Jump to content

Takaiskarin mitta IRS


-Alex-

Recommended Posts

Posted

Kuinkas pitkä on IRS jousituksen takaiskari? Kiinni ja auki - mitta lenkistä lenkkiin. Ajattelin taaksekin coiloverit laittaa, mitta hakusessa.

Posted

Tarkoitus madaltaa 30-60mm takaa korkeintaan. En tiedä tosin IRS iskarin mittoja, hyllyssäkään ei ole iskareita joita vois mittailla. Tietenkin sopiva iskari pitää katsoa sen mukaan mitä madaltaa.

Posted

Kait sulta löytyy mittanauha ;)

Vai mikäs nyt oikein ajatuksena sulla?

Auto niin tonttiin kun menee ja mittaa, sekä ylös kuin haluaa ja taas mittaa. Siinähän ne mitat tuli.

  • 1 year later...
Posted

Eli tuo QA1 15"-11.25"(381-283mm) iskari aika passeli vakiokorkuiseen tai vähän madallettuun kuplaan. Seuraavat vaihtoehto ovat 17"-11.625" (432-295mm) ja 14"-10.125"(356-257mm), viimeinen voi olla paras vaihtoehto jos haluaa madaltaa takapäätä 40-50mm.

 

 

http://www.qa1.net/qa1_motorsports/drag ... table.html

 

 

944 turbo tukivarressa on pohjaanlyöntikumin paikka omassa, mutta iskareihin olisi hyvä kans laittaa pohjaanlyöntikumit, siihen saa varteen QA1:selta pohjaanlyöntikumit jotka vähentävät joustovaraa n.15mm.

Posted

Kun hommaatte QA1 iskareita niin ehdottomasti 2 napilla joilla saa säädettyä sisään ja ulos vaimennusta erikseen. Jousiksi kannattaa myös valita oikeanlaiset jäykkyydet. Tuntuupa toimivan hyvin ainaki muutamissa VW tuotoksissa näillänurkin.

Posted

Tiedustelussa että 15" vai 14" malli QA1:selta passaa 944 alutukivarsien kanssa paremmin kun madaltaa 30-50mm.

 

Tässä alutukivarret + 14" QA1:set takana, tähän myös myin uniball setupin. Passelin korkuinen takapää, auto on rata / slalom käytössä usassa:

 

IMG_0043.jpg

 

HPIM0620.jpg

 

DSCF6174_zps2136e7fc.jpg

  • 1 year later...
Posted

Lainaan samaa. Minkälaisia perusvaihtoehtoja löytyy madallettuihin irsseihin? Kannattaako vaan kylmästi ottaa mitta käteen ja mitata maksimi/minimi pituudet ja sit saapastella lähimpään tarvikeliikkeeseen ja kysyä sieltä sopivaa iskaria?

Posted (edited)

Jos tarkoitus on hakea ajo-ominaisuuksiakin, niin paikallisen varaosaputkan sijaan ottaisin yhteyttä mittaamisen jälkeen tuonne

http://www.rallyracefin.fi/

 

Puulaakista löytyy ihan hyvin alustaosaamista ja heidän myymät Spaxit ovat ihan hyviä ja kohtuu laadukkaita iskareita (ei ne mitään Koneja ole, mutta hintaansa nähden kestäneet radalla isojenkin poikien autoissa kohtuu hyvin).

 

EDIT: Tosin normi IRS:issä ei ainakaan minulla ole tullut vakioiskarin pituudesta ongelmaa.

Edited by Ketsa
Posted (edited)

Mittasin just että nykykorkeus ilman koria iskarin mitta on 31cm. Lopullisella ajokorkeudella arvioin että pituus olis n. 27cm plus/miinus korkeintaan 5cm?

Edited by Hebster52
  • 2 years later...
Posted

Voiko tavallisen öljyiskarin asentaa ylösalaisin niin että se vielä toimii? Hakusessa iskari jonka sisäänpainettu mitta ~200 ja ulosvedettynä 320. Ajokorkeus olisi ~260. Sellasia löytyy joissa on lenkki alaalla ja pultti yläällä. Asennus on vähän hankala taakse kun se yläpää pitäis olla lenkillä ja alapäällä ei niin väliä.

Posted

Tälläiset mitat joskus itse kaivoin varaosaliikkestä eli lenkki lenkki iskareita pitäisi olla kaikki.

 

Nissan vanette taka iskari 225-323mm

 

Volvo PV 200-285

 

Peräkärry iskarit (lyhyempi malli) 245-350

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...