Jarmo Lummi Posted August 23, 2017 Author Posted August 23, 2017 http://janicolracing.fi/tuote/scat-lisaoljypohja-1-5l-1165 http://janicolracing.fi/kategoria/vw-4652 Quote
Jarmo Lummi Posted September 9, 2017 Author Posted September 9, 2017 Moottorin lämpötila laskee ohuemmilla öljyillä ja öljy siirtää nopeammin lämpöä. AMW Dyno Service Ay 23 t · Amsoilin öljyjä on testailtu eri moottoreissa kesän aikana ja on tehty seuraavia havaintoja. Öljy ei sotkeudu veteen ja vesi erottuu hyvin huohotus/kerääjäsäiliöön. Mitään "räkää" ei muodostu. Voidaan siirtyä 10w-60 öljystä 0-5w-40 öljyyn ilman että öljypaineet laskevat käyttöalueella. Öljyn lämpötila laskee jopa yli 10 astetta! Öljy paineet eivät muutu kovassakaan käytössä ikääntymisen myötä! Koska viskositeetti saavutetaan korkealuokkaisen PAO raakaineen takia, ei tarvita sakeuttumia viskositeetin saavuttamiseksi. Korkeat käyttölämpötilat eivät leikkaa öljyä ja öljyllä voidaan ajaa pitempään. Lajeissa jotka ovat lyhytkestoisia kuten kiihdytys , lentokenttä ajot ja kadulla satunnaiset "räppäilyt" voidaan käyttää ohuita öljyjä. Myös voimansiirron öljyt. Esim Hondan MTF3 luokituksen omaavaa öljyä. Peräöljyt ja rasvat. VW ilmajäähy käytössä varmaan 20W50 öljystä voi siirtyy 5 tai 10w-40 tms? Quote
Jarmo Lummi Posted September 30, 2017 Author Posted September 30, 2017 http://www.cbperformance.com/product-p/1994.htm http://www.cbperformance.com/product-p/2693.htm Quote
Jarmo Lummi Posted October 26, 2017 Author Posted October 26, 2017 http://www.cbperformance.com/category-s/387.htm Quote
Jarmo Lummi Posted March 2, 2018 Author Posted March 2, 2018 Mielenkiintoiset nuo uudet kaasarit Quote
-Alex- Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 (edited) Type 4 koneiden rakentelijoita suomessa? Saksassa, Euroopassa ja jopa jenkeissäkin kohtuullisen suosittu valmistusmäärään nähden.. Type 4 konehan on rakennettu kestämään toisinkuin kertakäyttöinen type 1 - lienee ajatus ollut tälläinen seitkytluvulla ;) Edited March 2, 2018 by -Alex- Quote
ARTO Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 1 hour ago, -Alex- said: Type 4 koneiden rakentelijoita suomessa? Saksassa, Euroopassa ja jopa jenkeissäkin kohtuullisen suosittu valmistusmäärään nähden.. Type 4 konehan on rakennettu kestämään toisinkuin kertakäyttöinen type 1 - lienee ajatus ollut tälläinen seitkytluvulla ;) Ja myös +2,5 litraisen teko helpompaa. Quote
arvuuttaja Posted March 3, 2018 Posted March 3, 2018 (edited) Hyvä konetyyppi type-4 moneen eri tarkoitukseen jatko jalostettuna.. Edited March 3, 2018 by arvuuttaja Quote
Jarmo Lummi Posted May 25, 2018 Author Posted May 25, 2018 Type4 katumoottorinakin kestävää luokkaa ja isolla tilavuudella vääntävää typ2 ajeluun Quote
Jarmo Lummi Posted July 24, 2018 Author Posted July 24, 2018 wasserin lohkosta saa hyvän pohjan myös ilmajäähy tekniikalle Quote
Jarmo Lummi Posted September 1, 2018 Author Posted September 1, 2018 Vakio sylinteriputkista voi sorvauttaa ja hoonauttaa laadukkaille isommille ja muunmerkkisetenki mäntiä hyvä käyttää. ( kuulin juuri noin 200hv hondan 87 männistä tehdyn erinomaisen vw koneen toimivan hyvin noin 250e uudet ) Quote
Jarmo Lummi Posted March 30, 2019 Author Posted March 30, 2019 (edited) Hyvä öljy, parempi mieli. Huonoilla öljyillä on laahaavanokkaista öljy / ilmajäähyistä moottoria saatu huonolle hapelle. Sinkkiä ja muita lisäaineitahan saa olla niinku ennenvanhaa niin VW moottori tykkää. Amsoil, Teboilin, redline, QuakkeriS, Kendaali, castroli jne jne... lisäaineilla hyvää tuloo Edited August 5, 2019 by Jarmo Lummi 1 Quote
Jarmo Lummi Posted June 27, 2019 Author Posted June 27, 2019 Ulkopuolisen öljynjäähdytyksen suurella tai suurilla ja siottaa ajoviiman + sähköflektin käytölle ( termostaatti ja tai pakko ohjattu ) ottaa pois vakio jäähyttimen niin ei mee puhallintehoo pois tosiaan sieltä sylinteriputki / kansi puolelta. Quote
Jarmo Lummi Posted July 24, 2019 Author Posted July 24, 2019 (edited) Setrab tai jotain muuta hyvää öljynjäähdytintähän VW kone kaipaa lisäksi Edited August 5, 2019 by Jarmo Lummi Quote
-tipi- Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 On 6/27/2019 at 9:41 PM, Jarmo Lummi said: sähköflektin käytölle ( termostaatti ja tai pakko ohjattu ) Onko porukka rakennellu öljynjäähdyttimen flektille termarikytkimiä? Suosituksia mikä olis hintalaadultaan hyvä? Löytyykö esim M10x1 kierteellisiä sopivalla lämpötilalla? Olisko hyvä lämpötila joku 80°C kytkemislämpötila ja 70° katkaisulämpö? Ite en muutamalla Google-haulla ihan suoraan löytäny. Quote
DWL_Puavo Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 Tipi, löytyy esim. CB:ltä ja EMPI:ltä mutta ei taida olla millikierteellisiä mikään. Kai noita pelkkiä antureitakin saisi, näissä aina liitännät. Vastaavilla avainsanoilla löytyi AN6-8-10 -liittimillä "Derale" -merkkisiä joissa amazon-palaute kovin kaksijakoista.https://aircooled.fi/tuote/581/oljylinjan-termostaattisovitin-anturilla-cbhttps://aircooled.fi/tuote/4572/termostaattikytkin-oljykiertoon-bugpackhttps://www.amazon.com/INLINE-THERMO-SWITCH-dune-buggy/dp/B003LIX2M6 https://www.amazon.com/Derale-35021-8AN-Premium-Degree-Thermostat/dp/B004XOQIBE/ Quote
-tipi- Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 50-60€, 5-10€ anturista ei kuulosta järkevältä, etenkin jos se pimenee, ja joutuu uutta tilalle hommaamaan. Quote
Simon Templar Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 enemmän oisin huolissani että toi anturi toimii ylipäätään kun hinnasta. Quote
VW-63 Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 8 hours ago, -tipi- said: Onko porukka rakennellu öljynjäähdyttimen flektille termarikytkimiä? Suosituksia mikä olis hintalaadultaan hyvä? Löytyykö esim M10x1 kierteellisiä sopivalla lämpötilalla? Olisko hyvä lämpötila joku 80°C kytkemislämpötila ja 70° katkaisulämpö? Ite en muutamalla Google-haulla ihan suoraan löytäny. Olen käyttänyt moottorien vesipuolen termareita. Vaihtoehtoja on niin lämpötiloissa ja kierteissä. Varaosaliikkeestä löytyi luettelo eri vaihtoehdoista. Sulla on varmaan öljypiirissä joku termostaatti, joka päästää öljyn jäähdyttimelle vasta, kun öljy on kuumaa? Laita puhaltimen termari vähän tätä kuumemmalla arvolle. Quote
JM Posted October 7, 2019 Posted October 7, 2019 Vanhaan sähköhella kun teurastaa sieltä saa säädettävän termarin. Tehonkesto vähintään riittävä. Quote
VW-63 Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 Olipa termari mikä tahansa niin käyttäisin aina välirelettä katkomassa puhaltimen jännitettä ja pitäisin termarin ohjauspuolella. Quote
-tipi- Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 12 hours ago, Simon Templar said: enemmän oisin huolissani että toi anturi toimii ylipäätään kun hinnasta. Lähes jokaisessa 70-luvun jälkeen valmistetussa autossa on näitä 1-2kpl ollut. Luulis että lastentaudit alkaa olla karsittu. Ja kuten Jamppa kirjotti, manuaalikytkin rinnalle. Tämmönen termari on öljynkierrolle: http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=26176&cid=1160&path=0,888,944,1160&lang= Joku tämmönen on aikapaljon vaivattomampi metsästää kuin vanhasta sähköhellasta. Kun vaan löytyy sopivat lämmöt, kierre ja liittimet. Releen kyllä laittaa ihan samalla vaivalla, kun tekee muutkin kytkennät. Quote
Simon Templar Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 tarkotin tota empin anturia. Empihän ei ole tunnetuin loistavasta laadustaan. 1 Quote
metake Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 https://www.csp-shop.com/en/engine/inline-fan-thermo-switch-115-354-11013-30187a.htmlhttps://www.csp-shop.com/en/engine/inline-fan-thermo-switch-115-354-11008-30186a.htmlLähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
Jarmo Lummi Posted July 9, 2020 Author Posted July 9, 2020 Uustuotanto bensapumppujen laatu? varmasti löytyy hyviä vakiotyylisiä ja löytynee halpoja. Kokemusta? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.