NordBling Posted November 13, 2012 Author Posted November 13, 2012 Tänään akseli kaventui ja koppa keventyi. Kiitos Valto ja erityiskiitos Rufus :-) Ihan hirveesti ei massoja enää kopassa oo, mut nysväämisessä palaa aikaa. Kaikki ikkunat ja tiivisteet on ny veks. Öpaut kaikki korin korjauspalat alkaa olemaan tontilla, astinaludat vaan uupuu, unohtu tilata... Moottorin osat alkaa ja olla kaikki olemassa, senkin kasaus vois pikkuhiljaa alkaa. Laatikkoon ois nyt etsinnöissä 4.125 välitys, tai koko toosa. Samoin lyhyistä suojaputkista on pulaa. Auttakee... Kuvia ei tänää tullu otettua, mut laitetaa tähän jotain, ku ette te kumminkaa tekstejä lue, kuvia vaa kattelette. Quote
NordBling Posted November 20, 2012 Author Posted November 20, 2012 Tänää oli sitte alustamassaa silmissä, hiuksissa, ja vaikka missä. Kaula-aukosta tietty paidan sisäänki ----> rintakarvat ruostesuojattu. Ja seon pojat ny sillai että tää koppa on vedettävä pellille jos meinaa hyvän saada. Ruosteet saumoista ja mistä sitte löytyykään pitää puhaltaa samalla... Parit korjauspellit tuli tilattua ja, mm takahelma, josta tehään mallia irrotetava. Oisko tähän mahollista saada kuvia eri variaatioista? Quote
JustinCase Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Muistin että jossain oon nähnyt step-by-steppinä ton irtoperähomman. Ja näinhän se onnaa ainakin yhden reseptin mukaan. Quote
Tanhis Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Muistin että jossain oon nähnyt step-by-steppinä ton irtoperähomman. Ja näinhän se onnaa ainakin yhden reseptin mukaan. Internet toimii näköjään eritavalla siellä pohjoisessa kun mulla ei linkki toimi täällä etelässä. Quote
JustinCase Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Linkissä moga. Nyt pitäis näkyy. Ja kuvat on tosiaan DooDah´n sambaan laittamat. Quote
-tipi- Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Itse näkisin irtoperän ja irrotettavan takahelman hieman eri asioina. Toisen tekisin huoletta, toista en tekis toista kertaa. Quote
Pedalpusher Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Itse näkisin irtoperän ja irrotettavan takahelman hieman eri asioina. Toisen tekisin huoletta, toista en tekis toista kertaa. Kumpi oli häjympi vaihtoehto? Omasta kokemuksesta irtoperä on kyllä muuten tosi hyvä mutta vielä kun sen sais tiivistettyä jollain hyvällä pysyvällä lopputuloksella joka kestää irrottelua ja kiinnittelyä eikä tarvi joka kerran jälkeen erikseen sen tiivistyksen kanssa painia. Jere joskus sanoi kokeilleensa H-profiili? kumitiivistettä mitä oon miettiny itsekki, ei hyvä. -Mikko- Quote
Guest pep Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Itse näkisin irtoperän ja irrotettavan takahelman hieman eri asioina. Toisen tekisin huoletta, toista en tekis toista kertaa. Kumpi oli häjympi vaihtoehto? Omasta kokemuksesta irtoperä on kyllä muuten tosi hyvä mutta vielä kun sen sais tiivistettyä jollain hyvällä pysyvällä lopputuloksella joka kestää irrottelua ja kiinnittelyä eikä tarvi joka kerran jälkeen erikseen sen tiivistyksen kanssa painia. Jere joskus sanoi kokeilleensa H-profiili? kumitiivistettä mitä oon miettiny itsekki, ei hyvä. -Mikko- Irrotettavan takahelman kanssa pitää kuitenkin tehdä "huoltoluukut" jos on tarvetta päästä esim säätämään kaasareita esim penkityksen yhteydessä... Quote
metake Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Irrotettavan takahelman kanssa pitää kuitenkin tehdä "huoltoluukut" jos on tarvetta päästä esim säätämään kaasareita esim penkityksen yhteydessä... Hyvin mulla on sormet mahtuneet IDF:ien kanssa ilman huoltoluukkujakin. Ja kun hankin sopivan räikkä-ruuvimeisselin niin on saanut tyhjäkäyntisuuttimetkin vaihdettua. Quote
NordBling Posted November 22, 2012 Author Posted November 22, 2012 Irrotettavan takahelman kanssa pitää kuitenkin tehdä "huoltoluukut" jos on tarvetta päästä esim säätämään kaasareita esim penkityksen yhteydessä... Hyvin mulla on sormet mahtuneet IDF:ien kanssa ilman huoltoluukkujakin. Ja kun hankin sopivan räikkä-ruuvimeisselin niin on saanut tyhjäkäyntisuuttimetkin vaihdettua. Nå mut sää ååtki erikoistapaus :-) Meil muil ei ehkä riitä näppäryys, ja oishan sinne kiva nähdäkin. Ja se, mitä tässä haen, on mahdollisuus asentaa moottori irrottamatta kaasareita/imareita jne. Kun se voi olla et tän auton moottoreista ei vieteriä vedetä kauheen pitkälle... Junouvadaimiin. Oisko irrotettavan helman, ja Porin discohileen postaaman kuvasarjan välissä jotain variaatioo? Quote
Guest Toheltaja Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Huoltoluukut on ihan ok, sihin ku laittaa kivan tiivarinauhan väliin niin toimii hyvin, ja sopivasti niittimuttereilla tms kiinni niin on näpsäkkä irroittaa... Quote
NordBling Posted November 24, 2012 Author Posted November 24, 2012 Ku kerra Kauppi käskee, ni sit totellaa. Maalit pois, tavalla tai toisella. Varaston hyllyllä on odottanu Hempelin maalinpoistoaine jo useamman vuoden että pääsis hommiin, mut onneks tähänastiset veneiden pohjat mitä oon rempannu on ollu niin paskasti maalattu maahantuojan toimesta että ihan kaapimalla on pärjänny. Kuvakollaashi: Kaks käsittelyä, eka puol tuntii, toinen kerta tunti. Ulkona autokatoksessa lämpö oli jotain viis astetta, ei ehkä ihanneolosuhde, mut jostain piti alottaa. Tärkeintä oli kai se ettei aine kuivu kesken homman, siks kelmu. Vanerilastalla ilman mitää senkummempaa kihnuttelua lähti tollai irti. Huuhtelu ja nopee kuivaus, ja pannuhuoneeseen säilöön ettei ruastu. Pitää vissii hommata isompi pannuhuone mihin mahtuu koppa, se saa myrkyt niskaan tiistaina. Quote
karvanoppa Posted November 24, 2012 Posted November 24, 2012 Siisti rojekti mutta eikö tuo pohjalevy olis kannattanu hiekkapuhalluttaa? Sitten olis puhdas pinta ja näkyis kaikki piiloruosteetkin + että olis helppo hitsata. Joo nafta ja tärpätti pehmittää vanhan alustamassan ja on helppo kaapia/pestä pensselillä pois. Quote
NordBling Posted November 24, 2012 Author Posted November 24, 2012 Siisti rojekti mutta eikö tuo pohjalevy olis kannattanu hiekkapuhalluttaa? Sitten olis puhdas pinta ja näkyis kaikki piiloruosteetkin + että olis helppo hitsata. Joo nafta ja tärpätti pehmittää vanhan alustamassan ja on helppo kaapia/pestä pensselillä pois. Et oo eka kun kysyy samaa. Massan alta löytyy 99 prosenttisesti virheetön maalipinta, jotenkin tuntuu pöljältä mennä rikkomaan sitä pintaa. Saumoissa on jotain pientä, ne saa kyllä hiekkaa niskaansa, mut vaan niiltä osin ku on tarpeellista. Yläpuolella on enemmän ruosteen tekemiä jälkiä, mut nekin saa kaivettua helposti puhtaaksi. Tää rojekti on odottanu tekijäänsä kuivassa säilössä viimeset 20+ vuotta, eli aihio on melko hyvä, ainaki nykymittapuun mukaan. Quote
NordBling Posted November 25, 2012 Author Posted November 25, 2012 Voi meisseli, langansyötön säätö rikki, tuuttaa täysillä kokoajan. Onneks ei oo etuakseli ihan ohutta tavaraa ni pysty isolla virralla ja riittävällä päättäväisyydellä kiinnitysraudat hitsaama takas. Korjaisko vai hommaisko uuden. Kellää myytävänä miggiä tumpelolle? Quote
metake Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 NordBling said: Korjaisko vai hommaisko uuden. Kellää myytävänä miggiä tumpelolle? Tuossa jotain pohdintaa asiasta päätösten tueksi: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/11165-täytelanka-migit/ Quote
NordBling Posted November 26, 2012 Author Posted November 26, 2012 Okei, Kemppiä tuntuu kaikki kehuvan mutku ei oo sitä toimintatonnia laittaa tähä ny. Dear Santa, MinarcMig 200 Evo kuusen alle kiitos... Moon ollu tosihelvetinkiltti Quote
NordBling Posted November 26, 2012 Author Posted November 26, 2012 Sain Esabin pelaamaan, eli suurempää hätää ei ny taas oo. Mut silti, rakas Joulupukki, jos luet Volkkaripalstaa, lista ei oo muuttunu. Kopasta alottelin maalinpoistoo tänään. Maalinpoistoaineella lähti päällimmäinen kerros pois, mutta alin kerros piti kaapia metallilastalla veks. Sitte ku vielä sipasi polyesterilaikalla vai mikä me sen nimeks ny sovittiinkaa, ni jälki oli kuvan mukasta. Quote
NordBling Posted November 27, 2012 Author Posted November 27, 2012 Maalinpoisto jatku tänään, ja oppimiskäyrä olikin jyrkkä. Nimittäin tuli hoksattua helppo ja pölytön tapa poistaa maalit, suht hankalistakin paikoista. Tässähän on kokoajan käytetty Hempelin maalinpoistoainetta, osin siks, ettei se juurikaan käryä eikä aiheuta mitään myrkkypilveä työmaalle, ja osin siks että sitä sattu olemaan, ja osin hinnan vuoksi. 2,5 litraa Motonetissa 58€. Nyt tuli kokeiltua kaikenlaisia vehkeitä, harjoja ja lastoja millä pehmenneen maalin sais pois, ja ylivoimasen voiton vei villikissa porakoneella pyöritettynä. Pyöränkotelot, kattokourut ym sai kerralla puhtaaks, suorista pinnoista puhumattakaan. Suorahkot pinnat sipasin vielä epäkeskolla, ni pinta oli vähintäänki siedettävä. Katto osin putsattuna ja osin jo hiottuna (takanurkka) Vähän piti tontittaa että yletty keskelle... ...ja sitte takas telineeseen että pääsee sisältä jatkamaan. Quote
NordBling Posted November 29, 2012 Author Posted November 29, 2012 Tästä... ...tähän reilussa puolessa tunnissa. Edellä maitulla metodilla. Quote
Barney Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 Miks pitää vetää pellille asti? Eiks riittäs jos ehjän alkuperäismaalin hioo mataksi jos meinaa uutta maalia päälle vetästä? Quote
NordBling Posted November 29, 2012 Author Posted November 29, 2012 Siks, ku jokapaikassa, myös kojelaudassa, on ruostepilkkuja. Ja siks, ku maalari sano. Quote
NordBling Posted November 30, 2012 Author Posted November 30, 2012 Tapahtuuks tääl mitään? Nytki juan kaliaa tallis. Quote
NordBling Posted December 4, 2012 Author Posted December 4, 2012 Pientä nysväilyä sillon tällön. Toi aiemmin kehuttu 99% oli ehkä vähän liioiteltua, mut eipä oo juurikaan ylläriruostetta pohjasta löytyny. Alkais olemaa putsattu, vähän ruosteenpoistoa vielä. Päätin maalata alapuolen PORrilla ku sitä niimbal kehutaa. Yläpuolelle tulee Hammerite, sillä tuli keulan puolelta jo alotettua. Quote
NordBling Posted December 8, 2012 Author Posted December 8, 2012 Koppa läks jatkojalostukseen, mun taidoilla ja migillä ei tehdä peltitöitä niin, ettei maalarille tuu ennenaikaista hiustenlähtöä. Luukut ja lokarit menee perässä, pohjalevyä sovitetaan varmaan kertaalleen kun lämpökanavat on vaihdettu. Quote
NordBling Posted December 12, 2012 Author Posted December 12, 2012 Kun te näätte mun pohjalevyn maalattuna, ja sanotte et neljävuotiaskin tekee parempaa jälkee, ni mä sanon teille, et kyl tää neljävuotias teki parhaansa. Ja se melkeinpä riitti, hiukan toki piti yhessä korjailla. Quote
Tanhis Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 Mitä kukkahattutäditkin mahtaa sanoa :) Quote
NordBling Posted December 13, 2012 Author Posted December 13, 2012 Täst eteenpäin kaikelle tumpeloinnille on luonnollinen selitys eikä kukaa enää kysele mitää jos joku juttu näyttää vähä hölmöltä tai lapselliselta, right? Quote
KimmoH Posted December 13, 2012 Posted December 13, 2012 Loistavaa, pitääkin muistaa ottaa kuvia omasta apulaisesta. Mulla on 6v kaveri purkamassa pallukkaa ja meinasin antaa kaverin vastuulle lattioiden ja muidenkin osien maalausta ;) Quote
NordBling Posted December 16, 2012 Author Posted December 16, 2012 Takakulmat vielä korjaamatta, mut halusin saada yläpuolen valmiimman näköseks. Sit voi kehuskella ja taputella itteäni edes vähä. Koppa etenee ja oikein mukavasti... Quote
NordBling Posted December 18, 2012 Author Posted December 18, 2012 PORria tuli, ja porria meni. Mm housuille ja sitämyöden vasen reisi kestää korroosiota oikeaa paremmin. Eikä lähe ihan helpolla irti... Sain kuitenkin levitettyä sitä kohteeseenkin hiukan. Kopan haen huomenna takas kotiin sovitukseen, puhallukseen ja loppuhipelöintiin ennenku menee takas, jolloin tehään irtoperä, loput paikat ja alkaa pohjien teko maalausta varten. Quote
NordBling Posted December 20, 2012 Author Posted December 20, 2012 En, maalasin Hammeritellä pohjalevyn yläpuolen. Porrilla sitte muut paikat, mitkä jää näkymättömiin. Quote
Geronimo Posted December 20, 2012 Posted December 20, 2012 En, maalasin Hammeritellä pohjalevyn yläpuolen. Porrilla sitte muut paikat, mitkä jää näkymättömiin. Jep, mulla on Hammerite pysyny pirun hyvin yläpuolella ja oikeestaan jokapaikassa mihin sitä muinoin suttasin. Tosin lisäsin hieman kuskin puolelle varmuuden vuoksi vuonna 2009 ku nostin kopan irti pohjalevystä. Ja vieläki kehtaa nostella mattoja... Quote
NordBling Posted December 29, 2012 Author Posted December 29, 2012 Sit ku joku päähänpisto tulee, ni ei auta ku toteuttaa... Kaikki keinot käyttöön katsastusmiehen hämäämiseksi :-) Teippi falskas muutamista kohdin, pitää fiksata ku toi on hiuka kuivanu. Quote
ARTO Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Vielä rajaat keskelle shakkipöydän ja liimaat nappulat kiinni= JEE! Katolle iso intiaanipäähine ja kylkiin kubelwagenista rynnäkkökiväärit ja konepellille sinko. Ja antenniin heilumaan Hebsterin saranataivutin:) Staili alkaa olla kohillaan, eiks juu:D Quote
NordBling Posted December 29, 2012 Author Posted December 29, 2012 Arto pistää korkin nyt kiinni vaan jo... :-D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.