-Alex- Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Kuinkas pitkä on IRS jousituksen takaiskari? Kiinni ja auki - mitta lenkistä lenkkiin. Ajattelin taaksekin coiloverit laittaa, mitta hakusessa. Quote Link to comment
JaniM Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Silloinhan sun pitää mitata omasta että tulee oikein. Madallus ym, kun vaikuttaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Tarkoitus madaltaa 30-60mm takaa korkeintaan. En tiedä tosin IRS iskarin mittoja, hyllyssäkään ei ole iskareita joita vois mittailla. Tietenkin sopiva iskari pitää katsoa sen mukaan mitä madaltaa. Quote Link to comment
JaniM Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Kait sulta löytyy mittanauha ;) Vai mikäs nyt oikein ajatuksena sulla? Auto niin tonttiin kun menee ja mittaa, sekä ylös kuin haluaa ja taas mittaa. Siinähän ne mitat tuli. Quote Link to comment
-Alex- Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Auto ei ole kasassa niin ei pääse mittaamaan mitenkään :) Vakioiskarin mitan kun sais, niin siitä pääsee eteenpäin hyvin. Foxin coiloverit tulee taakse, samat kuin eteen mendeolan paketin mukana, ainoa sopivalta vaikuttava mitta on 13.100" / 9.650 http://www.foxracingshox.com/product.ph ... ref=filter Quote Link to comment
pipo_esa Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Paljos on swingin ja irssin iskarissa eroa? Pituus ja kiinnitys Quote Link to comment
kari kittilä Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Mulla oli 1303S kuplassa takana Bilsteinit näillä mitoilla, mitat otettu silmukan keskeltä silmukan keskelle - vapaa pituus 410mm - kasaan painettuna 310mm Quote Link to comment
-Alex- Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 Eli tuo QA1 15"-11.25"(381-283mm) iskari aika passeli vakiokorkuiseen tai vähän madallettuun kuplaan. Seuraavat vaihtoehto ovat 17"-11.625" (432-295mm) ja 14"-10.125"(356-257mm), viimeinen voi olla paras vaihtoehto jos haluaa madaltaa takapäätä 40-50mm. http://www.qa1.net/qa1_motorsports/drag ... table.html 944 turbo tukivarressa on pohjaanlyöntikumin paikka omassa, mutta iskareihin olisi hyvä kans laittaa pohjaanlyöntikumit, siihen saa varteen QA1:selta pohjaanlyöntikumit jotka vähentävät joustovaraa n.15mm. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Kun hommaatte QA1 iskareita niin ehdottomasti 2 napilla joilla saa säädettyä sisään ja ulos vaimennusta erikseen. Jousiksi kannattaa myös valita oikeanlaiset jäykkyydet. Tuntuupa toimivan hyvin ainaki muutamissa VW tuotoksissa näillänurkin. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Tiedustelussa että 15" vai 14" malli QA1:selta passaa 944 alutukivarsien kanssa paremmin kun madaltaa 30-50mm. Tässä alutukivarret + 14" QA1:set takana, tähän myös myin uniball setupin. Passelin korkuinen takapää, auto on rata / slalom käytössä usassa: Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Lainaan samaa. Minkälaisia perusvaihtoehtoja löytyy madallettuihin irsseihin? Kannattaako vaan kylmästi ottaa mitta käteen ja mitata maksimi/minimi pituudet ja sit saapastella lähimpään tarvikeliikkeeseen ja kysyä sieltä sopivaa iskaria? Quote Link to comment
Ketsa Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 (edited) Jos tarkoitus on hakea ajo-ominaisuuksiakin, niin paikallisen varaosaputkan sijaan ottaisin yhteyttä mittaamisen jälkeen tuonne http://www.rallyracefin.fi/ Puulaakista löytyy ihan hyvin alustaosaamista ja heidän myymät Spaxit ovat ihan hyviä ja kohtuu laadukkaita iskareita (ei ne mitään Koneja ole, mutta hintaansa nähden kestäneet radalla isojenkin poikien autoissa kohtuu hyvin). EDIT: Tosin normi IRS:issä ei ainakaan minulla ole tullut vakioiskarin pituudesta ongelmaa. Edited December 31, 2014 by Ketsa Quote Link to comment
PZQ Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Bilstein B46 käy http://shop.speedparts.se/en/prod/929396/suspension/bilstein-shockabsorber/b46-2293.html Toimii mutka/suora ajossa 100%, mulla esim irs-pakussa noi iskarit ja 60 ft enkka katurenkaalla 1,98 s -Pete- Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 (edited) Mittasin just että nykykorkeus ilman koria iskarin mitta on 31cm. Lopullisella ajokorkeudella arvioin että pituus olis n. 27cm plus/miinus korkeintaan 5cm? Edited December 31, 2014 by Hebster52 Quote Link to comment
VW-63 Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 www.rallyracefin.fi Suosittelen myös. Muutamat säädettävät GAZ:t mittojen mukaan on tullut tilattua. Quote Link to comment
Simon Templar Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Voiko tavallisen öljyiskarin asentaa ylösalaisin niin että se vielä toimii? Hakusessa iskari jonka sisäänpainettu mitta ~200 ja ulosvedettynä 320. Ajokorkeus olisi ~260. Sellasia löytyy joissa on lenkki alaalla ja pultti yläällä. Asennus on vähän hankala taakse kun se yläpää pitäis olla lenkillä ja alapäällä ei niin väliä. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Tälläiset mitat joskus itse kaivoin varaosaliikkestä eli lenkki lenkki iskareita pitäisi olla kaikki. Nissan vanette taka iskari 225-323mm Volvo PV 200-285 Peräkärry iskarit (lyhyempi malli) 245-350 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.