Jump to content

onkos pätevä vaihdekeppi?


Guest mörri

Recommended Posts

Mulla on toi sama kuplassa. Loistava keppi, ei kahta sanaa.

 

Silti, "Ergonomisesti muotoiltu T-kahva" kuten mainostekstissä sanotaan, on ihan järjettömän muotoinen. Se kyllä istuu käteen tosi hyvin.. Vasempaan käteen. Itse tykkään vaihtaa vaihteita oikealla kädellä :P

Link to comment
Mulla on toi sama kuplassa. Loistava keppi, ei kahta sanaa.

 

Silti, "Ergonomisesti muotoiltu T-kahva" kuten mainostekstissä sanotaan, on ihan järjettömän muotoinen. Se kyllä istuu käteen tosi hyvin.. Vasempaan käteen. Itse tykkään vaihtaa vaihteita oikealla kädellä :P

 

Ootko sää mennyt ostamaan brittimallin.

Link to comment
Hey, nyt kun kepeistä puhutaan, onkos palloon omat kepit vai käykö kuplan kaaviolla olevat suoraan?

 

Ei taida käydä. Ihan senkin takia että tuskin haluat jalalla hämmentää keppiä kun palliksen kepukka on aikalailla pidempi.

Link to comment
juu, mut jos laittaakin siis pallon laatikon kuplaan;)

 

No se sitten kait riippuu siittä että millaisen laatikon sinne meinaat soveltaa. Mutta eiköhän se kuplan keppi kumminkin hämmennä pallon laatikkoa ihan yhtälailla kuin kuplankin.

Link to comment
  • 11 months later...

Nostan vanhaa aihetta..

 

Elikkä pohdinnassa vaihtoehtoja.. Vakio -72 kuplan keppi on liian pitkä. Ottaa kojelautaan.

Mitkä vaihtoehdot mulla olis. Seuraavia olen miettiny:

1. Onko jonkun Ghian orggiskeppi lyhkäsempi kuin kuplan?

2. Vaihtaa heti johonkin tarvikekeppiin? Scat, GB joku muu?

3. Lyhentää orggis keppi? (taatusti halvin vaihtoehto...) :P

Link to comment

Jos ei tässä tulis nyt jotain yritystä...

 

Kuvassa alimpana -75 palliksen keppi, keskellä ohuttolpan ja ylhäällä paksutolpan.

 

2014-01-21%2016.46.48.jpg

 

Kuten kuvassa näkyy pituuserot. Kun jokainen asennetaan oman jalkaan peruutusstopparit osuu samaan korkeuteen lattiaan/tunneliin nähden. Pallokeulan alakuula on silti vielä 10mm alempana verrattuna kuplan keppeihin. Joten asentamalla 10mm korotus jalan ja pohjan väliin kuula osuu oikeaan korkeuteen kuppiin.

 

Saamieni tietojen perusteella juniksen ja kupla kepeissä toi alakuulan ja stopparirenkaan etäisyys on sama. Elikkä juniksen omalla jalalla kuula on oikeassa korkeudessa kuplaan asennettuna. Muutoin juniksen keppi on sama kuin palliksen paitsi että kuulan ja stopparirenkaan etäisyys on lyhyempi.

 

Minulla ei ole itsellä juniksen keppiä verrattavaksi mutta ehkä jollain muulla olis ottaa vastaava kuva verrattavaksi kuplan ja juniksen kepeistä?

Link to comment

Ketään täällä kokeillu rakentaa itse quickshifteriä?

Mulla on ollut joskus hirveen kauan sitten kolkissa pakun jalka ja keppi. Istu suoraan paikoilleen. En valitettavasti enää muista mistä pakusta se oli peräisin, 60-luvun autosta kuitenkin. Pakun keppi kolkin kepin mittaan lyhennettynä teki vaihdevälit juuri sopiviksi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...