Hebster52 Posted January 3, 2006 Author Posted January 3, 2006 Yks hurjan näköinen T-4 (914) vastaava... Quote
Guest Raggare Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 no tuolla saa varmaan jo viinatki keitettyy O_o Quote
Tomppa Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Nyt löyty kuvaa ja hintaa A1 Sidewindereille. Käärmeenpesät: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=257 Magnaflow vaimentimet: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=156 Quote
Guest Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Onko tuossa A1 putkessa lambdalle natsa valmiina (kuvassa joku pyöreä tms.)? Quote
Guest juse Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Onko tuossa A1 putkessa lambdalle natsa valmiina (kuvassa joku pyöreä tms.)? Se pitäs olla optiona. J. Quote
DWL_Puavo Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Senhän voi sipasta sileäksi ja kaivertaa dremelillä oman kerhon logon jos ei A1 miellytä :) Tuo on kyllä eri harkittavan näköisen oloinen kuuloinen systeemi, tuosta vetää vaimentimen molempiin loksuihin ahnendorp-tyyliin, niin sitten on mukava kun ei kuulu pakoäänet mutta imut mouruaa! puavo @ dwl Quote
Racing Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Olis kyllä helmi putkisto,Onkohan tuon "tehollinen toimivuus" sitten samaa luokkaa kun Race putkistoissa...? Vähä hinta vielä kirpaisee pakoputkistosta maksaa tuota rahaa,tosin se ei enää tunnu missään siihen nähden mitä koneeseen on saanut upotettua... Sitten kun joku on saanut autoonsa kiinni niin kuvia tänne kiitos! Quote
Racing Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Tuleeko nämä olemaan Tompalla varastotavaraa? Quote
Marko Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Voidaan ottaa varastoon jos tuntuu että niillä on kysyntää. Quote
Tomppa Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Juu, kyllähän noita voidaan ottaa. Tyyriitä tietty ovat pitää hyllyssä, jos eivät liiku, mutta äkkiäkös tollasen tilaa. Kuvia on tulossa parempia heti, kun saadaan ensimmäinen toimitettua ja samalla kuvattua. Lampaadan paikka tosiaan varmaan järjestyy optiona. (tuskin juurikaan hintaa lisäävänä sellaisena) Quote
Marko Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Onko kukaan laittanut? Kuvia? Ei taida olla vielä autossa kiinni, odottaa ilmeisesti pinnoitusta. Quote
Per Jernström Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Ei kannata laittaa lambdaa. Mulla oli sellainen kunnes kävin viikonloppuna moottoritiellä ekan kerran talven jälkeen. No ei ole lambdaa enää kun oli ilmeisesti hieman löysänä kun oli ollut irti talvella.. :( Ihan kivat soundit tosin, jos nyt jotain positiivista pitää löytää tästäkin hommasta. Quote
Tomppa Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Pari fotoa... voi itse kukin miettiä minkä takia hintaero EMPI-skeidaan on selkeä. Kuvassa A-1 Sidewinder putkisto T-2:seen. Quote
Tomppa Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Magnaflow vaimennin, T-2 Sidewinderiin, rosteripönttö, keraamiskäsitellyllä laipalla ja alkukäyrällä. Quote
Racing Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Kertokaahan sitten kun ensimmäiset tälläiset on testattu käytössä miten toimii tehojen kannalta ja istuuko konetilan pellit hyvin paikalleen jne. Quote
Per Jernström Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Aika A-1 jälkeä näyttää olevan. Miten tuossa on kollektori hitsattu? Saisko siitä mahdollisesti kuvan kollektorireiästä sisään? Se kollektori oli se joka tuotti mulle eniten vaivaa omaaaa putkessa. Quote
mikan Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Tuollaisen kollektorin kun osais tehdä: t. Mika ps. http://www.burnsstainless.com/TechArtic ... icles.html Quote
Tomppa Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Heh, no voisin kyllä ottaa kuvan muuten, mutta tuo oli ainoa ja se meni jo. Ehkä omistaja itse voisi napsata kuvan ja pistää tänne näkyviin ;) Quote
Per Jernström Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Jep, mutta miten ton hitsaa kasaan?? Viimeinen sauma on aika onglema tekee sen miten vaan. Shoptalkforumissa oli yks heppu joka oli tehnyt tollasen ja jättänyt viimeiset saumat vetämättä (pyramidi keskellä). Meinasi että ei vuoda vaikka on sauma auki..??.. Tiiviiltä se kyllä näytti kuvissa ennen asennusta. Quote
Guest Trompi Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Kyllä tuollaisia on tullut tehtyä, mutta ei tosin noin "nuoltuja" kun piiloon ovat menneet. Helpompi tehdä siten että katkaisee tuon kollektorin tuosta pyramiidin edesta ja hitsaa tigillä pyramiidin saumat sisäpuolelta, ja sitten hitsaa luppuosan tigillä kiinni. Sen jälkeen saa sitten vingulla ajaa illan, että saa tuon näköisen. Quote
DWL_Puavo Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Hmm, eli jos haluaa hifistellä vakio-empi-taiwan- kärmeksen keski"pyramidin", kun siellä aika rujoa sorttia on nuo saumat, niin pääsisi kieltämättä helpoimmalla kun laikkaisi vaan reilusti siitä "ulkoputken" pois että tuohon putkien yhtymäkohtaan pääsee helpommin käsiksi kuin vaan laipan reiästä käsin. Sitten kun sen on saanut viimeisteltyä, niin hitsuuttelee vaan "ulkoputken" laipan kera paikalleen ulkopuolelta, jolloin sisälle jää siisti sauma. ...kokeillaampas kun on riittävästi aikaa, eli perjantai-iltana kaljoissaan... Veikkaan että lopputuloksena on neljä erillistä mutkaputkea jotka on tosi vaikea liittää enää yhteen mitenkään järkevästi... Puavo @ dwl Quote
Racing Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Erään suomalaisen liikkeen tekemät "JM" Pakosarjat kyllä oli kollektorista varsin hyvän näköisiä,Putkikoko 41mm päältä eli sama kun noissa race putkissa,kollektori oli paljon pitempi ja siellä oli tuo kunnollinen piikki sisällä. Ja kohtuuhyvä työnjälki. Varmasti pesee amerikan pakosarjat tehojen puolesta. Tekisi mieli laittaa semmoista omaan kuplaan myös mutta joutuisi varmaan pientä modifiointia tekemään jotta sopisi helman alle kunnolla. A1 pakosarjat on kyllä paljon siistimmän näköisiä kun jäävät piiloon. Quote
Guest Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Noissa A1 putkissa kollektorin kartio on tehty pellistä (yhtä paksua kuin putket)! Ei kannata laittaa lambdaa. Tuohon tulee lambdalle (laajakaista) vielä natsa, kun ruisku vaatii =) Quote
mikan Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Martelius on kuuleman mukaan myös tehnyt nättejä kollektoreja, eli on tuo keskipyramidi jne. Niin ja myös F1-tyyppisiä, jos kuka on pannut merkille, niin niissä on hyvin lyhyt kollektori. Vaan on käytettävä kierrosluku ja varmaan pakokaasun virtausnopeuskin eri. Helpoin tie olis ehkä tehdä vaan tuosta: t. Mika Quote
Lasse Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Itte tein putken tuolla kollektoriaihiolla enkä vaivannut päätäni kierroslukumäärällä enkä laskukaavoilla. Kuitenkin käytettävissä oleva tila sanelee tiukimmat reunaehdot eli semmonen tehdään mikä sinne saadaan jotenkuten siedettävästi mahtumaan. Quote
Guest Posted June 10, 2006 Posted June 10, 2006 Lasse se taitaa olla melkoinen virivelho =) Itte tein putken tuolla kollektoriaihiolla enkä vaivannut päätäni kierroslukumäärällä enkä laskukaavoilla LOL! Quote
Per Jernström Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 Kiitoksi kuvista. Siinä on melko samalla tavalla tehty kun mullakin. Putket suoraan poikki ja pyramidi keskelle. Sit vaippa ympäri. Itse laitoin lambdan kiinni kollektorin jälkeen. Ajattelin että siinä olisi kaasut paremmin sekoittuneet ettei tule mitattua vain yhtä pyttyä. Quote
Per Jernström Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 Ja vooiii V... Piti vihdoin laittaa ne kaapissa olleet takalevyt paikalle. Toinen meni siitä vaan, mutta toinen ei sovi mun hienon rosterivaimentimen kanssa yhteen. Rumpujen kanssa meni just mutta nyt aisa ottaa kiinni. Pienempi vaimennin voisi olla mutta kun tuli ostettua se isompi kurkkupurkki kun oli melkein sama hinta. :( Quote
mikan Posted August 30, 2016 Posted August 30, 2016 Kappas, 10 vuotta kulunut ja samat asiat pyörii mielessä. :-) Harkitsen, että heittäis kirpun tuplaputket pois ja tilalle käärmeenpesä. Tilankäytön kannalta olis sivulle osoittava kätevä. Tarjontaa selvittelin ja aloin miettimään, että miten käytännössä eroaa 4-1 ja 4-2-1 pakosarjat moottorin toiminnan kannalta? Raakilta sais tuota 4-2-1 jokkismallia edullisesti: http://www.raak-racing.com/shop/images/stories/virtuemart/product/bc33bc4c83d9a81d79fc42a6195f3275.jpg Tuon perään voisi laittaa 180 asteen mutkan ja vaimennin moottorin taakse poikittain. t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.