Jump to content

Paras tulppa kuplaan taajama ajelussa.


Guest Jussinbussi

Recommended Posts

Guest Jussinbussi

Otsikko kertoo kaiken. Tulee tuolla kuplalla (vakio 1300) ajettua lähes 100% taajama ajoa ja hyvin lyhyitä pyrähdyksiä pitkin päivää. Mikäs olisi hyvä? Tällä hetkellä bosch w7ac ja nokeentuu kovasti ja bensaa palaa.

 

-Jussi

Link to comment

Kaikki muut tulpat on kuplaan historiaa ja yksi on ylitse muiden :)

 

Bosch WR78G

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=11-0825

 

Kyseessä on Boschin 4-kärkinen liukukipinätulppa, jota saa nykyään myös lyhytkierteisenä. Itse olen ajanut pitkäkierteisellä versiolla erilaisilla autoilla vuosia, kuplassa mulla on ollut tuplakaasarikoneessa samat ko. tulpat jo 2 kesää, n. 10 tkm, ja meinasin niillä ajaa vielä ensikesänkin, ja seuraavankin. Ei nokeennu, ei pimene, ei edes kastuessaan.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Palloilia

Tulppien ostoa olisi tiedossa

 

Käykö tuo Bosch WR78G tulppa typ4 koneeseen? lämpöarvoltaan jne?

 

EDIT: oliko kierre pitkä vai lyhyt

Link to comment
Käykö tuo Bosch WR78G tulppa typ4 koneeseen? lämpöarvoltaan jne?

Ei käy, typ 4 koneessa on pitkä kierre ja tuo yo. on lyhyellä kierteellä, mutta WR78 käy.

 

WR78G = lyhyt kierre

WR78 = pitkä kierre

Link to comment
Osaako kukaan suositella Boschin pikkutulppaa 044 kansiin? Itsellä pimennyt jo muutama NGK DPR8 EA-9 tulppa, kun seokset on vielä hieman rikkaalla.

 

 

Vaihda vaikka ensin pykälän kylmempään...

Link to comment
Osaako kukaan suositella Boschin pikkutulppaa 044 kansiin? Itsellä pimennyt jo muutama NGK DPR8 EA-9 tulppa, kun seokset on vielä hieman rikkaalla.

Vaihda vaikka ensin pykälän kylmempään...

Kylmä tulppa pimenee helpommin kuin kuuma jos seos on liian rikkaalla, kokeiltu on.

Link to comment
Osaako kukaan suositella Boschin pikkutulppaa 044 kansiin? Itsellä pimennyt jo muutama NGK DPR8 EA-9 tulppa, kun seokset on vielä hieman rikkaalla.

Vaihda vaikka ensin pykälän kylmempään...

Kylmä tulppa pimenee helpommin kuin kuuma jos seos on liian rikkaalla, kokeiltu on.

 

Piti kirjoittaa kuumempaan eli NGK numeroilla kertoen pienempi numeroiseen! Vakiotulppa jos on ns vitonen, kasi on jo aika kylmä.

Link to comment
Osaako kukaan suositella Boschin pikkutulppaa 044 kansiin? Itsellä pimennyt jo muutama NGK DPR8 EA-9 tulppa, kun seokset on vielä hieman rikkaalla.

D8EA kestää hyvin paksulla seoksella myrkytystä. Prätkäkäytössä ainakin todettu toimivaksi turbokoneissa.

Link to comment

Miksei tuo convertteri tunne bossin vanhaa platinatulppaa W7AP, tuota 90 luvulla jokkiksessa paljon käytetty.

 

Mitäs raati sitten suositteleen jokkismoottoriin, käy kuumana ja usein myös tosi rikkaalla. :) Itse olen käyttänyt bossin W7AC tulppaa jokkis moottoreissa.

 

Rompetoreja kun kiertää niin monella on laatikko tolkulla champpionin tulppaa, löytyykö niistä jotakin hyvällistä kisa sekä katu käyttöön? (ovat monesti todella halpoja)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...