Jump to content

Symmetrinen pukkikeula?


Recommended Posts

Kevätväsymykseen nautitut vitamiinit aiheuttavan luomisen vimmaa ja kun hammastankosysteemit ei onnistunu, ni kysytään nyt tästä mielipidettä - että toimisiko?

 

Otetaan yksi tavallinen pukkikeula ja laitetaan siihen uusi ja tiukka simpukka. Tehdään toisesta simpukasta apusimpukka = poistetaan se rullasysteemi sisältä, että jää pelkkä pystyakseli nätisti liikkumaan (täytyy tehdä jotain virityksiä vaikka putkella ja laakeroinnilla, että pysyy paikoillaan). Laitetaan raidetangot ulompiin päihin ja sovitetaan simpukoiden väliin esim vasen raidetanko, johon on kiinnitetty ohjausvaimentimen vaatima rei'itetty pää (tätä ei oo kuvassa)

Onko RHD pitman arm (siis se kääntötanko) erilainen kuin LHD en tiedä - mutta jos on, niin hankitaan se sitten eBay UK:sta.

Onko tolla nyt muuta merkitystä, kuin saada saman mittaiset raidetangot ja kun ne on lyhyemmät ja tulee enempi niiden vääntövarsien suuntaisesti ni luulis hiukan vaikuttavan bump steerinkiin.

 

Ohessa kuva, josta selvinnee osa haahuilevasta ajatuksen juoksusta.

 

Symmetrinen%2520pukkikeula.jpg

 

editoitu typoja ja laitettu siistimpi kuva...

Link to comment

 

Mutta eikö siihen voisi laittaa jonkun toisen auton apusimpukan?

 

Varmaan, mutta tuo kuplan simpukka tois siihen just sen symmetrian ja olis kaikkein helpoin toteuttaa. Varsi olis oikeassa paikassa ja oikean mittainen. Lisäksi rakenne on aika vahva, eikä klappia synny helpolla kuten kumipuslilla tms toteutetuissa on tapana

Link to comment
Kartturille oma ratti samalla. :-)

 

t. Mika

 

ai niiku näin?

 

Jotenkin tuntuu, että tossa on pakko olla kaks simpukkaa, niin kuin sepin hahmotelmassa.

 

Tai sitten vaan rattaat ja ketju tuolla pellin takana...?

Link to comment

ai niiku näin?

 

Jotenkin tuntuu, että tossa on pakko olla kaks simpukkaa, niin kuin sepin hahmotelmassa.

 

Siinäpä aivan loistava ajo-opetukseen soveltuva auto. Tuolla kelpais opettaa omat muksut ajamaan. :-)

 

t. Mika

Link to comment

ai niiku näin?

 

Jotenkin tuntuu, että tossa on pakko olla kaks simpukkaa, niin kuin sepin hahmotelmassa.

 

Siinäpä aivan loistava ajo-opetukseen soveltuva auto. Tuolla kelpais opettaa omat muksut ajamaan. :-)

 

t. Mika

 

Tuo on ollut kouluautona ja on se sama auto, joka oli Sambassa myynnissä.

Link to comment

Lontoon murteella sain monia vastauksia maailmalta ja oli onni, että en ennättäny pahentamaan tilannetta lyhkäsillä raidetangoilla. Joten se tästä aivotyöstä ja jousitus-ohjausgeometrioista meikäläisen kohdalla...

Link to comment

Ne on kuulemma ne lyhyet raidetangot isompia ongelmia kuin pitkät siihen aurauskulman muutokseen. Ilmeisesti lyhyet toimii vain wishbone- ja macpersontyyppisissä, joissa joustoliike suuntautuu pääasiassa vain ylä-ala suuntaan. Pukkikeulassa akseliväli muuttuu enemmän jouston mukaan ja silloin etuviistosta tulevat lyhyet raidetangot ei ihan toimi kun mitta ja suunta laakeroinnista ei oo sama kun niillä vääntövarsilla. Toisaalta tuon etujouston liikerata ei oo normiajeluissa kovin iso ja varsinaisesti kuulemma tähän haritus auraus ongelmaan törmätään rankemmassa maastoajossa, rallissa tms. Siinäpä ne kommentit tiivistetysti

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...