non-hippy Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Mun kapeeluukkusessa roikkui kanssa alaviistoon. Suoristin sen ketjuja lyhentämällä aivan samasta alkoholipoliittisesta syystä. Ketjujen päällä on suojana sellaista taipuisaa ohutseinäistä muoviletkua. Päistä niitattu ketjulenkin läpi että pysyy paikoillaan. Voi se olla ketjun kolinoitakin vaimentamassa. Quote Link to comment
aki Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Perfektionisti tekee kulmaan vielä parin asteen kompensaation valitun stuukin mukaan. Ilmapussimiehet tietty korjaa pinnan maaston tilanteessa kuin tilanteessa. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2014 Author Share Posted February 27, 2014 (edited) Vedenpoisto putket tuli tänään rävellettyä ambulanssi luukun kourulle korissa.Tämä on varmaankin alunperin mennyt toiselta puolelta luukun aukipitolirpaketta mutta en ottanut riskiä ettei se sitten enää sopisikkaan paikalleen niinpä tein tuollaisen ryssävinkkelin tuohon putkeen niin meni näppärästi.Sit tuli tuollaiset vahvikkeet väsättyä kourun päihin vedenpoisto reikien päälle kun sellaiset on tehdas versioissakin. Edited February 27, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted March 16, 2014 Author Share Posted March 16, 2014 (edited) Nonni nyt kun itse ei enää tarvitse amppari luukkua niin näitä pompsahtelee myyntiin siellä täällä. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1595126 Edited March 16, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
ARTO Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Nonni nyt kun itse ei enää tarvitse amppari luukkua niin näitä pompsahtelee myyntiin siellä täällä. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1595126 Ruosteella hyvä kilohinta, huh. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 16, 2014 Author Share Posted March 16, 2014 Itse huomasin joskus että parempi aloittaa ruosteisesta paskasta luukusta rakentaminen kun luukusta mitä ei ole olemassa. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 Taka-alanurkasta tuli sheivattua palliksen puskurin kiinnitys nystyrä pois ja sitten tina päälle. Vähän pitää vielä korin saumakohtaa hioda jollain kun lamelli ei mahtunut väliin. 1 Quote Link to comment
eturauhanen Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Tostahan tuli helkutin hyvä. Tarttee toi tinailun ihmeellinen maailma ottaa haltuun kans. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 3, 2014 Author Share Posted September 3, 2014 (edited) Pientä motivaation puutetta taas ollut ja ajattelin tehdä jotain pientä että pääsisi taas autotallissa hengailuun kiinni. Putsasin hyllyjä ja bongasin hakuvalon eli siivoaminen jäi siihen ja rupesin hiomaan rokkoista kromia irti maalausta varten. Uudelleen kromauttamiseen en halunnut lähteä kun auton vanhassa kuvassakaan se ei krominen ollut. Lähtökohta oli aika rokkoinen Purkamisen jälkeen kuulapuhalsin lampun ja hioin rokot pois dremelin virsikirjalaikalla. Sitten pohjamaali pintaan ja hiomaväri pensselillä kun en jaksanut ruveta ruiskua putsaamaan näin pienen palikan takia. Äsken se oli sitten tän näköinen Hiominen siis vielä kesken ja muutama osakin pitäisi vielä hioda loppuun kun täytyi vähän rokkoa paikata beltzonalla. Linssikin putsaantui ja kiillottui aika hyvin vaikka vähän pelkäsin että syvä syöpymät estäisi hopeoimisen. Edited September 3, 2014 by Tanhis 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 18, 2015 Author Share Posted September 18, 2015 No kait tämänkin rakentamista on taas jatkettava. Pelkääjän b-tolppa on joskus aikoinaan vaihdettu jonkun sortin kolarin seurauksena ja kuten voi kuvitella 70-80 luvun korjaukset ei ollut ihan samaa tasoa kuin nykypäivänä. Eli aloitin vanhan irroituksen ja samalla menee myös doglegi vaihtoon niin rajulla kädellä voi irroitella vanhat pois. Myös kone tuli hommattua projektia varten. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 20, 2015 Author Share Posted September 20, 2015 Jarruja tuli tänään purettua irs muunnosta varten. Jos joku kaipaa uusia rattaita tai kuoria pikkunapasiin alennusvaihteisiin niin mulla olis toi setti kaupan. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 1, 2015 Author Share Posted October 1, 2015 (edited) B- tolppa saatu irti ja vanha doglegi myös ja nyt kylmäsovitus että miten vihreä sisäpelti istuu paikalleen. Seuraavana vuorossa olisikin parioven helman irroitus että b-tolppaa voi ruveta mallaamaan paikalleen. Samalla tietty tarttee sovittaa myös pariovi paikalleen. B- tolppa saatu irti ja vanha doglegi myös ja nyt kylmäsovitus että miten vihreä sisäpelti istuu paikalleen. Seuraavana vuorossa olisikin parioven helman irroitus että b-tolppaa voi ruveta mallaamaan paikalleen. Samalla tietty tarttee sovittaa myös pariovi paikalleen. Edited October 1, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
non-hippy Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Nyt olis hyvä paikka tehdä turvavyölle yläkiinnityspaikka väliseinään, jos siis sellasen kattoo tarpeelliseksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 1, 2015 Author Share Posted October 1, 2015 Tuo amppariseinä on sen verta hepposesti kasassa että siihen ei kannata ilman suurempia tukia kiinnittää yhtään mitään. Mutta hyvä huomio ja laitetaan mietintään. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Rikoin sitten eilen vielä päivänpäätteksi yli15 vuotta palvelleen makitan rälläkän. No ensiksi marssin lähellä olevaan honkkariin katsomaan tarjontaa 34€ olisi saanut einhell rälläkän. Mietin että tuo on vähän liikaa halpis rälläkästä ja googlasin nopeasti mitä makitan rälläkät maksaa. No jäi einhell hyllyyn ja ajelu makita kauppaan 50€+alv makitan pikkurälläkkä joka oli parisataa wattia tehokkaampi kun vanha. Eniten hommassa harmitti se että meni harvinaista talliaikaa hukkaan kun sompaili ympäri kaupunkia uuden rälläkän perässä. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 4, 2015 Author Share Posted October 4, 2015 (edited) Mitä tehdään kun ei ole sopivaa ulosvetäjää 4-pultti rummuille. No tietty rumpu palasiks. Nyt näyttää siltä että pikkunapasen juniksen jarrukilpeä pitää modata kun keskireikä on 5mm pienempi. Sit kun se on suurennettu pääsee shimmailemaan rumpua ja nopeen mittailun tuloksena katoin että 17mm pitäisi juniksen rummusta koneistaa pois että mahtuu irs vetarin tynkään. Edited October 4, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted October 4, 2015 Author Share Posted October 4, 2015 Nonni kilpi sopii laakeripesän reijän suurennoksen jälkeen mutta uudemmassa kilvessä on parin millin vahvike niin joko pitää uudemmasta kilvestä ottaa tarvittava shimmi tai ihan ekaksi testaan olisiko eri laakerinkansista ratkaisijaa ongelmaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 5, 2015 Author Share Posted October 5, 2015 (edited) Nonni vanhasta kilvestä sai shimmin ettei juniksen kilpi pääse liikkumaan. Kun kilpi asia oli ratkaistu niin sovitin rumpua ja sinnehän se sujahti ja stefasarjan mukana tullut 1mm shimmi välissä rumpukaan ei ottanut enää kiinni kilpeen. Nyt vaan pitäisi kiikuttaa kasa kamaa hiekkapuhallukseen ja sen jälkeen sorvarille että saisi sipaistua 17mm pois rummusta että saisi napamutterinkin vielä kunnolla kiinni. Samalla mietin että voisi olla fiksua sorvata vararumpukin samalla jos jostain tuollaisen yhden juniksen rummun helpolla löytää. Edited October 5, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
metake Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 jos jostain tuollaisen yhden juniksen rummun helpolla löytää. Mulla vois olla, jos ei mennyt jo romukuormaan. Mistäs mä tunnistan että se on oikeanlainen? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 5, 2015 Author Share Posted October 5, 2015 (edited) Sopii kuplan booreihin ja rummussa tuo svirl vahviste. Ja nyt kun rupesin tätä juniksen jarrukilven käyttöä pohtimaan niin ehkä sille on syynsä miksi kuplan jarrukilvessä on 2mm vahvike säätömuttereilta työsylinterille. No tietty siksi kun jarrutuksen aiheuttama kiertovoima kohdistuu siihen vahvikkeeseen. No miksi juniksen kilvessä ei ole tätä vahviketta no tietty siksi kun säätömutterit ja sylinteri pultataan suoraan alennusvaihteeseen. Eli nyt vaihtoehtona on ottaa kuplan jarrukilvet käyttöön ja hommata käsijarru vaijereille adapterit että ne saa toimimaan kuplan kilven kanssa tai sitten hitsata laakeripesän valuun/tukivarteen vaadittava tuki. Ehdotuksia... Hitsaamalla saisi käytettyä enemmän aikakaudelle kuuluvia jarrupalikoita ja myös vaijerit. Kun taas kilvenvaihdolla sinne menisi helpommin saatavissa olevat 70-luvun jarrukamat sisään mutta vaijereiden kanssa tarvitsisi ihmetellä ja tilata adapterit (tai näin olen lukenut) Edited October 5, 2015 by Tanhis 1 Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Mulla on Juniksen kilpi tuollaisella toisesta kilvestä leikatulla shimmillä. Juniksen jarrukamat ja rumpu. Ainakin 61/62:ssa omat käsijarruvaijerit menee ilman mitään adaptereita kun laittaa kilvet puolelta toiselle silleen että sylinteri tulee ylä ja säätömutterit alapuolelle. Eroavaisuutena tietenkin mulla on swing eikä IRS. Käsittääkseni noita käsijarrun adaptereita ovat käyttäneet leveäluukkusissa juniksissa swing lootissa. 1 Quote Link to comment
Kujis Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Mulla leveäluukkusessa 20mm jatkoholkit (adpterit?) käsijarrun kuoressa muuten ei käsijarrun säätö ei riitä siellä kepin päässä. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 6, 2015 Author Share Posted October 6, 2015 Mulla on Juniksen kilpi tuollaisella toisesta kilvestä leikatulla shimmillä. Juniksen jarrukamat ja rumpu. Ainakin 61/62:ssa omat käsijarruvaijerit menee ilman mitään adaptereita kun laittaa kilvet puolelta toiselle silleen että sylinteri tulee ylä ja säätömutterit alapuolelle. Eroavaisuutena tietenkin mulla on swing eikä IRS. Käsittääkseni noita käsijarrun adaptereita ovat käyttäneet leveäluukkusissa juniksissa swing lootissa. Miten sulla toteutettu se että säätömutterit tai työsylinteri ei väännä jarrukilpeä se tietty on selvää että juniksen käsijarruvaijerit menee juniksen vakio rumpuun. Pitääkin kurkata että kuinkamonta eri käsijarruvaijerivaihtoehtoa junikseen on ollut. Ja eikö ilmaaminen ole melkein mahdotonta perinteisin menetelmin jos sylinteri on väärinpäin. Eli miksi kilvet pitää kääntää puolelta toiselle? Onko tukivarsi/vetari edessä. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 6, 2015 Author Share Posted October 6, 2015 Mulla leveäluukkusessa 20mm jatkoholkit (adpterit?) käsijarrun kuoressa muuten ei käsijarrun säätö ei riitä siellä kepin päässä.Eli tätä tarkoitin adapterilla en vain muistanut mitä sinne väliin piti laittaa. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Ei minulla ole tuota shimmiä kummempaa kilvessä enkä ole huomannut jarrukilven kanssa ongelmia. En ole varma onko minulla tuo shimmi hitsattu kilpeen, ei jaksa muistaa. Pitää talvella tarkastella jos tulee laatikko vaihdettua harvempaan ja jarrut purettua. Kilvet taisin laittaa puolelta toiselle kun käänsin sylinterit ylös ja säätömutterit alas jotta käsijarruvaijerit sai lähtemään kilven läpi normisti eteenpäin. Tällöin vaijerit tulee mukavasti madalletussa swing juniksessa latan alta. Vakiokorkusessa juniksessa ne taitaa mennä latan yli (?) Jarrujen ilmaamisessa no problemo. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Ei minulla ole tuota shimmiä kummempaa kilvessä enkä ole huomannut jarrukilven kanssa ongelmia. En ole varma onko minulla tuo shimmi hitsattu kilpeen, ei jaksa muistaa. Pitää talvella tarkastella jos tulee laatikko vaihdettua harvempaan ja jarrut purettua. Kilvet taisin laittaa puolelta toiselle kun käänsin sylinterit ylös ja säätömutterit alas jotta käsijarruvaijerit sai lähtemään kilven läpi normisti eteenpäin. Tällöin vaijerit tulee mukavasti madalletussa swing juniksessa latan alta. Vakiokorkusessa juniksessa ne taitaa mennä latan yli (?) Jarrujen ilmaamisessa no problemo. Ok pitäävielä miettiä että onko omat teoreettiset huolet siis turhia. Ja mitä noihin vaijereihin tulee niin täytyy varmaan nekin katsastaa ennen lopullista kokoonpanoa että miten ne sitten loppupeleissä tekee. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Mites väki on tehnyt etuovien väljien saranatappien uusimisen. WW myy ns ekan ylikoon sarana tappeja .317" ja toisen ylikoon .321" nyt vaan mietin että riittääkö mulle tuo eka ylikoko ja jos tilaan samalla 50€ kalvaimen niin mietin kuinka löysille saranoille tuo eka ylikoko on tarkoitettu. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Etuakselin tingeltangelitkin saapui tontille. Vielä tarttis päädyt hommata. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 8, 2015 Author Share Posted October 8, 2015 Sit löyty sopivat 1 1/2" lämmönvaihtimetkin. Onko hyviä ehdotuksia millä noihin saisi oikeasti hyvän ja toimivan pinnoitteen päälle. Quote Link to comment
SePi Posted October 9, 2015 Share Posted October 9, 2015 Sit löyty sopivat 1 1/2" lämmönvaihtimetkin. Onko hyviä ehdotuksia millä noihin saisi oikeasti hyvän ja toimivan pinnoitteen päälle. No jos vaikka käyttäsit Aurajoella, jossa hapottavat ekaks maalit sun muut pois ja sitten pistävät sinkkikylpyyn. Tulee ehkä rumat, mutta luultavasti kestävät Quote Link to comment
Tanhis Posted October 10, 2015 Author Share Posted October 10, 2015 Mites sinkki kestää kuumuutta. Vähän vaan vieroksuttaa ajatus palaneesta sinkistä lämmitysilmassa. Yhden mestan kyl tietäisin missä saisi kuumasinkkiruiskutuksen ehkä tehtyä. Quote Link to comment
SePi Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 Niinpä, kuumetessaan wikipedian mukaan alkaa muodostua sinkkioksidia, jolla on omat vaaransa. No sitten Marteliuksen palvelut Quote Link to comment
Tanhis Posted October 10, 2015 Author Share Posted October 10, 2015 Pitää varmaan ajella jokupäivä marteliukselle ihmettelemään vaihtoehtoja. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 12, 2015 Author Share Posted October 12, 2015 (edited) Oliko olkien flippaamiseen olemassa katsastuksellista estettä. Ja amppariseinän raami laseineenkin tuli ostettua. En sit tiedä tuleeko tuota koskaan asennettua kun tuossa on omat hyötynsä ja haittansa mutta onpahan olemassa. Edited October 12, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
jazi Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Tuohon pakosarjojen pinnoitukseen on olemassa myös keraaminen pinnoitus. Kotikonsteilla tehtävästä on hyviä ja huonoja kokemuksia, mutta pääosin hyviä, jos pohjatyöt on hyvin tehtyjä. Myrkyllisyydestä ei sitten mitään tietoa, mutta voisi kuvitella että kysymyksessä on jonkin sortin "emali" eli metallioksideja kuumetessa syntyy. Ainakin halpamaista tuotuja lasitettuja astioita ei tulisi käyttää kuumassa, koska niiden lasitteessa saatettu käytetty lyijyä. Quote Link to comment
Virtanen Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Mites väki on tehnyt etuovien väljien saranatappien uusimisen. WW myy ns ekan ylikoon sarana tappeja .317" ja toisen ylikoon .321" nyt vaan mietin että riittääkö mulle tuo eka ylikoko ja jos tilaan samalla 50€ kalvaimen niin mietin kuinka löysille saranoille tuo eka ylikoko on tarkoitettu. Itsellä ohjelmassa kuplan ylikokotapit 8,1/8,2/8,5 ja tuo viimeinen korjaa jo todella väljän saranan. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 12, 2015 Author Share Posted October 12, 2015 Voi nyt hitto nyt vasta kurkkasin että mitä tuli laitettua tilaukseen aircooledin kautta. Meinasi mennä väärä tappi ja kalvain tilaukseen. Eli ww myy ekan ylikoon kalvainta joka oikeasti taitaakin olla vakiokoon kalvain. .317 inches = 8.0518 millimeters Ja toka ylikoko on .321 inches = 8.1534 millimeters Ja tokan ylikoon kalvain on taasen .3220 inches = 8.1788 millimeters Quote Link to comment
Virtanen Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Kuplan (varmaan muissa sama) tapit on aina 5 satkua alle nimellismitan, ja kalvain tasakymppi. Tapin pyällys estää kiertymisen väärästä kohtaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 17, 2015 Author Share Posted October 17, 2015 Noni nyt kun pariovien helman sain irti niin pääsin testaamaan uuden b-tolpan pohjapeltiä paikalleen. Eli itseporautuvilla ruuveilla laitoin kiinni kun on niin paljon muuttujia mitä pitää ottaa huomioon ettei voi vaan hepata kiinni ja toivoa parasta. Myös ilmanputsarien kansien siipimuttereihin tein joskus tälläiset modaukset ettei tartte hampaat irvessä vääntää siipimuttereita kiinni. Räpläsin myös vähän bensasuodattimen kanssa kun ajattelin etta sopisi hyvin aikakaudelle kyseinen härveli konehuoneeseen. Oikeanlainen bensahanakin tuli hommattua. Korjaussarja tuohon pitää joskus asentaa että saa varmasti toimimaan tiiviisti ja herkästi. Avaamalla ja rasvaamalla rupesi toimimaan kohtuu herkästi mutta kun suojakumikin on rikki niin pakko se korjaussarja on hommata. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 6, 2016 Author Share Posted February 6, 2016 Noni taas kaikki muut hommat vieneet ajan eli vähän hiljaista ollut tallissa. Eli b-tolpan aluspellin ja päällipellin sain sovitettua ja sivupelti ptäisi vielä hitsata ja ennen sitä varmaan pitää ruiskia tolpan sisään maalia. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.