-tipi- Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 M10 Mutterin hitsaamalla lähtee vaivattomasti. Tuskin saat kieroksi irrallaankaan. Quote
APO Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Vasta taistelin itsekkin saman asian kanssa, ja mahdoton oli saada irti mutterin hitsaamalla. Vaikka mutteri oli jo aivan kannessa kiinni, katkesi pultti silti (ei hitsi). Tapaus kohtaista tietenkin mutta ei ne aina halua irrota. Porasin lopulta isomman reiän johon isompi tappi. Quote
Henkar Posted April 21, 2015 Author Posted April 21, 2015 (edited) Eilen ei kerettykkään muuta kun nostaa kone pukkiin että saa tarkasteltua paremmin alapuolta. aika kuivaahan tuolla näyttäisi suojaputkien päissä olevan paitsi tuosta 1-2 osalta että jostain on vuotanut. Pitäisi päättää ottaakko kannet irti vai antaisiko olla tuoltaan. Kokemusta katkenneiden pinnapulttien irroituksesta on saabin kannen osalta. Katkenneet pultit eivät edes olleet tasalla vaan vähän syvemmällä ja taisi vaatia ärsyttävin pultti 8 yritystä mikä meinasi kyllä alkaa jo turhauttamaan :D Toki saabi on vaivaiset 22 vuotta nuorempi tapaus. Pari räpsyä kone telineessä ja talli sekaisin. Ja näyttäisi siltä että on tuolle koneelle joskus joku jotain tehnyt että ei sentään aivan koskematon kapistus kyseessä. Edited April 21, 2015 by Henkar Quote
Lasse Posted April 21, 2015 Posted April 21, 2015 Mittaa puristuspaineet ja ohivuoto ja mieti sitten kansien irroittamista. Quote
Henkar Posted April 21, 2015 Author Posted April 21, 2015 En oikein tiedä mitenhän tuon saisi tehtyä. Vähän hankala nyt irtaallaan mittailla kun ei ole semmosta moottorintestipenkkiä ja hankalaksi menee sekin jos vaihdan tarvittavat tiivisteet, putsailen paikat ja maalailen puhallin kopan, lyön koneen ja auton nippuun ja sitten pääsen vasta mittailemaan paineita.ja totean että olisikin pitänyt avata :D Toistan vähän itseäni, mutta tosiaan 2013 kone toimi hienosti. Ainoa minkä takia tuota hommaa nyt mietin on nuo öljy vuodot, mitkä nekin on tuota luokkaa mitä kuvissa näkyy eikä esimerkiksi lattialle merkkaile ollenkaan vaikka öljyt ollu koko tämän ajan koneessa sisällä. Toki se on sitten eri juttu tiputteleeko lämpimänä. Quote
SePi Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Sulla on nyt viimesen päälle tehty kori ja muu auto, niin onko kiva kurkkailla persiiseen ja löytää kohta tollainen öljytöhnäkapistus. Kerran vielä kirpasu ja kone kuntoon! 1 Quote
x-pj Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Tosenlainen mielipide: Minä putsaisin koneen päältä ja laittaisin takakonttiin. Olisi varmaan välillä kiva päästä ajamaan? Koneen saa takaisin pukkiin ajokauden päätyttyä ja on sitten ensitalveksi jotain kivaa tekemistä. Jos koneen aukaisee, pian huomaa, että ei sitä viitsi kasata tekemättä täydelllistä koneremonttia. On siellä kuitenkin kaikki osat sen verran kuluneita. 1 Quote
Henkar Posted July 30, 2015 Author Posted July 30, 2015 Tää on taas niin tätä. En puhu kyllä kohta enää aikatauluista mitään kun ei vaan edisty niin ei edisty :D Mitä tässä nyt on sitten saatu aikaan kesän aikana? No ainakin: Tuulilasi, takalasi ja takasivulasit asennettuna. Melko homma vääntää ensin kromilistat paikalleen ja sitten teluta vielä lasit koppaan. Tuulilasin kanssa vaadittiin 5 yritystä, takalasin ja toisen takasivun kanssa 2 ja toinen takasivunen meni sitten kerrasta paikoilleen. Rengastusasia hoidettu. Taakse tuli 5.5" vanteet, eteen alkuperäiset 4.5". Vanteet kävi puhalluksessa ja pulverissa. Gumid tilattiin taakse 195/65, eteen 135/80 ja asennettiin jo vanteillekkin. Aika näyttää tuleeko ongelmia etusten ja lokasuojien välisissä suhteissa. Moottorin pellit kävi puhalluksessa ja on maalattu. Tämäkään homma ei mennyt niinkuin piti, mutta edes jonkunlainen maali (itseasiassa 3 maalia) on pinnassa. Motin päittäisvälyksen mittasin ja useiden mittausten tuloksena oli 0,10-0,12mm, eli ei ymmärtääkseni vaadi toimenpiteitä. Nyt siis moottori kaipaisi vain vauhtipyörän kiinni (stefakin jo asennettu ja vauhtis kiristystä vaille paikoillaan) ja pellit yms. ympärille. Kaasari kävi ultraäänipesussa. Osat pitäisi vielä lähipäivinä käydä läpi että varmasti puhdistuivat ja eikun korjaussarjan kanssa kasaan. Pesussa omituista oli että molempien kahden kaasuttimen rungon kyljessä näyttäisi olleen kullan väristä maalia vaikka kaasuttimen ovat aivan eri suunnilta tulleet (toinen autossa mukana tullut, toinen foorumin kautta ostettu koska omasta ei saanut läpät ruuveja auki suosiolla). Sähköjä on pikkuhiljaa edistelty mm. valokytkin ja hätävilkkujen katkaisija johdotettu kojelaudan alimpiin reikiin (vaikeusasteesta voinen arvata että toinen ei kuitenkaan kuulu kyseiseen holeen), tuulilasin pyyhkijän mekanismit purettu ja rasvailtu sekä asennettu koriin. Viimeksi vain huomasin että nykyinen johtosarjamme ei sisällä takapenkin alle säätimelle meneviä johtoja. No ratkaisuhan tähän jo on vetää joko nämä johdot omana pätkänään, tai sitten lyödä säädin konehuoneeseen/ jopa koneen kylkeen kiinni. Mikä näistä olisi järkevin vaihtoehto kun kyseessä tämän näköinen säädin? Jälleen kerran ei voi kun todeta että paljon on vielä tekemistä jäljellä, eikä tälle kaudelle valmistuminen ole ollenkaan varmaa. BIF:ssä käytiin kuitenkin Saabin voimin ja uutta intoa kasaamiseen tuli rutkasti muiden kuplia ja muita volkkareita katsellessa ja kuunnellessa. Vielä olisi tarkoitus käydä joko Boxer SpeedDayssä tai kesäkauden päättäjäisissä, mutta epäilen kuitenkin että meidän kuplaa ei tulla näkemään kummassakaan vaan kulkineena joutuu käyttämään vesivessoja (jos ei moottoripyörällä innostu lähtemään). Quote
Tanhis Posted August 3, 2015 Posted August 3, 2015 Laita säädin konehuoneen takaseinään kiinni turha sitä sinne penkin alle on vetää jos ei sitten ulkonäkö tai originelli seikat paina mieltä. Quote
Henkar Posted August 3, 2015 Author Posted August 3, 2015 (edited) Laita säädin konehuoneen takaseinään kiinni turha sitä sinne penkin alle on vetää jos ei sitten ulkonäkö tai originelli seikat paina mieltä. Lähinnä mietin tuleeko kosteussuojauksen kanssa ongelmia tuolla kyseisellä säätimellä. Vaikka taitaa monesti ihan yhtä kosteaa olla takapenkin alla kuin konehuoneen takaseinällä :D Eilen putsailin vähän kaasaria ja kokeilin kasailla osia paikalleen, mutta sitten iskikin tenkkapoo. Kyseessä siis Solex 30 PICT-1 kaasutin, tai siis 2kpl kaasuttimia joista tarkoitus saada 1 hyvä. Nimetään tässä vaiheessa nyt kaasuttimet kaasuttimeksi 1 ja 2. Kaasutin 1 on ollut autossa meidän ajan kiinni ja kaasutin 2 hommattiin varaosaksi kun kaasuttimen 1 kaasuläpän ruuvit eivät lähteneet suosiolla irti. Ensimmäisenä erona kaasuttimilla on että kaasuttimessa 1 on numero 30 korotetulla valulla kun taas erikseen ostetussa on samalla tasolla kuin muu teksti, liekkö tämä vielä mitään kertoo? Kaasuttimissa on myös stanssattuja numeroita aivan eri kulmilla toisiinsa verrattuna. Kaasuttimessa 1 löytyy kohokammiosta Kaasuttimesta 2 taaskin kurkun "jalasta" Kaasuttimessa 1 on tuollainen 1 suutin enemmän, mikä on vielä siitä omituinen että on ylösalaisin = ruuvimeisseli hahlo tuolla kanava reijässään eikä suuttimessa tai kanavassa ole ollenkaan kierrettä. Suutin ei kuitenkaan mahdu kaasuttimen 2 samaan kanavaan. Sitten vielä ihan muistiongelmia eli kuuluiko tuonne kohon vieressä olevaan kierteeseen joku suutin? Ja minne tämä suutin ja tämmöinen jousi oikein kuuluivatkaan, en nimittäin keksinyt paikkaa näille edes korjausoppaan kanssa ja mikä omituista niin suuttimia ei ole kuin 1 jäänyt kahdesta kaasuttimesta. Jousia taaskin löytyy 2, mutta mielestäni toinen näyttää aivan uudelta aivan kuin olisi tullut korjaussarjan mukana. Edited August 3, 2015 by Henkar Quote
vwagen Posted August 3, 2015 Posted August 3, 2015 30 PICT-1 kaasuttimesta on aikamonta versiota,1300,1500 ja 1600 moottoreihin. Viimeisessä kuvassa lisäilmasuutin/seosputki yhdistelmä joka toisessa kaasuttimessa näyttää olevan paikallaan,jousi on sieltä 3 ruuvisen kannen alta,siis vastajousi kalvolle joka kääntää ryyppyä pois päältä kaasua lisättäessä. Kohon vieressä olevaan kierteeseen ei tule mitään. Quote
Tanhis Posted August 3, 2015 Posted August 3, 2015 Testaa kiihdytyspumpun venttiilien tominta imemällä ja puhaltamalla kiihdytyspumpun pesään ennen kun lyöt kaasarin nippuun. ilma pitäisi kulkea eri kanavien kautta imulla ja puhalluksella. Quote
Henkar Posted August 3, 2015 Author Posted August 3, 2015 30 PICT-1 kaasuttimesta on aikamonta versiota,1300,1500 ja 1600 moottoreihin. Viimeisessä kuvassa lisäilmasuutin/seosputki yhdistelmä joka toisessa kaasuttimessa näyttää olevan paikallaan,jousi on sieltä 3 ruuvisen kannen alta,siis vastajousi kalvolle joka kääntää ryyppyä pois päältä kaasua lisättäessä. Kohon vieressä olevaan kierteeseen ei tule mitään. Niinpä tietysti, nyt alkaa jo itsellekkin muistumaan ja itsehän minä sen toisen putken tuonne toiseen kaasuttimeen jo kiinni ruuvasin. Ei taas oikein ole ajatus ollut mukana. Mitenhän tuon yhden lisäsuuttimen kanssa sitten, pitäisikö vain sovittaa käymään tuohon toiseen runkoon vai antaa olla ilman? Vähän omituinen virititelmä mielestäni kyllä että miksi se ruuvimeisseliura on "alapuolella" ja miksi siinä edes semmonen on kun ei koko hommassa ole edes kierrettä. Quote
hpa Posted August 3, 2015 Posted August 3, 2015 (edited) Hei.75-1 koodin kaasutin on ajoneuvosta 1300 joulukuulta 1965 ja sen parina on ollut alunperin alipainejakaja.Moottori tosiaan näyttää 1974 loppuvuoden mallilta, mutta onko 1300?Uusi numero on kampikammioonkin tehty.Nyt voisi jakajaan sopivaa kaasutinta alkaa etsiä eli mikä on jakajan koodi? Jakajan ja kaasuttimen sopivuuskoodit katkeavat harmillisesti juuri 1974 mutta jakajissa 043 alkanevat. Edited August 3, 2015 by hpa Quote
Henkar Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 Hei.75-1 koodin kaasutin on ajoneuvosta 1300 joulukuulta 1965 ja sen parina on ollut alunperin alipainejakaja.Moottori tosiaan näyttää 1974 loppuvuoden mallilta, mutta onko 1300?Uusi numero on kampikammioonkin tehty.Nyt voisi jakajaan sopivaa kaasutinta alkaa etsiä eli mikä on jakajan koodi? Jakajan ja kaasuttimen sopivuuskoodit katkeavat harmillisesti juuri 1974 mutta jakajissa 043 alkanevat. Joo kone siis tosiaan on vm. -74 kuten muukin auto ja kuutioita ymmärrykseni mukaan juurikin 1300. Jakajan koodista en tiedä, mutta alipainejakajahan se on tässäkin. Tuo 47-1 kaasutin oli siis autossa kiinni ostettaessa ja ainenkin sillon toimi sillä hienosti (mitä nyt rikastin meinasi jumittaa mekanismien likaisuudesta johtuen). Suuttimet molemmissa kaasuttimissa näyttää olevan samaa kokoa ja siis muutenkin ovat täysin samanlaiset (toki sisäisiä kanavia en tiedä onko eroja). Ainoa huomattava ero on tuo toisessa oleva "ylimääräinen" suutin. http://1967beetle.com/30-pict-1-carburetors/ Tuolta nyt vähän alkaa löytymään selvitystä ja kuvaa aiheesta, eli vaikka molemmat näyttää samalta voi erona olla juurikin tuon "ylimääräisen" suuttimen kanavan poraus kohokammioon. No jos ei muuta niin pitää sitten katsoa tuo autossa kiinni ollut runkokasaan tuon toisen läppäakselilla jne. Quote
Henkar Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Päivitelläänkö taas pitkästä aikaa missä mennään. Lähdetään vaikka siitä että nyt ei voi syyttää että ei olisi ollut aikaa rakentaa kun vähän edellisen päivityksen jälkeen laittovat työttömäksi, se on tätä nyky meininkiä kun ei riitä edes että on nuori, inssinpaperit ja kiinnostunut työstään vaan pitäisi olla myös kymmenen vuotta työkokemusta, olla erikoistunut laajasti robotiikkaan, lujuuslaskentaa, konesuunnitteluun sekä mielellään vielä sähkötekniikkaan ja taloushallintaankin, niin ja olla valmis tekemään kuitenkin alle lähtöpalkka suosituksen. No mutta niin siinä sitten syksyllä vähän meni innostus kaikkeen tekemiseen, samalla vielä tuli muuttokin parivuotisen väliaikaisen okt. asumisen vaihtuessa kerrostalo yksiöön. Syksyn puolella edistystä olivat oikeastaan vain takalokarit kiinni koriin ja jotain mittarin puunailua jne. pikku värkkäystä. Vuodenvaihteen jälkeen nyt on kuitenkin taas kipinä syttynyt ja hommaa jatkettu pääasiassa moottorin parissa. Vauhtipyörä on sama mikä koneessa oli meille tullessa. Vähän on tuollaista sinistymisjälkeä, mutta eiköhän tuo vakio katuvehkeessä mene. Uusi levy ja asetelma. Öljypumppu tuli kurkkastua ja oli mielestäni vielä "mitoissaan". Kannessa oli vähän uraa jotka vesihioin pois. Lisäksi puhallinkoppa + muita peltejä, laturi/puhallin, pässinsarvet ja muu imusarja, sekä uusi termostaatti läpille asennettuna. Tänään pistin vähän kuumankestomaalia sorsiin ja takapönttöön, saa nähdä kestääkö +400*C maali hetkeä pidempään, mutta onhan yritetty. Laturin hihnasta huomattiin omituinen seikka. Vaikka koneessa on vaihtovirtalaturi ei sen mukaan tilattu 11,3x912 hihna käy vaan hihnana oltava 10x900 "tasavirtalaturin" hihna. Niin ja aikaisempaan virranjakaja kaasutin keskusteluun muistin tänään tutkia jakajan koodin ja sieltähän löytyi "043 905 205". Ilmeisesti pitäisi löytää kuitenkin vielä joku kirjain tuohon perään että tietää tarkemman mallin? En tiedä onko tällä nyt sen enempää mitään väliä, sillä auto toimi hyvin tuolla kaasuttimella ja jakajalla sillon kun viimeksi oli ajossa. Quote
Henkar Posted July 28, 2016 Author Posted July 28, 2016 Noh jooh. "Vähän" on "unohtunut" tämän topicin päivittelyt jälleen kerran. Lyhyesti ja ytimekkäästi näin yömyöhällä kerrottakoon että tunteja on tehty tallilla PALJON. Sähköt vaikka ne onkin yksinkertaiset, niin jotenkin ne vaan tuntuu imevän aikaa aina aivan perskeleesti kun tekee uusia piuhoja ja selvittelee mikä piti mennä minnekkin. Kaikki muu oikeastaan tuntuikin sähköihin verrattuna vain sipistelyltä (mitä nyt jarrut ensin vähän kenkkuili) kun halusi putsata hilppeet ennen asennusta. Noh kuitenkin vaikka joitain ongelmia oli matkalla, niistä selvittiin ja 26.7 klo noin 8:10 kupla sai jälleen leiman peippöriin! Ensimmäinen katsastus yritys oli kylläkin jo 22.7, ongelmana kuitenkin oli kuin olikin liian matalalle jääneet valot, pieni korotus katsastusrenkailla ja ymmärtäväisempi katsuri niin saatiin sovittua asia :D Huomenna suunnaksi BIF, eli jos paikalle päästään ja joku alias "Suomursun" tunnistaa niin no, sitten tunnistaa. Saa tulla piruilemaan virheistä (joo joo puskurit puuttuu, ei kerenny) ja väärän ikäisistä osista jos siltä tuntuu, tai muuten vaan rupattelemaan :D 1 Quote
Tanhis Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Pitää kyllä sanoa että on mielenkiintoinen katsastusmies jos puuttuu ajovalojen korkeuteen eikä valita puuttuvista puskureista. Quote
boxer Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Hyvältä näyttää, aikanaan kun ajelin puskureitta kuplalla ei se katsastuksessa noussut ikinä minkäänlaiseksi aiheeksi, kuplassa ei kuitenkaan törrötä mitään vaarallisia rautoja yms puskurien alla (mikäli on ottanut kiinnityrautoineen puskurit veks) Mutta luannikasta biffin reissua.. Ehkäpä itekkin sitten ens vuonna? Quote
metake Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 ...eikä valita puuttuvista puskureista. Puskurit ei ole pakollinen varuste, eli ne saa vapaasti poistaa. Poikkeuksena ns. turvapuskurit. 1 Quote
ARTO Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Missä menee turvapuskurien raja. Katsotaanko kuplat aina samalla tavalla vai esim usamalleista löytyvät joustopuskurit säilytettävä. Quote
boxer Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Kuplassa nyt ei oo mitään turvallista, oli puskurit tahi ei... Quote
Henkar Posted February 4, 2021 Author Posted February 4, 2021 (edited) Nyt kun tuo rojekti Pallokeulakin tuolla välillä päivittyy, niin päivitetäänpä myös tätä Kuplan tarinaa. Kuten aiemmasta päivityksestä voimme havaita Kupla saatiin ajokuntoon 2016 ja tuolloin heti Ruovedellä BIF16 käytiin Kuplalla, reissulla mittariin noin 505km. Syksy ajeltiin muistaakseni ilman ongelmia. 2017 Asennettiin säädettävä etuakseli, koska edellisenä vuonna oli ongelmia katsastuksessa ajovalojen korkeuden suhteen. Akselilla saadaan nostettua keulaa sen verran, että menee juuri ja juuri 500mm säännöstä läpi. Asennettiin etupuskuri. Ajokauden keskeytti bensatankin vuoto-ongelma. Tankki paikattiin tuolloin kemiallisella metallilla ja on itseasiassa samalla paikalla vielä tänäkin päivänä. BIF17 Ruovedellä pyörähdettiin jälleen, reissulla mittariin 505km. Kokonaisuudessaan mittariin tulli kesän aikana jotain 3-4tkm. Ei muita suurempia ongelmia. 2018 Kupla koki heti alkukaudesta kovia. Pösö lähti parkkiruudusta ja pyöräytti keulalla takalokasuojan ja astinlaudan solmuun. Onneksi oikeni melko nätiksi lokarin sisältä naputtelemalla. Tuuninkin astinlaudat vaihtui kumipintaisiin tarvikkeisiin. Kesäkuussa käytiin Vintage VW Garagen tapahtumassa Viitasaarella, mittariin 368km. Tuon reissun jälkeen aloitettiin uhkarohkeasti kesken ajokauden tekniikkajumppa. Vähän ärjympi vääntöpata nurkkakaasareilla, 123 jakajalla, FF, 30mm öljypumppu (virhe) yms. Remontin seurauksena BIF18 jäi Kuplan osalta välistä. Mahdollisuudet olisivat olleet saada homma valmiiksi vielä tapahtuman alkamispäivän eli perjantain aamuna. Kaikki oli jo mukamas valmista ja kone lähti hyvin käyntiin. Ajattelin peruuttaa ulos tallista ja lähteä hakemaan muut lähtijät mukaan, niin kytkin ei irrottanut. BIF18 Jämi käytiin sitten muulla kuin VW kalustolla. Kytkin jumppa jatkui sitten tapahtuman jälkeen ja konetta tulikin käytettyä irti 2 viikon aikana muistaakseni 4 kertaa. Lopulta syyksi paljastui asetelman ja jousitetun kytkimen kontaktit. Ei sitä asetelmaa kiinni ruuvatessa huomannut, että levyn jousipesät painautuu kiinni asetelman jousilevyyn (ei irrottanut ollenkaan). Totuus kävi ilmi vasta kun simmasin asetelmaa ulommaksi, ja testatessa osat vain hankasivat toisiaan vasten niin että jäi jäljet. Myös takapuskuri asennettiin. Loppukausi ajeltiin ilman ongelmia. 2019 Kauden ensimmäinen tapahtuma St. Michel OldTimer Run, mittariin 160km Asennettiin vetokoukku ja Kupla saikin perskärpäseksi tuollaisen Combi-Camp Sportin. Sitähän piti sitten vähän siistiä. Vanhat muovikyljet vaihtui alumiinisiin ja samalla ne teipattiin sitten vihreiksi. BIF19 Ruovesi, 505km. Kesälomareissulla käytiin West Fest tapahtumassa Porissa, mittariin noin 835km. Kaverin kanssa pyörähdettiin vielä kesäkauden päättäjäisissä Sotkamossa, 548km. Kauden perushuolloista poikkeavat remontit olivat takapyörien laakeripesien tiivisteiden vaihto. Ongelmana reissuilla oli moottorin käynti vähän turhan kuumana, matka-ajossa noin 110-130 astetta. Riskillä mentiin, mutta suuremmat pulmat tulivat, jos piti pysähtyä kauppaan tai tankkaamaan. Kuumuus aiheutti ilmeisesti bensapumppuun ilmalukon. Ikävä ongelma kun ei aina tiennyt matkaa jatkaessa, että mennäänkö vain kohokuppien verran vai pumppaako pumppu kaasuttimille tavaraa. 3 kertaa taidettiin tämän takia tien vieressä jäähdytellä ja tutkia kuivia bensaletkuja. 2020 Kausi alkoi tallipaikan muutolla. Ilman mitään herkistelyjä, mallia bensaa tankkiin ja ilmaa renkaisiin, Combi-Camp perässä 320km. Taakse asennettiin säätölatat siinä toivossa, että vähän löysähkön oloiseksi muuttunutta perää saisi vähän jämäkämmäksi esijännityksen / lattakulman muuttamisella. Putkiston vuotoja poistettiin ja putkistoon tehtiin pienet laippamuutokset remonttien helpottamiseksi. Sorsan irroitus käärmeksestä kesti viimeksi 45 minuuttia, eikä asennus olisi onnistunut enää ilman putken putken pään oikomista. Nyt niissäkin liitoksissa laipat. Öljypumppu vaihtui vakiokokoiseksi. Lämmöt alkoi heti pysymään lähempänä ”normaalia”. BIF20 Sappee, 186km. Ainoa vika vika kauden aikana ja edelleen on PLX-laajakaista lambdan bluetooth ominaisuuden toimimattomuus. Sovellus ei yhdistä ja jos yhdistää niin sovellus sammuu puhelimessa. Tähän jos jollakulla on ratkaisu tai jos sattuu vielä kyseinen sovellus toimimaan, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan. Mittarissa näiden vuosien jälkeen on noin 13tkm. Mittarihan siis nollattiin tuolloin 2014-2016 rakentamisen aikaan.Lukema nyt ei aivan pidä paikkaansa, sillä matkamittari oli puoli ajokautta pysähtyneenä 2019, kunnes yhden äkin innostui taas jatkamaan matkaa 😂 Vuosi 2020 oli muita vuosia selvästi hiljaisempi Kuplailujen suhteen, osittain johtuen tietysti koronasta ja mm. West Festissä oli tarkoitus käydä/ olin jo matkalla, mutta sitten muuttujien vuoksi sekin reissu peruuntui, mutta katsotaan jos tänä vuonna tulisi taas reilummin ajoja. Mitä tulevaisuudessa? No sisusta pitäisi vihdoinkin laittaa kuntoon joku vuosi. Se vähän jäi tolloin 2016 semmoiseen pisteeseen, että lattialla on jostain "parvekematosta" leikattu matto, mutta kynnyskotelot yms. ovat paljaana/ äänieristematolla. Pääpaino tekemisessä on tällä hetkellä kumminkin Palliksessa, mutta kevään lähestyessä Kuplakin tulee saamaan ansaitsemaansa huomiota. Tuleva kausi tulee todennäköisesti menemään kumminkin pelkästään vielä Kuplalla, Palliksen peltitöiden etenemisen ollessa todella hidasta. Edited February 5, 2021 by Henkar Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.