Guest Kaiponen Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Moro. Pistin kampikammion puolikkaat yhteen ja kiristin mutterit momentteihin. Kampiakseli ei pyöri käsipelillä hihnapyörästä vääntämällä mutta kun jakarilla kääntää niin voimalla liikkuu vähäsen. Hihnapyörässä on stefa. Onko ihan normaalia vai onko iso ja kallis ongelma? Voisko se olla se stefa mikä tekee siitä jäykän? Quote Link to comment
MU Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Tuskin johtuu stefasta, valitettavasti. Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Tuskin johtuu stefasta, valitettavasti. Mikä siellä sitten saattais ottaa kiinni? Quote Link to comment
ARTO Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Runkolaakeri ei tapissaan ja kanittaa vastaan eli asennusvirhe? Tai Lohko ja/tai kampiakseli kierot= roskiin. Quote Link to comment
Ketsa Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Kannattaa pyöritellä kampea ennen lohkon lopulliseen momenttiin vetämistä, jotta huomaa heti jos alkaa yhtään nahistaan. Osia ei varmaan ole mitattu ennen kokoamista? Quote Link to comment
-Alex- Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 -Kampiakseli kiero tai ei mitoissaan -Lohko elänyt ja ei ole mitoissaan Jotain tälläistä..o_O Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted May 18, 2013 Share Posted May 18, 2013 Homma selkis soitin kaverille ja neuvo homman. Toimii hyvin ja kiitos nopeista vastauksista Quote Link to comment
xam1 Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 No kakista nyt ihmeessä kurkustasi samalla sekin että mikä ja miksi siellä kanitti niin saa jotain sisältöä tähän ketjuun. Näistä voi joku joskus vaikka oppia eikä tarvii sit kaikkien toistaa samoja virheitä. Quote Link to comment
ARTO Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Jos toi puhelinneuvonnalla ratkesi, viittais aika vahvasti asennusvirheeseen. Kierot osat ei oikene puhelimessa. Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Löysäsin muttereita ja kumivasaralla pieni napautus vauhtipyörän päähän ja sen jälkeen pyöri hyvin. Enkä tiiä mikä siellä tosiaan kanitti. Quote Link to comment
ARTO Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Löysäsin muttereita ja kumivasaralla pieni napautus vauhtipyörän päähän ja sen jälkeen pyöri hyvin. Enkä tiiä mikä siellä tosiaan kanitti. Laakerihan siellä kanittanut jos ei oo aivan tappikoloonsa ekalla kertaa tipahtanut. Ehkä laakerikin ottanut hiukan soikeutta ja mitat ei ehkä aivan ideaalit. Voima korvaa laadun:) Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Löysäsin muttereita ja kumivasaralla pieni napautus vauhtipyörän päähän ja sen jälkeen pyöri hyvin. Enkä tiiä mikä siellä tosiaan kanitti. Laakerihan siellä kanittanut jos ei oo aivan tappikoloonsa ekalla kertaa tipahtanut. Ehkä laakerikin ottanut hiukan soikeutta ja mitat ei ehkä aivan ideaalit. Voima korvaa laadun:) Aika todennäkösesti ollut noin mutta kannattaakohan sitä nyt käyttää jossain näytillä ja meneeköhän noin ihan hyvin? Ekaa kertaa meinaa kasasin ja ei kauheen kiva olis jos se leipasee kiinni heti kun pihasta pääsee pois. Quote Link to comment
SimpleMan Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Soon tossa kohtaa nyt niin pikkuhomma ottaa auki ja tsekata laakerit. Laakerintappi painaa laakeriin itselleen näkyvän kolon jos huonosti ollut paikallaan. Paljon enempi sapettaa ottaa moottoria pois sitten koekäytön jälkeen... Quote Link to comment
metake Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Tuskin on laakeritapista kyse tässä tapauksessa. jos laakeritappi on pois paikaltaan ja puolikkaat puristettu kiinni, niin kampura pyörii hieman huonommin kuin "vähän jäykästi", ja toisekseen se tuskin asettuu koloonsa pikku napautuksella ja alkaisi pyöriä tämän jälkeen herkästi. Todennäköisesti jokin laakeri on hieman hangannut kaulan kylkeen, ja napautuksen jälkeen hankaaminen loppunut. Voihan sen avata mutta voi sen jättää avaamattakin... Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Kyllä mää ne tarkistin että ne tapit meni reikiin ja en usko että olis menny kiinni jos se tappi ei olis ollu siellä reijässä. Katon vielä kerran huomenna että miten se pyörii ja päätän sitten että kannattaako sitä avata jos se pyörii ihan ok. Quote Link to comment
jmatto Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Jotkut tarvikeöljypumput saattaa myös ottaa nokkapyörään kiinni, jos öljypumppu oli kiinni niin siitä voi myös katsoa onko se ottanut nokkapyörään kiinni. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Kerran hyppäsi laakeri paikaltaan, niin ei kyllä kammion kiristyksen jälkeen ollu toivookaan pyörittää kampuraa, ja tappi puristi laakeriin semmosen poteron ettei sillä laakerin puolikkaalla tehny enää mitään. Suht pieni vaiva olis nyt kurkata onko kaikki OK. Quote Link to comment
Lasse Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 No kyl sen kuulee kun tulille lyö jos laakeri kanittaa. Saattaa naapurikin kuulla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.