sami55 Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Morjens, Alusta on purettu atomeiksi ja tarkoitus olisi viedä runko hiekkapuhallukseen. Sitä ennen kuitenkin pyytäisin kommentteja siitä, onko tuo rungonpää (vai mikä sen nimi on) edes käyttökelpoinen, koska siinä on jonkin verran ruostevaurioita. Eli pääseekö helpommalla ostamalla uuden joko tuon aluslevyn tai sitten koko rungonpään. Rungonpään hitsaaminen paikalleen hieman arveluttaa, koska siinä varmasti saa koko ajettavuuden persiilleen, jos on hiemankin vinossa. Kuvia liitteenä... Kannattaako muuten uudet pohjalevyt hitsata kiinni ja puhalluttaa rungon kanssa vai puhaltaa irtona, maalata ja hitsata? Quote
Ketsa Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Jos akselin kiinnityskohdat + pulttien kohdat on kovaa, niin minä en lähtisi rungon etupäätä vaihtamaan. Kannattaa puhaltaa tunneli irrallisena, niin saa peltien kiinnityspisteestäkin ruosteet pois. Quote
sami55 Posted August 15, 2014 Author Posted August 15, 2014 Pulttien ympärystä on ok, oikeastaan vain tuo tarkastusaukon alapuolella oleva kohta on pahasti ruostunut etulevystä. Sen ajattelin paikata. Mitäs mieltä noista sivuista? Antaa olla sellaisenaan, vai laittaa joku kulmarauta hitsaten? Quote
vwagen Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Luonnollisesti ne sivutkin täytyy korjata,mutta ei kulmaraudalla vaan oikeanpaksuisesta pellistä kantatulla profiililla. Quote
Guest AnssiH Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Saako loisia topicissa sen verran että saako noita kuvissa näkyviä "Napoleonin hatun" edessä olevia kolmion muotoisia peltejä jostain ostaa valmiina vai pitääkö väsätä itte? Quote
vwagen Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Ei niitä erikseen saa muuta kuin tekemällä,ovat samaa palaa rungonpään pohjan kanssa. Quote
MESIKÄMMEN Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Tuommoinenko? http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=827&group=7&subgroup=01& Quote
Guest AnssiH Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Tuommoinenko? http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=827&group=7&subgroup=01& Taitaa se olla tuo pelti, näyttää oudolta vaan kuvassa. Kiitti! Quote
sami55 Posted August 16, 2014 Author Posted August 16, 2014 Juu. Tuota samaa osaa olen tilailemassa, koska toiselta puoliskolta paistaa valo läpi. Siis siinä tapauksessa että koko pää ei mene vaihtoon (siis autosta ;) ) Quote
Guest Juha1300 Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 (edited) Onko joku vaihtanut tuota koko rungonpäätä kaikkineen? Olisi itsellä moinen savotta edessä, meinaa olla niin reikänen jopa etuakselin kiinnityksestä että parempi vaihtaa koko palikka. En tiedä onko se niin laho kun kuskinpuoli on huomattavasti alempana kuin toinen puoli, että onko se paukahtanu joskus kovastikki ja vääntynyt. Ilmeisesti jotakin ohjureita hyvä tehdä että tulee samaan kohtaan. Vai kuinka tuommoista lähdetään toteuttamaan? Edited November 17, 2014 by Juha1300 Quote
jaraku Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 multa löytyy (hyvä) tuollainen pala! jos jotain kiinnostaa. Quote
Hebster52 Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Ja jos joku harkitsee koko rungonpään vaihtoa kannattaa kysellä jigiä siihen täällä palstalla. Mun tekemä jigi on vissiin vielä kiertuella jossainpäin Suomen neitoa... :) 1 Quote
peruskallio Posted November 17, 2014 Posted November 17, 2014 Tuli tuommoinen joskus vaihdettua. kauheasti käytin aikaa että sain sen mielestäni suoraan. Tarvikepeltihän tuli siihen sitten hitsailtua ja jälkeenpäin naurattanut, että taisi taas mennä millintarkassa työssä aika hukkaan... Tarvikeosa oli juuri nimensä veroinen ja mm. akselin kiinnityspulttien kierteet sojottaa ihan mihin sattuu. Siihen tarvike akseli kiinni, josta sitten vinguttaa reiät monta milliä soikeiksi että saa pultit akselista läpi ja osumaan niihin kierrereikiin. Lopuksi vielä änkeää jotain casterpaloja sinne akselin väliin. Nelipyöräsuuntauksessa saatiin auto arvoihinsa, ihme kyllä. Ei jää talvella neljää renkaanjälkeä :) ihan kauheasti en jigiin aikaa tarvikeosia käyttäessä uhraisi. Metrimitta ajanee ajatuksella käytettynä saman asian. Tämä tietysti vain oma mielipiteeni.. Quote
-tipi- Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 (edited) Järkeähän tuossakin voi käyttää, esim. tehtaan ohjeessa rungonpään vaihtoon ei leikata tunnelia suoraan poikki, vaan myös jonkin verran vaakatasossa. Siten on helpompi saada uusi pala suoraan ja ehkä saumastakin tulee kestävämpi. Edited November 18, 2014 by -tipi- Quote
Henkar Posted November 18, 2014 Posted November 18, 2014 Tuommoinenko? http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=827&group=7&subgroup=01& Ja taas minä hoksaan jotain liian myöhään. Menin nimittäin turaamaan toisen puolen "kolmion" ihan ite pellistä vähän viilapenkissä vääntelemällä ja isoilla virroilla pitkällä saumalla kiinni. Parempi nyt kyllä kun aiemmin kun joku oli hitsannu pienillä virroilla ruosteisen pellin alle peltiä ja vetäny korikittiä saumojen peitoksi. Paljonkohan lie rasituksia noihin kohtiin muodostuu? Quote
sleepercooler Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Järkeähän tuossakin voi käyttää, esim. tehtaan ohjeessa rungonpään vaihtoon ei leikata tunnelia suoraan poikki, vaan myös jonkin verran vaakatasossa. Siten on helpompi saada uusi pala suoraan ja ehkä saumastakin tulee kestävämpi. Itellä sama savotta edessä, mut mistäs ton tehtaan ohjeen saapi.....? Quote
metake Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Itellä sama savotta edessä, mut mistäs ton tehtaan ohjeen saapi.....?Vaikka tästä..10.pdf Quote
sleepercooler Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Vaikka tästä.. Hienoa, kiitoksia, aika hyvät ohjeet, jos vaihto menee vihkoon, saapi kattoo peiliin. Quote
Hebster52 Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Sama ku se jonka minä latasin tänne 2003.. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/10.pdf Quote
Geronimo Posted November 19, 2014 Posted November 19, 2014 Taitaa Hebster52 sun kaikki VW jigit olevan lainassa jossain vai oonko väärässä..? ;-) 1 Quote
jonte Posted November 20, 2014 Posted November 20, 2014 ➡️Jaraku: voi pahus,olisin tarvinnut juuri tuollaista rungonpään kolmiopeltiä minun -74:seen.Nyt siihen vaihdettiin linkin tapainen Klokkerin pelti,saa nähdä miten kestää.Tosin pahemmaksi ei voi mennä,kun siinä oli ennestään keulakolarin ja ruostumisen jäljiltä kolmekin ruostunutta pelllinpalasta päällekkäin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.