Jump to content

Type4 kone kuplaan?


Guest vehkis1983

Recommended Posts

1 hour ago, kalakalle said:

Rantakirppuun pitäisi type 4 kone askarrella paikalleen. T4 aihio löytyy, jäähdytys on keskeneräinen. Valmiit sarjat tuntuu olevan hinnoissaan. Mistä syystä tuohon t4 laitetaan kuplan jäähdytyssysteemi? Olen ymmärtänyt että tilanpuutteen vuoksi. Kirppuunhan mahtuisi tilan puolesta vakiojäähdytyksellä.

 

Sitten minulta löytyisi nyt kiinni ollut type3 kone. Voiko siitä siirtä puhaltimet+muun jäähdytyksen tuohon neloseen?


Kirppuun voi hyvin laittaa type4 kone sen omalla jäähdytyksellä, kuten Kurren kuva osoittaa. Kuplan korissa ei ole tilaa type 4 jäähdytykselle eikä myöskään type 3 jäähdytykselle.

 

Type 3 osat ei sovi type 4 koneeseen.

Link to comment
7 minutes ago, kalakalle said:

Tuo on vissiin nelosen vakiojäähdytyksellä. Saako nuita jostain tilattua?

On vakio nelkun jäähdytys. Tuskinpa saa uusia mistään. Käytettynä voi hyvinkin löytyä. Ostoilmoa vaan laittamaan tälle palstalle.

 

Ja heti perään varoitus: Huijari nimeltään ”Santtu” myy mitä vaan kysytäänkin. Hemmo kertoo vaikuttavansa Sulkavalla. Ks. viestiketju jossa varoitellaan huijareista.

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Kone käy mutta kytkin ei irrota, vaikka koitin vivun vääntää käsin niin pitkälle kuin menee. Miten nuo kytkinten yhteensopivuudet menee? Tuo t4 kone on kuplassa aiemmin ollut kiinni. Voiko olla väärä painelaakeri tai asetelma?

Link to comment

⁹Riippuu lootasta, laakerista ja asetelmasta, kaikki ei käy keskenään, nelkussa muistaakseni tuota monikäpäläistä ollu vissiin kaikki mallit? Se ei vanhemmalla painelaakerilla taida aueta, jää liian kauas. Osassa asetelmia tulee mukana käpälien keskelle lukittava rengas jota painelaakeri painaa. Jos tätä ei oo, ei se ainakaan yllä, ellei sulla oo 70 luvun vaihteisto autossa.  Osassa painelaakereista on tuo vastaava "koroke" mutta ne taitaa olla IRS lootia suurin osa, jossa on laakerin keskittäämisputki kolmella pultilla lootassa kii

images.jpeg

Link to comment
17 minutes ago, Tutkija said:

Pitäis tuolla kuvan asetelmalla ja vanhemman mallin painelaakerilla toimia kun asetelmassa on keskellä rengas.

Mikähän siinä vois olla? Joutuu ottamaan koneen pois jokatapauksessa, niin näkee paremmin.

Link to comment

Muistaakseni sinisestä johdosta menee laturin merkkivalolle ja jos toi kytkimen pakka on 210mm, niin siinä ei kuulu olla alunperin keskirengasta. Onko kytkinlevyn poteron syvyys 21-22mm. Sit vauhtipyörään pitäis istuttaa silmälaakeri, ellei ole jo tehty.

Link to comment
On 7/23/2024 at 7:52 PM, arvuuttaja said:

Muistaakseni sinisestä johdosta menee laturin merkkivalolle ja jos toi kytkimen pakka on 210mm, niin siinä ei kuulu olla alunperin keskirengasta. Onko kytkinlevyn poteron syvyys 21-22mm. Sit vauhtipyörään pitäis istuttaa silmälaakeri, ellei ole jo tehty.

24mm oli vauhtiksen syvyys.

Onko nuo sinnepäinkään yhteensopivia?

IMG_20240725_134155.jpg

IMG_20240725_134240.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Näköjään jäi puuttumaan kuva asetelmasta.

 

Järkeilin, että vika olisi huonossa kytkinvaijerissa joka luistaa jatkon kohdalta (kirppuun ei löydy valmista vaijeria). Vaihdoin vaijerin, mutta sama vika edelleen, ei irrota.

 

Kytkinvipu pysähtyy kuin seinään 2cm liikkeen jälkeen. Ilman moottoria se kuitenkin liikkuu paljon enemmän. Koneen käydessä ja käsin vivusta vääntämällä, pari milliä ennen pohjausta tuntuu että painalaakeri alkaa pyörimään.

 

Mikä tuossa voi olla vikana? Alkaa ideat loppumaan.

IMG_20240725_134320.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...