Guest Posted November 17, 2011 Posted November 17, 2011 Homma lähti siitä liikkeelle, että päätin lepuutella paritalvea niin että en tee mitään projektia. Kuinkas kävikään eräällä kahvituntina duunikaveri kertoi että hänen pihalla oleva kupla on tiellä. Sanoin että 400e tarjottu kuplasta, vastaus oli "tuu hakee huomena". Auto on siis 72vuoden 1600cc moottorilla oleva normaalia normaalimpi kupla. Väri on alunperin ollut oranssi, mutta ilmeisesti 80luvulla joku on suihkassut ruiskukittiä auton yli ja jättänyt vesisateeseen, sitten yrittänyt kuivatella autoa ja vetänyt metallihohto vihreän värin pintaan, tuloksella että tänäpäivänä pinnasta irtoilee ISOJA laattoja kittiä, maali on kyllä hyvin kiinni kitissä, mutta kitin ja orkkis värin välissä on liukasta. Itseasiassa volksrodin rakennus on käynyt mielessä jo usean vuoden, mutta en ole saanut aikaiseksi ostaa aihiota kyseistä tarkoitusta varten. Nyt on aihio ja nyt tehdään. Olen ideoinut aika tarkoin minkälaisen haluan lopputuloksen olevan. punainen, ehkä alkuperäisen korkuisella katolla, lyhennetyllä perällä, niin että moottori näkyy hyvin, keula pitää olla sileä ja vanhemmalla konepellillä, sisusta äärimmäisen pelkistetty valkopuna tucknroll sisusta, taakse leveämpää peltivannetta, eteen hiukan kapeampaa. Auton olis tarkoitus valmistua keväällä 2012. tänään auton kolmantena omistuspäivänä, tuli purettua lokasuojat pois, yllätyksiä ei juuri tullut, etulokarin alla jalkatilaan päin oli mätää ja takalokarien alla ei ollut juurikaan mitään sanottavaa. pyrin laittelemaan kuvia viikonlopun aikana projektista, saa kommentoida, tarjota osia, apua, ideoita, vinkkejä,. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 Onnea matkaan. Eli kun sanot volksrod, tarkoitatko lokaritonta peliä? Ja eturenkaat tavalla tai toisella kauemmas tuulilasista? Quote
jaraku Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 eikös sinunkin pitäny tehä jonkinlainen volsrods? Quote
-tipi- Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 Itekkin oon miettiny tuota onkkelmaa, kun akseliväliä ei saa pidentää, niin siirtäis koppaa taaksemmas, et saa eturenkaat lähemmäs keulaa. "Samalla vaivallahan" sen sit lyhentäs choppais, sektiois ja droppais... Quote
seppo mäntykivi Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 Sama kait toi on miten sen tekee, kilpiin ei saa kuitenkaan. Jos tekee lokasuojilla, niin mielestäni entistä rumemman näköinen. Tekee miten haluaa ja ajaa puuhakilvillä.... Quote
Tuomo Lehmikangas Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 eikös sinunkin pitäny tehä jonkinlainen volsrods? Tarkoitat minulle tuon? Joo, on ollut pitkään suunnitelmissa ja voi olla että jotain tulee joskus tehtyäkin. Suunnitelmat tietenkin sen verran muuttunut, että enää ei olisi ajatusta kilpiin yrittää = helpompi tehdä. Jos ei muuta, niin saa ainakin takapihalla kiertää rinkiä jos sais joskus radan tehtyä.. Eli isoja suunnitelmia paljon, mutta vähän aikaa mihinkään.. Quote
Guest Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 täälähän käy keskustelu kuumana :) Tarkoitus on siis rakentaa lokasuojaton kupla, eli volksrod. Tänään on teipattu kattoon choppaus viivat ja huomena toivottavasti kerkee viuhuttaa kulmahiomakonetta + rautasahaa. Quote
metake Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 Tarkoitus on siis rakentaa lokasuojaton kupla, eli volksrod. Tämä ei siis ole tulossa rekisteriin? Joten onko tästä odotettavissa lajinsa tyylipuhdas edustaja? Quote
Guest Posted November 18, 2011 Posted November 18, 2011 jotakuinkin juuri tämänlainen pitäisi valmistua tallista keväällä. Quote
PärBerg Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Eikös joku tommosen kurasuojattoman häksättimen tehny ja sai kilpiinkin? Missäs sillä nykyjänsä ajellaan? Quote
Guest LUFTSICK TAKIS Posted November 20, 2011 Posted November 20, 2011 toi musta majaili viimeksi ruotsissa Quote
Guest Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Tänään tuli pilkottua katto tolpista 60mm ja samalla tuli leikattua moottorin ympäriltä turhat pellit pois. huomenna jatkuu... Quote
Guest Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 kuviakin tulee kun jaksais siirtää koneelle. tänään tuli hitsattua takatolpat ulkopuolelta kokoon, ennen sitä kaivelin uretaanit pois koteloista. Quote
Guest Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Hiukan on yritetty tehdä taas eteenpäin. Katon kaikki pilarit on hitsattu kunnolla takasin paikalleen, moottorin "tulipelti" pitäisi vielä hitsata kiinni takaisin koriin. Takatolppien kittauksessa ja hiomisessa oli muuten aika urakka :) huomena jos kemppailis kojelaudan reikiä kiinni, tai alkaisi suunnittelemaan ovenkarmien choppausta. Quote
Hebster52 Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Ilman kuvia tää ei oo edes tapahtunu. ;D Quote
Guest Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Meinaatko siirtää koria? Alkuun oli tarkoitus siirtää, mut se alko näyttää pahalta kun kone jää jemmaan. ei ole nyt jaksanu tehdä nyt oikee mitää, vissii joku flunssa. . Quote
Guest Posted December 4, 2011 Posted December 4, 2011 Oven takaa voi raapaista palan pois, niin ei tuu huono... Quote
Hebster52 Posted December 4, 2011 Posted December 4, 2011 Esimerkiks tää Tobben Ruotsissa 10 vuotta sitten rakennettu on lyhennetty B-tolpan takaa vakio pohjalevyllä. Quote
Guest Posted December 5, 2011 Posted December 5, 2011 joo ei se ihan kauheelta näytä.. mut mielummin täyskokoinen kori. viikonloppuna tuli hitsailtuu loputkin kattoon liittyvät jutut ja frendi kanttas 2mm pellistä helmakotelot siistimään ulkonäköä. Samalla huitasin katon ja takakyljet oranssiin pintaväriin, joka tosin on vasta eka "tarkastelu"kerros, pistin väriä niinpaljon että pienemmät naarmutkin peittyi, voi hioa tasaseks ja vetää sit uudestaan kun vedän auton kokonaan yli. Quote
Guest Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Tähän on selkeesti tullut stoppi? lisää kuvaa ja tarinaa... Quote
Guest Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Niinhän sitä luulis että stoppi on tullut, mutta ei ole, HÄHÄÄ! kävin tänään hakee ison kasan osia. kaikki moottorin pellit kromattuina + pakosarjat + laturinjalankromattuna + öljytikun + punaset tulpanjohdot ja 44weber IDF kaasarit superpitkillä imukauloilla. Tämän lisäksi sisusta on verhoilijan käsissä. Joudun sittenkin maalaamaan auton tummanpunaiseksi, sekin pitäisi vielä tehdä, samalla pääsen korjaamaan vielä muutaman paikan tuosta korista. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Miedon näköinen on choppaus. Tai sitten kuvakulma hämää. Paljonko otit ja miten? Paljonko lähti esim tuulilasin karmista? B-tolpasta? Kallistitko, levititkö kattoa? Quote
Guest Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Miedon näköinen on choppaus. Tai sitten kuvakulma hämää. Paljonko otit ja miten? Paljonko lähti esim tuulilasin karmista? B-tolpasta? Kallistitko, levititkö kattoa? 6cm lähti. koko alalta, kattopeltiin en koskenut, pilareita tuli kallistettua leikkaamalla "kolmioita" pois välistä ja hitsaamalla takaisin kiinni. mittasin että nyt tuulilasi on saman korkuinen kuin splitin vakio, eli 33cm Quote
jori Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Saiskos kuvia jostain muusta kulmasta kans? Tosi nätisti oot saanu tsopattua ku ei osu silmiin liian rajusti ainakaan tosta kulmasta. Muutenki kiintoisa prokkis ku varmaan monella on ollu ajatuksena rakentaa rodi:D Quote
Tanhis Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Toi kyllä nyt munmielestä huutaa sektiointia Quote
SePi Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Korkeaksi kökkyräksi jää... Olisko tässä ollu melkolailla katulaillinen tavoite? Quote
JaniM Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Tuossa olis jo tyyliä ja tavoitetta. Myöskään tuo akvaariolasi ei oikein maistu tuohon Tanarin koriin. Quote
Hebster52 Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Tuon "akvaariotuulilasin" ja katon etuosan vois muokata samoin kuin minä tein minun rodissa seuraavasti: Muuttaa kyllä ulkonäköä huomattavasti. Yläkarmi on dropattu lisää n. 20mm ja katon etuosa pyöristetty samoin kuin vanhemmissa. Quote
Guest Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Juuri näin, mutta lasi on jo minimi mitassa... Kangsteri lippa hukkais kivasti ton suoran lasinreunan... Quote
Hebster52 Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Jos tuulilasin korkeus on nyt sama kuin vakio splitissä siinä on kyllä vielä varaa madaltaa tuulilasin yläreunaakin.. Kattoahan ei ole madallettu enempää kuin tuo luvallinen.. Ja jos moittii otat splitin mukaan josta saa mitata paljonko matalempi toi tuulilasi on... ;) Quote
Guest Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Olinhan Mä oikeessa... Ei täällä mitään tapahdu. Laita nyt edes lisää kuvia. Quote
Guest tompelo Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 kyllä se etenee, käyty toteamassa kun toimittelin lisää osia. vietyjen osien perusteella taitaa tulla jossain vaiheessa melkoinen peli.ps. osat ei varmaankaan tulleet tähän yksilöön..:) pss.. milloin tulet hakemaan kaik loput osat ? Quote
Guest Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Sattuneesta syystä itseäni kiinnostaa tää projekti, sillä utelen... Kansa vaatii tilanneraportointia... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.