Jump to content

Melko kallista


Guest fastghia

Recommended Posts

Guest ritariässä

niinpä, joskus kun taas on jokin juttu pakko teettää ammattilaisella, niin ei saa rautalangasta vääntämälläkään sellasta mitä haluaa. kyse ei oo siitä etteikö tekijä osais tai olis teettäjän rahasta kiinni. no, tehkööt sitten toiseen kertaan uudestan. tämmöstä tää on välillä.

 

ai mitenkö tää liittyy ylläolevaan, miettikääpä sitä...

Link to comment

En missään määrin väitä ettäkö oma sonderini olisi yhtä hyvässä kunnossa kun yllä oleva yksilö eikä tod. oo mikään museo kuntonen, mutta ei tulis kyllä mieleenkään luopua siitä alle 20k€ mutta en tosin oo kyllä muutenkaan myymässä.

 

Paskasammion tosin voisin melkeen ehkä myydä, siihen oon vähän kyllästyny :)

 

-Jocke

 

Miten tää sitten asiaan littyy, no en tiiä minäkään.

Link to comment

Että kaikki tyhmät ja rikkaat tervetuloa ?

 

Tietysti tätäkin keskustelua voisi lähteä purkamaan vaikka siitä päästä, että mitä kaikkea muuta kivaa ton sontsan hinnalla voisi saada, jos ei välttämättä juuri tuota halua.

 

Mutta jos nykyään haluaa vanhan volkkarin edukkaasti niin Ruotsi voisi olla hyvä kohde tutustua. Valuuttakurssit on silleen hyvässä asennossa. Tosin vanhemmissa ruotsalaissa kieseissä on melko usein menny asentajalta ratti ihan väärälle puolelle.

Link to comment

Tietysti tätäkin keskustelua voisi lähteä purkamaan vaikka siitä päästä, että mitä kaikkea muuta kivaa ton sontsan hinnalla voisi saada, jos ei välttämättä juuri tuota halua.

 

Vaikka tälläisen rolssin jos ei tarvi volkkarin tiloja:

 

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=329169

 

Tai jos tilan tarvetta ei ole rolssinkaan vertaa, niin miten olis avo:

 

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=434323

 

Vai pitäiskö olla konsernin tuote:

 

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=463125

 

Tai kenties autossa pitäisikin olla moottori jolla se kulkee:

 

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=464623

 

Itse en kyllä päätyisi noista mihinkään jos tilille jostain tupsahtaisi ylimääräistä 20 tonnia.

 

t. Mika

Link to comment

Kyllähän Ruotsista kalustoa löytyy ja vieläpä kohtuulliseen hintaan, ei muuta kun hakemaan! Valitettavasti taitaa engelsmannit ja keskieuroopan jobbarit viedä parhaat päältä... Oikealta ohjattaviin volsuihin en oo kyllä Ruotsissa juurikaan törmännyt, oisinkohan yhden nähnyt.

Link to comment

Nyt se alkaa oikeesti olemaan aika sopivan hintanen jos oikeesti on siistikuntoinen.

 

Jos oikeesti miettii paljonko tollasen rakentamiseen jostain raadosta maksaa. Varsinkin jos aivan kaikkea ei osaa/voi tehdä itse (esim. maalaus) Veikkaisin äkkiseltään että jos ostaa jonkun parin tonnin raadon josta vielä sattuu puuttumaan jotain kalliimpia pisteosia niin ei välttämättä 10k€ taida olla paha rakennusbudjetti. Ja työ tunteja riittää.

 

Tosin se rakentaminen ja osien metsästäminen kieltämättä on melko mukavaa harrastamista.

 

-J

Link to comment
Guest ritariässä

täs varmaan pian käy niin et kun on ensin haukuttu sikakalliiksi ja ohops sitten hinta tipahti ookooksi, ei silti kukaan osta ja lopuksi sönderi menee ulkomaille ja uus itkuvirsi alkaa. eihän täs oo mitään järkee.

 

tosin noilla itkijöillä ei oo varmaan kosaan ollu oikeesti hienoo=kallista ilmajäähyvolsuu ja eivät ymmärrä mistä on kyse.

 

valintoja saa ja pitää tehdä.

 

itte jos laskisin sen rahasummat mitä oon avokupliin noin 10-vuoden aikana laittanu sais sillä varmaan esim aika hienon uudehkon väyrysmersun. no tuskinpa olisin onnellinen kun katon tuttavien väyrysten ruostekorjauksia.

 

kerran me tääl eletäään. jarrut pois päältä ja eletään:)

Link to comment

Entäs tää kun autoliike myy '60-luvun lopun stanua kuusvitosen papereilla kymppitonnilla, ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton?

 

http://www.nettiauto.com/456017

 

Toisaalta vientiä hillitsee, se että asiantuntevat ulkomaiset puljarit eivät maksa huippuhintoja pohjoismaisista autoista, koska tietävät hintatason täällä. Yksityisille myydessä saanee paremman hinnan.

Link to comment
Guest fastghia

Se on vaan vaikee irrottaa 15-25keur harrastukseen näillä liksoilla ja veroilla mitä härmässä maksetaan. Tietty hesarissa olis tällä viikolla porukkaa, joille ei pari "oikeesti hienoo=kallista ilmajäähyvolsuu" tuottais juurikaan tuskaa.

 

Itse mietin tässä uskaltaisko perheellinen ostaa jonkun "uuden" 3-5keur harrasteauton vai jääkö lapset talvella ilman sapuskaa...

Link to comment
Guest Toheltaja

miekin painin ajatuksen kanssa ostaisko jonku vanhan museokuntoisen splitin tai juniksen, vai vastaavasti muutaman vuoden vanhan diesel passattifarmarin jossa kulkis perhe ja eläimet, kilometrit halvempia ku bensalla jne. Taidan kuitenkin sen diisselin hommata...

Link to comment

Nyt kun hintaa on sonderissa laskettu minä ostaisin sen!!! Myisin sen viiden vuoden päästä pois ja ostaisin kaksi kpl. passatteja sillä rahalla... Koska niiden hinta on jo kolmen vuoden kuluttua puolet siitä mitä nyt. Tätä asiaa voidaan jossitella kuinka vaan mut tosi on et tolla rahalla ei tuonkuntoista sonderia rakenna...

Link to comment

Niin tai haet kirppikselta fillarin, ajat sillä kymmenen vuotta ja onnittelet perikuntaa kuinka paljon jäi jaettavaa.

 

Musta päätöntä verrata 2000-luvun autoa ja 19XX-luvun autoa. Vaikka hintaluokka olisi sama. Uudella mennään töihin ja viedään muksut kouluun. Sitten kun huvittaa ruuvata tai fiilistellä, kaivetaan vanha paska tallista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...