kalakalle Posted April 17 Share Posted April 17 Tuo on vissiin nelosen vakiojäähdytyksellä. Saako nuita jostain tilattua? Quote Link to comment
mikko k Posted April 17 Share Posted April 17 1 hour ago, kalakalle said: Rantakirppuun pitäisi type 4 kone askarrella paikalleen. T4 aihio löytyy, jäähdytys on keskeneräinen. Valmiit sarjat tuntuu olevan hinnoissaan. Mistä syystä tuohon t4 laitetaan kuplan jäähdytyssysteemi? Olen ymmärtänyt että tilanpuutteen vuoksi. Kirppuunhan mahtuisi tilan puolesta vakiojäähdytyksellä. Sitten minulta löytyisi nyt kiinni ollut type3 kone. Voiko siitä siirtä puhaltimet+muun jäähdytyksen tuohon neloseen? Kirppuun voi hyvin laittaa type4 kone sen omalla jäähdytyksellä, kuten Kurren kuva osoittaa. Kuplan korissa ei ole tilaa type 4 jäähdytykselle eikä myöskään type 3 jäähdytykselle. Type 3 osat ei sovi type 4 koneeseen. Quote Link to comment
mikko k Posted April 17 Share Posted April 17 7 minutes ago, kalakalle said: Tuo on vissiin nelosen vakiojäähdytyksellä. Saako nuita jostain tilattua? On vakio nelkun jäähdytys. Tuskinpa saa uusia mistään. Käytettynä voi hyvinkin löytyä. Ostoilmoa vaan laittamaan tälle palstalle. Ja heti perään varoitus: Huijari nimeltään ”Santtu” myy mitä vaan kysytäänkin. Hemmo kertoo vaikuttavansa Sulkavalla. Ks. viestiketju jossa varoitellaan huijareista. 1 Quote Link to comment
kalakalle Posted April 29 Share Posted April 29 Löytyykös mistään kasausohjeita tai räjäytyskuvia type 4 koneesta? Kyllähån tuon päättelemälläkin saa kasaan, mutta helpottaisi asioita. Quote Link to comment
KimmoH Posted April 29 Share Posted April 29 Hanki oheisen linkin takaa löytyvä kirja. Päättelemällä ei tule kuin romurautaa ;) https://www.amazon.com/Rebuild-Volkswagen-air-Cooled-Engine-models/dp/0895862255 Quote Link to comment
SamiO Posted April 29 Share Posted April 29 Netin infoilla saa ihan hyvin nippuun. Youtubestaki löytyy videosarjoja aiheesta. Eipä tuo kummempi oo ku typ1 konekkaan. Quote Link to comment
kalakalle Posted July 9 Share Posted July 9 Onko tietoa noista laturin johdoista? Jos oikein tulkitsin niin sininen olisi latausjohto ja musta laturin heräte/latausvalo Quote Link to comment
kalakalle Posted July 23 Share Posted July 23 Kone käy mutta kytkin ei irrota, vaikka koitin vivun vääntää käsin niin pitkälle kuin menee. Miten nuo kytkinten yhteensopivuudet menee? Tuo t4 kone on kuplassa aiemmin ollut kiinni. Voiko olla väärä painelaakeri tai asetelma? Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted July 23 Share Posted July 23 ⁹Riippuu lootasta, laakerista ja asetelmasta, kaikki ei käy keskenään, nelkussa muistaakseni tuota monikäpäläistä ollu vissiin kaikki mallit? Se ei vanhemmalla painelaakerilla taida aueta, jää liian kauas. Osassa asetelmia tulee mukana käpälien keskelle lukittava rengas jota painelaakeri painaa. Jos tätä ei oo, ei se ainakaan yllä, ellei sulla oo 70 luvun vaihteisto autossa. Osassa painelaakereista on tuo vastaava "koroke" mutta ne taitaa olla IRS lootia suurin osa, jossa on laakerin keskittäämisputki kolmella pultilla lootassa kii Quote Link to comment
kalakalle Posted July 23 Share Posted July 23 Loota on ehkä t3 '65 vuodelta, aiemmassa koneessa oli 3käpäläasetelma ja se toimi ok. Tuossa kuva koneesta irrallaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 23 Share Posted July 23 https://www.fvwa.fi/tekniikka/typ-1-kupla/moottori-faq-1/ Tuolla nuo Valtosen moottori faq missä muistaakseni jonkun verran käsitelty noita ristiin-naittamisia. Quote Link to comment
Tutkija Posted July 23 Share Posted July 23 Pitäis tuolla kuvan asetelmalla ja vanhemman mallin painelaakerilla toimia kun asetelmassa on keskellä rengas. Quote Link to comment
kalakalle Posted July 23 Share Posted July 23 17 minutes ago, Tutkija said: Pitäis tuolla kuvan asetelmalla ja vanhemman mallin painelaakerilla toimia kun asetelmassa on keskellä rengas. Mikähän siinä vois olla? Joutuu ottamaan koneen pois jokatapauksessa, niin näkee paremmin. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted July 23 Share Posted July 23 Muistaakseni sinisestä johdosta menee laturin merkkivalolle ja jos toi kytkimen pakka on 210mm, niin siinä ei kuulu olla alunperin keskirengasta. Onko kytkinlevyn poteron syvyys 21-22mm. Sit vauhtipyörään pitäis istuttaa silmälaakeri, ellei ole jo tehty. Quote Link to comment
PZQ Posted July 23 Share Posted July 23 4 hours ago, kalakalle said: Mikähän siinä vois olla? Joutuu ottamaan koneen pois jokatapauksessa, niin näkee paremmin. Puuttuuko kuvasta kytkinlevy? Quote Link to comment
kalakalle Posted July 25 Share Posted July 25 On 7/23/2024 at 7:52 PM, arvuuttaja said: Muistaakseni sinisestä johdosta menee laturin merkkivalolle ja jos toi kytkimen pakka on 210mm, niin siinä ei kuulu olla alunperin keskirengasta. Onko kytkinlevyn poteron syvyys 21-22mm. Sit vauhtipyörään pitäis istuttaa silmälaakeri, ellei ole jo tehty. 24mm oli vauhtiksen syvyys. Onko nuo sinnepäinkään yhteensopivia? Quote Link to comment
kalakalle Posted August 12 Share Posted August 12 Näköjään jäi puuttumaan kuva asetelmasta. Järkeilin, että vika olisi huonossa kytkinvaijerissa joka luistaa jatkon kohdalta (kirppuun ei löydy valmista vaijeria). Vaihdoin vaijerin, mutta sama vika edelleen, ei irrota. Kytkinvipu pysähtyy kuin seinään 2cm liikkeen jälkeen. Ilman moottoria se kuitenkin liikkuu paljon enemmän. Koneen käydessä ja käsin vivusta vääntämällä, pari milliä ennen pohjausta tuntuu että painalaakeri alkaa pyörimään. Mikä tuossa voi olla vikana? Alkaa ideat loppumaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.