http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11243-944-irs-junikseen-tehty/ Quote Link to comment
Tanhis Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Huutelen nyt täältä takaa huomion että ei kait pallon tukivarret levitä jos hitsaa sisäkiinnikkeet tarpeeksi syvälle vaihteiston sarviin. Vai estääkö joku tälläisen hulluuden? Quote Link to comment
PZQ Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Huutelen nyt täältä takaa huomion että ei kait pallon tukivarret levitä jos hitsaa sisäkiinnikkeet tarpeeksi syvälle vaihteiston sarviin. Vai estääkö joku tälläisen hulluuden? Juuri näin! Sisemmän kiinnikkeen sijainti merkitsevä:) Ainoa muljaaminen vetarin pituudella,, pallis - kupla - jokumuu.. Mikään ei estä minkäänlaista hulluutta... Quote Link to comment
aki Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 No ei siinä speissereitä tarvita ja raideleveydellä ja lattojen välisellä etäisyydellä ei ole korrelaatiota, erot löytyy laakeripesistä jotka ovat lattojen ulkopuolella. Niin ja myös kuplan IRS levittää raideväliä kuten myös 944 osat. Erilaiset vanne/rumpu/levy komboilla asiaa saa toki autettua. Juu ja ei herneitä - nää kaikki saa toimimaan ;) Palliksen/ minkään muut tukivarret ei kyllä levitä raideväliä. Vai asentaako joku ne niin että jousilatta menee käyräksi? Napa taas voi levittää raideväliä. Jousilattahan tulee navan taakse kiinni? Eli kyllä palliksen varret levittää raideväliä, jos niitä käytetään pitää joko torsioputkea jatkaa tai latan ja tukivarren väliin tehdä levityspala. Quote Link to comment
Västi Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Kun ottaa silmän käteen ja katsoo tarkemmin, niin kuplan hiluthan nuo onkin, anteeksi sekaannus. Tuo iso-viis takarumpu hämäs, vaikka sekään ei ole palliksesta. Tuo irssitys on kyllä toteutettavissa aikas monella tapaa, kupla/pallis/911/944. Jarrusysteemillä sitten saa säädettyä leveyttä. Quote Link to comment
Guest Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Huutelen nyt täältä takaa huomion että ei kait pallon tukivarret levitä jos hitsaa sisäkiinnikkeet tarpeeksi syvälle vaihteiston sarviin. Vai estääkö joku tälläisen hulluuden? Juuri näin! Sisemmän kiinnikkeen sijainti merkitsevä:) Ainoa muljaaminen vetarin pituudella,, pallis - kupla - jokumuu.. Mikään ei estä minkäänlaista hulluutta... Toki, noinhan se onnistuu. Tässä vaan käsittääkseni puhuttiin niistä klemmarivirityksistä orkkis torsioputkeen jolloin palliksen tukivarsi sijoittuu väkisinkin liian ulos. Quote Link to comment
jonih Posted November 23, 2011 Author Share Posted November 23, 2011 Eikä aikaakaan, kun kinkku jo killui vartaassa, vaikka joulusta ei ollut tietoakaan: kliketi klik Ja seuraavaksi kaiketi vatsapahvit paikalleen... Quote Link to comment
jonih Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Myös myytäväksi löytyy osaa jonkuverran, mutta pistän niistä vielä oman ilmoituksen, kun saan jotain fotoja osista napsittua. Ainakin seuraavanlaista ois tarjolla: - popoutteja pari - normi sivu ikkunoita muutama pari - kirkkaat sonderin kattoikkunat (8kpl) - etupenkit - 58-6(3?) takavalot - etuhelman alin vahvikepelti - varhaisen (sonderin?) takapenkin alle tuleva lämmityspömpeli - etuakseli (ruosteeton, näkyy kuvissa autossa poistettuna) - 58 - 63 moottoriluukku (ei oo suora) - saranoita ja saranatappeja laatikollinen erinäisiin oviin ja luukkuihin Arvon hinnat ja kuvat näille kun saan tehtyä tarkemman inventaarion ja tehtyä tuon ilmoituksen myyntipuolelle. Quote Link to comment
jonih Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Osatarjontaa tullut kivasti, kiitosta! Vielä tosin jotain puuttuu ja varmaan puoliakaan ei ole vielä tullut edes mieleen... Doglegit oli Californian pojat vaihtaneet tuoreemman bussin pelteihin, joten tähän oli saatava muutosta: klik Samalla ohimennen huomasin, että simpukan kiinnityspalkki oli jäänyt väärään kohtaan, joten sen siirtelin oikeampaan paikkaan: klik Sitten alustan kimppuun, vatsapahvit paikalleen ja palkkien puhdistelu, sekä maali pintaan. klik Seuraavaksi käännetään varras toiselle kyljelle ja suoritetaan samankaltaisia toimenpiteitä sinne puolelle... Quote Link to comment
jonih Posted December 8, 2011 Author Share Posted December 8, 2011 Toinen puoli alustasta sai samankaltaisen käsittelyn ja vatsapahvit nyt paikallaan: niks Aloittelin myös osaröykkion puhdistelua... ensinkäsittelyssä simpukka ja rattiakseli: Osia jäljellä puhdistettavaksi siis riittävästi! naks Ainakin doglegien saumaan ajattelin vielä vetästä jonkinlaisen korikitin, onko raadilla ehdotuksia minkämoista lähdetään hankkimaan? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 8, 2011 Share Posted December 8, 2011 Ainakin doglegien saumaan ajattelin vielä vetästä jonkinlaisen korikitin, onko raadilla ehdotuksia minkämoista lähdetään hankkimaan? Tina pohjuste ja pikkuinen butaanipuhallin biltemasta tms sitten puuttuu enää puulasta ja muutaman tutorialin katsominen youtubesta. Btw mistä hommasit pintapellit doglegeihin Quote Link to comment
aki Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 jonih kysyi korikitistä ja Tanhiksen vastaus liittyy tinaukseen. Kumpi tässä oli haussa vai molemmat? Omaan projektiin ostit korikitit Puutarhakadun parcolorista samalla kun maalaustarvikkeitakin, vaikutti ihan hyvältä tuotteelta. Merkki ei tarttunut mieleen. Bilteman korikitistä on kuullut niin monta suositusta pysyä erossa, että en ole arvannut omissa laitteissa kokeilla. jonih kirjoitti: Ainakin doglegien saumaan ajattelin vielä vetästä jonkinlaisen korikitin, onko raadilla ehdotuksia minkämoista lähdetään hankkimaan? Tina pohjuste ja pikkuinen butaanipuhallin biltemasta tms sitten puuttuu enää puulasta ja muutaman tutorialin katsominen youtubesta. Btw mistä hommasit pintapellit doglegeihin Quote Link to comment
jonih Posted December 9, 2011 Author Share Posted December 9, 2011 Tina pohjuste ja pikkuinen butaanipuhallin biltemasta tms sitten puuttuu enää puulasta ja muutaman tutorialin katsominen youtubesta. Btw mistä hommasit pintapellit doglegeihin Doglegin pintapellit ovat autocraftin tuotteita ja tulivat bugwelderiltä.Jossain ainakin kehuivat jopa Gersonin peltejä paremminksi, mutta niistä ei ole doglelgien osalta kokemusta. Hyvin nämä ainakin istuivat... jonih kysyi korikitistä ja Tanhiksen vastaus liittyy tinaukseen. Kumpi tässä oli haussa vai molemmat? Omaan projektiin ostit korikitit Puutarhakadun parcolorista samalla kun maalaustarvikkeitakin, vaikutti ihan hyvältä tuotteelta. Merkki ei tarttunut mieleen. Bilteman korikitistä on kuullut niin monta suositusta pysyä erossa, että en ole arvannut omissa laitteissa kokeilla. Juu siis korikittiä nimenomaan ja tarkoitus töötätä tonne doglegin alasaumaan sisälokariin...Tanhis varmaankin oletti, että tarkoitin tuota näkyville jäävää yläpuolen osaa? Vaan kylläpä tässä tinahommiinkin vielä joudutaan... Juu saman kaltaista palautetta itekin saanut bilteman tuotteista sentakia tätä lähdin kyselemäänkin. Täytyypä siis visiteerata puutarhakadulla... Quote Link to comment
Tanhis Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 Tina pohjuste ja pikkuinen butaanipuhallin biltemasta tms sitten puuttuu enää puulasta ja muutaman tutorialin katsominen youtubesta. Btw mistä hommasit pintapellit doglegeihin Doglegin pintapellit ovat autocraftin tuotteita ja tulivat bugwelderiltä.Jossain ainakin kehuivat jopa Gersonin peltejä paremminksi, mutta niistä ei ole doglelgien osalta kokemusta. Hyvin nämä ainakin istuivat... jonih kysyi korikitistä ja Tanhiksen vastaus liittyy tinaukseen. Kumpi tässä oli haussa vai molemmat? Omaan projektiin ostit korikitit Puutarhakadun parcolorista samalla kun maalaustarvikkeitakin, vaikutti ihan hyvältä tuotteelta. Merkki ei tarttunut mieleen. Bilteman korikitistä on kuullut niin monta suositusta pysyä erossa, että en ole arvannut omissa laitteissa kokeilla. Juu siis korikittiä nimenomaan ja tarkoitus töötätä tonne doglegin alasaumaan sisälokariin...Tanhis varmaankin oletti, että tarkoitin tuota näkyville jäävää yläpuolen osaa? Vaan kylläpä tässä tinahommiinkin vielä joudutaan... Juu saman kaltaista palautetta itekin saanut bilteman tuotteista sentakia tätä lähdin kyselemäänkin. Täytyypä siis visiteerata puutarhakadulla... Juu yläosa oli mielessä. Quote Link to comment
Lasse Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 3M jos korikitistä puhutaan. Bilipaliteeman kama kannattaa unohtaa. Tinaus menee minusta paremmin tehokkaalla ja säädettävällä kuumailmapuhaltimella. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 9, 2011 Share Posted December 9, 2011 http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hitsaaminen-ja-juottaminen/Juotostyokalut/Nestekaasupoltin-17608/ Linkin tapaisella itse polttimella olen tehnyt. kuumailma puhaltimessa ei omastamielestäni oikein tehot riitä tietty sillä on hyvä aloittaa ettei ole tinat samantien lattialla. Ja tietty ne tehot riippuu laitteestakin mutta yleisesti porukalla ei kuitenkaan ole tallissa muutaman sadan euron puhaltimia. Quote Link to comment
jonih Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 Mjaa, jatketaampa tarinointia.. Akselin huoltotoimenpiteitä: klik Myös sitä tinaa levitelty sekä lattialle, että helmoihin: klik Osien puhdistelua jatkettu myös: klak Safarit: niks Pop outtia: naks Kyliltä löyty tölkin raato, jota kävin sabotoimassa: kliketi Juuri muuta nyt ei tähän hätään ole tapahtunutkaan... Minkälaista radion antennia ihmiset on käyttäneet safarien kanssa? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 http://www.scottmooreart.com/gallery/safari_antenna.htm Tuolta yksi esimerkki safariantennin valmistamiseen. Itselläni oli tälläinen idea mutta ei mitään hajua että mahtaako safarit aikuisten oikeasti mennä ohi tästä antennista. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/5378.jpg Quote Link to comment
Guest speedy Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Hieno esillepano ja hieno projekti!Planeetalla jolla elätte ei ilmeisesti jahkailla ja epäröidä liiemmin. Quote Link to comment
rockford Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Tossa yks versio, noita avattia luukkuja tossa on vaan liian vähän... Quote Link to comment
jaraku Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 mistä miinasta purit tuon huoltoluukku aihion, on sen verran reilun kokoinen? olen miettinyt tuommoista omaani. Quote Link to comment
Jorrma Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Kyliltä löyty tölkin raato, jota kävin sabotoimassa Olisko tossa tekstissä maininta luukun alkuperästä. Quote Link to comment
PZQ Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Huoltoluukku loistava keksintö, itse teurastin variantista koska kompaktimman kokoinen. Jos jaraku tarttee tölkin isoa luukkua niin mullon :) Quote Link to comment
Tanhis Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/62accessories/page13a.jpg Tehtaan yksi ratkaisu safari antennille. Quote Link to comment
jonih Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/62accessories/page13a.jpg Tehtaan yksi ratkaisu safari antennille. Kas, toihan ois fiksu, mutta joutuu vaan vetään piuhan tonne taakse. Huoltoluukku on tölkistä juu Quote Link to comment
jonih Posted January 14, 2012 Author Share Posted January 14, 2012 Näköjään riitti hommia vielä seuraavallekkin vuodelle... Huoltoluukun asennus nyt valmis: kuvei Koska jenkkimallissa ei ole vinkkareita tän ikäisessä, niin moiset tarvittiin. Myös keulan vilkunreiät Umpeutuivat samalla: kuvatuksia Etu ja sivuoveien pitsikoristeita vähän viimeistelty: kuveja Jospa sitten seuraavaksi puskureita ja moottoriluukkua paikalleen vaikkapa... Quote Link to comment
Barney Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Hyvällä sykkeellä valmistuu ja hianon näköstä jälkeä.. Quote Link to comment
jonih Posted February 16, 2012 Author Share Posted February 16, 2012 Ja tarina jatkuu... Eli häkkyrä pyöräytetty fillareilleen ja taakse tuli samalla sujautetta ne säätölatat, joten fillarin irroitus onnistuu aavituksen paremmin nyt. Edessä tuntuu myös säätövara riittävän... Niitä puskureita soviteltu, ja myös tuo väärä ja käyrä moottoriluukku vaihtui: klik Etulattia operoitu: klik Keulan säätö oli jäänyt epähuomiossa sellaiseen asentoon, että raidetangot eivät enää liikkuneet, joten lääkitystä: (tippalistaan näytti olevan 140cm lattiasta, pitäsköhän lisätä myös kuljettaja lääkitystä?) klik Moottoriluukun saranapalkki oli kutakuinkin kadonnut saranoiden kohdalta: klik Takapenkkiä hahmoteltu: klik Ja vielä eteen ennen penkin tekoa piti tehdä penkille kannakkeet: klik Ja tämän jälkeen etupenkkia alettu hahmotella: klik Joku kyseli näitä bussin orkkis penkkejä multa, ja ne ois nyt saatavilla. Yhteystiedot lahjakkaasti kadotettu jne... Kuulin villiä huhua, että viikonloppuna järjestettiin SE PERINTINEN volkkariristelily, onneksi on kaverit: En tiedä kenen puolesta pitää huolestua, itseni vai lumienkelin :) Quote Link to comment
DOODAH Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Nyt on jätkällä avisten lukkopala lipsahtanu nurinperin. Mun töppi, ohjeet jäi tallille. Quote Link to comment
jonih Posted February 16, 2012 Author Share Posted February 16, 2012 Nyt on jätkällä avisten lukkopala lipsahtanu nurinperin.Mun töppi, ohjeet jäi tallille. No juu millä tollasia ilman ohjeita paikalleen saa... Tarkkasilmäistä menoa! Quote Link to comment
aki Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Korkeus näyttää hyvältä, samoin vannevalinta edessä - ei tarvetta korjata lääkitystä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 sul on samalla korolla auto sitte ku mullakin jos tippalistasta 140cm maahan :) Siitä ei hirmusti pääse alemmas ennenku ottaa runkopalkit tonttiin. Tubbaus tehty myös hieman eteenpäin, koska ei mahtunu rissa kumeineen muuten kääntymään ääriasentoon, otti etureunaan kii. Helpoiten tuli palliksen takatulipellistä/tasosta tuo, tosin jakkaralinja nousee pahasti, kun ei voi tehdä tota pattia penkin sisään... Quote Link to comment
jonih Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 Tööt! Juu eli äänimerkki paikalleen, hienosti pelaa! Jonkinlaista modifikaatiota tämä laitos kaipasi vielä, joten tällaista keksitty tällä kertaa: klik Myös etupenkit valmistuivat: klik Ja takapenkkiä myös silitelty: klik Maaliskuun alusta tuli sitten kevät ja happosateet täälä etelässä ja tämän seurauksena: Nyt pitäisi jostain keksiä umpikärry vuokralle, jotta tämän saisi kuskattua nukattavaksi. Vinkkejä enivan? klik No eipä tässä silti lannistuttu, vaan kohti uusia tempauksia, eli kylkilistoja sovittelemaan: Tässäkään ei vältytty yllätyksiltä, vaan CE oli riemukseni toimittanyt yhden listan aavistuksen liian lyhyenä klik Ja sitten vielä puskureihin koristelistoja: klik Quote Link to comment
jonih Posted April 29, 2012 Author Share Posted April 29, 2012 Seuraavanlaista murhetta: Bussissa mitä ilmeisimmin takana thingin rummut (ainakin mielestäni varaosanumerot ja ulkonäkö täsmäsivät). Ja näiden ansiosta vanne tulee todella ulos (vanteen sisäreunan ja jousilatan välillä noin 7-8cm tilaa) ja tämän takia se fillarin irrotuskin on niin tuskaa ainakin nykyisen kumin kanssa... ja tämähän ei oikein sovi suunnitelmiin. Jotenka minkä laitteiden (kupla/pallis/junis) rummut on sovitettavissa thingin rummun kanssa samaan booriin? Ajatus on siis vaihtaa esim. kuplan 60-luvun (tai jonkin muun yhtensopivan laitoksen) rumpu tonne, mutta, kun ei ole varmaa tietoa, että sopiiku kuplan rummut samaan booriin, kun tuo thingin rumpu. Epäilys on, että kuplan rumpu menisi sihen ainakin suoraan, vaan onko oikeasti näin? Jotenka: millaisella kombolla ihmiset ovat IRS: setuppinsa rakentaneet (tukivarret, vetarit, navat, jarrut) ja mitkä boorit/rummut sopii keskenään? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.